eitaa logo
نامه حبیب
163 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3هزار ویدیو
21 فایل
ایستگاه دین و زندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم صباح الخیر روز یکشنبه شما با شروع ذکر یاذاالجلال والاکرام بخیر و شادی و خداوند عاقبت ما و خانواده مان را ختم بخیر گرداند قلبت را منور کن به نور قرآن با صلوات بر محمد وال محمد 〰🌴🌼🌴〰 قرارگاه مطالب ناب دینی 🌴کانال نامه حبیب🌴 https://eitaa.com/namahhabib
11.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موقعیت امتحان! 👈🏻 الان موقع کدام عمل اجتماعی یا عمل فردی است؟ 🔰 〰🌴🌼🌴〰 قرارگاه مطالب ناب دینی 🌴کانال نامه حبیب🌴 https://eitaa.com/namahhabib
﷽ 💠معروف تغافل و منکر غفلت 🔻یکی از شاگردان آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی تعریف می‌کرد که خدمت ایشان رسیدم تا از طرف مادری که نگران فرزند نوجوانش بود از ایشان راهکاری بگیرم. مادر سپرده بود بگویم که فرزندش نماز نمی‌خواند و... وقتی برای دقایقی با استاد تنها شدم، فرصت را غنیمت شمردم موضوع را طرح کنم تا ارائه طریق کنند. همین که گفتم آقا فلانی گفت پسرم... همین‌جا حضرت استاد کلامم را با گذاشتن انگشت اشاره جلوی صورت‌شان و گفتن هیییییسسس! قطع کردند 🔻گاهی ما حتی در خلوت و پنهان هم حق تمرکز روی نقاط‌ضعف افراد را نداریم. اگر بناست نقاط‌ضعف از بین بروند، راهکار غیر از این است. 🔻این حجم از توصیه مربی به تغافل درمورد تکالیف متربی، و منوط و مشروط دانستن انجام تکلیف به بستری سالم -که مثال فوق‌الذکر وجود خانواده‌ای مومن است- نشان می‌دهد مهم‌ترین نقش را در تربیت انسان، فضا و محیطی دارد که فرد در آن رشد می‌کند. اگر محیط سالم باشد، مواجهه مستقیم ضرورت پیدا نمی‌کند. 🔻اوایل تابستان امسال وقتی بحث پوشش بانوان در محافل گرم شد و عده‌ای له و علیه آن در سطحی خُرد سخن گفتند و فضای رسانه‌ای متشنج شد و عده‌ای در حمایت از تجمع شکل دادند و عده‌ای کمپین من محجبه‌ام اما با گشت ارشاد مخالفم شکل دادند، حضرت آقا از سطح 10 هزار پایی نسبت به همه این درگیری‌ها، زن ایرانی را از افتخاراتش چینش کردند و هویت پیروز زن ایرانی را در مقابل تلاش 200 ساله دشمن ستودند. زاویه نگاهی که بگومگوها را به حاشیه می‌راند و باافتخار ما را به ادامه مسیر تشویق می‌کند. اکثر اوقات لازم نیست از نقاط حضیض خود سخن بگوییم، همین که نقاط اوج را یادآوری و برجسته کنیم، موثرترین کار را کرده‌ایم. 🔻 ایهاالمسئولان! علیکم به سالم‌سازی محیط از هرگونه آلودگی مثل تهاجم مجازی و زمینه‌هایی مثل بیکاری و عقب افتادن سن ازدواج و یا ایهاالآمران بالمعروف و ناهیان عن منکر! علیکم بالاستغفار و تغافل و محبت و امید و افتخار. فرهیختگان 〰🌴🌼🌴〰 قرارگاه مطالب ناب دینی 🌴کانال نامه حبیب🌴 https://eitaa.com/namahhabib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔹عذاب شدید الهی 🔸علامه حسن‌زاده آملی (ره) 〰🌴🌼🌴〰 قرارگاه مطالب ناب دینی 🌴کانال نامه حبیب🌴 https://eitaa.com/namahhabib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختران این سرزمین برای این خاک پدر میدهند نه روسری :)♥️! ┈•••✾••┈ نامه حبیب @namahhabib
📡🖋 ﷽، همه‌ی دلایل طرفداران حجاب اختیاری ۱. به حکم «لا اکراه فی الدین...» در دین اجبار نیست! ۲. با زور کاری از پیش نمیره، رضا خان هم به زور نتونست حجاب را بردارد! ۳. هرچی اجباری شد، ارزش‌ش از دست می‌ره! ۴. باید کار فرهنگی کرد! ۵. هر وقت جلوی اختلاس و دزدی را گرفتید، برید سراغ حجاب! ۶. بدن خودمه اختیارشو دارم! ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 1⃣ لا اکراه فی الدین اولا مربوط به پذیرش اصل دین است، همانطور که در دانشگاه رفتن اکراهی نیست اما هرکس وارد دانشگاه شد باید قوانین آن را رعایت کند. ثانیاً این آیه مربوط به اعتقاد است؛ بله کسی را نمیتوان مجبور به پذیرش اعتقادی کرد، مثلاً ممکن است کسی همان قوانین دانشگاه را قبول نداشته باشد, درست است که به زور نمیشه او را مجبور به پذیرش کرد، اما رعایت قوانین برای همه لازم است وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشود. 2⃣ هر قانون باید یا مستند به دستور الهی باشد یا رأی مردم؛ اقدام رضا خان نه مستند به شرع بود و نه با رأی مردم بر سر کار آمده بود، اما حجاب هم دستور خداست، هم بر آمده از قانون اساسی کشور است که با رأی مردم اعتبار پیدا کرده است. 3⃣ بله ارزش مفاهیم دینی و اخلاقی به اختیاری بودن آن است، اما آیا میتوان به این بهانه راه را برای هنجارشکنی باز کرد؟ آیا می‌توان پذیرفت چون اجبار ارزش عمل را از بین می‌برد، از جریمه کردن کسی که از چراغ قرمز عبور کرده یا از قرار دادن پلیس در چهارراه‌ها صرف‌نظر کرد؟ 4⃣ در مورد کار فرهنگی اولا باید دانست که قانون‌گذاری خود بخشی از فرآیند فرهنگ‌سازی است و ثانیاً بالاخره عده‌ای عامدانه اصرار به هنجارشکنی دارند، آیا فرهنگ سازی برای آنها پاسخگو است؟ آیا با فرهنگ سازی صرف، میتوان جلوی جرایم مثلاً دزدی را گرفت؟ 5⃣ گره زدن مشکلات به یکدیگر یک نوع فرافکنی و از مغالطه های نخ نما است؛ اگر ما حجاب را رها کردیم و مثلاً خواستیم با قتل مقابله کنیم، قاتل نمی‌گوید: «این همه بی حیایی در جامعه است اول جلوی آن را بگیرید!! من به خاطر نگاه هرزه به ناموسم دست به قتل زدم اگر در جامعه حیا و عفت بود این قتل اتفاق نمی‌افتاد!»؟ 6⃣ به همه ما آموخت که انسان دارای مسئولیت اجتماعی است و پوشش (همانند ماسک) چون نمود اجتماعی دارد، می‌تواند و باید ضابطه‌مند باشد ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 📡 نبرد اراده ها✒ ایستگاه مطالب اجتماعی،سیاسی ایران،منطقه و جهان https://eitaa.com/nabardeeradahha
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روزمان را با شنیدن تلاوت زیبا و دلنشین آیةالکرسی باصفا کنیم😊 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 〰🌴🌼🌴〰 قرارگاه مطالب ناب دینی 🌴کانال نامه حبیب🌴 https://eitaa.com/namahhabib
﷽ ♥️ #حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: 🍃 خدايا به تو پناه مي برم كه ظاهر من در برابر ديده ها نيكو، و درونم در آنچه كه از تو پنهان مي دارم، زشت باشد، و بخواهم با اعمال و رفتاري كه تو از آن آگاهي، توجه مردم را به خود جلب نمايم، و چهره ظاهرم را زيبا نشان داده با اعمال نادرستي كه درونم را زشت كرده به سوي تو آيم، تا به بندگانت نزديك، و از خشنودي تو دور گردم. 📖 نهج‌البلاغه، حکمت 276 〰🌴🌼🌴〰 قرارگاه مطالب ناب دینی 🌴کانال نامه حبیب🌴 https://eitaa.com/namahhabib
🌿 مردم را خانواده خود و از خود بهتر بدان درس زندگی از امام سجاد علیه‌السلام: 🔹 از امام حسن عسكرى عليه‌السّلام به نقل از جدّبزرگوارش، امام محمد باقر عليه‌السّلام: محمد بن شهاب زُهَرى در حالى كه خيلى غمگين و افسرده روح بود، به محضر امام زين‌العابدين عليه‌السّلام وارد شد. امام سجاد عليه‌السّلام: چرا اين چنين غمگین هستى؟ زُهَرى: پسر پیامبر خدا! ناراحتى‌هاى پی در پی بر من وارد شده است از طرف کسانیکه نسبت به موقعيّت كنونى من رشک و حسد ورزیده و چشم طمع دوخته اند، ديگر با چه اميدى و با چه خوش بينی به آنان بنگرم در صورتیکه بدگمانم کرده‌اند؟! امام سجّاد عليه السّلام: اى زُهَرى ! زبانت را كنترل کن تا دوستانت را حفظ کنی! زُهَرى: ای پسر پیامبر خدا! من هيچ گاه از امكانات خود دريغ نكرده و به آن‌ها كمك و احسان كرده‌ام. زین‌العابدین: مواظب باش كه ( با فقط مقصر دانستن آنان.) خودبرتربینی و عُجب تو را نگيرد، و بپرهیز که آنچه را كه مى‌گوئى زودتر از سخنت قلوب مردم آنرا انکار نکند، ( به دلیل ظاهر سازی سخنت دلنشین مردم نباشد.) اگرچه برای این ظاهرسازی عذری هم داشته باشی. هر آنچه مىشنوى را شر و باطل ندان، چراکه ممکن است با سعه‌صدرت عذر و علت سخنش را درک کنی . سپس امام عليه‌السّلام افزود: ای زُهَری! هركس در مسائل مهم و اصلی زندگى و اجتماعى عقل خود را به كار نيندازد، در مسائل بسیار ساده زندگی هم به هلاكت مى‌افتد. اى زُهرى ! بر تو است كه مسلمان ها را نيز همانند اعضاء خانواده‌ات حساب كنى، آنهایى كه از تو بزرگترند در جایگاه پدر و مادرت قرار دهی، آن‌هائى كه كوچكترند به منزله‌ی فرزندانت بدانی؛ و آنهایى هم كه هم سنّ و هم سطح خودت باشند، همچون برادرانت به شمار آری. ⁉️در حقّ کدامیک از اعضاء خانواده‌ات دوست داری تجاوز و ظلم کنی؛ و یا دیگران را علیهش فراخوانی؛ یا آنكه اسرارش را پرده‌دری کنی و آبرويش ببری؟! اگر ابلیس _ملعون‌خدا_ تو را وسوسه كند كه بر يكى از اهل‌قبله برترى و فضيلت دارى، دقّت كن آن كه از تو بزرگتر است بگو او قبل از من ايمان آورده و بيش از من كار خير و عمل صالح انجام داده است پس او بر من فضيلت و برترى دارد. و اگر از تو كوچكتر باشد، بگو من بيش از او گناه و معصيت كرده و خطاكارم؛ و او از من بهتر و برتر مى باشد. و امّا آن كه هم رديف و هم سطح تو باشد، بگو من به گناهان خود مطمئنّ هستم؛ ولى نسبت به او مشكوك هستم و يقين به گناه او ندارم پس چرا یقینم را فدای شکم کنم؟! و چنانچه مسلمان ها تو را تعظيم و احترام كنند، بگو این از فضیلت و برتری ادب ایشان است؛ و چنانچه تو را كوچك شمرند و تحقيرت كنند، پس بگو این رفتار به دلیل تقصیرات و گناهان خودم مى باشد و من خود را مقصّر در بى اعتنائى آن ها نسبت به خودم مى‌دانم . پس اگر در جامعه، اين چنين کاری کنی و معاشرتت چنین باشد و با اين روش و انديشه برخورد و حركت نمائى، خداوند زندگی‌ات را سهل و آسان کند، و دوستانِ پرمحبّت و دلسوز تو بسيار خواهند شد، و از نیکوکاری آنان شادمان می‌شوی، و از جفای آنان متأسف نمی‌شوی. و بدان كه بهترين مردمان نسبت به تمام مردم كسى است كه بيشترين فیض خير و نیکوکاری را به آنان می‌باراند، در حالی که از مردم بی‌نیاز است و نیازش از آنان را هم عفیفانه دنبال می‌کند، اگرچه به آنان نیازمند باشد. پس قطعا خصوصیت اهل دنیا این است که دنباله روی اموال و ثروت‌ هستند، پس هرکس مزاحمت برای مال‌اندوزی آنان ایجاد نکند بر آنان کرامت می‌کند، و هرکس مزاحم مال‌اندوزی آنان نشود، بلکه تمکن و امکان به دست آوردن بعضی از آن اموال را برای‌شان فراهم کند، او عزیزترین و کریم‌ترین آنان می‌شود. هيهات هيهات! إياك أن تعجب من نفسك بذلك وإياك أن تتكلم بما يسبق إلى القلوب إنكاره. وإن كان عندك اعتذاره، فليس كل من تسمعه شرا يمكنك أن توسعه عذرا. ثم قال: يا زهري من لم يكن عقله من أكمل ما فيه كان هلاكه من أيسر ما فيه. ثم قال: يا زهري أما عليك أن تجعل المسلمين منك بمنزلة أهل بيتك فتجعل كبيرهم بمنزلة والدك، وتجعل صغيرهم بمنزلة ولدك، وتجعل تربك منهم بمنزلة أخيك، فأي هؤلاء أن تظلم، وأي هؤلاء تحب أن تدعو عليه، وأي هؤلاء تحب أن تهتك ستره، وإن عرض لك إبليس لعنه الله بأن لك فضلا على أحد من أهل القبلة، فانظر إن كان أكبر منك فقل: قد سبقني بالإيمان والعمل الصالح فهو خير مني، وإن كان أصغر منك فقل: قد سبقته بالمعاصي والذنوب فهو خير مني، وإن كان تربك فقل: أنا على يقين من ذنبي في شك من أمره فما لي أدع يقيني لشكي، وإن رأيت المسلمين يعظمونك ويوقرونك ويبجلونك فقل: هذا أفضل أخذوا به، وإن رأيت منهم جفا وانقباضا فقل: هذا الذنب أحدثته، فإنك إذا فعلت ذلك سهل الله عليك عيشك، وكثر أصدقائك، وفرحت بما يكون من برهم، ولم تأسف على ما يكون من جفائهم. واعلم أن أكرم الناس على الناس من كان خيره علیهم .../ 📚 احتجاج طبرسى ج۲، ص۵۱ 🌴🌼👇