نمک (تجربیات طبی)
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (88) 💎 امیرالمؤمنین علیه السلام میفرمودند: کسی حقیقت ایمان را نمیچشد مگر ای
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (89)
💎 امام باقر و امام صادق علیهما السلام فرمودند:
اگر به جوانی از شیعیان برسم که تفقّه نمیکند (در حال یادگیری دین نباشد) او را ادب میکنم و امام باقر علیه السلام میفرمودند: فقیه شود و الّا شما اعرابی هستید و نیز فرمودند: اگر به جوانی از شیعیان برسم که تفقّه نمیکند او را به درد میآورم (کتک میزنم) .
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ وَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام لَوْ أُتِيتُ بِشَابٍّ مِنْ شَبَابِ الشِّيعَةِ لَا يَتَفَقَّهُ لَأَدَّبْتُهُ قَالَ وَ كَانَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام يَقُولُ تَفَقَّهُوا وَ إِلَّا فَأَنْتُمْ أَعْرَابٌ وَ فِي حَدِيثٍ آخَرَ لِابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام لَوْ أُتِيتُ بِشَابٍّ مِنْ شَبَابِ الشِّيعَةِ لَا يَتَفَقَّهُ فِي الدِّينِ لَأَوْجَعْتُهُ. المحاسن ؛ ج1 ؛ ص228
@namak14
نمک (تجربیات طبی)
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (89) 💎 امام باقر و امام صادق علیهما السلام فرمودند: اگر به جوانی از شیعیان بر
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (90)
💎 ابوبصیر به امام صادق علیه السلام عرض کرد: چیزهایی بر ما وارد میشود که در کتاب خدا و سنّت پیامبر صلّی الله علیه وآله، حکم آن را نمیشناسیم.
آیا در آن نظر دهیم؟
حضرت فرمودند: نه!
بدان که اگر درست بگویی اجر نمیبری و اگر اشتباه بگویی بر خدا دروغ بستی !
عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام تَرِدُ عَلَيْنَا أَشْيَاءُ لَيْسَ نَعْرِفُهَا فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ لَا سُنَّتِه فَنَنْظُرُ فِيهَا فَقَالَ لَا أَمَا إِنَّكَ إِنْ أَصَبْتَ لَمْ تُوجَرْ وَ إِنْ أَخْطَأْتَ كَذَبْتَ عَلَى اللَّهِ. (کافی ج 1 ص56)
@namak14
(ضد تشنج) فنی توئین.pdf
278.4K
نتیجه جاهلیت مدرن 90
داروی ضدّ تشنج که منجر به مرگ شده است!!
@namak14
نمک (تجربیات طبی)
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (90) 💎 ابوبصیر به امام صادق علیه السلام عرض کرد: چیزهایی بر ما وارد میشود که
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (91)
💎 امام صادق علیه السلام فرمودند:
هیچ چیزی نیست مگر اینکه در آن کتاب یا سنّت هست .
(در مورد هر مسألهای حکمی از طرف خدا یا اهلبیت علیهم السلام هست)
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام : مَا مِنْ شَيْءٍ إِلَّا وَ فِيهِ كِتَابٌ أَوْ سُنَّةٌ. الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص59
@namak14
(لاغری)سیبوترامین.pdf
325.3K
نتیجه جاهلیت مدرن91
داروی لاغری که منجر به عوارض شدید قلبی عروقی می شود!!
@namak14
👈 تعداد تلفات غذاهای ناسالم و فستفود: ۱۱ میلیون نفر در سال
👈 تعداد تلفات دخانیات: ۷ میلیون نفر در سال
👈 تلفات نوشیدنیهای الکلی: ۳ میلیون نفر در سال
👈 تلفات مواد مخدر: ۱۱ میلیون نفر در سال
👈 تلفات سقط جنین: ۷۳ میلیون نفر در سال
🔴❗️ اما سازمان بهداشت جهانی، برای آبله میمونی با ۵ تلفات ثبت شده، شرایط اضطراری در کل دنیا اعلام میکند‼️
👈👈👈 جاهلیت مدرن...
@namak14
نمک (تجربیات طبی)
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (91) 💎 امام صادق علیه السلام فرمودند: هیچ چیزی نیست مگر اینکه در آن کتاب یا س
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (92)
💎 حریز میگوید: وارد شدم بر ابوحنیفه و نزد او تعداد زیادی کتاب بود که بین من و او فاصله انداخته بود!!
ابوحنیفه به من گفت: همه این کتابها در مورد طلاق هست! شما چه دارید؟
گفتم: ما همه این کتابها را در یک جمله جمع میکنیم. ابوحنیفه گفت: چه جملهای؟
گفتم: این آیه قرآن: يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذا طَلَّقْتُمُ النِّساءَ فَطَلِّقُوهُنَّ لِعِدَّتِهِنَّ وَ أَحْصُوا الْعِدَّةَ...
اى پيامبر هر زمان خواستيد زنان را طلاق دهيد، در زمان عده، آنها را طلاق گوييد ( زمانى كه از عادت ماهانه پاك شده و با همسرشان نزديكى نكرده باشند )، و حساب عده را نگه داريد...
ابوحنیفه گفت: پس تو هیچ چیزی نمیدانی مگر با روایت؟ (ابوحنیفه از کسانی بود که اجتهاد میکرد و با اجتهاد، کتب متعددی در مورد مسائل فقهی نوشته بود اما شیعیان فقط با روایت سخن میگفتند)
گفتم بله.
ابوحنیفه از یک مسأله پیچیده سؤال پرسید. حریز گفت دقیقاً در مورد همین مسأله یک حدیث دارم و آن حدیث را از امام باقر علیه السلام نقل کرد.
ابوحنیفه گفت: من یک مسألهای میپرسم که روایتی در مورد آن نیامده باشد.
چه میگویی در مورد شتری که از دریا خارج شده باشد. (یعنی حیوان جدیدی که نمیدانیم حلال هست یا نه)
حریز گفت: شتر باشد یا گاو، اگر پولک داشته باشد (فَلس)، آن را میخوریم و اگر نداشته باشد نمیخوریم .
عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ رِبَاطٍ، عَنْ حَرِيزٍ، قَالَ، دَخَلْتُ عَلَى أَبِي حَنِيفَةَ وَ عِنْدَهُ كُتُبٌ كَادَتْ تَحُولُ فِيمَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ، فَقَالَ لِي: هَذِهِ الْكُتُبُ كُلُّهَا فِي الطَّلَاقِ وَ أَنْتُمْ! وَ أَقْبَلَ يَقْلِبُ بِيَدِهِ، قَالَ، قُلْتُ: نَحْنُ نَجْمَعُ هَذَا كُلَّهُ فِي حَرْفٍ، قَالَ وَ مَا هُوَ قَالَ، قُلْتُ قَوْلُهُ تَعَالَى: يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذا طَلَّقْتُمُ النِّساءَ فَطَلِّقُوهُنَّ لِعِدَّتِهِنَّ وَ أَحْصُوا الْعِدَّةَ، فَقَالَ لِي فَأَنْتَ لَا تَعْلَمُ شَيْئاً إِلَّا بِرِوَايَةٍ قُلْتُ أَجَلْ، فَقَالَ لِي: مَا تَقُولُ فِي مُكَاتَبٍ كَانَتْ مُكَاتَبَتُهُ أَلْفَ دِرْهَمٍ فَأَدَّى تِسْعَمِائَةٍ وَ تِسْعَةً وَ تِسْعِينَ دِرْهَماً، ثُمَّ أَحْدَثَ يَعْنِي الزِّنَا، كَيْفَ نَحُدُّهُ فَقُلْتُ: عِنْدِي بِعَيْنِهَا حَدِيثٌ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ، عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام : أَنَّ عَلِيّاً علیه السلام كَانَ يَضْرِبُ بِالسَّوْطِ وَ بِثُلُثِهِ وَ بِنِصْفِهِ وَ بِبَعْضِهِ بِقَدْرِ أَدَائِهِ، فَقَالَ لِي: أَمَا إِنِّي أَسْأَلُكَ عَنْ مَسْأَلَةٍ لَا يَكُونُ فِيهَا شَيْءٌ، فَمَا تَقُولُ فِي جَمَلٍ أُخْرِجَ مِنَ الْبَحْرِ، فَقُلْتُ إِنْ شَاءَ فَلْيَكُنْ جَمَلًا وَ إِنْ شَاءَ فَلْيَكُنْ بَقَرَةً إِنْ كَانَتْ عَلَيْهِ فُلُوسٌ أَكَلْنَاهُ وَ إِلَّا فَلَا. رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال ص384
@namak14
❌نتیجه جاهلیت مدرن 92
👈 جنگ جهانی علیه گاو!!!
همه دنیا را به لجن کشیده اند و گناه آلودگی را گردن گاو می اندازند!!!
@namak14
نمک (تجربیات طبی)
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (92) 💎 حریز میگوید: وارد شدم بر ابوحنیفه و نزد او تعداد زیادی کتاب بود که بین
⁉️چه علمی بیاموزیم؟ (93)
💎 یکی از یاران امام صادق علیه السلام میگوید همراه امام صادق علیه السلام در مسجد خیف بودم در حالیکه حدود 200 نفر در اطراف حضرت بودند که یکی از آنها عبدالله بن شبرمه بود.
عبدالله به امام صادق علیه السلام عرض کرد: ما در عراق قضاوت میکنیم و هرچیزی را که از کتاب و سنّت میدانیم میگوییم.
اما گاهی اوقات مسألهای بر ما وارد میشود که در آن با رأی خودمان، اجتهاد میکنیم.
همه جمع ساکت شدند تا جواب حضرت را بشنوند.
امام صادق علیه السلام رو کردند به افرادی که سمت راستشان بودند و شروع کردند صحبت کردن با آنها (جواب عبدالله را ندادند).
مردم هم وقتی دیدند حضرت جوابی ندادند، دوباره مشغول صحبت کردن شدند.
عبدالله دوباره همان سؤال را پرسید و مردم ساکت شدند، اما امام صادق علیه السلام جوابی ندادند و بار سوم نیز این اتفاق افتاد.
برای بار سوم که این اتفاق افتاد و همه مردم ساکت شدند تا جواب حضرت را بشنوند، حضرت فرمودند: علیّبن ابیطالب چه جایگاهی نزد شما دارد در عراق؟
عبدالله بن شبرمه در مورد امیرالمؤمنین علیه السلام شروع کرد به سخن گفتن و سخنان عظیمی در مورد حضرت گفت.
سپس امام صادق علیه السلام فرمودند: امیرالمؤمنین علیه السلام در دین خدا رأی و نظر نمیداد و ِابا میکرد از اینکه با رأی و قیاس در دین خدا چیزی بگوید .
عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ مَيْسَرَةَ بْنِ شُرَيْحٍ قَالَ: شَهِدْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فِي مَسْجِدِ الْخَيْفِ وَ هُوَ فِي حَلْقَةٍ فِيهَا نَحْوٌ مِنْ مِائَتَيْ رَجُلٍ فِيهِمْ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ شُبْرُمَةَ فَقَالَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنَّا نَقْضِي بِالْعِرَاقِ فَنَقْضِي مَا نَعْلَمُ مِنَ الْكِتَابِ وَ السُّنَّةِ وَ تَرِدُ عَلَيْنَا الْمَسْأَلَةُ فَنَجْتَهِدُ فِيهَا بِالرَّأْيِ قَالَ فَأَنْصَتَ النَّاسُ جَمِيعُ مَنْ حَضَرَ لِلْجَوَابِ وَ أَقْبَلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَلَى مَنْ عَلَى يَمِينِهِ يُحَدِّثُهُمْ فَلَمَّا رَأَى النَّاسُ ذَلِكَ أَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَ تَرَكُوا الْإِنْصَاتَ قَالَ ثُمَّ تَحَدَّثُوا مَا شَاءَ اللَّهُ ثُمَّ إِنَّ ابْنَ شُبْرُمَةَ قَالَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنَّا قُضَاةُ الْعِرَاقِ وَ إِنَّا نَقْضِي بِالْكِتَابِ وَ السُّنَّةِ وَ إِنَّهُ تَرِدُ عَلَيْنَا أَشْيَاءُ نَجْتَهِدُ فِيهَا بِالرَّأْيِ قَالَ فَأَنْصَتَ جَمِيعُ النَّاسِ لِلْجَوَابِ وَ أَقْبَلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَلَى مَنْ عَلَى يَسَارِهِ يُحَدِّثُهُمْ فَلَمَّا رَأَى النَّاسُ ذَلِكَ أَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَ تَرَكُوا الْإِنْصَاتَ ثُمَّ إِنَّ ابْنَ شُبْرُمَةَ مَكَثَ مَا شَاءَ اللَّهُ ثُمَّ عَادَ لِمِثْلِ قَوْلِهِ فَأَقْبَلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ أَيُّ رَجُلٍ كَانَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فَقَدْ كَانَ عِنْدَكُمْ بِالْعِرَاقِ وَ لَكُمْ بِهِ خَبَرٌ قَالَ فَأَطْرَأَهُ ابْنُ شُبْرُمَةَ وَ قَالَ فِيهِ قَوْلًا عَظِيماً فَقَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَإِنَّ عَلِيّاً أَبَى أَنْ يُدْخِلَ فِي دِينِ اللَّهِ الرَّأْيَ وَ أَنْ يَقُولَ فِي شَيْءٍ مِنْ دِينِ اللَّهِ بِالرَّأْيِ وَ الْمَقَايِيسِ فَقَالَ أَبُو سَاسَانَ فَلَمَّا كَانَ اللَّيْلُ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ لِي يَا أَبَا سَاسَانَ لَمْ يَدَعْنِي صَاحِبُكُمْ ابْنُ شُبْرُمَةَ حَتَّى أَجَبْتُهُ ثُمَّ قَالَ لَوْ عَلِمَ ابْنُ شُبْرُمَةَ مِنْ أَيْنَ هَلَكَ النَّاسُ مَا دَانَ بِالْمَقَايِيسِ وَ لَا عَمِلَ بِهَا. المحاسن ؛ ج1 ؛ ص210
@namak14