eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
306 ویدیو
3 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف از انظار غایب شدند؟ 1⃣اولاً: مسأله غیبت، یک حکم الهی، مثل سایر احکام، (واجبات، محرمات، مکروهات و مباحات) است،مدیریت و مدبریت با حضرت حق است. او مصالحِ احکام را میداند و ما تعبداً میپذیریم.بعضی کتابهایی درباره علل احکام نوشتند؛ اما چه کسی علل احکام را میتواند بفهمد؟ ما نمیتوانیم چیزی بگوییم،غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز حکمی از احکام الهی است؛ مثل همه واجبات و محرمات که مصلحتهای بسیاری دارد. ما باید تسلیم باشیم. هزارها مصلحت در غیبت امام زمان علیه السلام هست. 2⃣ثانیاً: غیبت منحصر به امام زمان نیست. حضرت الیاس، هود، صالح، سلیمان، یوسف، موسی و حضرت نوح علیهم السلام هم غیبت داشتند. حدود 40 نفر از پیامبران، غیبت داشتند. 100 سال، 200 سال، 300 سال، 500 سال غیبت داشتند. پس غیبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اختصاص ندارد. خود حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله غیبت داشتند. غیبت یعنی چه؟ یعنی نبودن قدرت تشرف به محضر ایشان. حالا بدانی کجاست یا ندانی کجاست همینکه نمیتوانی محضر حضرت برسی هر چند جای او را میدانی، این غیبت است. ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
✅ادامه مطلب قبل... حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله چند سال در شعب ابی طالب غیبت داشتند. این هم غیبت حضرت بود. فقط غیبت حضرت بقیة الله علیه السلام طولانی است؛ اما آن غیبتها این قدر طولانی نبوده است؛ اما به هر حال برای انبیا هم غیبت بوده است. اگر غیبت جایز باشد برای همه جایز است و کم و زیاد معنا ندارد. اگر هم جایز نباشد برای همه جایز نیست و کم و زیادش معنا ندارد. وقتی بنا شد غیبت جایز باشد، تمام انبیا و پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله هم داشته باشد، چطور امام زمان علیه السلام نداشته باشد؛ ولی غیبت آنها کوتاه تر بوده است. غیبت حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف طولانی است؛ اما اصل غیبت اشکال ندارد. امامان علیهم السلام هم غیبت داشتند. حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام سالهایی که در زندان بودند، ایام غیبت شان بوده است که نمیشد خدمتشان برسی. الآن هم نمیشود خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رسید. پس ائمه علیهم السلام هم غیبت داشتند و منحصر به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیست؛ همانگونه که بیان شد فردی که با تهذیب نفس و خودسازی، حجابهای بین خود و حضرت را برطرف کند، توفیق تشرف به محضر حضرت را پیدا میکند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶گریه برای امام حسین ع ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
هر چه پیامبران، علوم و صفات تشریعی و تکوینی داشتند، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آنها را به ارث برده است. نبی مکرم صلی الله علیه و آله میفرمود: يَا جُنْدَبُ مَنْ أرَادَ أنْ يَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِي عِلْمِهِ وَ إِلَى نوحٍ فِي فَهْمِهِ وَ إِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي خَلَّتِهِ وَ إِلَى مُوسَى فِي مُنَاجَاتِهِ وَ إِلَى عِيسَى فِي سِيَاحَتِهِ وَ إِلَى أيُّوبَ فِي صَبْرِهِ وَ بَلَائِهِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى هَذَا الرَّجُلِ الْمُقَابِلِ الَّذِي هُوَ كَالشَّمْسِ وَ الْقَمَرِ السَّارِي وَ الْكَوْكَبِ الدُّرِّيِّ أشْجَعُ النَّاسِ قَلْباً وَ أسْخَى النَّاسِ كَفّاً فَعَلَى مُبْغِضِهِ لَعْنَةُ اللهِ وَ الْمَلَائِكَةِ وَ النَّاسِ أجْمَعِينَ قَالَ فَالْتَفَتِ النَّاسُ يَنْظُرُونَ مِنْ هَذَا الْمُقْبِلِ فَإِذَا هُوَ عَلِيُّ بْنُ أبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ؛( بحارالأنوار، ج 39، ص 36) ای جندب! هر کس میخواهد به حضرت آدم از زاویه علمش و به حضرت نوح از زاویه فهمش و به حضرت ابراهیم در مقام خلیلیاش و به حضرت موسی در حالت مناجاتش و به حضرت عیسی در حالت جهان گردی اش و به ایوب در جلوه صبرش و بلاهای ش نگاه کند، پس به این مردی که روبه رو است و مانند خورشید و ماه گردان و ستاره درخشان و شجاعترین مردم و سخاوتمندترین انسان است، نگاه کند. پس لعنت خداوند و ملائکه و همه مردم بر کسی که او را به غضب در آورد. جندب میگوید: همه مردم نگاه کردند تا ببینند آن روبه رو کیست، همه دیدند حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام است. این مطلب، به حضرت امیر علیه السلام اختصاص ندارد؛ بلکه برای همه اهلبیت علیه السلام است؛ ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
✅ادامه مطلب قبل... از این رو موقعی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور میفرمایند به خانه خدا تکیه میدهند و میفرمایند: ای خلایق! هر کسی میخواهد آدم و شیث علیهماالسلام را ببیند من آن آدم و شیث علیهماالسلام هستم. هر کس میخواهد نوح و فرزندش سام علیهماالسلام را بنگرد من آن نوح و سام علیهماالسلام هستم. هر کس میخواهد ابراهیم و اسماعیل علیهماالسلام را نظاره کند پس من آن ابراهیم و اسماعیل علیهماالسلام هستم و هر کس میخواهد به موسی و یوشع علیهماالسلام بنگرد من آن موسی و یوشع علیهماالسلام هستم و هر کس میخواهد به عیسی و شمعون علیهماالسلام نظر کند من آن عیسی و شمعون علیهماالسلام هستم. هر کس قصد دارد به محمد و علی علیهماالسلام نگاه کند من آن محمد و علی علیهماالسلام هستم. هر کس میخواهد به حسن و حسین علیهماالسلام نظر کند من آن حسن و حسین علیهماالسلام هستم. هر کس مایل است ائمه ای را مشاهده کند که از فرزندان حسین علیه السلام هستند من آن ائمه علیهم السلام هستم. از من دربارة هر چه می خواهید بپرسید، من شما را از هرچه قبلاً خبر داده شدید یا خبر داده نشدید با خبر خواهم کرد. ( بحارالأنوار، ج 53، ص 9) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶گریه برای امام حسین ع ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
تمام معجزات انبیا و اولیا نزد امام زمان(عج) است؛از این رو سید حسنی، موقعی که با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ملاقات میکند، به ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عرض میکند: «یا بقیة الله، برای اطمینانِ لشکرم، معجزه پیامبران الهی را از شما میخواهم و آن حضرت همه را انجام میدهند. (بحارالانوار، ج 53، ص 15-16 با اندکی تفاوت) خدای نکرده کسی در این مسائل شک نکند؛ چون مقام ولایت، فوق اینها است. امام حسین علیه السلام سوگند یادکرده و فرموده است: وَ اللهِ مَا خَلَقَ اللهُ شَيْئاً إِلَّا وَ قَدْ أمَرَهُ بِالطَّاعَةِ لَنَا؛ (بحارالانوار، ج 44، ص 183) قسم به ذات حق، خدا به هر چیزی که آفریده، دستور داده است از ما اطاعت بکند. اراده امام در تمام موجودات، نافذ است. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وارث این ائمه علیهم السلام است. علم و معجزات اولین و آخرین، نزد ایشان است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶یابن الحسن عج رو فراموش نکنید! ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف وارث تمام انبیا است.البته تمام انبیا هر کدام که معجزه ای انجام می دادند بر اثر ولایتشان بوده است. ولایت هم مراتبی دارد. امام زمان علیه السلام کاملترین درجات ولایت را دارد و میتواند هر کاری بکند. منظور اینکه عصا و حجر حضرت موسی علیه السلام وسیله است و آنچه اهمیت دارد، ولایت و امر نافذ خود امام است؛ وگرنه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به اینها محتاج نیست. حضرت به اذن خدا میفرمایند: «کُنْ فَیَکُون؛ باش میباشد». البته برای ولی الله الاعظم علیه السلام این امور، چیزی نیست. رفقا و خادمان ایشان از این کارها میکردهاند، برای خود ایشان که سهل است. چنانکه در روایت داریم که خداوند متعال میفرماید: يَا ابْنَ آدَمَ، أنَا أقُولُ لِلشَّيْ‏ءِ كُنْ فَيَكُونُ أطِعْنِي فِيمَا أمَرْتُكَ أجْعَلْكَ تَقُولُ لِلشَّيْ‏ءِ كُنْ فَيَكُونُ؛(بصائرالدرجات، ص 195؛ کافی، ج1، ص232) ای فرزند آدم! من هر چیزی را بخواهم میگویم باش و او موجود میشود. تو من را اطاعت کن تا تو را هم به مقامی برسانم که به هر چه بخواهی، بگویی باش و آن چیز ایجاد شود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
▪️ارتحال عالم فرزانه، حضرت آیت الله سید عبد الله فاطمی نیا را به مقام معظم رهبری و عموم مومنین و ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می نماییم. 🔹کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
خلاصه اینکه، خوب پناهگاهی داریم. باید قدرش را بدانیم و به او عشق بورزیم. خیلی به ما محبت کرده و میکنند. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میفرمایند شما فکر نکنید که من شما را رها کردم؛ بلکه شما زیر نظرید. حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آنچه را که میفرمایند وحی مُنْزَل است. حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هیچکدام از ما را در هیچ حالی از احوال، فراموش نمیکنند. ما هم سزاوار نیست ایشان را فراموش بکنیم. هر چه که پیش میآید نباید حضرت را فراموش کنیم. خدا میداند راه رفع گرفتاری مادی و معنویمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
🔶جلسات امام حسین ع ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
✅ظهور حضرت(عج) امر ظهور به دست حضرت حق است. هر موقعی که پروردگار مصلحت بداند، حضرت ظهور میکند. خداوند متعال که حکیم است و هر کاری بکند، طبق حکمت و مصلحت است. ظهور حضرت بقیةالله عجل الله تعالی فرجه الشریف یکی از احکام الهی است. حضرت حق، باید حکم بکند تا حضرت بقیة الله -روحی له الفداء- ظهور کند. چرا خداوند متعال اجازه ظهور نداده است؟ حکمتش چیست؟ما نمیدانیم. همانطور که حکمت احکام دیگر را نمیدانیم. مثلاً نماز ظهر و نماز عصر چهار رکعت است، نماز مغرب سه رکعت است. چرا؟ما علت احکام الهی را نمی فهمیم. زکات به نُه چیز تعلق میگیرد. یکی از آنها گوسفند است. کسانی که گوسفند دارند با شرایطش، اگر تعدادشان چهل تا شد باید یکی از آنها را زکات بدهند، بعد اگر تعدادشان به صد و بیست و یک رسید باید دو رأس گوسفند زکات بدهند. حالا چرا صد و بیست یک؟ حکمتش را خدا میداند. تأخیر ظهور حضرت بقیةالله -روحی له الفداء- که به اجازة حق است، طبق حکمت حق است. او این طور مصلحت میداند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
در روایات متعدد آمده است که برای تعجیل در فرج دعا کنید. ( إحتجاج، ج‏2، ص471) خداوند امر فرج را به یک شب اصلاح میکند؛(كمال الدين، ج‏2، ص 377) یعنی اگر حضرت حق اراده کند، مطلب تمام است. اراده حق هم متوقف بر تقاضای من و شما است. اگر تقاضا باشد، قطعاً عرضه خواهد بود. داستانهای متعددی در این زمینه نقل شده است. روایت شده است که قوم بنی اسرائیل در کمال شدت و ناراحتی قرار گرفته بودند و میدانستند که رفع گرفتاری آنها به آمدن حضرت موسی علیه السلام است. مدتی از شهر بیرون آمدند و شروع کردند به استغاثه کردن.به واسطه همین تضرع و زاری، خداوند از چهارصد سال که قرار بود سرگردان باشند، صد و هفتاد سال کم کرد. حضرت صادق علیه السلام ميفرمود: خداوند به حضرت ابراهيم وحى فرستاد كه به زودى فرزندى براى تو متولد خواهد شد. ابراهيم هم به ساره (همسرش) خبر داد. ساره گفت: «من پير زن هستم». با اين وصف خداوند به سوى ابراهيم وحى فرستاد كه ساره به زودى فرزندى مى‏آورد و اولادش چهار صد سال گرفتار خواهند بود. آنگاه حضرت فرمود: چون گرفتارى بنى اسرائيل به طول انجاميد، چهل صبح به درگاه الهى رو آورده، به گريه و زارى پرداختند. خدا هم به موسى [و برادرش] هارون وحى فرستاد كه [با امداد غيبى] آنها را از شر فرعون نجات دهند و صد و هفتاد سال از چهار صد سال گرفتارى آنها را برداشت. ✅ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
✅ادامه مطلب قبل... سپس امام ششم علیه السلام فرمود: شما هم اگر مثل بنى اسرائيل در درگاه خداوند به گريه و زارى بپردازيد، خداوند فرج ما را نزديك خواهد كرد؛ اما اگر چنين نباشيد، اين سختى تا پايان مدتش، طول خواهد کشید.(بحارالأنوار ، ج‏52، ص132) وقتی تقاضا باشد، عرضه هم به دنبالش میآید. اگر ما فرج کلی را از حضرت حق درخواست کردیم، حضرت حق عنایت میکند؛ و گرنه از فیوضات خاص خداوند و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف محروم میشویم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
🔶هدف خلقت! ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
در جنگ صفین، امیرالمؤمنین علیه السلام با معاویه جنگ کرد. این جنگ، طولانی ترین جنگ در صدر اسلام شد. البته در زمان ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، جنگهای 7، 8، 9 ساله اتفاق میافتد و در نهایت اسلام پیروز میشود. حدود 18 ماه جنگ صفین طول کشید. در طول این مدت 18 ماه معجزه هایی از حضرت امیر علیه السلام دیدند. یک شب معاویه تصمیم گرفت جنگ را یک سره کند. شجاعان لشکرش را که هزاران نفر بودند انتخاب کرده، غرق آهن نمود و به خط مقدم فرستاد، تا جنگ یک سره شود. اصحاب بلند شدند تا بجنگند. حضرت فرمود: «کار من است، شما کنار بروید». حضرت به جنگ آمد و هر کسی را که به درک میفرستاد، یک تکبیر میگفت. آن شب هزار تکبیر از حضرت شنیده شد. مالک اشتر هم جنگید و از او هم نهصد و نود و نه تکبیر شنیده شد. موقعی که برگشت به حضرت عرض شد:«یا امیرالمؤمنین! خسته نباشید. شما یک تکبیر بیشتر گفتید». حضرت فرمود: «بله؛ او همه را از تیغ میگذراند؛ ولی من هر کس که مقابلم میآمد تا هفتاد پشتش را نگاه میکردم، اگر یک شیعه در نسلش بود و بنا بود به دنیا بیاید، او را نمیکشتم و زخمیاش میکردم تا از صحنه جنگ کنار برود». ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
از حضرت سجاد علیه السلام پرسیدند: «یابن رسول الله! چطور شد ضربات پدر شما روز عاشورا، یک ضربهای بود؟ هر کس مقابل حضرت بود، یک ضربه میخورد و احتیاج به ضربه دوم نداشت؛ اما خیلیها زخمی میشدند و کنار میرفتند، علتش چه بود؟ پدرتان بعضی را زخمی میکرد تا کنار بروند؛ اما بعضی را که یک ضربه میزد کشته میشد و در قعر جهنم قرار میگرفت؟»حضرت فرمود: «پدرم نگاه میکرد تا هفتاد پشت افراد اگر یک شیعه به دنیا میآید او را فقط زخمی میکرد؛ و گرنه ضربه های پدرم یک ضربهای بود». ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔻شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را خدمت امام زمان علیه السلام و دوستدارانشان تسلیت عرض می نماییم. 🔺 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت صادق علیه السلام دربارة معنای تقوا فرمودند: أنْ لا يَفقِدَكَ اللهُ حَيثُ أمَرَكَ، و لا يَراكَ حَيْثُ نَهاكَ؛ (بحارالأنوار، ج 67، ص 285.) هر جا که خدا می‌خواهد باشی، آنجا پیدایت باشد. هر جا هم که خدا می‌خواهد نباشی، آنجا نباشی. یعنی واجباتت را به جا بیاور، محرماتت را ترک کن. آنجا که محرمات را انجام می‌دهند، پیدایت نشود. آنجا هم که واجبات را انجام می‌دهند، از تو خالی نباشد. این، معنای اول تقوا است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
تقوا، صفت بسیار پرباری است.خوشا به حال آن‌هایی که این صفت را دارند. کیمیای سعادت، تقوا است. در کتب اخلاق، خیلی زیاد به تقوا سفارش شده است. عالی ترین صفت انبیا و اولیا،تقوا است؛ بلکه متقی بر حضرت حق هم اطلاق می‌شود. در این باره آیه و روایت نیز هست: «و أَنَّ اللهَ لَيْسَ بِظَلاَّمٍ لِلْعَبيد»؛( سوره آل عمران:182) یعنی خداوند ظلم نمی‌کند و بر خلاف مصالح عمل نمی‌کند. این، صریح آیه است. هر عملی که انجام بدهد و آنچه که خلق کند، همه طبق حکمت و مصالح است. هزارها حکمت و مصلحت دارد که من نمی‌فهمم. منظور اینکه حضرت حق هم خودش اهل تقوا است.(هُوَ أَهْلُ التَّقْوى‏ وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَة، سوره مدثر: 56) حتی زیر بنای رسیدن به مراتب توحید را هم تقوا دانسته‌اند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
تقوا، صفت بسیار پرباری است.خوشا به حال آن‌هایی که این صفت را دارند. کیمیای سعادت، تقوا است. در کتب اخلاق، خیلی زیاد به تقوا سفارش شده است. عالی ترین صفت انبیا و اولیا،تقوا است؛ بلکه متقی بر حضرت حق هم اطلاق می‌شود. در این باره آیه و روایت نیز هست: «و أَنَّ اللهَ لَيْسَ بِظَلاَّمٍ لِلْعَبيد»؛( سوره آل عمران:182) یعنی خداوند ظلم نمی‌کند و بر خلاف مصالح عمل نمی‌کند. این، صریح آیه است. هر عملی که انجام بدهد و آنچه که خلق کند، همه طبق حکمت و مصالح است. هزارها حکمت و مصلحت دارد که من نمی‌فهمم. منظور اینکه حضرت حق هم خودش اهل تقوا است.(هُوَ أَهْلُ التَّقْوى‏ وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَة، سوره مدثر: 56) حتی زیر بنای رسیدن به مراتب توحید را هم تقوا دانسته‌اند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir