eitaa logo
الهادی
24.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
50 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻عبيدالله پرسيد: مولاي تو نگفته است که تو را چگونه خواهم کشت؟ ميثم گفت: بله مولای من فرموده اند که ما ده نفر هستيم و ما را مصلوب خواهي کرد و چوبه دار من کوتاه‌تر از بقيه است تا سه روز من مصلوب هستم و بعد آهني بر من فرود مي‌آورند و من کشته مي‌شوم و اولين فردي هستم که لجام بر دهان من مي‌ زنند. 🔸 حُصين رئيس شُرطه کوفه بود، عبيدالله به او گفت: اين را ببر مصلوب کن. اما به خاطر اينکه با مولاي او مخالفت کرده باشيم مراقب باش از اين کارهايي که گفت، انجام ندهی. 🔹 مي‌خواست باپيشگويي‌هاي اميرالمؤمنين (عليه السلام) مخالفت کرده باشد. ميثم گفت: چگونه تو مي‌تواني مخالفت کني در حالي که مولاي من از رسول خدا و او از جبرائيل و جبرائيل از خداوند نقل کرده است. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻آن وقت مرسوم نبود که برای دار زدن افراد طناب را به گردن افراد بیندازند. بلکه دست و پاي او را بالای دار به چوبه دار مي‌بستند و او را رها مي‌کردند، گاهي سه روز چهار روز طول مي‌کشيد تا يک نفر فوت کند. ميثم را هم همين‌طور مصلوب کردند. 🔸 روز دوم به عبيدالله گفتند: میثم شما بني اميه را مفتضح کرد! عبيدالله بي‌اختيار شد و گفت: برويد او را لجام بزنید، براي اولين بار اين دستور را داد با هيچ متهمي اين کار را نمي‌کردند. روز سوم وقتي عبيدالله شنيد با آهنی ضربه‌اي بر ميثم زده‌اند و او شهيد شده است. رئيس شُرطه را خواست، گفت: چرا اين کار را کرديد؟ مگر من نگفتم فقط مصلوبش کنيد؟ گفت: امير خود تو دستور دادی. بعد عبيدالله به ياد آورد که خود او گفته است و اين‌ها را آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) براي ميثم و ميثم براي مردم گفته بود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 نفس مجرد می‌تواند عوالم شیاطین را درک بکند منتها فعلا به ظلمات و تعلقات بدنی گرفتار است؛ یعنی زندگی من گاهی آنقدر یک زندگی عادی و مادی میشود که چشم من فقط میخواهد مادّیات را درک بکند و قوّت در بصیرت ندارم؛ با این حال انتظار درک قضایای دیگر را نباید داشته باشم. 🔸 لذا قضایائی از انبیا در مورد دیدن شیطان نقل شده است؛ از حضرت عیسی علیه‌السلام، ازحضرت ابراهیم علیه‌السلام، ازحضرت موسی علیه‌السلام و از حضرت آدم علیه‌السلام بسیار نقل شده است که شیطان می‌آمد و او را می‌دیدند؛ اما نه اینکه فکر کنید ابلیس، جسم می‌شد_ البته شاید هم در بعضی موارد بود که احیانا جسم شده باشد_ بلکه شیطان غالبا دارد زندگی خود را می‌کند و زیرمجموعه‌اش هم همینجور است. 🔹 اگر انبیاء شیطان را می‌دیدند لطیف بودند که می‌دیدند. اما نه فقط با چشم مادّی، بلکه با قدرت بصیرتی. البته «مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ» سر جای خودش هست اما در انبیاء یک حیث دیگری احیا بود. 🔸 یک وقتی حضرت موسی عصا را به شیطان زدند. او گفت: «یا موسی انّی لا اخشی العصاء انّی اخشی قلباً فیه الصفا» (یعنی موسی من از عصی نمی ترسم من از قلبی که در آن صفا باشد می ترسم.) شیطان از عصا نمی‌ترسد چون که جسمش طوری است که عصا را به او بزنی، رد می‌شود؛ اما قلب باصفا برای او بد و مهلک است.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 قرآن در مورد شیطان می‌فرماید: «هُوَ وَ قَبِيلُهُ»؛(اعراف:۲۷) (شیطان و قبیله او) زیرمجموعه‌های شیطان زیاد هستند. گاهی بزرگتر از عالَم إنس است. 🔸 گاهی علت تقدم جن بر انس در تعابیر قرآن به خاطر اشاره به وسعت وجودی اینهاست.[ یعنی چون تعدادشان خیلی بیشتر از انسان‌ها هستند مقدم شده‌اند.] و خیلی در صدد اغوای انسان هستند. 🔹 اگر خداوند به کسی کانال دید بصیرت را نصیبش کند که بتواند ببیند، به عنوان مثال وقتی بر یک نفر قوای شهوی مسلّط است؛ می بیند یک شیطان لخت و عریان همیشه همراه او است. 🔸 اگر این بخش با این نگاه و این سیر که شیاطین همراه هستند در روایات مورد توجه قرار بگیرد، انسان می بیند چقدر دقایق و لطائف در آن است!‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 آیه‌ی «إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ» (اعراف، ۲۷) (بى‏شک او و گروهش از آن جا كه آنها را نمى‏بينيد شما را مى‏بينند) راجع به شیطان است. 🔸 چگونه است که شیاطین انسان را می‌بینند ولی انسان آنها را نمی‌بیند؟ شیاطین مگر چه هستند؟ چگونه هستند؟ چه جنسی هستند؟ چرا آنها ما را می‌بینند و ما نمی‌توانیم آنها را ببینیم؟ کسانی که آثار عمل را می‌ديده‌اند چه شرایطی داشته‌اند؟ 🔹 تعبیر آیه، تعبیر خیلی جالبی است. عالَم، عالَم اجسام است و شیاطین هم اجسام هستند، منتها اجسام لطیفه هستند؛ یعنی از اشباح و انوار نیستند، بلکه جسم ناری هستند و حتی ملائکه هم جسم نوری هستند، 🔸 اما در انسان‌ها، ترکیب عجیبی است. مَرکب و جسم، یک جایگاهی دارد و در یک زاویه از این مثلث است که اگر نباشد زندگی مادّی مختل می‌شود و روح حیوانی یا بخاری در یک زاویه‌ای دیگر نقش واسطه[بین روح و جسم] را ایفا می‌کند. [این مثلث عبارت است از: روح(جسم نوری)، جسم مادی و روح بخاری.] 🔹 «إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ»؛ یعنی از زوایه‌ای که شما آن‌ها را نمی‌بیند، آن‌ها شما را می‌بینند. این زاویه‌ای را که ما نمی‌بینیم، انبیاء می‌ديده‌اند. نقل شده که غیر از انبیا هم دیده‌اند. این زاویه‌ی دید باید تعریف بشود که چگونه می‌دیدند؟ 🔸 یک وقتی که خدمت مرحوم آیت‌الله کشمیری بودیم یک نفر داشت صحبت می‌کرد و نمی‌دانم چه شد که ایشان به من رو کرد و فرمود: «دیدی چه چیزی از دهانش بیرون آمد؟» منظورش آتش بود. این حالت در ایشان بود که اگر کسی با نیت بدی صحبتی می‌کرد، آن نیت را بصورت آتش همان موقع می‌دید. منتها این قسمت خیلی صحبت دارد. باید ان‌شاءالله یک فرصت‌های دیگر به آن پرداخته شود.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔻روز مباهله، روز پرده افکنی از جان رسول الله صلی الله علیه و آله (حضرت علی علیه السلام) مبارک باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
*‍ 🔻در آيه مباهله آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام)، نفس پيغمبر (صلی الله علیه و آله) مطرح می شود. بالاتر از اين تعبیر ديگر نداريم که يك نفر نسبت به نبي اکرم (صلی الله علیه و آله) اينقدر نزديك بشه، نزديك بشه، نزديك بشه، تا جایی که جان پیامبر (صلی الله علیه و آله) بشود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 تعریف صحیح علم و شعب زیرمجموعه‌ی آن، در حوزه‌ها بهتر یافت می‌شود. الآن دانشگاه‌ها را خواه و ناخواه، یک نوع قیودی به علوم مادّی و یک نوع برداشت از این منابع ثانوی و متأخر، خواهد گرفت؛ 🔸 اما خوشبختانه در حوزه‌ها اگر کسی بخواهد، می‌تواند از هر حیث یک نوع ارتباطی با سرچشمه پیدا کند. الآن در دانشگاه‌ها غالبا افراد آرام آرام به این سمت می‌روند که به عنوان مثال انسان‌های اولیه‌ای درست کرده‌اند و فکر می‌کنند این انسان‌های اولیه همان غارنشین‌ها هستند. این برای آن‌ها به یک قاعده تبدیل شده است که انسان‌های اولیه، یعنی غارنشین‌ها. 🔹 امروز چند نفر از اساتید دانشگاه را دیدم که در برنامه تلویزیونی دور هم نشسته بودند. یکی از آن‌ها -که از افراد صاحب‌نظر بود- می‌گفت: یک سؤالی واقعاً برای خود من پیش آمده بود که چرا انسان‌‌ اولیه با اینکه یک انسان غارنشین بوده، مغز او بزرگ‌تر بوده‌، ولی اصلاً هیچ سؤالی برای او مطرح نبوده است؟! با اینکه هرچه که زمان به این طرف‌تر می‌رود، مغزهای انسان‌ها کوچکتر می‌شود، اما بچه‌‌های حالا، از یک نسل و دو نسل قبل هم جلو هستند، چه برسد به انسان‌های غارنشین و کلی سوال اساسی دارند؟! 🔸 او می‌خواست بگوید که انسان‌های غار نشین هیچ نمی‌دانستند. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 در حالی که قرآن می‌فرماید: «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها» (بقره، ۳۱) یعنی ما به آدم همه اسماء را تعلیم نمودیم. اصلاً انسان‌های اولیه را طور دیگری تعریف می‌کند، غیر از آنچه که این‌ها تعریف می‌کنند؛ این‌ها دچار خلط شده‌اند. 🔸 ثانیاً قرآن، علم را چیز دیگری تعریف می‌کند، غیر از آنچه که این‌ها تعریف می‌کنند؛ این‌ها تمام علوم را مادّی تعریف می‌کنند و می‌خواهند بگویند: بچه‌ی حالا قادر است که مثلاً یک تراکتور درست کند، پس این خیلی بزرگتر و مهم‌تر است. 🔹 قرآن گاهی مرکز ثقل را به سمت آل ابراهیم و بنی إسرائیل می‌برد. حالا ما نمی‌دانیم و روی همین هم کار نکرده‌ایم که واقعاً امتیازات این‌ها به چه چیزی بوده است؟ مُلکی که به آنها داده شده، چه چیز و چه مقدار بوده‌ است که قرآن مُلک عظیم می‌داند؟ 🔸 ما ها در تعریف کردن علوم و یافتن آن هم عقب افتاده‌ایم. اگر بشنویم که امام صادق (علیه السلام) با اشاره به منزلشان فرمودند: «كُلُ‏ مَا لَمْ‏ يَخْرُجْ‏ مِنْ‏ هَذَا الْبَيْتِ‏ فَهُوَ بَاطِل‏» (وسائل الشيعة، ج‏۲۷، ص: ۷۵) یعنی هر علمی که از این خانه خارج نشود پس باطل است؛ حتی برخی از طلبه‌ها نمی‌توانند این را بپذیرند؛ به خاطر اینکه علوم را در غیر جای خود تعریف کرده است و نگاه او مادی شده‌ است. 🔹 الآن بعضی فکر می‌کنند تمام علم در ادیسون، گالیله و انیشتن و... است. هر چند در آن قسمت‌ها هم کار نشده است. نمی‌دانم شما این جمله را از ملاصدرا دیدید که می‌گوید: اگر ابوعلی‌سینا به جای طب وارد الهیّات شده بود بهتر بود. اگر چه در الهیّات کار نشده و در طب هم کار نشده است. کد 8303‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌