فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توی مدرسه دانش آموزی موفق تره که کمترین مقاومت رو دربرابر متن و محتوای کتاب و گفته های معلم نشون بده و عینا حرفها رو تایید و حفظ کنه و در امتحان بنویسه!
🔶 جالبه معلم ها عمدتا خوشحالن وقتی دانش آموزی مطلب رو خوب میفهمه و در امتحان جواب میده
اما نگران این نیستن که چرا این دانش آموز اشکالی به مطالب نکرد؟
چرا همه رو دربست پذیرفت؟
چرا چالشی با متن کتاب نداشت؟
وابستگی فکری، اثر و نتیجه این چهارچوبه!
🔶 دانش آموزی که مخالفه یا نقدی بر کتاب و حرفهای استاد داره یا سرکوب میشه یا حوصله جواب دادن به اشکالات او نیست یا اصلا از توان معلم خارجه و یا حواله به کارشناسان و متخصصان داده میشه که اونها میفهمن و تو نمیفهمی!
و این مدل رفتاری از دانش آموز نه تنها پذیرفته شده نیست بلکه مارکِ تنبلی و بدفهمی و بی سوادی هم میخوره!
🔰@ali_samimi71
🔰 تاحالا شده به این فکر کنید که ما چند مدل هوش داریم؟؟
هوش مدیریتی
هوش ریاضی
هوش تصویری
هوش اجتماعی
هوش جسمی
هوش عاطفی
و.
.
.
🔶 چرا مدارسِ تیزهوشان
فقط یک هوش رو به رسمیت شناخته؟؟
مدارسی برای هوش مدیریتی یا جسمی یا... طراحی نشده؟
🔶 فکر میکنید
وقتی هوش و نبوغِ دانش آموزان فقط با یک هوش سنجش شه و بقیه هوشها به رسمیت شناخته نشه، تحقیر شه و سرکوب شه دقیقا چه بلایی سر دانش آموز میاریم؟
🔰@namyraa
🔶 تأمل...!
#کتاب
#معرفی
#نامیرا
🔰 تصور کنید مجوز ورودی دانشگاه ، با کنکور و مهارتِ تست زنی و مهارت کنترل استرس شدید ناشی از رقابت نبود...!
🔰 آنوقت احتمالا دانش آموزانی را داشتیم که هرچند مهارت تست زنی و پول ورود به کلاسها و موسسات و مشاورین کنکوری را ندارند
اما اگر به دانشگاه بیایند میتوانند شاگرد یک کلاس باشند و پیشروی کنند!
🔰 تصور کنید مجوز طبابت یا مهندسی یا معلمی یا مشاغل دیگر با برگزاری دوره های عملی و علمی برای همه مردم و همه علاقه مندان به این رشته ها داده میشد، و اختصاصی به قبولی های کنکور نداشت!؟
🔰 آنوقت احتمالا شاهد انحصارِ مشاغل به دست عده ای نبودیم و نظام حقوق و دستمزد ماهم برابری بیشتری داشت...!
چقدر قبول دارید...؟!
🔰@namyraa