eitaa logo
الهادی
23.9هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻خیلی از جوان‌های متدیّن، سراغ آهنگ‌های مثلاً به قول خودشان وزارت‌ ارشادی می روند و فکر می‌کنند وزارت ارشاد مبرّای از خطا و اشتباه است؛ در حالی که آن آهنگ‌ها تأثیر مثبتی نمی گذارد. اگر آن جوان، دل خود را بشکافد، می‌بیند بخشی از باطنش میگوید: چرا این کار را میکنی؟ خودش هم تشخیص می دهد که این کار با گوش‌دادن قرآن فرق می کند. او توجیه می‌کند و بهانه می‌آورد و به خود می‌گوید: حالا تو ناراحتی و مشکل داری، شاید این موسیقی تأثیر خوبی برای تو داشته باشد. اگر انسان غبار نشسته‌ی روی وجدانش را پاک کند، امام زمان علیه السلام را حاضر و ناظر می داند و می تواند بفهمد حضرت کدام‌یک را راضی هستند. اگر امام زمان علیه السلام هم حاضر باشند، به فلان موسیقی گوش میکنی؟! اگر حضور حضرت را حس کنی، چنین کاری را انجام می‌دهی؟! تأثیر آن‌ها در روح خیلی ‌زیاد است؛ باعث اضطراب و مشکلات میشوند. این هماهنگی بین قوّه‌ی سامعه و نفس انسان، خوب درک نشده است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻انسان‌ها خوب متوجّه شده‌‌اند که چه خوراکی برایشان خوب است و چه خوراکی بد است؛ مثلاً کباب میخورد تقویت میشود؛ ولی به کانال‌های ورودی نفس که خوراک روحی انسان است، توجّهی ندارند؛ در حالی که معلوم نیست حسّ ذائقه تأثیرش از استنشاق هوا بیشتر باشد. هوا یک چیزی است که تأثیرش در جسم و روح خیلی زیاد است. اگر ما غذایی کاملاً سالم بخوریم، ولی هوا بسیار آلوده باشد و لطیف نباشد، انسان به بیماریهای زیادی مبتلا می‌شود. اگر هوایی که وارد ریه میشود و در تمام خون منتقل میشود، هوای مفید و لطیفی باشد، تمام بدن از آن بهره می‌برد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻اميرالمؤمنين علیه السلام در دعاي كميل می فرمایند: يا من اسمه دواء و ذکره شفاء... خدا رحمت كند حضرت آية الله بهاء الديني را بعضي از شبهاي جمعه که صحبت مي كردند؛ استناد به اين فرمایش حضرت می کردند و می فرمودند: اسامي حق تعالي دارو هستند؛ هركدام هم داراي طبعي هستند. اسم باسط با اسم قابض طبعا با همديگر آثارشان متفاوت است واگر كسي خواست زياد استفاده كند بايد خودش اهل تشخیص باشد يا از روي تجويز کسی که اهل تشخیص باشد. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موضوع: سبک نشمردن راه خدا 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻خدای متعال در احکام دین، یک اصولی در نظر گرفته است که در موقعیّت‌های خاص، خیلی به آن عنایت دارد. جوّ زندگی الآن با جوّ زندگی هزار سال پیش فرق می کند؛ ولی خدای متعال احکام دین را برای بشرِ فارغ گذاشته است که بشر بهره ببرد و کمال استفاده را بکند. مثلاً برای عدّه‌ی زن _ عدّه‌ی وفات شوهر _ چینشی شده است که با قواعد معنوی در بطن کار، هماهنگی دارد. خدای متعال و رسول او صلی الله‌علیه‌وآله به این مسئله آگاهی کامل دارند. مصلحت اقتضا میکند که زن، بعد از فوت شوهر خود _ با توجّه به ارتباطی که این شوهر با زن و بچه و زندگی‌اش دارد _ چهار ماه و ده روز، عدّه نگه دارد؛ چون وقتی این شوهر از دنیا رفت، مدّتی طول می کشد تا توجّه روح او از زن خودش قطع شود. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻اگر با استفاده از دارو، عدّه‌ی طلاق را _ که باید سه طُهر باشد _ به پانزده روز یا بیست روز رساندیم، عوارض آن را نمیشود برطرف کرد، مشکل خودمان را دو برابر کرده ایم. نمی‌توانیم بگوییم چهار ماه و ده روز عدّه‌ی وفات، مربوط به سابق بوده است و الآن مشخّص می‌شود زن باردار است یا نه؛ در حالی که همه‌ی دلیل، به‌خاطر بارداری زن نبوده است. در همان زمان سابق هم اگر زن باردار بود، پانزده روز بعد، تشخیص می‌دادند؛ ولی مردِ فوت‌ شده، ارتباط و علاقه ای به زندگی‌اش دارد، توجّهی به زنش دارد که در آن حال، سزاوار نیست این زن با مرد دیگری باشد و ازدواج کند؛ زیرا خیلی عوارض بد پیدا می کند. بعد از چهار ماه و ده روز، این ارتباط قطع میشود. تا اینکه بعد از یک سال، دیگر مَرد، غیب می شود و به سمت سماوات می رود؛ ولی در این چهار ماه و ده روز، ارتباط و توجّهش زیاد است. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻امکانات و عوارض تمدّن، تغییراتی در زندگی می دهد؛ ولی بنا بر این نیست که خدای متعال فقط برای اینها برنامه‌ریزی کند. احکام دینی برای بشر بما انّه بشر گذاشته شده است؛ نه برای بشری که در فلان فصل با فلان رنگ به دنیا می آید. علاوه بر آن، برای فهم جهات معنوی قضیّه، احاطه به بطن قضایا لازم است. این قضیّه طبق حساب معنوی ظاهری چینش شده است و این قاعده برای همه‌ی مردم تا روز قیامت هست؛ چراکه احکام دین خداوند، کامل است و احکامش برای همیشه‌ی مردم است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
الهادی
* 🔻اين تركيب در اسماءاللّه با تركيب داروهاي قديم خيلي ارتباط دارد و شبیه هم هستند. اميرالمؤمنين علیه السلام هم به همين خاطر در دعاي كميل اين طور مي فرمايد: يا من اسمه دواء... حكما مي گفتند: تا حد ممکن دارو را مفرد(به تنهایی) تجويز و استفاده كنيد. تركيب کردن چند دارو كار سختي است. چون هر دارويی داراي طبعي خاص است و درجه ای از آن طبع را دارا است. اسماء اللّه هم همين طور هستند، داراي طبايع هستند؛ خود اين داروها وقتي با هم تركيب شوند، پيداكردن طبع آن داروی به دست آمده بسيار كار مشكلي مي شود. اسماء هم همين طورهستند. وقتي شما دو اسم را با هم تركيب ميكنيد اولاً از ناحيه خود شما نمي شود بايد از تركيباتي استفاده كرد كه خداي متعال استفاده كرده كه در قرآن هم كم نيست. مثلا در «اللّه لا اله الا هو الحي القيوم»، حي و قيوم، تركيبي است كه خداي متعال تركيب كرده است. بهترين تركيبات در اسماء الله تركيبات قرآني است ولي در كل تركيب اسماء الله كار بسيار سختي است كه انسان اگر خواست اسماء مرکب استفاده کند احتياطش اين است كه از محدوده تركيبات قرآني خارج نشود. داروهای طبیعی و همچنین أسماء الله که داروهای معنوی هستند اگر روي حساب استفاده شود اثرش بيشتر است به شرطي كه روي حسابي خاص باشد. اگر هركسي طبع خودش را بداند و داروي خودش را نيز بداند زودتر به سمت سلامت خواهد رفت. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌