eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
309 ویدیو
3 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹یک از القاب امیرالمؤمنین علیه السلام قَسِيمُ النَّارِ وَ الْجَنَّة است. این فضیلت ازخصائص امیرالمؤمنین علیه السلام است. یعنی حضرت قسمت کننده بهشت و جهنم هستند. در روایات زیادی آمده: حضرت امیر دم صراط می‌ایستند و به افراد که می‌خواهند از پل صراط رد شوند نگاه می‌کنند و به جهنم می‌گوید: هذا لی هذا لک.(أمالي مفيد ص : 328) این مال من، آن مال تو. این از دوستان و علاقه مندان من است پس مال من است و بهشتی است. آن یکی مال توست بگیرش و آتش جهنم او را می‌بلعد آقا! ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔹از عبارت و اياب الخلق الیکم در زیارت جامعه کبیره بدست می‌آید اینکه نه فقط من و شما برگشتمان به سوی اهل بیت باشد بلکه همه خلق برگشتشان به اهل بیت عصمت و طهارت است. جمیع مخلوقات که از دار دنیا می‌روند، حساب و کتابشان با آنها است. نگفت ایاب الانسان الیکم بلکه فرمود ایاب الخلق الیکم. اینجا مصدر به معنای مفعول است، خلق به معنای مخلوق است. یعنی همه مخلوقات حساب و کتابشان با اهل بیت است. شیاطین هم حساب و کتابشان با آنهاست. اجنه هم حساب و کتابشان با آنهاست. حیوانات هم حساب و کتابشان با آنهاست، چون آنها هم حساب و کتاب دارند، یک حد و مرزی دارند. حالا بعضی از انسان‌ها مرزی برای خودشان قرار نداده¬اند و بدتر از حیوانات عمل می‌کنند، آن بماند. اما حساب حیوانات را هم می‌رسند. در روایتی دیدم که اگر بُز شاخ دار به بُز بی شاخ، شاخ بزند، از او حساب گرفته می‌شود. (بحارالأنوار ج : 7 ص : 256) خدا شاهد است! این سبکی است. کار خدا و حساب و کتاب او در قیامت خیلی دقیق است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹هر چند الان من مختار و آزادم، هر کاری می¬خواهم می¬کنم، ولکن حساب و کتاب هست. همه آن ضبط می‌شود. از همه کارهای من فیلم برداری هم می‌شود. حضرت حق برای آنها شهود هم قرار می‌دهد. چقدر هم خدا برای ناصری شاهد قرار داده است! روز و شب خودشان شاهدند آقا. خود زمین، شاهد است. ملائکه شاهد است. ائمه شاهدند. خود خدا هم شاهد است. این‌ها، همه شاهدند. در سوره یس می‌فرماید: دست شروع می‌کند صحبت کردن، مثل اینکه یک نواری داخل آن هست! نوار داخل زبان هم است. داخل چشم هم هست. خیانتهایشان را یکی یکی می‌گویند. چطور بنده‌های خدا قدرت دارند یک دستگاهی درست کنند که صدها ساعت صداها و تصاویر را ضبط می‌کند؛ خدا قدرت ندارد مثلاً یک نوار چهل ساله، پنجاه ساله درست بکند و در دست ناصری قرار بدهد؟ صریح قرآن است که هم نوار می‌گیرند و هم فیلم برداری می‌کنند. هم اینکه شهود قرار می‌دهند. روایات هم در این زمینه مفصل است. حساب و کتاب خدا این طوری است. عزیز من! 🔸آیه شریفه می‌فرماید: فَوَ رَبِّكَ لَنَسَْلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ*عَمَّا كاَنُواْ يَعْمَلُون به پروردگارت سوگند، (در قيامت) از همه آنها سؤال خواهيم كرد ... *از آنچه عمل مى‏كردند! در آیه دیگر می‌فرماید: فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ*وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَه پس هر كس هموزن ذرّه‏اى كار خير انجام دهد آن را مى‏بيند! *و هر كس هموزن ذرّه‏اى كار بد كرده آن را مى‏بيند! هر کسی به قدر سر سوزنی عمل خیر انجام داده باشد آن جا می‌بیند؛ اگر ناصری به اندازه سر سوزن عمل بدی هم انجام داده باشد آنجا می‌بیند. خود عملش را می‌بیند، ضمیر یَرَهُ به عمل بر می‌گردد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
صورت برزخی علاقه به دنیا دوستی در نجف داشتیم که خیلی فوق العاده و خوب بود به نام آشیخ عبدالله، ایشان می‌گفت: من شنیدم که یکی از بزرگان به نجف آمده است و باطن اشخاص را می‌بیند و صریحاً می‌گوید. من منزل او رفتم و دیدم شلوغ است. خیلی می‌آیند و می‌روند. یک مقداری نشستیم تا خلوت شد. بعد آن بزرگ گفت: آشیخ کاری داشتی؟ عرض کردم: بله. گفت: چه کار داری؟ گفتم: من مریضم دکتر آمدم، مرضم را نمی‌دانم چیست. دوایم را هم نمی‌دانم چیست. بفرمائید مرضم چیست و چه کار کنم؟ فکری کرد و گفت: بله مریضی. مریضی تو دو چیز است. یکی صورت برزخی تو زن است؛ یکی هم اینکه دو تا شاخ بسیار بزرگی داری. این مرض تو است. گفتم: دوای آن چیست؟ گفت: دوای آن این است که علاقه¬ای که به زن داری برای خدا داشته باش، از باب اینکه اهل و عیال تو هستند به آنها رحم بکن، نه فقط برای نفست او را بخواهی؛ بلکه برای اینکه یک بنده‌ای است از بنده‌های خدا که تحت اختیار توست. این را رحمش کن، تفضل به او بکن. آقایی به او نفروش، نخواه بر او مسلط باشی. با او مدارا کن. محبت و علاقه¬ای هم که داری، محبت و علاقه جنسی نباشد. از باب اینکه بنده خداست، مخلوق خداست، دست پرورده حق است او را دوست داشته باش. این راه درمان آن مرض است؛ گفتم: این شاخ ها چیست؟ گفت: دو تا قالی بسیار عالی در خانه¬ات داری، علاقه ات به اینها خیلی زیاد است. گفتم: خداحافظ پا شدم رفتم حرم امیرالمؤمنین گفتم: یا علی! من چندین سال است اینجا هستم. آقا! سزاوار است منِ پیرمرد بمیرم و با این دو تا عیب بروم؟ صورت برزخی من زن باشد؟ و این دو تا شاخ را هم داشته باشم؟ و گریه و التماس کردم و به خانه آمدم. این داستان ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
ادامه داستان قبل.... مدتی بعد باز محضر آن ولی خدا رفتم نگاهی کرد و گفت: آشیخ عبدالله خوش آمدی. صورت برزخی ات هنوز مرد مرد نشده، نیمه مردی. شاخ هایت هم یک مقداری کوچک شده است. گفتم: خوب، حالا که اثر کرده است، دنبال آن را می‌گیرم. رفتم و چسبیدم به حرم و دامن علی را گرفتم، گفتم: یا علی! دست من و دامن تو یک نظر لطف به من بکنی کار تمام است. و باز گریه و التماس کردم. هفته بعد که رفتم گفت: دیگر مرد حسابی شده¬ایی هیچ اثری از آن حالت نیست. من از او سوال کردم. شیخ حالا که باطنا مرد شدی علاقه ات به خانواده ات چطور شده است؟ گفت: خدا شاهد است چندین برابر شده است. حالا به دو جهت به او علاقه دارم، هم برای اعمال خودم هم اینکه بنده خداست. در بند من است لذا او را احترام می‌کنم. چون می‌دانم او اسیر من است، چه چیزی به او بگویم آقا. خداوند این نیرو و قدرت را به من داده است که به او نداده است، می‌باید با او بسازم. لذا هم علاقه او به من بیشتر شده است و هم علاقه من به او بیشتر شده است. شیخ عبد الله می‌گفت آن ولی خدا در مورد شاخ هایم گفت: شاخ هایت کوچک شده ولی یک کمی‌دیگر هست. این داستان ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
ادامه داستان قبل می‌گفت به خانه رفتم و با خودم گفتم: من باید ریشه این شاخ¬ها را بسوزانم. یک حاج ابراهیم بود که قالی فروش بود. گفت: می‌روم حاج ابراهیم را می‌آورم قالی‌ها را ببیند و قالی‌ها را می‌فروشم و پولش را به فقرا می‌دهم، و ریشه این شاخ ها را می‌سوزانم. گفت: تند تند لباس‌هایم را پوشیدم تا به بازار بروم، وسط بازار آن ولی خدا به من رسید، و گفت: آشیخ عبدالله کجا؟ گفتم: حاج آقا جایی کار دارم. گفت: نه بگو کجا؟ گفتم: می‌خواهم ریشه این شاخ ها را بسوزانم. گفت: چه کار می‌خواهی بکنی. گفتم: می‌خواهم بروم فرش‌ها را بفروشم و پولش را به فقرا بدهم. گفت: نه، این فرش‌ها مایه آبروی تو است، هر کس آبرویی دارد. زن و بچه ات آبرو دارند. وضعیت خانه و زندگی¬ات باید طبق شأن تو باشد. بگذار اینها باشد. اما دل از آنها بکن و به آنها دل نبند. نه اینکه نداشته باشی، داشته باش اما دلت را به آن نبند. دلت را ببر جای دیگر آقا. به خدا و اهل بيت عليهم السلام بسپار. می‌گفت: برگشتیم آمدیم و شاخ هایم هم از بین رفت و حالا هم آن قالی‌ها تو اطاق‌ها افتاده، چند تا قالی دیگر هم اضافه شده اما من هیچ علاقه¬ای به آنها ندارم آقا. منظور اینکه واقع مطلب این است و روایات هم همین را می‌گوید که: انسان به این دنیا دل نبندد، نه اینکه دنیا را نداشته باشد! دنیا را داشته باش اما مورد علاقه و محبتت نباشد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹در ترجمه زیارت جامعه کبیره به این جملات رسیدیم وَ إِيَابُ الْخَلْقِ إِلَيْكُمْ وَ حِسَابُهُمْ عَلَيْكُمْ یعنی من شهادت می‌دهم که رجوع مردم به شما چهارده نور مقدس است، و حساب و کتاب مردم هم با شماست. خودمان هم ایاب و ذهاب می‌گوییم. ایاب و ذهاب یعنی رفت و برگشت. ایاب یعنی برگشت. برگشت همه به سوی ولایت هست. حساب ما هم با آنهاست. آنها باید تصفیه حساب بکنند. روایت از حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام است که فرمودند: ُ إِلَيْنَا إِيَابُ هَذَا الْخَلْقِ وَ عَلَيْنَا حِسَابُهُمْ یعنی بازگشت تمام مخلوقات بطرف ما است و حساب و تصفیه حساب و کتاب آنها هم با ما است. عقیده شیعه این است و روایات آن هم زیاد است که اصلاً روز قیامت آن کسی که فصل الخطاب است و کارهای تمام بنده‌ها با اوست، امیرالمؤمنین است. این بزرگوار تصفیه حساب می‌کنند. چقدر خوب است انسان در این دنیا با حضرت ارتباط داشته باشد تا در آن دنیا حضرت کمکش کند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹موضوع: اخلاص در عمل ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔹حضرت صادق علیه السلام فرمودند: ‏ روز قیامت که می‌شود، حساب شیعیان را خدا به ما واگذار می‌کند. ما روز قیامت میدان می‌آییم. آنچه از حق الله که شیعیان و دوستان و علاقه مندان از بین برده‌اند را ما از خدا خواهش می‌کنیم که آنها را ببخشد، خدا هم وساطت ما را قبول می‌کند و آنها را می‌بخشد. آنهایی هم که حق الناس به گردن آنها بوده است و هنوز گرفتارش هستند و حسابشان هنوز تصفیه نشده ما از صاحبان آن حق¬ها تقاضا می‌کنیم اینها را عفو بکنند و در عوضش ما درجات بهشتی به آنها عنایت می‌کنیم. (بحارالأنوار ج : 7 ص : 264) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔻حضرت زهرا علیها السلام ام‌‌العلوم هستند و دوش به دوش پدرشان و امیرالمؤمنین علیه السلام قدم می‌گذارند. بزرگان -مخصوصاً مرحوم مجلسی در بحارالانوار- روایاتی نقل کرده‌اند که نخستین نوری که در عالم وجود تابید، نور حضرت زهرا علیها السلام بود و به همین سبب به ایشان زهرا علیها السلام می‌گویند(بحارالأنوار، ج 25، ص 17.) و تابش حضرت همیشه باقی بود. از امام صادق علیه السلام پرسیدند: «چرا به مادرتان زهرا می‌گویند؟» فرمودند: لِأَنَّهَا كَانَتْ إِذَا قَامَتْ فِي مِحْرَابِهَا زَهَرَ نُورُهَا لِأهْلِ السَّمَاءِ كَمَا يَزْهَرُ نُورُ الْكَوَاكِبِ لِأهْلِ الْأرْضِ؛(بحارالأنوار، ، ج 43، ص 12.) به این سبب که هر گاه در محراب عبادتش می‌ایستاد، نور او برای اهل آسمان می‌تابید؛ همان‌طور که نور ستارگان برای اهل زمین می‌تابد. در روایات دارد که نور آسمان و زمین از نور حضرت زهرا علیها السلام می باشد. (بحارالأنوار، ، ج 25، ص 16.) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻 کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹حضرت زهرا علیها السلام در عالم وجود عظمتی استثنایی دارد. امام باقر علیه السلام فرمودند: اطاعت حضرت زهرا علیها السلام برای همة موجودات واجب بود و حتی تمام انبیا موظف بودند از حضرت زهرا علیها السلام اطاعت کنند.(عوالم العلوم و المعارف، ج1، ص172) حضرت امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: ما حجت خدا بر عالم وجود هستیم و مادر ما حجت خدا بر ما است.(اطيب البيان، ج 13، ص 225.) حضرت زهرا علیها السلام خیلی مقام دارد. بی‌سبب نبود که حضرت امیر علیه السلام در فراق حضرت می‌سوختند و می‌گریستند. ایشان حضرت زهرا علیها السلام می‌شناختند. این همه سفارش پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در مورد حضرت زهرا علیها السلام به سبب عظمت و مقام آن حضرت بود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻 کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ روایت از نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است که حضرت فرمودند: فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا؛( بحارالأنوار، ج 27، ص 62.) فاطمه علیها السلام پاره ای از تن من است و روح من است که بین دو پهلویم قرار دارد. آنچه او را ناراحت کند، من را ناراحت می‌نماید و آنچه او را خوشحال کند، من را شاد می‌نماید. طبق شهادت قرآن که می‌فرماید: «وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الهَوَى*إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَی»،( و پيامبر هرگز از روي هواي نفس سخن نمي‌گويد* [آنچه مي‌گويد] چيزي جز وحي كه بر او نازل شده نيست (سوره نجم: 3و4).) آنچه که پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم بفرماید از خودش نیست؛ بلکه وحی الهی است؛ پس این جمله را که فرمود: «فاطمه پاره تن من و روح من است» وحی الهی است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم گزاف گویی و مبالغه نمی‌کنند و آنچه می‌گویند عین حقیقت است. بر اساس این روایت، حضرت زهرا علیها السلام به منزله روح پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است و این، مقام و منزلت بسیار بزرگی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔶تسبیحات حضرت زهرا س ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
یکی از فضائل و مناقب حضرت زهرا علیها السلام این است که خداوند در حدیث قدسی فرمود: یا رَسُولَ‌الله لَولاکَ لَما خَلَقْتُ الاْفَلاکَ وَ لَولا عَلیّ لَما خَلَقْتَکَ وَ لَولا فاطِمةُ لَما خَلَقْتُکُما؛(عوالم العلوم، ج 11، ص 43، ح 1. )، ای رسول خدا! اگر تو نبودی، افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود، تو را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را خلق نمی‌کردم. در توضیح این روایت به طور مختصر می‌توان گفت: نظام هستی و شیرازه عالم وجود، منوط بر دو امر و دو رکن است؛ نبوت و ولایت؛ لذا خدا اول نبّی (یعنی حضرت آدم) را خلق کرد و بعد امت را آفرید. بقاء عالم هستی، منوط بر دو رُکن نبوت و ولایت است؛ اما محور ولایت و نبوت، عصمت است. نبی باید معصوم باشد، همان‌طور که ولی باید معصوم باشد. مَظهر و مُظهر نبوت، نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است. مَظهر و مُظهر ولایت، امیرالمؤمنین علیه السلام است و مَظهر و مُظهر عصمت، حضرت زهرا علیها السلام می‌باشد؛ لذا پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم و امیرالمؤمنین علیه السلام محتاج به عصمت هستند؛ لکن عصمت هیچ احتیاجی به نبوت و ولایت ندارد. به همین سبب فرمود: «اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی‌کردم». حضرت زهرا علیها السلام عصمت کبرا هستند؛ همان‌طور که امیرالمؤمنین علیه السلام صاحب و مظهر ولایت کلیه هستند و نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم مظهر و صاحب نبوت می‌باشند. هرچند حضرت نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم علاوه بر نبوت، ولایت و عصمت را هم داشتند. (س) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
🔹حضرت اباعبدالله علیه السلام قسم جلاله خورد که وَ اللَّهِ مَا خَلَقَ اللَّهُ شَيْئاً إِلَّا وَ قَدْ أَمَرَهُ بِالطَّاعَةِ لَنَا (بحارالأنوار ج : 44 ص : 183) یعنی به خدا قسم! خداوند به آنچه که در عالم وجود آفریده است دستور داده که از ما اطاعت بکنند. این خیلی مهم نیست. وقتی بعضی موجودات حضرت سلمان را اطاعت می‌کنند برای ائمه اطهار چیزی نیست. قضیه حضرت سلمان و قصاب را قبلا بیان کردم. ما یک چنین ائمه ای داریم! ملاذ و ملجاء ما یک چنین بزرگوارهایی هستند! هر مقداری به ایشان نزدیک‌تر بشوی استفاده و استفاضه و نورانیتت بیشتر می‌شود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا