eitaa logo
مُـبلِـغِ مَجـٰازے
484 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
138 فایل
بصیرتی، تربیتی، فرهنگی،مذهبی،تاریخی و سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 سوال: 🔰 کسى که در سحر تا پایان اذان غذا بخورد، روزه اش چه حکمى دارد؟ ✅ پاسخ: ✍همه مراجع: ملاک امساک براى روزه، طلوع فجر صادق است. پس اگر با شروع اذان، اطمینان به طلوع فجر پیدا کند، نباید چیزى بخورد و اگر لقمه اى در دهان دارد، نباید فرو برد. امّا اگر اطمینان به دخول وقت ندارد، مى تواند چیزى بخورد. ____🌺_________🌺_____ 📚 توضیح المسائل مراجع، م ۷۴۲ و ۱۵۷۴ 💬 اگر شخصى با اعتقاد به اینکه هنوز اذان صبح را نگفته اند، مشغول سحرى شود، سپس متوجه گردد که وقت اذان صبح گذشته است؛ حکم روزه او چیست؟ ✍ همه مراجع (به جز بهجت): اگر بدون بررسى و تحقیق در طلوع فجر، مشغول سحرى شده، روزه اش باطل است و باید قضا کند. ____🌺_________🌺_____ 📚 امام، نورى، فاضل و مکارم، تعلیقات على العروه، ج ۳، فصل فیما تعلیق بالقضا، االرابع؛ سیستانى، وحید و تبریزى، منهاج الصالحین، م ۱۰۲۳؛ صافى، هدایه العباد، ج ۱، م ۱۳۳۶ و دفتر: خامنهاى ✍ آیه اللَّه بهجت: اگر بدون بررسى و تحقیق در طلوع فجر، مشغول سحرى شده، بنابر احتیاط واجب روزهاش باطل است و باید قضا کند. ____🌺_________🌺_____ 📚بهجت، وسیله النجاه، ج ۱، م ۱۱۳۲ ⬅تبصره: فرد یاد شده با وجود اینکه روزه اش باطل شده، حق ندارد افطار کند؛ بلکه باید تا شب از مفطرات امساک نماید. 👇 https://eitaa.com/namazi_313
⚪️بعضی از افرادی که روزه بر آنها واجب نیست (‌طبق نظر آیت الله خامنه ای) 1⃣-کسی که به جهت ضعف بنیه، روزه داری برایش مشقت فراوان و غیر قابل تحمل دارد. البته چنین افردای باید روزه بگیرند. اگر ضعف به حد طاقت فرسا رسید آن وقت مجازند افطار نمایند. 2⃣- پیرمرد و پیرزنی که روزه برای آنان مشقت دارد، یا اصلا نمی توانند روزه بگیرند. اگر روزه برای آنها مشقت دارد باید برای هر روز یک مد طعام به فقیر بدهد. 3⃣-کسی که بیماری اش تشنگی زیاد است و نمی تواند تحمل کند. این افراد پس از برطرف شدن عذر باید قضای روزه را به جا آورند و برای هر روز یه مد طعام به فقیر بدهند. 4⃣- زن باردار یا زن شیردهی که روزه برای خود یا بچه اش ضرر دارد. در صورتی که برای بچه ضرر دارد پس از برطرف شدن عذر باید برای هر روز یه مد طعام به فقیر بدهد و قضای روزه را بجا آورد و در صورتی که برای خودش ضرر داشته باشد حکم افراد بیمار را دارد. 5⃣- زنی که خون حیض و نفاس می بیند روزه او صحیح نیست و باید قضای آن را بجا آورد. --------------------------- رساله مصور آیت الله خامنه ای ص 350 Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313
#دعای_روز_دوم 🙏 خدايا مرا در اين ماه به خشنودى ات نزديك كن، و ... 📎 ترجمه استاد انصاریان ⬅️ جهت مشاهده دعای روزهای ماه مبارک رمضان به لینک زیر مراجعه نمایید:👇 Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313 #مُـبَلغِ_مَـجـازے
💠رهبر انقلاب: «ملتی که ماه رمضان دارد...هرگز مغلوب نخواهد شد.» Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313 #مُـبَلغِ_مَـجـازے
💫 ذکر خدا راهنماست! ‌‌ 🔻رهبرانقلاب: شما ذکر خدا بگویید، خدای متعال هم بر شما صلوات میفرستد، به شما درود میگوید؛ هم خود ذات اقدس الهی، هم ملائکه‌ی او به شما مؤمنین درود میگویند. ‌‌ 🔹و بدانیم که ذکر خدا، یاد خدا راهنما است، راه‌گشا است، دست‌گیر است، میتواند ما را قادر بر گره‌گشایی کند؛ گره زیاد داریم و دست قدرت و پنجه‌ی تواناییِ خود ما انسانها است که باید این گره‌ها را باز کند امّا این قدرت را، این توانایی را خدا به ما میدهد. ‌‌ 🔺ذکر خدا به ما کمک میکند که بتوانیم بن‌بست‌ها را باز کنیم و راه‌ها را بگشاییم. ۹۵/۰۲/۰۸ Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶حرڪت، سرعت، سبقت فراز اول: (سوره بقره-آیه ۱۴۸) توصیہ قرآن ڪریم در انجام امور خیر و عمل صالح، ابتدا حرڪت است و بعد سرعت است و سپس سبقت. حرڪت، همان عمل ڪردن بہ ڪارهاے خیر است ڪہ تمام عبادت‌هاے مستحب و واجب را در بر می‌گیرد و متصف شدن بہ فضایل اخلاقے را شامل می‌شود. سرعت در این امور هم بہ این است ڪہ هرگاہ زمینہ انجام آن فراهم شد، بدون فوت وقت آن ڪار عملے شود. امام باقر علیه‌السلام مرتب سفارش می‌ڪردند: «إِذَا هَمَمْتَ بِخَیْرٍ فَبَادِرْ فَإِنَّڪَ لَا تَدْرِے مَا یَحْدُثُ» هنگامے ڪہ تصمیم بہ ڪار خیرے گرفتے فوراً آن را انجام بدہ و آن را بہ بعد موڪول نڪن؛ چون نمی‌دانے بعد چہ می‌شود. سبقت ڪہ بہ معناے پیشے گرفتن است بہ دو صورت واقع می‌شود یڪے در اصل انجام است ڪہ فرد از دیگرانے ڪہ آن‌ها نیز داوطلب آن ڪار خیر هستند پیشے گرفتہ و مثلاً زودتر از آن‌ها دست بہ جیب شدہ و مشڪل نیازمندے را بہ میزان توان خودش برطرف می‌سازد. دیگرے سبقت در ڪمیت آن ڪار خیر است؛ بہ این شڪل ڪہ فرد از دیگرانے ڪہ آن‌ها هم عامل بہ ڪار خیر یا داراے فضیلت اخلاقی‌اند گوے سبقت را ربودہ و از آن‌ها متواضع‌تر، صبورتر و مانند آن است. قرآن ڪریم چنین مؤمنانے را بہ مقام قرب الهے بشارت می‌دهد و می‌فرماید: «السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ*أُوْلَئڪَ الْمُقَرَّبُونَ» 🔶آنچہ ڪہ ما با آن امتحان می‌شویم؟ فراز دوم: (سوره بقره- آیه ۱۵۵) جهان، صحنہ آزمون الهے است. ڪسے وارد بهشت نمی‌شود مگر آنڪہ با موفقیت این آزمون‌ها را ڪہ پیشینیان هم بہ آن آزمودہ شدند یڪے پس از دیگرے پشت سر گذاشتہ و سربلند بیرون آید. در همین سورہ می‌خوانیم: {آیا گمان ڪردید داخل بهشت می‌شوید بے آنڪہ حوادثے همچون حوادث سخت گذشتگان بہ شما برسد؟ همان‌ها ڪہ شدائد و زیان‌هاے فراوان بہ آن‌ها رسید (۲۱۴- بقره)} آیہ مورد بحث بہ شڪلے جزئی‌تر بہ آن ناملایمات پرداختہ و با بیان دقیق ترآسیبهایے ڪہ براے امتحان بشر، هموارہ در زندگے او رخ می‌دهند را بیان می‌ڪند: «بہ طور قطع ما همہ شما را با امورے همچون ترس و گرسنگے و زیان مالے و جانے و ڪم شدن فرزندان یا میوه‌ها آزمایش می‌ڪنیم.» آنان ڪہ در این آزمایش‌ها صبر سازندہ، پیشہ ساختند؛ اهل هدایتند و درود و رحمت الهے روزے آن‌ها می‌شود. 🔶سنت‌هایے ڪہ ڪورڪورانہ تڪرار می‌شود فراز سوم: (سوره بقره-آیه ۱۷۰) این آیہ، رفتار ڪسانے ڪہ ڪورڪورانہ از سنت گذشتگان خود پیروے می‌ڪنند را خطایے بس بزرگ مے شمارد و براے بیدار ڪردن وجدان خفتہ آن‌ها چنین می‌گوید: اگر نیاڪان آن‌ها دانشمندان صاحب نظر و افراد هدایت یافته‌اے بودند جاے این بود ڪہ از آن‌ها تبعیت شود؛ اما وقتے آن‌ها مردمے نادان و بے سواد و موهوم‌پرست بودند پیروے آن‌ها چہ معنایے خواهد داشت؟ آیا این ڪار، مصداق تقلید جاهل از جاهل نیست؟! تنها تقلید و تبعیتے ڪہ عقل می‌پذیرد و نقل دستور می‌دهد تقلید جاهل از عالم است. مانند تبعیت بے چون و چرایے ڪہ بیمار نسبت بہ دستورات پزشڪ دارد یا تبعیتے ڪہ جاهل بہ احڪام شرعے از سخنان عالم بہ احڪام شرعے دارد. غیر از این را نہ عقل می‌پذیرد و نہ نقل اجازہ می‌دهد؛ مانند پیروے جاهل از جاهل یا عالم از جاهل. ڪارے ڪہ مصداق این نوع تقلیدها باشد از نظر قرآن مردود است و داشتن عناوینے مانند میراث فرهنگے هم نمی‌تواند رنگ صحت و حقیقت بہ این پیروے غلط و باطل بزند؛ خواہ این ڪار بت پرستے باشد، خواہ چهارشنبہ سورے. 🔶تقوا مهم‌ترین اثر و شاخص قبولے روزہ فراز چهارم: (سوره بقره-آیه۱۸۳) بنا بر نظر علامہ طباطبایے (ره) این آیہ مقدمہ ایست براے اعلام حڪم وجوب روزہ ڪہ در دو آیہ بعد می‌آید. آنچہ در این آیہ آمدہ و از اهمیت بالایے هم برخوردار است بیان اثر روزہ است. عبارت لَعَلَّڪُمْ تَتَّقُونَ ڪہ در پایان آیہ آمدہ است در حقیقت اشارہ بہ اثرے است ڪہ روزہ بر روح و جان آدمے می‌گذارد. تقوا بہ زبان سادہ، یعنے حالتے در انسان ڪہ او را از گناہ باز دارد. تقوا همان حال خوشے است ڪہ روزہ داران ماہ خدا آن را در ایام پایانے ماہ رمضان بہ خوبے احساس می‌ڪنند. حال خوشے ڪہ انسان رغبتے بہ گناہ نداشتہ بلڪہ از آن متنفر است و در عوض بہ عبادات، خصوصاً قرائت قرآن و خواندن دعا بسیار رغبت دارد. نڪتہ دیگر اینڪہ این اثر، ملاڪ خوبے براے نمرہ دادن بہ روزہ است. هر ڪس بہ خود مراجعہ ڪند و با توجہ بہ تأثیرے ڪہ روزہ در تقوا سازے او داشتہ است بہ روزہ خود نمرہ دهد و بداند ڪہ این ڪار، عمل بہ توصیہ امیرالمؤمنین علیه‌السلام است ڪہ فرمود: (عملڪرد جان خود را محاسبہ ڪنید قبل از آنڪہ در قیامت آن را بہ حساب ڪشند.) {مباحث ظهرهای ماه مبارک مسجد مُلّا بیرم} ✍ادامه دارد... 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺 Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶دو شرط مهم در اجابت دعا فراز پنجم:(سوره بقره-آیه ۱۸۶) هنگامے ڪہ بندگانم از تو سراغ مرا می‌گیرند، همانا من نزدیڪم؛ دعاے دعا ڪننده‌اے ڪہ مرا بخواند اجابت می‌ڪنم. در این آیہ، خداوند متعال با مقید ڪردن وعدہ اجابت بہ «إِذا دَعانِ»، دو شرط مهم در دعا را بہ ما گوشزد می‌ڪند: یڪے اینڪہ دعا باید حقیقتاً دعا باشد. «أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» مانند آن است ڪہ بگوییم: عالم را احترام ڪن در صورتے ڪہ عالم باشد. این جملہ یعنے آن عالمے را احترام ڪن ڪہ حقیقتاً عالم باشد و بہ علم خود عمل ڪند. جملہ إِذا «دَعانِ» نیز می‌فهماند ڪہ وعدہ اجابت در مورد دعایے است ڪہ حقیقتاً دعا باشد یعنے قلب دعاڪنندہ آن با زبانش موافق باشد؛ چون دعاے حقیقے آن دعائے است ڪہ قبل از زبان سر، زبان قلب و فطرت ڪہ دروغ در ڪارش نیست آن را بخواهد. دوم اینڪہ فرمود «دَعَانِ؛ مرا بخواند». دعایے وعدہ اجابت دارد ڪہ دعاڪنندہ واقعاً آن را از خدا بخواهد؛ پس اگر ڪسے بہ زبان، خدا را خواند و در دل، امیدش بہ اسباب عادے و امور وهمے بود چنین ڪسے خدا را بہ دل نخواندہ و شرط اجابت دعا را رعایت نڪردہ است. 🔶ورود ممنوع‌هاے الهے فراز ششم: (سوره بقره-۲۲۹) این فراز در پایان آیه‌اے قرار دارد ڪہ خداوند متعال تعدادے از احڪام الهے را در آن بیان ڪردہ و در نهایت فرمودہ است: این‌ها حدود و مرزهاے الهے است؛ از آن تجاوز نڪنید و آن‌ها ڪہ از آن تجاوز می‌ڪنند ستمگرند. در این آیہ تعبیر لطیفے دربارہ قوانین الهے بہ چشم می‌خورد و آن تعبیر بہ «حد» و «مرز» است. بر این اساس، در میان ڪارهایے ڪہ انسان می‌تواند انجام دهد یڪ سلسلہ مناطق ممنوعه‌اے وجود دارد ڪہ ورود در آن‌ها فوق‌العادہ خطرناڪ است. خداوند متعال با قوانین و احڪام این مناطق را مشخص ڪردہ و بسان علائمے هشدار دهندہ انسان را از ورود بہ آن منع می‌ڪند. بنابراین ڪسے ڪہ معصیت ڪرد و بہ این قوانین بے اعتنایے نمود در حقیقت با تجاوز از حد و مرز الهے خود را بہ دست خود بہ هلاڪت انداخت و بدبخت ڪرد. با توجہ بہ این اصل است ڪہ در آیہ۱۸۷ همین سورہ می‌بینیم ڪہ حتے از نزدیڪ شدن بہ این مرزها هم نهے شدہ است تِلْڪَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَقْرَبُوها؛ زیرا نزدیڪے بہ این مرزها، انسان را بر لب پرتگاہ قرار می‌دهد و نیز در روایات واردہ از طرق اهل بیت علیهم السلام می‌خوانیم ڪہ از موارد شبهه‌ناڪ نهے فرموده‌اند و گفته‌اند: این ڪار در حڪم نزدیڪ شدن بہ مرز است و چہ بسا با یڪ غفلت انسانے ڪہ بہ مرز نزدیڪ شدہ گام در آن طرف بگذارد و گرفتار هلاڪت و نابودے شود. 🔶دو جور دعاے متفاوت فراز هفتم:(آیات ۲۰۰- ۲۰۱- ۲۰۲ سوره بقره) بر اساس این بخش از آیات، درخواست‌هاے قلبے مردم از خداوند متعال بہ دو دستہ ڪلے تقسیم می‌شوند. دستہ اول درخواست‌هایے اند ڪہ فقط بہ دنیا ختم می‌شوند و ڪارے بہ آخرت ندارند؛ یعنے ڪسے ڪہ چنین می‌خواهد برایش مهم نیست ڪہ آیا این خواستہ او برایش بهشت می‌سازد یا جهنم؛ او پول می‌خواهد و حلال و حرامش برایش مهم نیست. وعدہ خدا بہ این عدہ بے نصیبے از نعمت‌هاے آخرت است. دستہ دوم درخواست ڪسانے است ڪہ با نگاہ بہ آخرت از خدا طلب می‌ڪنند. براے این‌ها مهم است ڪہ مطلوبشان چہ تأثیرے در قیامت آن‌ها خواهد گذاشت از این رو درخواست خود را با قید حسنہ از خدا می‌خواهند. وعدہ خدا بہ این گروہ بهرہ مندے از نعمت‌هاے بهشت است. 🔶جنگ تا ڪے ادامہ خواهد داشت؟ فراز هشتم: (سوره بقره-آیه ۲۱۷) شاید براے شما هم این سوال پیش آمدہ باشد ڪہ این جنگ افروزے هاے دشمنان بر علیہ اسلام و مسلمانے از هر دو نوع، نرم و سخت یا گرم و سردش تا بہ ڪے ادامہ خواهد داشت؟ آیا این نظریہ درست است ڪہ اگر ما دست دوستے بہ سوے آنان دراز ڪنیم و بر سر میز مذاڪرہ بہ هم لبخند بزنیم و در مقابل دوربین‌هاے خبرے دست یڪدیگر بہ محڪمے بفشاریم این فشارها بر داشتہ می‌شود؟ پاسخ بہ این سوال نیاز بہ فرضیہ سازے و تحلیل‌هاے آنچنانے ندارد؛ همین آیہ مورد بحث بہ روشنے و صراحت فوق‌العادہ اے پاسخ را بیان می‌ڪند ڪه‌اے مسلمانان بدانید جنگ دشمن با شما پایانے ندارد؛ هدف دشمن، گرفتن دین شماست و او بہ ڪمتر از این راضے نیست؛ البتہ اگر بتواند. پس باید بہ هوش بود و فریب دست‌هاے مخملین و حرف‌هاے رویایے او را نخورد. مگر آنڪہ دست از دشمنے بردارد و بر تمام قراردادهایے ڪہ بین دو طرف بستہ می‌شود بہ واقع پایبند باشد؛ اینجاست ڪہ جنگ خاتمہ یافتہ اما بیدارے و حفظ آمادگے ادامہ می‌یابد. {مباحث ظهرهای ماه مبارک مسجد ملا بیرم} ✍پایان مبحث جزء دوم قرآن کریم. 👌این مباحث روزانه به توفیق الهے ادامه دارد.... 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺 Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313
🌹پیامبر اکرم ص: 🌷هرجوان مومنی که قرآن بخواند،قرآن باگوشت و خون او در می آمیزد و خداوند او را با فرشتگان بزرگوارهمراه می سازد و قرآن روز قیامت نگه دارنده او (از دوزخ) خواهد بود. 📚 الحیاه، ج ۲، ص ۱۶۴٫ Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌙 فرصتی که شاید دیگر پیدا نشود رهبرانقلاب: رمضان، ماه پاک شدن و طهارت قلب و ماه مغفرت است؛ چون خدای متعال را در این ماه بیش از دیگر ایام سال مورد لطف و عنایت خود قرار میدهد. لذا در یک روایت وارد شده است که اگر کسی در ماه رمضان نتواند به مغفرت و رحمت الهی دست پیدا کند، پس کِی چنین توفیقی نصیب او خواهد شد؟ ۱۳۸۴/۰۷/۲۹ 🌟در سحرگاه ایام ماه مبارک رمضان، یک نکته‌ی اخلاقی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حساب منتشر خواهد شد. @Khamenei_ir
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🌼جزء سوم قرآن مجید شامل آیات ۲۵۳ تا تا آخر سورہ بقرہ و نیز آیات ۱ - ۹۱ سورہ آل عمران میباشد. در این جزء در سورہ بقرہ ادامہ ایات الاحڪام و در سورہ آل عمران احتجاج با اهل ڪتاب غالب است. 🔶تاڪید زیاد بہ انفاق: پاداش هفتصد برابر براے انفاق {اى كسانى كہ ايمان آورده ايد از آنچہ بہ شما روزى داده ايم انفاق كنيد پيش از آنكہ روزى فرا رسد كہ در آن نہ داد و ستدى است و نہ دوستى و نہ شفاعتى و كافران خود ستمكارانند(۲۵۴)} مَثَل [صدقاتِ] ڪسانے ڪہ اموالِ خود را در راہ خدا انفاق مے ڪنند همانند دانہ اے است ڪہ هفت خوشہ برویاند ڪہ در هر خوشہ اے صد دانہ باشد و خداوند براے هر ڪس ڪہ بخواهد [آن را] چند برابر مےڪند، و خداوند گشایشگر داناست.(۲۶۱) ڪسانے ڪہ اموالِ خود را در راہ خدا انفاق مے ڪنند ، سپس در پیِ آنچہ انفاق ڪردہ اند ، منّت و آزارے روا نمے دارند ، پاداش آنان برایشان نزد پروردگارشان [محفوظ] است، و بیمے بر آنان نیست و اندوهگین نمے شوند.(۲۶۲) گفتارے پسندیدہ [در برابر نیازمندان] و گذشت [از اصرار و تندیِ آنان] بهتر از صدقہ اے است ڪہ آزارے بہ دنبال آن باشد ، و خداوند بے نیاز بردبار است.(۲۶۳) اے ڪسانے ڪہ ایمان آوردہ اید ، صدقہ هاے خود را با منّت و آزار ، باطل مڪنید، مانند ڪسے ڪہ مالش را براے خودنمایے بہ مردم، انفاق مےڪند و بہ خدا و روز بازپسین ایمان ندارد. پس مَثَلِ او همچون مَثَلِ سنگ خارایے است ڪہ بر روے آن، خاڪے [نشستہ] است، و رگبارے بہ آن رسیدہ و آن [سنگ] را سخت و صاف بر جاے نهادہ است. آنان [ریاڪاران] نیز از آنچہ بہ دست آوردہ اند، بهرہ اے نمےبرند و خداوند، گروہ ڪافران را هدایت نمےڪند.(۲۶۴) و مَثَل [صدقات] ڪسانے ڪہ اموال خویش را براے طلب خشنودے خدا و استوارے روحشان انفاق مےڪنند، همچون مَثَلِ باغے است ڪہ بر فراز پشتہ اے قرار دارد [ڪہ اگر] رگبارے بر آن برسد، دو چندان محصول برآورد، و اگر رگبارے هم بر آن نرسد ، بارانِ ریزے [براے آن بس است]، و خداوند بہ آنچہ انجام مے دهید بیناست.(۲۶۵) اے ڪسانے ڪہ ایمان آوردہ اید، از چیزهاے پاڪیزہ اے ڪہ بہ دست آوردہ اید، و از آنچہ براے شما از زمین برآوردہ ایم، انفاق ڪنید، و در پے ناپاڪِ آن نروید ڪہ [از آن] انفاق نمایید، در حالے ڪہ آن را [اگر بہ خودتان مےدادند] جز با چشم پوشے [و بے میلے] نسبت بہ آن، نمےگرفتید، و بدانید ڪہ خداوند، بےنیاز ستودہ [صفات] است.(۲۶۷) شیطان شما را از تهیدستے بیم مےدهد و شما را بہ زشتے وامےدارد و [لے] خداوند از جانب خود بہ شما وعدہ آمرزش و بخشش مےدهد، و خداوند گشایشگر داناست.(۲۶۸) [خدا] بہ هر ڪس ڪہ بخواهد حڪمت مےبخشد، و بہ هر ڪس حڪمت دادہ شود، بہ یقین، خیرے فراوان دادہ شدہ است و جز خردمندان، ڪسے پند نمےگیرد.(۲۶۹) 💠💠💠💠💠💠💠💠 Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم و هر نفقہ اے را ڪہ انفاق، یا هر نذرے را ڪہ عهد ڪردہ اید، قطعاً خداوند آن را مےداند، و براے ستمڪاران هیچ یاورے نیست.(۲۷۰) اگر صدقہ ها را آشڪار ڪنید، اینڪارِ خوبے است، و اگر آن را پنهان دارید و بہ مستمندان بدهید، این براے شما بهتر است و بخشے از گناهانتان را مےزداید، و خداوند بہ آنچہ انجام مےدهید آگاہ است.(۲۷۱) هدایتِ آنان بر عهدہ تو نیست، بلڪہ خدا هرڪہ را بخواهد هدایت مےڪند، و هر مالے ڪہ انفاق ڪنید، بہ سود خود شماست، و [لے] جز براے طلب خشنودیِ خدا انفاق مڪنید، و هر مالے را ڪہ انفاق ڪنید [پاداشِ آن] بہ طور ڪامل بہ شما دادہ خواهد شد و ستمے بر شما نخواهد رفت.(۲۷۲) [این صدقات] براے آن [دستہ از] نیازمندانے است ڪہ در راہ خدا فروماندہ اند، و نمےتوانند [براے تأمین هزینہ زندگے] در زمین سفر ڪنند. از شدّت خویشتن دارے، فرد بےاطلاع، آنان را توانگر مےپندارد. آنها را از سیمایشان مےشناسے. با اصرار، [چیزے] از مردم نمےخواهند. و هر مالے [ بہ آنان ] انفاق ڪنید، قطعاً خدا از آن آگاہ است.(۲۷۳) ڪسانے ڪہ اموال خود را شب و روز، و نهان و آشڪارا، انفاق مےڪنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براے آنان خواهد بود و نہ بیمے بر آنان است و نہ اندوهگین مےشوند.(۲۷۴) 🔶ادامہ نڪوهش علماے منحرف در سورہ آل عمران اى اهل كتاب چرا حق را بہ باطل درمےآميزيد و حقيقت را كتمان مى كنيد با اينكہ خود مى دانيد(۷۱) كسانى كہ پيمان خدا و سوگندهاى خود را بہ بهاى ناچيزى مےفروشند آنان را در آخرت بهره اى نيست و خدا روز قيامت با آنان سخن نمى گويد و بہ ايشان نمى نگرد و پاكشان نمى گرداند و عذابى دردناك خواهند داشت(۷۷) و از ميان آنان گروهى هستند كہ زبان خود را بہ [خواندن] كتاب [تحريف شده اى] مى پيچانند تا آن [بربافتہ] را از [مطالب] كتاب [آسمانى] پنداريد با اينكہ آن از كتاب [آسمانى] نيست و مى گويند آن از جانب خداست در صورتى كہ از جانب خدا نيست و بر خدا دروغ مى بندند با اينكہ خودشان [هم] مى دانند.(۷۸) هيچ بشرى را نسزد كہ خدا بہ او كتاب و حكم و پيامبرى بدهد سپس او بہ مردم بگويد بہ جاى خدا بندگان من باشيد بلكہ [بايد بگويد] بہ سبب آنكہ كتاب [آسمانى] تعليم مى داديد و از آن رو كہ درس مى خوانديد علماى دين باشيد.(۷۹) و [نيز] شما را فرمان نخواهد داد كہ فرشتگان و پيامبران را بہ خدايى بگيريد آيا پس از آنكہ سر بہ فرمان [خدا] نهادہ ايد [باز] شما را بہ كفر وامےدارد. ✍ادامه دارد.... 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313
#شـهـداے‌رمـضـان💔 آیا می دانستید حدود پانزده هزار شهید در ماه مبارک رمضان شربت شهادت نوشیده اند؟ سلام برشهیدرمضان،مولا علی علیه‌السلام #سلام‌برشهداےعطشان 🌹🍃🌹🍃 Ⓜ️ eitaa.com/namazi_313