eitaa logo
الهادی
22.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻«رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَيْنا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ تَكُونُ لَنا عيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا» (عيسى بن مريم گفت: خداوندا! پروردگار! براى ما از آسمان مائده اى بفرست كه هم عيدى براى اولين و آخرين ما و هم حجّت و نشانه اى از تو باشد، و به ما روزى بخش كه تو بهترين روزى دهندگانى (مائده، 114).) 🔸فقط یک مائدۀ آسمانی و معرفتی می‌تواند عید باشد لِأَوَّل وَ آخِرِ؛ چون که رزق معنوی در برزخ و قیامت هم این‌جور است، طبق یک مداری در چرخش است، برای آخرین هم می‌آید، برای بعدی‌ها هم می‌آید، فقط یک غذای مادی می‌تواند نباشد و الا حضرت عیسی علیه السلام همین‌جور که داشت راه می‌رفت، گاهی صدا می‌زد یک آهویی می‌آمد و سرش را می‌بریدند و غذا درست می‌کردند و بعد هم به استخوان‌هایش آن اسم را می‌خواند و آهو بلند می‌شد و می‌رفت. (پند تاریخ 2/124 - انوار نعمانیه ص 353) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻ولی آن مائده غیر از یک وعده غذا است. تعبیر به مائده خالی از لطف نیست. مائده می‌تواند اعم از تغذیۀ ظاهری و باطنی باشد، مخصوصاً که معارف هم غذا هستند، صور برزخیۀ آنها به صورت غذا است. حتی تعبیر خواب این گونه است. اگر کسی مثلاً در خواب ببیند شیر می‌خورد، علم است. خیلی معارف هستند که صورت باطنیه‌شان غذا است و خیلی غذاها صورت باطنیه‌شان علم است، معرفت، غذای روح است و قوام روح به آن است. منتها در این‌که ماهیت علم چیست و نسبتش با عالِم چگونه است؟ قطعاً فراتر از تصورات ابتدایی ما است. این علم نافع، آن معرفت [چه نسبتی با عالم و عارف دارد]. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥موضوع: راهکاری عملی برای ورود به معارف الهی ⏱زمان: ۴:۲۸ دقیقه 📥حجم: ۸ مگابایت 🔺 @nasery_ir
درس اخلاق مدرسه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 97.9.7 .mp3
7.67M
🎧 موضوع: ضرورت دستیابی به هویت فردی و اجتماعی و آثار این هویت 🗓 تاریخ جلسه: 1397/9/7 ⏱ زمان: ۳۱ دقیقه 📥حجم: ۷/۳ مگابایت 📍 در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻شخص، شخصیت، طلب و توجه مخاطب خیلی دخیل است بالنسبه به آن‌چه که متکلم می‌خواهد بگوید مخصوصاً در باب معارف. 🔸اگر اندک انحراف ذهنی در مدار مخاطبین وجود داشته باشد، یک سمت می‌زند؛ یعنی دائرۀ تخاطب و مدارش چرخۀ مناسب ندارد، پایین می‌افتد و ارتباط را دچار اختلال می‌کند، حتی در ادا مطلب از متکلم. لذا انسان برای هر جلسه‌ای که می‌خواهد برود استغفار کند. 🔹قبل از دعای ابوحمزه، دعای کمیل و جلسات معنوی، مخاطبین در خودشان تهیؤ (آمادگی) ایجاد می‌کرده‌اند برای این‌که هم بهرۀ خودشان و هم جمع، زیاد بشود و هم مانع نشوند. 🔸گاهی حضور و وجود یک نفر در جمع، اختلال در اجرا ایجاد می‌کند که استغفار درمانش است. گاهی کینه، گاهی حسد، گاهی بغض، گاهی تشتت، خیلی راحت به جمع سرایت می‌کند. گاهی حالات انسان برای همه مشهود است که [از جهت سلوکی] لازم نیست و گاهی سرایت دارد، یک نفر با نشاط است وارد یک جمع می‌شود، گاهی در جمع اثر می‌گذارد و سرایت دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻حضرت موسی علیه السلام برای هارون خیلی مایه گذاشت و این هم لطف خدا بود. هارون را خداوند به صدق موسی این مقدار بلندش کرد. اصرار حضرت موسی نسبت به هارون پیدا است. این دو آیه نیز به نحوی برای هارون است: «وَ اجْعَلْ لي وَزيراً مِنْ أَهْلي * هارونَ اخی» ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی در جمع طلاب جدید 97.9.7_mixdown.mp3
3.11M
(مخصوص طلاب) 🎧 موضوع: ماهیت طلبگی و شرایط موفقیت در آن 🗓 تاریخ جلسه: 1397/9/7 ⏱ زمان: ۱۳ دقیقه 📥 حجم: ۳ مگابایت 📍در جمع طلاب جدید مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻اینکه حضرت عیسی علیه السلام عرض کرد: «رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَيْنا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ تَكُونُ لَنا عيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا»،» (عيسى بن مريم گفت: خداوندا! پروردگار! براى ما از آسمان مائده اى بفرست كه هم عيدى براى اولين و آخرين ما و هم حجّت و نشانه اى از تو باشد، و به ما روزى بخش كه تو بهترين روزى دهندگانى (مائده، 114).) 🔸این عید شاید می‌تواند غیر از عید فارسی زبان‌ها باشد. این مائده، آسمانی است. مائده‌ ی آسمانی وقتی که پهن می‌شود، همیشه دائر است، دور می‌زند، می‌رود و بر می‌گردد، در چرخش است و برای اولین و آخرین سودمند است: «تَكُونُ لَنا عيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا». ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله 🗓 فردا سه شنبه ⏰ساعت ۱۱ 📌آدرس: قم، خیابان صفائیه، مقابل کوچه ۲۱، مدرسه المهدی علیه السلام (مخصوص برادران) 🔺 @nasery_ir
🔻بنا نبوده که بالاجبار رزق معنوی در افراد به گونه‌ای تقسیم شده باشد که تخطی از آن ممکن نباشد. خیر، بنا بوده که افراد به اندازۀ هوشیاری، سعی و تلاش، گذشت، راست گویی، صدق و راست‌کرداری، به رزق معنوی برسند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻یک وقتی انسان فقط صدق را در زبان تعریف می کند؛ اما راستی و صدق در قرآن اعم است، در رفتار هم باید خودش را نشان بدهد. 🔸گاهی قرآن از یک شخصیت تعبیر به کذب می‌کند، عکسش هم هست. این موضوع در قرآن در افراد مختلف خیلی فراگیر است: «قالَ يا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ» (فرمود: اى نوح! در حقيقت او از كسان تو نيست، او عملى ناصالح است، پس چيزى را كه بدان علم ندارى از من مخواه. من به تو اندرز مى دهم كه مبادا از جاهلان باشى (هود، 46).) گاهی عامِل، عمل می‌شود و گاهی عمل، عامِل می‌شود. «إِذا جاءَكَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ» (چون منافقان نزد تو آيند گويند: گواهى مى دهيم كه تو واقعا رسول خدايى. و خدا مى داند كه تو واقعا رسول اويى، و خدا گواهى مى دهد كه منافقان قطعا دروغگويند (منافقون، 1). ) آن‌چه که این ها به آن ناطق بودند، حق و درست است؛ ولی چون که خودشان مشکل دارند، از این ها پذیرفته نیست. در همۀ ابعاد شخصیتی باید صدق تعریف بشود تا صدق مصداق پیدا بکند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻گاهی یک نفر از ابتدا تا انتهای شخصیتش دروغ است، در قیامت آن شخصیت‌ها باز می‌شود. طول عمر، طول شخصیت، طول عمل، این شخص در قیامت دروغِ طولانی و یک پارچه است. اگر جابجا عمل کرده است، خودش جابجا است. شاید در دنیای ارتباطات مثلاً دیپلماسی و در هر ادبیاتی که می‌خواهد باشد، بیرون یک رقم باشد، حتی در حوزه، سلام علیکم، صبحکم الله، مساکم الله بگوید؛ ولی در باطن ساز در نیاید [و با طرف صاف نباشد] و عناد داشته باشد، این دروغ است. دروغ در دین جایش نیست و در قیامت هم جایگاهی ندارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌