🔻
☑️ قربانی در سنت زرتشتی و ایران باستانی
هر سال به عید قربان که میرسیم عدهای میگویند: «شما مسلمانان چرا خون حیوانات را میریزید؟ چرا قربانی میکنید؟ ما آریاییها در دوران باستان به جای کشتن حیوانات، درخت میکاشتیم!»
در پاسخ باید بگوییم:
1. ما مسلمانان در عید اضحی (عید قربان) برای زنده نگه داشتن راه ابراهیم (ع) که پدر موحدین همه عالم است، و به شکرانه سرفرازی او در امتحان الهی، گوسفند قربانی میکنیم و گوشت آن را به فقرا و نیازمندان میدهیم. این یعنی انسانیت.
2. کسانی که مدعی هستند نباید خون حیوانات را ریخت، آیا خودشان تابحال گوشت نخوردند؟ همبرگر و سوسیس چه؟! ای کاش برخی افراد قبل از اینکه حرفی بزنند یک نگاهی به خودشان بیاندازند.
3. ما مسلمانان درخت هم میکاریم. منتها همین آریاییهای روشنفکرنما، در کریستمس، به تقلید از اروپاییها، درختها را قطع میکنند و به آن لامپ آویزان میکنند!
4. قربانی کردن گوسفند ،بز، اسب و گاو در فرهنگ هخامنشی و ایضاً در سنت زرتشتی همواره وجود داشته. آنان خیلی خیلی بیشتر از مسلمانان حیوانات را قربانی میکردند (حتی در مواردی مرسوم بوده که حیوان را قبل از قربانی شکنجه میکردند). برای مشاهده کامل اسناد نگاه کنید به:
https://b2n.ir/d62114
#عید_قربان #زرتشت #ایران_باستان #باستان_گرایی
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔻
حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه میگوید که رستم به همراه رَخش، به گندمزاری وارد شده؛ اسبش را برای چَرا رها کرد و خود به استراحت پرداخت. ناگهان دشتبان به سوی ایشان رفت و با چوب بر پای رستم زد که چرا اسب خود را در گندمزار رها کردی تا از آنچه كه براى آن رنج نبردهاى، بهرهمند گردد؟ مگر نمیبینی که گندم را لگدمال کرده است؟ رستم، خشمگین، هر دو گوش آن مرد را به دست گرفت، آنها را کشید و از سر جدا کرد!
ز گفتار او تيز شد مرد هوش
بجست و گرفتش يكا يک دو گوش
بيفشرد و بركند هر دو ز بن
نگفت از بد و نيك با او سخن
دشتبان ستمدیده، از سرِ درد و رنج، گوشهای خود را برداشته؛ فریادکنان به سوی پهلوانی دلیر به نام اولاد (اولات) رفت و از او یاری خواست. اولات که چنین دید، با یارانش به سوی رستم رفت و به او گفت: نامت چیست؟ چرا اسبت را در گندمزار رها کرده و گوشهای دشتبان را برکندی؟ رستم در پاسخ، به اولات گفت: اگر نام من بدانی، روان از تنت بیرون خواهد شد. پس شمشیر از نیام برکشید و به سوی اولات و یارانش تاخت. رستم، به زخم شمشیر، سر از بدن یاران اولات جدا کرد و او را به بند کشید: «به يک زخم دو دو سر افگند خوار، همى يافت از تن به يک تن چهار». یعنی رستم با هر ضربت شمشیر، دو سر را از بدن جدا کرد و بدن هر کدام از آنان را چهار تکه کرد.
حکیم فردوسی، به روشنی، منصفانه، حقیقت را بیان میکند. او قهرمان داستان را سانسور نمیکند. خیلی رک و صریح، از زشتی رفتار رستم سخن میگوید که بدون اجازه، وارد گندمزار شد و به جای معذرتخواهی، گوشهای دشتبان ضعیف را کَند و از سر جدا کرد. رستم، در نهایت آن چند جوان (که از دید نگارنده، عدالت خواه بودند) را گردن زد و سرهایشان را برید. این را نشانهی بزرگواری و عظمت میدانم که حکیم فردوسی، حقیقت را به پای تعصبات ناسیونالیستی ذبح نمیکند.
#شاهنامه
#فردوسی
#تاریخ_ایران
#نقد_باستانگرایی
#شاهنامه_خوانی
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
لطفاً بخوانید
شهید فرهاد خادم (متولد 1336)، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، و از مهندسان فعال در تنگهی چذابه بود که در سال 1360، در عملیات فتح المبین در 24 سالگی به شهادت رسید.
☑️ شفای فرهاد به دست امام حسین (ع)
به گفتهی خانم تاجگوهر خداداد کوچکی (مادر شهید فرهاد خادم) وقتی فرهاد خردسال بود (2-3 ساله)، به شدت بیمار شد. شب عاشورا بود. پدر و مادر فرهاد، ناامید از همهجا، در خیابان با دستهی عزاداران امام حسین روبرو شدند. بارقهای از امید در قلب تاجگوهر درخشیدن گرفت و ناله کنان امام حسین را صدا زد و از او یاری خواست. با گذشت مدتی اندک، فرهاد از بیماری سخت، نجات مییابد. اما محبتی که امام حسین به این خانواده زرتشتی کرد، فراموش نشد. مدتی گذشت، خانم تاجگوهر هر ساله نذر خود را ادا میکرد. مدتی بعد پیوند این خانواده با آل محمد (صلی الله علیه و آله) دو چندان شد. این خانواده در سفری به مشهد، به زیارت امام رضا (علیه السلام) هم رفتند و این برنامهی هر سالهی این خانواده شد.[1]
☑️ کتاب «جای پای فرهاد»
این کتاب، زندگینامهی شهید فرهاد خادم است که از زبان مادرش روایت شده و از سوی انتشارات روایت فتح در سال 1389 به چاپ رسید.[2] مادر شهید، در تاریخ 7 مهر 1394، که میهمان برنامه خندوانه (با اجرای رامبد جوان) بودند، گفتند: این کتاب مورد توجه عموم قرار نگرفته بود، تا اینکه رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنهای، این کتاب را دیدند و از آن تمجید و قدردانی کردند، از آن روز کتاب زندگی فرزندم مورد توجه قرار گرفت و به چاپ دوم هم رسید. (نقل به مضمون)
☑️ پشت به شاه، رو به امام
شهید فرهاد خادم، جزو آن دسته از زرتشتیانی بود که در قبال خیانتهای شاه سکوت نکرده، فریاد «مرگ بر شاه» سر داد. او جزو نخستین زرتشتیانی بود که با نهضت امام خمینی (ره) همراهی کرده، در راهپیماییها و تظاهرات، نقش فعالی داشت.
🔸 پینوشت:
[1]. ایسنا، شنبه، 5 مهر 1393.
[2]. فرهاد خضری، جای پای فرهاد (زندگینامه شهید فرهاد خادم)، تهران: انتشارات روایت فتح، 1389.
#زرتشتیان
#فرهاد_خادم
#فرهاد_خادم_ir_bastan
#وطن
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔻
دلباختگان کوروش هخامنشی در خدمت صدام
اینجانب (ادمین کانال n_bastan در تلگرام) حدود یازده سال است که در عرصه ناسیونالیزم (ملیگرایی) و تاریخ ایران باستان مطالعه میکنم. ناگزیر دربارهی جریانهای ناسیونالیستی تُرک، عرب و بلوچ و... نیز مطالعات و پژوهشهای میدانی داشته ام. میخواهم یکی از تجربیات خود را عرضه کنم.
گروهکهایی مثل نضال (الاحوازیه) در سالهای اخیر موفق شدهاند عدهی قابل توجهی از جوانان عرب ایران را به سمت خود جلب کنند. این گروهکها که از دید خودشان، هویتطلب و از دید ما، تجزیه طلب هستند، بر دو زخم مینشینند. در حقیقت، آنان مردم عرب را متوجه زخمها و دردها میکنند و به ایشان میگویند: درمان دردها این است که خودمان یک کشور مستقل عربی داشته باشیم. راه چاره آن است که به صورت فرهنگی و مسلحانه اقدام کنیم. این دو زخم عبارت اند از:
نخست. معیشت و آبادانی: وقتی دولت (دولتی که به هر طریق از مردم رأی گرفته) نفت و گاز را از زیر پای مردم میبَرَد و در تأمین معیشت آنان کوتاهی میکند، این زخم میشود بر دل مردم. البته در این چهل سال، هرگاه امور به دست نیروهای انقلابی بود، کارهای بزرگی انجام شد که قابل انکار نیست.
دُوّم. شخصیت و آبرو: وقتی عدهای زیر پرچم کوروش هخامنشی و با شعار آریاییگرایی، به عربها اهانت میکنند، این میشود یک زخم بر دلهای مردم عرب خوزستان. درحالیکه آنان جزو اصیلترین مردمان عرب هستند که بسیاری از زمان ساسانیان و برخی هم از دوران اسلامی در خوزستان زندگی میکنند. بارها از برخی مردمان عرب شنیدم که ما فقر را تحمل کردیم و میکنیم. اما اهانت و تحقیر را تحمل نمیکنیم. یعنی فحش و ناسزا، چیزی است که آن را نمیبخشیم.
متأسفانه تعداد قابل توجهی از پیروان جریان نضال (الاحوازیه) در حسابهای کاربری خود در شبکههای اجتماعی، به نشر مطالبی در تمجید از صدام و سران بعث عراق اقدام میکنند. تیراندازی به سمت مردم عادی را هم بخاطر داریم. یقیناً آن دسته از دلباختگان کوروش که به هر بهانه، مردمان عرب را به باد ناسزا میگیرند، در این تفرقه و فجایعِ ناشی از آن سهیم هستند. به عبارتی دستشان به خون آلوده است. چون بر پیکر هموطنان عرب ما زخم میزنند و در نتیجه مگسهای سعودی و بعثی دور زخم جمع میشوند.
#صدام
#عرب
#الحواز
#الأحواز
#السوس
#عبادان
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیا دین اسلام بر مردم ایران تحمیل شد؟
🔻تورج دریایی تاریخدان ایرانی و استاد دانشگاه کالیفرنیا شاخه ایران باستان در یک کنفرانسی از کشف اسنادی متعلق به حدود 50 سال پس از حمله مسلمانان به ایران خبر داد
این اسناد در مناطقی مانند قم و گرگان و.. پیدا شده
محتوای این اسناد خرید و فروش میان بازرگانان ایرانی ... بوده است
نکات جالبی دارد این اسناد👇
1⃣نامها همگی ایرانی ست
2⃣بازرگانان ایرانی از تاریخ پهلوی و زرتشتی استفادهمیکردن .
3⃣قاضیهای شهر موبدان زرتشتی بودن
4⃣خرید و فروش شراب ازاد بود
این نکات بیانگر انست که فتح ایران توسط عربهای مسلمین انچنان که برخی تصور میکنن با قهر و زور و خونی و.. نبود
ثانیا دین اسلام بر روی مردم ایران تحمیل نشد ، زیرا با گذشت حدود 50 سال از فتح ایران همچنان نامها ایرانیست و تقویم استفاده شده پهلوی و زرتشتی بوده است
قاضیهای شهرهای ایران موبدان زرتشتی بودند و خرید و فروش شراب هم برای عموم ایران که زرتشتی بودند ازاد بود
🔹برای مطالعه بیشتر هم می توانید مقاله ایی از جناب دکتر تورج دریایی با همین موضوع مطالعه کنید👇
📚https://b2n.ir/w47866
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
⁉️ آیا ایرانی ها به زور شمشیر اسلام آوردند؟!
پروفسور #ادوارد_براون ایران شناس بریتانیایی به زور اسلام آوردن #ایرانی ها را به شدت رد می کند و می نویسد:
«چه بسا تصور کنند که جنگجویان #اسلام اقوام و ممالک مفتوحه را در انتخاب یکی از دو راه مخیر می ساختند: اول قرآن، دوم شمشیر. ولی این تصور صحیح نیست؛ زیرا #گبر و ترسا ( #مسیحی) و یهود اجازه داشتند آیین خود را نگاه دارند و فقط مجبور به دادن جزیه بودند. و این ترتیب کاملاً عادلانه بود؛ زیرا اتباع غیر مسلم #خلفا از شرکت در غزوات و دادن خمس و زکات که بر امت #پیامبر فرض (واجب) بود معافیت داشتند.»
📖 تاریخ ادبی ایران، ادوارد براون، ترجمه علی پاشا صالح، چاپ تهران، انتشارات امیر کبیر، چاپ سوم، 1356، ج 1، ص 297 ـ 298
goo.gl/B1EnXi 👈🏻 اسکن کتاب
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅پذیرش اسلام توسط ایرانیان از دید آر سی زنر ایران شناس معروف
🔹اسلام بدان علت که دین فاتحان بود، در ایران حاکم نگشت .این دین موفق شد، چون زرتشتیگری _چه به صورت اصلاح شده و چه به صورت فراگیرش _فرسوده و پوسیده شده بود
همچنین باید گفت که زرتشتیگری فاقد آن چیزی بود که دیگر ادیان داشتند_یعنی سنتی زنده و مستمر.
زمانی که این دین در دوران حکومت ساسانی احیا شد،باید به طور تاسف بار بر مصلحان آن ظاهر شده باشد،
زیرا آنها به واقع از متون مقدس خود چیزی سر در نمی آوردند و مجبور بودند ،همچون محققان معاصر به حدس و گمانی زنی تکیه کنند.
دیگر غیر ممکن است دینی را احیا کرد که زمانی سرچشمه ی اصلی وحی بودو بعد رو به فرسودگی گذارد،و زمانی خود زبان مقدس بودو بعد آنقدر مقدس گردید که دیگر مفسران و مترجمان ،رسمی اش نیز از آن چیزی نمی فهمیدند.🔹
📚https://b2n.ir/465113
📚https://b2n.ir/453491
طلوع و غروب زرتشتی گری، آر سی زنر، ترجمه دکتر قادری،نشر مهتاب، چاپ دوم 95، صفحه 254 و 255
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅دکتر جمشید کرشاسب چوکسی استاد زرتشتی دانشگاه ایندیانای امریکا
در جامعه زرتشتی، حق سواد (خواندن و نوشتن) فقط برای اشراف بود. عامه مردم از این حق محروم بودند. اما در اسلام برای همه آزاد
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
هدایت شده از حامیان طب اسلامی ایران
♨️حجت الاسلام نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر:
واکسن اجباری کرونا برخلاف قانون اساسی است
👈نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی دیگر از مصادیق بحران بحث مدیریت کرونا است. واکسن اجباری با قانون اساسی در تضاد است. تست پی سی آر اجباری چه معنایی دارد؟ هر فرد از جامعه باید برای رفتن به هر بخش ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کند تا این تست را انجام دهد. مدیریت بحران این نیست که اکنون اتفاق افتاده است.
منبع :
https://b2n.ir/s72611
🔴این مراسم در #ایالتهای آسام و ماهاراشترا صورت میگیرد که در آن، جمعیت بسیار زیادی جمع میشوند تا به پاس بارش باران، از #خدای باران خود دو #حیوان را به #ازدواج با یکدیگر درآورند. نوع این حیوانات بسته به محل رخداد این جشن متفاوت است. در بعضی نقاط #سگ، بعضی #قورباغه و الاغ! اما تمامی این ازدواجها به دست #موبد انجام میشود.
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
⁉️پدر اهورا مزدا کیست؟
آیا خدای #زرتشتیان #اهورامزدا پدر دارد؟
زُروان نام یکی از ایزدان باستانی است. زروان در نوشتههای پهلوی خدای زمان است، اما بنا بر آیین زروانی، زروان خدایی است که در زمانی که هیچچیز وجود ندارد نیایشهایی به جای میآورد تا پسری با ویژگیهای آرمانیِ اورمزد داشته باشد که جهان را بیافریند.
🔴 #زروان یا زمان در آیین ایرانی تاریخی مبهم و طولانی دارد. در لوحههای بابِلی مربوط به سدهٔ پانزدهم پیش از میلاد از ایزدی به نام «زُروان» سخن رفتهاست. در # اوستا نیز به اختصار از این #ایزد یاد شده و در متون #پهلوی هم دربارهٔ آن سخن رفتهاست. زروان دراصل فرشتهٔ زمان است و با صفت اَکرانه (بیکرانه) از او یاد شدهاست. از صفات #زروان چنین پیداست که برای زمان، آغاز و انجامی تصور نشده و آن را همیشه پایدار و قدیم و جاودانی دانستهاند. از این زمان بیکرانه است که زمان کرانمند آفریده شد و ادامهٔ خلقت از طریق توالد و تناسل میسر گردید. در آیین مهرپرستی نیز زمانِ بیکرانه در رأس قرار دارد و زروان معمولاً بهصورت موجودی با سر شیر و جسمی که ماری دورِ آن پیچیده، تجسم یافتهاست نه فقط در #اوستا ذکر #زروان آمدهاست، بلکه در مآخذ نسبتاً قدیم یونانی هم به وجود آن اشارت رفتهاست.
📚منابع:
فرهنگ اساطیر، محمدجعفر یاحقی، ص۲۲۵
اساطیر و فرهنگ ایران در نوشتههای پهلوی، رحیم عفیفی، ص۵۳۹
دینهای ایران باستان، هنریک ساموئل نیبرگ، ص۳۸۸
فرهنگ اساطیر، محمدجعفر یاحقی، ص۲۲۵
دو قرن سکوت، عبدالحسین زرینکوب، ص ۳۳۶ و ۳۳۷
دو قرن سکوت، عبدالحسین زرینکوب، ص ۲۷۶ و ۲۷۷
ایران باستان، م.موله، ترجمه دکتر ژاله آموزگار ص ۷۱
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
💢 #خدایی که با #دخترش #ازدواج می کند!
🔴کیومرث از اهورامزدا و دخترش سپندارمذ به وجود آمده بود . این نخستین ازدواج با محارم بود
بعد از آن کیومرث مادرش را بارور کرد . و مشی و مشیانه به وجود آمدند
( اجداد طبیعی بشر )
#مشی و #مشیانه در استورههای ایرانی:
از نطفهی گیومرث که پس از کشته شدن، بر زمین ریخته میشود، پس از چهل سال، شاخهای از گیاه «ریواس» که دارای دو ساقه است و پانزده برگ است از زمین میروید. مشی و مشیانه، در کمرگاه، یکی هستند و آشکار نیست که کدام یک نر و کدام ماده است. سرانجام ایشان دارای هفت جفت فرزند میشوند، نر و ماده. هر کدام از این جفتها با هم در میآمیزند و نسل انسان دنباله پیدا میکند. مشیه و مشیانه در سن 100 سالگی میمیرند
در فروردین یشت بند ۸۷ نیز آمده که: «فروَهر کیومرث را میستاییم که نخستین کسی است که به گفتار و آموزش اهورهمزدا گوش فرا داده و کسی است که اهورهمزدا از او خاندانهای کشورهای آریایی و نژاد کشورهای آریایی را آفریده است.»
🔴یک اندیشهٔ اساطیری قدیمی در بخشی از #دینکرد آمده است (سوم، فصل ۸۰، بندهای۳-۴) که در آن آیین #ازدواج میان #نزدیکان (خویدوس) #توصیه و توجیه شده است. به عنوان نخستین نمونهٔ خویدوس، پیوند مقدس میان اهورا مزدا و دخترش سپندارمذ بر شمرده شده است. از این پیوند است که #کیومرث زاده شد.
📚منابع:
[۱]. «دینکرد و مشروعیت ازدواج با محارم در آیین زرتشت»
[۲]. بنگرید به «ازدواجهای برادر-خواهری در آیین زرتشت»
[۳]. کتاب سوم دینکرد، دفتر اول، به اهتمام فریدون فضیلت، تهران: انتشارات فرهنگ دهخدا، ۱۳۸۱. ص ۱۴۴
[۴]. کتاب سوم دینکرد، دفتر اول، همان، ص ۱۴۶
[۵]. کتاب سوم دینکرد، دفتر اول، همان، ص ۱۴۶
[۶]. مری بویس، زرتشتیان باورها و آداب دینی آنها، ترجمه ع. بهرامی، تهران: انتشارات ققنوس، ۱۳۹۱. ص ۱۴۱
م.موله ، ایران باستان ص ۱۰۲
مجمل التواریخ و القصص ص 11
مجمل التواریخ و القصص ص 22
تاریخ تمدن و فرهنگ ایران کهن ـ دکتر هوشنگ طالع ـ رویه 120 ـ چاپ سمرقند ـ سال 1386
محمد بن جریر طبری. تاریخ طبری؛ تاریخ الرسل و الملوک. ج 1. ترجمه ابوالقاسم پاینده. تهران: انتشارات اساطیر، 1390، چاپ هشتم، ص99
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴💥تصویر #کوروش یا نماد فرشته بالدار یا ترکیبی از بت های عیلامی و مصری؟
🔴فرشته بالدار ( نه کوروش ) که بر روی دروازه R حکاکی شده است و مرد ریشداری را با چهار بال نشان می دهد که جامه ای #عیلامی در بر و تاجی چند طبقه از نوع #مصری بر سر دارد . در گذشته نوشته هایی بر فراز سر ( فرشته بالدار ) بوده است که بر آن این متن بسیار ساده حک شده بود : من ، کوروش شاه، یک هخامنشی.
✅در پست های پیشین به شما عزیزان ثابت کردیم این تصویر و #تاج مصری که بر سر این مجسمه وجود دارد یک نماد #شیطانی و تاج بت #سوبک یکی از #خدایان مصری است که در این جا اقای #پیر #بریان به عنوان #فرشته بالدار معرفی کرده است و می گوید : آیا می شود گفت که ، همانطور که فرض کرده اند ، این کوروش است؟
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴تصویر #زروان پدر #اهورامزدا و #اهریمن
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴کتاب ایران باستان ، م .موله ص 71 #زروان پدر #اهورامزدا و #اهریمن
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴🇮🇱بررسی #منصوب #خداوند از دیدگاه #یهود
پرسش مهمتر اين است كه كورشی كه عادل است، منصوب خداوند است، خداوند
🔯دست راست او را گرفته (اشعياء، باب 45، بند 1)،
به دست همو تعميد شده و احياناً مسيح او است ( البته از نظر آن قوم )، فارغ از هر اسم و صفتي، چه كاری بايد انجام بدهد و مشخصهعادل بودن و مسيح بودن او چيست؟
🔰وظيفه ای كه به موجب #تورات بر دوش #كوروش نهادهشده و او قرار است آنرا به انجام برساند، عبارت است از :
🔯«اجراي وعدههاي پيشين خداوند كه ارمياي نبي بيان كرده بود» (عزرا، باب 1، بند 1)،
🔯«مغلوب كردنها ملتها و شكستن درها» (اشعياء، باب 45، بندهاي 1 و 2)،
🔯 «آزاد كردنيهوديان از اسارت» (اشعياء، باب 45، بند 13؛ عزرا، باب 2، بند 1)،
🔯«اعطاي ظروف قيمتي بهرئيس يهوديان» (عزرا، باب 1، بند 8)،
🔯«ساختن خانهاي براي خدا در اورشليم» (تواريخ ايام، باب 36، بند 22 و 23)،
🔯«ساختن قربانگاه» (عزرا، باب 6، بند 3)،
🔯«وا داشتن همسايگان
يهوديان به دادن #طلا و #نقره و #اموال به آنها و نيز دادن هدايايي براي خانه خداي آنان» (عزرا،باب 1، بند 4 و 6)،
🔯«مجازات پادشاه و مردم بابل بخاطر گناهانشان» (ارميا، باب 25، بند12(
🔯و در نهايت: «نابود كردن بابل، ريشهكن كردن نسل بابليان، تبديل كردن بابل به باتلاق ولانه جغدها، جارو كردن بابل با جاروي هلاكت» (اشعياء، باب 14، بندهاي 22 و 23).
☝️اينست اعمال مقرر شده براي #مسيح يا #منصوب عادل خداوند.
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴💥آریایی گرایی با اعتقاد به برتری نژاد #آریایی مترادف است.
⛔️نازیسم
ایدئولوژی نازیسم بر #مبنای برتری نژاد #آریایی بنا شده است. برداشت نازیها از نژاد آریایی بر اساس نوشتههای آرتور ده گوبینو (Arthur de Gobineau) و هوستن استوارت چمبرلین (Houston Stewart Chamberlain) میباشد.
تئوریسین نازی هانس گونتر (Hans F. K. Günther) #نژاد آریایی در اروپا را به پنج گره طبقه بندی کرد: نژاد نوردیک، مدیترانهای، دینریک(Dinaric race)، آلپی، و بالتیک شرقی.
از نظر گونتر #نوردیکها در میان این پنج گروه بالاترین مقام را داشتند. او #آلمانیها را ترکیبی از هر پنج گروه در نظر گرفت، اما ار برجسته تر بودن جنبه نوردیک در آلمانیها تاکید کرد. گونتر، زیر شاخهها را ار حسب ظواهر فیزیکی و روانشناختی مشخص کرده، جزییاتی در باره رنگ مو، چشم، چهره، و ساختار صورت ارائه داد. #آدولف #هیتلر از #کتاب #گونتر الهام گرفت. او در سال ۱۹۳۲ در مراسم شروع تدریس گونتر در دپارتمان باستانشناسی دانشگاه ینا شرکت کرد
برداشت #هیتلر از #نژاد #برتر آریایی بطور صریح اکثریت اسلاوها را از دایره این نژاد بیرون میگذشت، چرا که آنها را مخلوط شده با نژاد جهود و نژادهای شرقی میدانست. البته، در مورد اقلیتی از اسلاوها، که فکر میشد از بزمنگان مهاجرین آلمانی هستند، استثنا وجود داشت. هیتلر اسلاوها را "جمعیتی برده بدنیا آمده میپنداشت که نیاز به ارباب دارند".او اسلاوها را "خانواده خرگوشی" خطاب کرد که ذاتاً تنبل و بینظم هستند. #جوزف گوبلز، وزیر تبلیغات نازیها رسانهها را مجبور کرده بود تا از اسلاوها بعنوان حیواناتی اسم ببرند که، مانند موجی از فضولات، از توندرا ی سیبری آمده بودند.
⛔️فاشیسم در ایتالیا
در یک سخنرانی در سال ۱۹۲۱، #موسولینی گفت، "فاشیسم ... از نیازهای همیشگی نژاد آریایی مدیترانهای متولد شد" ، #فاشیسم ایتالیائی تاکید میکرد که نژاد به پایههای روحی و فرهنگی وابسته است، و بر همین اساس یک سلسله مراتب نژادی بر مبنای عوامل فرهنگی مشخص کرد.ِموسولینی صریحاً وجود نژاد خالص بیولوژیکی را انکار کرد. در اوایل دهه ۱۹۳۰، با صعود حزب #نازی در #آلمان تنش شدیدی بین فاشیستها و نازیها در رابطه با مساله نژادی بروز کرد. در سال ۱۹۳۴، بعد از قتل صدر اعظم #اتریش به دست #نازی ها، موسولینی خشمگین شده و #نازیسم را محکوم کرد تا ۱۹۳۶، تنشها کاهش یافت، و روابط #فاشیستهای ایتالیا و نازیهای آلمان دوستانه شد. در ۱۹۳۶، #موسولینی تصمیم گرفت که برنامه نژادی را در ایتالیا راه بیندازد. #فاشیستها انتشار مجله نژاد پرستانه (La Difesa della Razza) را در سال ۱۹۳۸ آغاز کردند. در ۱۹۴۱ فاشیستها تعریفی جمع از نژاد ایتالیایی را ارائه کردند
🔴کسانی که خود را #آریایی خطاب می کنند و #کوروش را پدر می نامند ، در وهله اول باید به تاریخ ایجاد تئوری آریایی بپردازند ، و سنخیت ایرانی با نژاد هیتلر را بررسی کنند ، چرا که #نژاد #هیتلر هیچ #سنخیتی با #پارسی ندارد ، اگر در جستجوی پدری #آریایی هستند هیچ کس جز #هیتلر مدافع نژاد برتر آریایی نیست، لذا گزینه #پدر آریایی به #هیتلر نزدیک تر است تا #کوروش .
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴🔯 بعضی احکام یهودی
✡هر که پدر يا مادرش را بزند، بايد کشته شود.
✡هر کس انسانی را بدزدد، خواه او را به غلامی فروخته و خواه نفروخته باشد، بايد کشته شود.
✡هر کس پدر يا مادر خود را لعنت کند، بايد کشته شود
🔴🔯سنگسار #گاو
✡اگر گاوی به مرد يا زنی #شاخ بزند و او را بكشد، آن گاو بايد #سنگسار شود و گوشتش هم #خورده نشود، آنوقت صاحب آن گاو بیگناه شمرده میشود. ولی اگر آن گاو قبلاً #سابقه ی شاخ زنی داشته و صاحبش هم از اين موضوع با خبر بوده، اما گاو را نبسته باشد، در اينصورت بايد هم گاو #سنگسار گردد و هم صاحبش کشته شود
✅توضیح و تفسیر:
قانون مجازات نه تنها برای این است که شخص خطا کار #مجازات یا #تنبیه بشود بلکه #درسی باشد برای سایرین تا بدانند چنانچه آنها نیز همان خطا را مرتکب شوند شامل مجازات ( حتی مرگ) خواهند شد. حال در مورد گاو و اینکه با مجازات یک #گاو چگونه سایر #گاو ها #متنبه خواهند شد امر عجیبی است. ظاهراً گاوها را جمع کرده توضیح میداند که اگر کسی را با شاخ بزنید و بکشید بدین شکل #سنگسار میشوید. #کمدی بنظر میرسد ولی واقعیت و آیه ای است از کتاب مقدس #یهودیان که باید برمبنای آن رفتار کنند.
📚منبع :
کتاب ، خروج ، باب قوانین مربوط به مجازات مجرمین ، بند 15 و 16 و 17 و 28
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴نابودي #اقوام #باستاني #ايران پس از حضور #هخامنشيان(آریاییان) در ایران:
📣💥اقوام #سیلک در 3500 سال پیش مغلوب $آریاییها می گردند که آثارشان در طبقات و نیزه های بلند پیداست و در فاصله دو تپه بزرگ و کوچک دو گورستان قدیمی الف و ب کشف و ظاهر می شود.
آثار مکشوفه از گورستان ب مربوط به مهاجران تازه وارد به #سیلک بیشتر شبیه آثار زیر خاکی تپه گیان در نهاوند و خوروین در ساوجبلاغ و حسنلود در نقده و نواحی لرستان است
فهرست اماکن باستانی ، نصراله مشکوتی ص 241
📣💥شهر سوخته: خبرگزاری میراث فرهنگی:شهر سوخته در اواخر هزاره دوم پيش از ميلاد به سوي يك ركود فرهنگي پيش میرود و شواهد نشان ميدهد كه اين تمدن باستاني شرق فلات ايران در اوايل هزاره اول پيش از ميلاد از بين ميرود. ...برخي از محوطههاي به دستآمده در اين بررسيها به دوره پس از نابودي تمدن شهرسوخته بازميگردد. ما احتمال ميدهيم كه مردم شهر سوخته پس از آنكه شهرشان را به هر دليلي از دست دادهاند به اين مناطق كوچ كرده باشند.»
http://www.chn.ir/news/?section=2&id=33032
📣💥گوهر تپه وتپه #طالب #خان : خبرگزاری میراث فرهنگی: گوهر تپه در رستم کلای بهشهر که آثار و سفالهای پیدا شده حداقل به هزاره اول پیش از میلاد بر میگردد ...گرچه خود تمدن بسیار کهن تر از اینست ... «تا کنون بخشي از تپه طالب خان زابل .... در اين فصل کاوش موفق شديم تا سفال هاي هزاره اول پيش از ميلاد را درلايه هاي استقراري آن کشف کنيم. اين سفال ها نشان مي دهد که تپه طالب خان پس از متروک شدن شهر سوخته رونق گرفته است و زندگي در آن ادامه داشته است.بقاياي استقرار کشف شده در تپه طالب خان متعلق به هزاره اول پيش از ميلاد است اما لايه هاي استقراري زيرين اين تپه باستاني با شهر سوخته مطابقت دارد.
http://www.chn.ir/news/?section=2&id=28431
📣💥حسنلو : نیز که جزو مناطق مشهور باستانی ایران است در حدود 800 پ.م نابود شده ...
📣💥تپه شیزر: بر اساس نتایج تاریخ گذاری تپه شیزر می توان گفت نهشت های باستان شناختی ترانشه I در بردارنده آثار عصر آهن و عصر مفرغ می باشند؛ جدید ترین تاریخ بدست آمده مربوط به کانتکست 1002 از این ترانشه با تاریخ 913 پیش از میلاد است؛
http://www.icar.ir/UserFiles/File/10th%20symposium/chekide3%20part1.doc
📣💥تل ابليس: تل ابليس در جنوب شرقي بردسير، در نزديكي روستاي فخرآباد واقع شده است. آثار سكونت انسان در اين محوطه، از شش دوره به دست آمده است كه دوره صفر، كهن ترين و دوره پنجم، جديدترين آنهاست. اهميت عمده تل ابليس در صنعت فلز كاري آن است. صنعتگران اين محوطه باستاني در دوره اول ( حدود 4100 ق.م. ) توانستنند مس را از سنگ آن جدا كند و با روش قالب گيري، فلز ذوب شده را به ابزار ها و ادوات مورد نظر مبدل سازند. مطالعه سفال به دست آمده از تل ابليس نشان مي دهد كه اين محل از تل باكون تا ببن النهرين در غرب، و از تپه يحيي تا دره سند و درياي عمان در شرق و جنوب، و سيلك كاشان در شمال، ارتباط فرهنگي نزديكي داشته است.
قدمت آثار به دست آمده از تل ابليس نشان مي دهد كه نخستين ساكنان اين محل در اواسط هزاره پنجم ( 4500 ق.م. ) به منطقه وادار شده و در هزاره اول ( 1000 ق.م. ) آنجا را ترك كرده اند.
📣💥تپه هاي گودين و سه گابي :بقاياي باستاني منطقه كوهستاني غرب مركزي، در سلسله حفرياتي در تپه هاي " گودين " و " سه گابي " شناسايي شده است كه اين آثار را به دوازده دوره تقسيم كرده اند. از قديمترين آنها، يعني دوره هاي دوازدهم ( دوره شاهين آباد ) و يازدهم ( دوره كوچه ) به ترتيب در هزاره هاي ششم و پنجم، ... دوره سوم يا دوره گودين ( 1300- 2400 ق.م. ) وسيعترين و پرجمعيت ترين دوره ها بوده است.دوره دوم هم پس از نابودی اینها مادها جایگزین میشوند ...
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴شناخت آداب و فرهنگ #آریایی ها در هند
✅بخش اول
🃏چون #آریاییهاي مهاجم به #هند رسیدند استانهاي شمالی را در تملک آنها یافتند، و اعقابشان هنوز هم در مرتفعات دور دست زندگی میکنند. در نقاط دوردست جنوب این سرزمین مردم سیاه پوست بینی پهنی می زیستند که ما آنها را دراویدي مینامیم، بیآنکه سرچشمۀ این لغت را بدانیم. آنان، هنگام #هجوم #آریاییها، خود #مردم #متمدنی بودند، و بازرگانان ماجراجوی آنها حتی تا سومر و بابل هم بر دریا سفر می کردند، و در شهرهایشان بسیاری از اشیای ظریف و تجملی رواج داشت. از همین مردم بود که #آریاییها جامعۀ روستایی و نظامهای زمین داری و مالیات بندی را آموختند.
دکن هنوز هم، از نظر عادات و رسوم، زبان، ادبیات، و هنر اساساً دراویدي است.
#تهاجم و #غلبۀ #آریاییها بر این قبایل پیشرفته بخشی از آن فرایند باستانیی بوده است که بدان وسیله، هر چند وقت
یکبار، شمال با #خشونت بر سر جنوب اسکان یافته و آرام فرو می ریخت؛ این یکی از جریانهاي مهم تاریخ بوده است،
که در آن تمدنها چون تموجات دوران ساز برآمده و از میان رفته اند. #آریاییها بر سر دراویدیها فرو ریختند؛ آخایاییها و
دوریها بر سرکرتیها و اژهایها؛ ژرمنها بر سر رومیها؛ لومباردها بر سر ایتالیاییها؛ و انگلیسیها بر سر همۀ جهان. شمال
همیشه فرمانروایان و جنگاوران را پدید میآورد، و جنوب هنرمندان و قدیسان را، و بردباران وارث بهشت خواهندبود.
🔴این #آریاییهای #چپاولگر که بودند؟
آنها خودشان لغت ( آریایی ) را به معنای نجیب و شریف به کار بردند، اما این
اشتقاق، که بوي میهن پرستی از آن می آید، شاید یکی از آن اندیشه های بعدیی باشد که بر علم زبانشناسی رنگ
بدنام کننده طنز میزند. خیلی احتمال میرود که آنها از منطقۀ #دریاي #خزر آمده باشند، که #اقوام #ایرانی آن را ایران-وئجه می نامیدند، یعنی سرزمین #آریاییها. در حدود همان زمان که کاسیهاي آریایی به سرزمین بابل غلبه یافتند، #آریاییهاي ودایی ورود به هند را آغاز کردند این #آریاییها هم، مثل #ژرمنهایی که به #ایتالیا هجوم بردند، بیشتر #مهاجر بودند تا #فاتح. ولی آنها تن نیرومند، اشتهای زیاد براي هر گونه خوردنی و آشامیدنی، خشونت وافر، و مهارت و دلاوري در جنگ داشتند؛ لاجرم دیري نگذشت که سروری بر شمال هند از آن ایشان شد. با تیرو کمان میجنگیدند؛ رهبرانشان جنگاورانی بودند که زره بر تن داشتند و بر ارابه می نشستند؛ تبرزین می گرداندند و نیزه می افکندند . #زمین می خواستند و #علف چرا برای #گاوهایشان؛ در زبان آنان واژه جنگ نشانی از افتخار ملی نداشت، بلکه به معنی ( آرزوهای گاوهای بیشتر) بود و بس.
🔴آنان بآرامی راهشان را رو به خاور، در طول رودهای سند و گنگ، باز کردند، تا همۀ هندوستان را فرو گرفتند. بتدریج که دست از #ستیز و #سلاح برداشته و کشاورزانی اسکان یافته میشدند،
📚منبع: تاریخ تمدن، ویل دورانت ص 318
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴شناخت آداب و فرهنگ #آریایی ها در هند
✅بخش سوم و پایانی
🇮🇳در شمال #هند در برخی روستاها همچون #دهردون، خانواده های چند #شوهری مرسوم است که فرزندان پسر در خانواده با ازدواج اولین برادر، به وی پیوسته و زندگی شان را با وی ادامه می دهند!
🇮🇳گفته می شود پسران خانواده از این رو دست به این کار می زنند تا میراث پدریشان کمتر بین وراث تقسیم شده و شریک کمتری پیدا کند!
آن زن جوانی که در تصویر پایین میبینید #خم #رجا نام دارد و #عروس #پنج #برادر است .
از چهرههای همه شش نفر تبسم میریزد ; یعنی ,ظاهراً خوشبخت مینمایند . نیکبختی در گمراهی ..
#رجای ۲۱ اولین بار با یک برادر هم خانه شد و پس از آن #چهار #برادر دیگر شوهر قانونی اش شدهاند . در نتیجه طفلی به دنیا آمد و او را #جی نام گذاشتند .
‼️اکنون رجا نمیداند ,که این فرزند از کدامیک از برادران است .
🔞نکته جالب در این است که همه زنان در این روستا میزبان #پنج #همسر نیستند ، تنها #رجا این طور است چراکه زنا دیگر #نهایتاً #سه #همسر دارند.
🔞رجا اولبار به همسری گدو ویرمه ۲۱ – ساله درآمد وبعد بیج ۳۲ – ساله ,سانتر به سانتی رمه ۲۸ – ساله ,پس به گاپل ۲۶ – ساله و نهایت به دنیش ۱۸ – ساله …
🔞مادر رجا #سه #شوهر دارد ,که هر۳ #برادرند و او نمیداند ,که رجا از کدام #شوهرش است .
همچنین رجا خم نمیداند, که پسر یک و نیم سالهاش جیjey از کدام همسرش است ,لاکن او همه #پنج #شوهرش را دوست میداشتهاست و همسرانش نیز به او مهر دارند ,زیرا هر یک پنج برادر برابر اظهار دارند, که شاید پسر از او باشد !
🔞شاید این روستا را باید مکان حرامزادهها بنامیم و تنها #شکر میکنیم ,که دینمان اسلام است و ما را از این گمراهی و از این وحشیگری رهانیده است.
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat