•••
🔰 نحوه رفتار چپهای ایران
(مارکسیستها):
» دهه شصت عمل سیاسیِ #خشونتآمیز
» دهه هفتاد و هشتاد، عمل فرهنگی و #سینما
» اواخر دهه نود مردمی کردن خشونتِ
سیاسی با سینما
🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰خشونت در نمایش خانگی!
مصاحبه بازیگر سریال « آکتور» با همشهری:
_ مجید پتکی:
قبول دارم که سریال های شبکه نمایش خانگی مدتهاست با تنش و #خشونت همراه بودهاند. از «میدان سرخ»ی که خودم در آن بازی داشتم تا بقیه سریال های دیگر که نام نمی برم همه با خشونت و تنش همراه بودهاند. نمیدانم به چه دلیل؟ چند سالی است که انگار از نویسندگان #خواسته_شده که فقط قصه های خشونت آمیز بنویسند؛ البته ناگفته نماند که خواسته مردم هم مهم است و واقعا هم از چنین داستانهایی استقبال می شود.
البته مسلم است که مردم دوست ندارند خشن باشند اما خوراک فرهنگی ای که اخیرا برای مردم در شبکه نمایش خانگی یا سینما در نظر گرفته شده مردم را بیشتر به این سمت سوق می دهد.
🔗لینک مصاحبه کامل hamshahrionlin
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 تعریف کلیدواژه «ارزش کار» در
نگاه مارکس!
🔻 نقد شهید مطهری به این تعریف...
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 کلیدواژه «ارزش کار» در نظریه مارکس!
🔻تحلیل مارکس که با نظریه «ارزش کار» آغاز میشود و معتقد است که ارزشِ محصول را کارِ مصرف شده برای تولید آن در گذشته و حال تعیین میکند!
یعنی میگوید در سیستم سرمایهداری، ارزش هر محصول توسط سه چیز مشخص میشود:
یک،سرمایه ثابت یا کار صرف شده برای تولید ماشین آلات و تجهیزات تولید در گذشته.
دو، مواد خام ضروری برای تولید محصول.
سه، سرمایه متغیر یا مزد پرداختی به کارگران برای تولید محصول و ارزش اضافی که شامل سود، اجاره و بهره بوده و آن را سرمایهدار دریافت میکند.
🔻 دریافت ارزش اضافی به وسیله سرمایهدار به معنی آن است که به کارگران دستمزدی کمتر از ارزش کار پرداخت میشود. ارزش اضافی پاداش سرمایهدار برای سرمایهگذاری نیست، بلکه حق #کارگران است که سرمایهدار آن را به جیب میزند!
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 نقد شهید مطهری به مارکس:
🔻شهید مطهری در مورد نظریه ارزش-کار مفصل صحبت میکند که به طور خلاصه، نه نقدِ مارکس را به حق میبیند و نه عملکرد نظام سرمایهداری را:
«آیا سودی که بازرگان میبرد، سهمی از اضافه ارزش تولیدکننده است، آنچنان که سوسیالیستها میگویند و در نتیجه بازرگان تولیدکننده را استثمار میکند یا سودی که میبرد اگر اضافه بر مقدار کار و ابتکاری است که خرج میکند، استثمار مصرفکننده است نه شرکت در ارزش اضافی تولیدکننده (و یا هر دو) ؟.
_ سوسیالیستها روی قاعدهای که دارند مبنی بر اینکه هر چیزی جبراً در حدود قیمت واقعی خود به فروش میرسد و بازار تعیینکننده ارزش واقعی است، ناچارند که سودهای ناروای بازرگانی را تعدی به حقوق تولیدکنندگان بدانند و بس.
♦️ اما به نظر ما که این مطلب را قبول نداریم، سود ناروای بازرگان ممکن است تعدی به حقوق تولیدکننده باشد، و ممکن است تعدی به حقوق مصرفکننده بوده باشد.»
📔کتاب «نظری به نظام اقتصادی اسلام»
🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰 ... و رانتهای بالاتر از خودرو وجود دارد که باز هم باید افشا شود!
_ مسئله مهم این است که #رانتخوری به موضوعی عادی و تبدیل به یک حق برای نمایندگان مجلس و سیاستمدارن شده است!
_ ترمیم حکمرانی و پیگیری پروژه #دولت_اسلامی باید با فشار افکار عمومی به مسئله اصلی نظام بازگردد. بخشی از افکار عمومی خود را خارج از دایره حکومت میداند اما آن بخشی که از همراهان و وفاداران نظام است، دست از روزمرگیهای سیاست بردارد و به این موضوع مهم چه در دانشگاه و چه در بدنه مردمی بپردازد!
ویراستی مجله نامیرا 👇
https://virasty.com/Namira/1683531857335008590
🔰 فرایند تشکیل امت اسلامی:
«یک زنجیرهی منطقی وجود دارد؛ پیشها این را گفتیم، بحث شده. #حلقهی_اول، انقلاب اسلامی است، بعد تشکیل نظام اسلامی است، بعد تشکیل #دولت_اسلامی است، بعد تشکیل جامعهی اسلامی است، بعد تشکیل امت اسلامی است؛ این یک زنجیرهی مستمری است که به هم مرتبط است. منظور از انقلاب اسلامی - که حلقهی اول است - حرکت انقلابی است؛ والّا به یک معنا انقلاب شامل همهی این مراحل میشود. اینجا منظور ما از انقلاب اسلامی، یعنی همان حرکت انقلابی و #جنبش انقلابی که نظام مرتجع را، نظام قدیمی را، نظام وابسته و فاسد را سرنگون میکند و زمینه را برای ایجاد نظام جدید آماده میکند»
🎙️ سخنرانی رهبر انقلاب مهر ۱۳۹۰
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰... اين مرحله سوم است كه از آن تعبير به ايجاد دولت اسلامى مى كنيم. نظام اسلامى قبلاً آمده، اكنون دولت بايد اسلامى شود. دولت به معناى عام، نه به معناى هيأت وزرا؛ يعنى قواى سهگانه، مسؤولان كشور، رهبرى و همه.
ـ(12/9/79)
🆔@namiramag 👈 عضویت
10.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عرض کردم که مارکسیستها چگونه سر از سینما درآوردند! ابوالقاسم طالبی (کارگردان) میگوید رضا کیانیان و خانوادهاش (داود)، در سازمان پیکار عضویت داشته است.
🔻 سازمان «پیکار در راه آزادی طبقه کارگر»، با تمایلاتِ قویِ مارکسیستی بود که در دهه شصت ( تا مهر ۱۳۶۰) به رفتار سیاسی خشونتآمیز دست زد. پیکار که گرایش لِنینیستی [اینجا بخوانید] داشت به مارکسیسم_مائوئیسم (بعدا توضیح داده میشود) تغییر عقیده دادند!
📌همچنین بهزاد فراهانی پدر گلشیفته نیز از اعضای حزب توده بوده است. حزب توده نیز سازمان سیاسی مارکسیستی بود!
📌 حلقه وصل همه اینها، در هنر، فرهنگ و سیاست، بیشتر از همه فردی بنام صالح نجفی پسر محمدعلی نجفی (کارگردان و بازیگر) که در رادیو زمانه و موسسه پرسش! مقالات زیادی برای از پا درآوردن جمهوری اسلامی از طریق اهرم فشار حجاب دارد!
قرار شد که با هم پس از پرداختن به مارکسیسم به اینجا برسیم...
🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰 از سال ۹۶، موضوع حجاب بر سر زبانها آمد و به گفته نجفی در این گفتگوها، باید ساحت نمادین جمهوری اسلامی را زد!
_ امشب مفصل درباره این موضوع مطلب خواهم گذاشت!
🆔@namiramag 👈 عضویت
•••
🔰 در چند پست چگونگی ائتلاف و همدستی چپهای ایرانی و یا همان مارکسیستها با لیبرالهای ایرانی که در عمل باید سایه یکدیگر را با تیر بزنند اما آغوش خود را برای براندازی جمهوری اسلامی باز کردند، بررسی و واکاوی خواهیم کرد که در دو بخش الف و ب خواهد بود
(با دقت خوانده شود)
🆔@namiramag 👈 عضویت
(الف) 1️⃣ آغاز دعوای ساختگی!
🔰 افول و پایان هر گفتمان درونِ قدرت، باعث ظهور خردهگفتارهایی میشود که بهنوعی با آن گفتمان، در ستیز و نزاع، قرار میگیرند.
در فضای سیاسی اجتماعی کشور و پس از عبور از روی کار آمدن دولتی با مشی #نولیبرال و شکست ایده اصلیاش، یعنی «توسعه برونزای اقتدارگرا از طریق سیاست خارجه تعاملگرا»، یا همان توسعه از راه اتصال ایران به کشورهای مرکز اقتصاد جهان، فضا مهیایِ نارضایتیهای سیاسی و اجتماعی شد. حرکتهای اعتراضی نسبت به مسائل بهوجود آمده معیشتی برای اقشار پایین جامعه از جمله مسائل مربوط به معلمان، کارگران، صندوقهای بازنشستگی، محیطزیست و...، صحنه را برای ظهور خردهگفتارهای بدیل و رقیب گفتمان دولت نولیبرال فراهم کرد.
ظهور جنبشهای عدالتخواهی سکولار و مبارزه با فساد، چپ اسلامی، حرکت چپ نو و موارد مشابه دیگر را هم باید درنتیجه وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از افول گفتمان نئولیبرال دانست.
🆔@namiramag 👈 عضویت