eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
972 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* 🔻 شخصی یهودی به امام هادی علیه السلام علاقه داشت، مردم اطراف حضرت حلقه زده بودند و آن یهودی هم گردن می کشید که حضرت را تماشا کند، حضرت به فرد یهودی اشاره کردند و فرمودند: 🔸 اشتباه می کنند کسانی که تصور می کنند محبت تو نسبت ‏به ما برای تو بی فائده است؛ تو مسلمان نخواهی شد؛ ولی خداوند یک فرزندی به تو خواهد داد که از شیعیان ما خواهد شد. 🔹 شاید این اثر همان محبت یهودی نسبت به امام هادی علیه السلام بوده که فرزندش شیعه شده است. 🔸 کسی که الآن در عباداتش هم ‏کوتاهی کند، سیر ولائی او اثر خودش را خواهد داشت. 🔹 وقتی برای یک یهودی محبت به امام هادی علیه‌السلام اینگونه باشد، آن شیعه دیگر معلوم است. 🔸 جریان حارث همدانی که شعرش مشهور است موید است؛ او پیرمردی در اطراف کوفه بود، مریض بود، عصازنان خدمت حضرت امیرالمومنین علیه السلام آمد، حضرت از او سوال فرمودند حارث تو با این حالت، چه شد که این جا آمدی؟! گفت: عشق و محبت شما مرا این جا کشاند. 🔹 حضرت شروع کردند آن اشعار را خواندن: یاحار هَمْدانَ مَنْ یَمُتْ یَرَنی. توضیح دادند که این محبت به درد تو می خورد و آنجا اشعار قشنگی هم حضرت نسبت به او می گویند که آتش اگر روز قیامت بخواهد سراغ تو بیاید میگویم نه این مال ماست و مرا پذیرفته بوده است. کد ۱۶۱ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
صلوات بر امام هادی علیه‌السلام.mp3
464.1K
🎧 صلوات بر امام هادی علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ‌⏱ زمان: ۴:۳۱ دقیقه 📥حجم: ۴/۳ مگابایت 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻 امام هادی علیه‌السلام فرمودند: مَنِ اتَّقَى اللَّهَ يُتَّقَى وَ مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ يُطَاع‏»؛ (کسی که مراعات تقوای خدا را بکند مراعات شخصیت او می شود و کسی که اطاعت خدا را بکند، اطاعت می‌شود./ الكافي ، ج‏۱، ص۱۳۸) 🔸 یعنی ای انسان! تو یک جایگاهی فراتر از این حدّی که داری برایت هست. اراده‌ی تو به شرط عبور از طریق، به شرط تزکیه، به شرط طهارت و به شرط تقوا می‌تواند نافذ باشد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 گاهی فکر می‌کردم که در وجود بشر چه سرّی است که حتی سر و صدا کردن‌های ولایی هم خیلی گوارا نیست و اصلاً حرف، حرف است، سست است. 🔸 بالاخره بشر برای احیا یک چیزی می‌خواهد. این دل‌ها [هست که] باید حیات داشته باشد، شکل و شمایل را هر کاریش بکنی، فایده ندارد. تغییرش بدهی، سختش کنی، سستش کنی، [باز فایده ندارد.] 🔹 من در خیابان دیده بودم کسی را که هیچ شکل و شمایلش بر دیگران ممتاز نبود، هیچ مشخصه‌ای نداشت؛ ولی در جلسه‌ای - مثلاً جلسه‌ای که یک سخنرانی بر منبر بود - وارد نمی‌شد مگر اینکه به طور ناخودآگاه هر جای صحبتِ سخنران که بود، به فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام منتقل می‌شد – فرقی نمی‌کرد که سخنران چه کسی باشد - باید پشت قضایا دل باشد، حیات باید باشد، ولایت باید باشد. 🔸 بعضی‌ها خَلط می‌کنند و فکر می‌کنند که اگر قیافه را اینجوری‌اش بکنی یا آنجوری‌اش بکنی، حتماً [بزرگ می‌شوند،] ابدا [اینطور نیست.] روح یک چیز دیگر است، حیات یک چیز دیگر است، ولایت یک چیز دیگر است؛ 🔹 کسی که مرد باشد، از قیافه‌اش در مجالس پیداست، [چه] ریشش یک وجب باشد، [حقیقتش] پیداست، [چه] نداشته باشد [باز] پیداست؛ عمامه‌اش بزرگ باشد پیداست، کوچک هم باشد پیداست. 🔸 انسان باید خودش را از مُردگی نجات بدهد، باید حیات پیدا کرد. بعد تازه از آنجا سفر دیگری شروع می‌شود و قد و قواره، بزرگی و کوچکی، از آنجا خودش را نشان می‌دهد. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 خطبه نورانیت، خطبه عجیبی است! - فکر می‌کنم بعد از یکی از جنگ‌ها بود که - ابوذر از سلمان پرسید که: یا سلمان ما معرفة الامام بالنورانیة؟ 🔸 سلمان گفت: سؤال خوبی کردی، ولی بیا برویم از خود آقا بپرسیم. آمدند آقا امیرالمؤمنین نبودند، منتظر شدند تا آقا آمدند. 🔹 سلمان عرض کرد: یا امیرالمؤمنین ابوذر از من یک سوالی کرد و من گفتم که خدمت شما بیاییم و از شما بپرسیم: ما معرفة الامام بالنورانیة؟ 🔸 حضرت این‌ها را تشویق کردند که سؤال خوبی کردید. بعد شروع می‌کنند حضرت مرتبه نورانیت امام را و شناخت نورانیت امام را توضیح دادن. بعضی از قسمت‌هاش همراه با پیغمبر خدا می‌آید، یکی از پیغمبر می‌گویند و یکی از خودشان. 🔹 خوب تنزلی یافته برای اهل ایمان! اگر ولایت نبود دل مؤمنین و شیعیان متحیر بود و به جایی دست پیدا نمی‌کرد. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
4_129915012582998326.mp3
2.42M
* 🎧 معرفی ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام در غدیر 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۱ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 پاسداشت غدیر؛ تجدید بیعت روزانه با امیرالمومنین علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 💠 به مناسبت عید و استحباب اجرای عقد اخوت: 🔻 در تفسير آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ. حجرات/١٠» جريان موآخات [پیمان برادری] به تفصيل گفته شده است. بعضي فقط نگاه سياسي و تشکيلاتي به آن مي کنند؛ ولي يک مسئله معنوي، سلوکي، دنيايي و آخرتي نیز هست. 🔸 بارها رسول خدا دستور موآخات دادند، در مکه جدا، در مدينه جدا. بعضي اول در مکه با کسي برادر شدند و در مدينه با ديگري. اسم آن عقد اخوت است ولی نسبت شرعي نمي آورد؛ پيمان خيرخواهي، يگانگي، اُلفت؛ در صیغه عقد آن هم هست که شريک در دعا، نماز، زيارت مشاهد مشرفه و ورود به بهشت است. اين پيمان بين خانم ها نیز هست. 🔹 رسول خدا بین اصحاب دو به دو عقد اخوت خواندند به اصطلاح همه را با هم برادر کردند و آقا اميرالمؤمنين تنها ماند [فرمودند:] يا رسول الله پيمان اخوت را بين همه بستي و من تنها ماندم؟ حضرت فرمودند: تو را براي خود گذاشتم. عقد اخوت بین رسول خدا و امیر المومنین اجرا شد. 🔸 علامه اميني در الغدير مي نویسند: اين از متواترات تاريخ شيعه است و پنجاه نفر از اهل سنت را نام می برد که عقد اخوت بین رسول خدا و حضرت علی علیهماالسلام را نقل کرده اند. ادامه دارد... ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻رسول خدا فرمودند: «تَاخّوا فى اللَّه أخوين أخوين؛ پيمان برادري ببنديد در راه خدا دوتا دوتا.» عقد اخوت يک پيمان و عهد است، يک راه باز کردن براي رشد است، يک التيام است. 🔸 انصاف اين است که ما خيلي تنها هستيم. چطور ما نمي توانيم با افراد همسو و هم جهت، احساس يگانگي کنيم و پيوند رفاقت و اخوت ببنديم؟! غالباً بر اثر نداشتن اعتدال يا اطلاعات يا هر دو، دچار افراط و تفريط مي شويم، کلاه سر ما مي رود. در حالی که اهل ایمان نباید چنین باشند. 🔹 رفيق خوب پيدا کردي او را نگه دار و اگر پيدا نکردي بگرد پيدا کن. اگر انسان آن فرد را پيدا کرد چند گام پيش است، به تعبير امروزي ها نيمه گمشده خود را پيدا کرده است و خيلي بهتر مي تواند حرکت کند. 🔸 پيغمبر خدا خود را از اين قضيه مستثنا نکردند و با آقا اميرالمؤمنين علیه السلام پیمان برادری بستند. ادامه دارد... ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻از زاویه طبايع نفوس معیار هایی هست که چه کسي به درد چه کسي مي خورد؟ نفسي که يک طبيعت بر آن غالب است چه طبيعتي بايد کنار اين قرار بگيرد تا رفاقت آنها مؤثر واقع شود؟ 🔸 ممکن است مشکلاتي هم داشته باشد ولي اگر بنا بر موآخات شد بايد دنبال کنند و مشکلات آن را هم تحمل کنند، در طول زمان نشان مي دهد که رشد نصيب انسان مي کند. راه هاي نيم بند و نرفته را ترميم مي کند. 🔹 باور کنيم که برای رشد به این عقد اخوت نیاز داریم. نبايد از رفيق فرار کرد، رفيقِ خوب خيلي ارزشمند است. کسي هنر دارد با زيد جدا ببندد، با عَمر جدا ببندد. نباید سر ما در لاک خود باشد و احساس کنيم هيچ نيازي نداريم. 🔸 وقتي رسول خدا خود را از اين قضيه مستثنا نمي کنند و اميرالمؤمنين را براي خود نگه مي دارند يعني چه؟ يعني اين رشته سر دراز دارد. انسان رفيق مي خواهد. اگر نتوانيم براي خود رفيق نگه داريم ما بيمار هستيم، مشکل داريم، بايد خود را درمان کنيم. بعد اگر توانستيم آن را توسعه بدهيم توسعه دهيم، توانستيم بزرگ شويم، بزرگ بشويم. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 دولت باید یک جوایزی را تعیین می‌کرد؛ مثلاً هر خانواده‌ای که همه اعضایش خطبه غدیر را حفظ کنند، به قید قرعه، یک خانه به آن‌ خانواده بدهد، آن وقت [خطبه غدیر را] حفظ می‌کردند و یک دفعه ماندگار می‌شد. 🔸 آل ابی طالب یک سنت‌هایی بعد از امیرالمؤمنین علیه السلام داشتند: فرزندان حضرت، بنی الحسن و بنی الحسین، در یک جهاتی اتفاق داشتند و در یک جهاتی هم اختلاف، جهت اتفاقشون، در ولایت و یک سری همین امور بوده است، خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را همه (صغیر و کبیرشان) حفظ می‌کردند، همچنین خطبه غدیر را و خُطَبی را که اهل بیت (علیهم السلام) در کربلا خواندند. 🔹 علت اینکه کتاب حافظ در طول تاریخ، با ادبیات فارسی بیگانه نیست، [این است که] خودش ادبیات را نگه داشته است؛ کلماتی که حافظ به کار برده است شاید الآن هفت هشت کلمه‌اش از ذهن دور باشد، ولی بقیه‌اش تر و تازه است؛ یعنی این اصطلاحات، آن زمان هم بوده است، از بس که نسل به نسل تکرار شده است، این اصطلاحات هنوز هم هست. 🔸 اگر خُطَب هم حفظ و تکرار می‌شد، همین طور می‌شد؛ [ولی] الان یک خطبه‌ای مثل خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها حتی در ادبیات عرب، خیلی بیگانه است و برای فهم خیلی از کلماتش عرب‌ها باید بروند [به کتاب لغت] مراجعه کنند، در حالی که آن وقت این طور نبوده است؛ علتش این است که تاریخ به تاریخ، نسل به نسل تغییر می‌کند. 🔹 مردم اگر یک خطبه‌ی این طوری را تر و تازه نگه دارند، کلمات و اصطلاحات، اصطلاحاتی است که همه آشنا هستند. فرهنگ اصطلاحات را در طول تاریخ، یک سری اموری بیان می‌کند که می‌شود برای نسل‌های بعد، به آن جهت داد تا این اصطلاحات بماند. 🔸 قرآن الان همین طور است کسی که می‌خواست با قرآن ارتباط داشته باشد، خیلی زود [با قرآن] آشنا می‌شود، حتی بعضی‌ها فکر می‌کنند که لحن قرآن، - فرض کنید که - ساده‌تر از خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ در حالی که این چیزها را و نسل‌ها هستند که ساده یا سختش می‌کنند. 🔹 آن زمانی که حضرت زهرا سلام الله علیها در مدینه این خطبه را خواندند، یک کلمه‌اش برای کسی نامفهوم نبود و اصلاً خلاف حکمت است که کسی کلمات پیچیده بیاورد، منتهی آن فرهنگ، در طول تاریخ، لِه شد و نسل‌های بعد آمدند و کلمات را تغییر دادند. و این خلط شدن فرهنگ‌ها، زیاد اتفاق می‌افتد. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 جَدّای قمی، طلبه‌ای در قم بوده است و راجع به امیرالمؤمنین علیه السلام و غدیر، چند بیت شعر دارد که اگرچه کم است، ولی جالب است. می‌گوید: گر شمیمی ز سر طره‌ی جانان خیزد تا قیامت ز صبا رایحه‌ی جان خیزد واله‌ام من که چو از خواب تو بیدار شوی ز چه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد علی عالی اعلی که ز بیم نهلش روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاري كند از قاعده‌ی لطف نظر از بن خار دو صد روضه‌ی رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون از لحد با دو کف موسی عمران خیزد. کد ۲۲۸۲۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻فرارسیدن عید سعید غدیر بر امام زمان عجل الله فرجه و همه محبین امیرالمؤمنین علیه السلام مبارک باد... 🔺@nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 موضوع: سخنان حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری به مناسبت عید غدیر 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻ولادت امام موسی کاظم علیه السلام بر امام زمان عجل الله فرجه و همه محبین ایشان مبارک باد. 🔺 @nasery_ir
🔻 یک مرد سیاهی که اسمش افلح بود؛ خدمت آقا امیرالمؤمنین علیه السلام آمد و عرض کرد که آقا من دزدی کردم و برای بار دوم و سوم اقرار کرد، حضرت فرمودند: بر من لازم شد که دست تو را قطع کنم، شرایط هم جمع بوده پس لوازم را بیاورید؛ آوردند و چهار انگشت دستش را هم قطع کردند. 🔸 بعد خود آقا با همان سبکی که مرسوم بود، پانسمان می‌کردند. این بنده خدا انگشت‌هایش را برداشت و بیرون آمد. انگشت‌هایش را در دستش گرفته بود و در بازار کوفه می‌گشت و مدح امیرالمؤمنین را می‌خواند، یک نفر رسید و گفت که چه کسی دستت را قطع کرده است؟ 🔹 شروع کرد به خواندن یک مدح مفصلی از آقا امیرالمؤمنین علیه السلام. شخصی خدمت آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام آمد و عرض کرد: من امروز چیز عجیبی دیدم، آن کسی که امروز دستش را قطع کردید امروز در بازار کوفه داشت شما را مدح می‌کرد و وقتی که بعضی از منافقین سر به سرش گذاشتند، او بیشتر شروع به خواندن مدح کرد، آقا به امام مجتبی علیه السلام فرمودند که «یا حسن علیک بعمّک الاسود” یعنی برو بیاورش، رفتند و آن مرد سیاه را با انگشت‌های بریده آوردند، 🔸 آقا فرمودند که ما دوستانی داریم که اگر قطعه‌قطعه‌شان هم بکنیم، دست از محبت ما برنمی‌دارند و دشمنانی داریم که اگر تمام دنیا را در کامشان بریزیم محبت ما را پیدا نمی‌کنند. 🔹 بعد حضرت دست آن مرد را روی زانوی خودشان گذاشتند، انگشت‌ها را هم کنار هم گذاشتند و عبای خودشان را روی دست او انداختند و شروع به خواندن یک چیزی کردند که وقتی عبا را برداشتند، دیدند دست چسبیده است. او دیگر در رکاب آقا ماند و در نهروان شهید شد. هم پاک شده، هم [شهید شده است]، ولی منشأ پاکی‌اش محبت امیرالمؤمنین علیه السلام است، همه چیز را پاک می‌کند. (بحار الأنوار، ج۴۱، ص۲۱۰) کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ابوالاسود دوئلی که علم نحو را بانی است، در کوفه خدمت آقا امیرالمؤمنین رسید و عرض کرد: آقا بد روزگاری شده، مردم وابستگی‌شان به شیخین زیاد شده و این مسئله فراگیر شده است و چقدر اینها نماز می‌خوانند! چقدر عبادت می‌کنند! و این فرهنگ، در جامعه جا افتاده، عبادات این‌ها زبانزد شده! 🔸 حضرت دست ابوالاسود را گرفته بودند و داشتند از کوفه بیرون می‌آمدند، فرمودند که ابوالاسود! همینطوری که من الان دست تو را گرفته بودم، پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله) دست من را گرفته بودند، داشتیم از مدینه بیرون می‌رفتیم، فرمودند: یا علی! شیطان وقتی اصل را از کسی گرفت در فروع با او کاری ندارد. 🔹 شیطان آن قدر نادان نیست که هم ولایت را بگیرد، هم نماز را بگیرد. وقتی اثر نماز را گرفت، اصل قضایا را گرفت، می‌گوید: بگذار برود عبادت کند، هر چه می‌خواهد عبادت کند، ولی فایده ندارد، [در تحت] ولایت شیطان دارند می‌روند، امام جور اینها را به بهشت هدایت نمی‌کند. هر کاری می‌خواهند بکنند، بکنند، ولی تو هم حق را بشناس «تعرف اهله“ نگاه به اهل عبادات و کارهایشان نکن. این یک حقیقتی است. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی آنقدر انسان از زمان عقب می‌افتد و خودش خبر ندارد! چرا انسان بعضی وقت‌ها می‌بیند که روز عاشورا منقلب نیست ‏و یا روز عید غدیر خوشحال نیست و روی قواعد پیش نمی‌رود؟ 🔸 شاید یکی از دلیل‌هایش این باشد که ما همپای زمان نمی‌توانیم پیش برویم تا از نعمتی که [زمان و فرصتها] خداوند در اختیار ما قرار داده است استفاده کنیم؛ در ابعاد مختلف [با این مشکل مواجهیم] که یک بخش از آن، ولایت است و همین بخش هم شاخه‌های زیادی دارد. 🔹 باید ما آن قدر رشد داشته باشیم تا عاشورایمان عاشورا باشد و عید غدیرمان عید غدیر باشد. ما همیشه عقبیم؛ لذا گاهی یک کسی دو سال یک ‏بار عاشورا را درک می کند، گاهی پنج سال یک بار، گاهی شاخه های پایین‌ترش را درک می‌کند. 🔸 در خوبی‌هایش [مانند اعیاد] هم همینطور. لیلة القدر هم ‏همینطور است که شخص، مطلب را متوجه نمی‌شود و اصلا در این زمانی که الان دارد اتفاق میفتد، نیستند و از قافله عقب‌تر هستند؛ یعنی همه‌مان همینطوریم. همپای زمان [و آنگونه] که خدای متعال از ما خواسته پیش نمی‌رویم. کد ۱۵۶ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 در یک شب در جنگ صفین (لیلة الهِرّیر) شب سردِ سختی بود، در همه جنگ‌ها به سختی ماندگار شد، حضرت امیر علیه السلام شمشیر را برداشتند و به لشکر دشمن حمله کردند، یک شب تا صبح، برای هر گردنی که می‌زدند، یک تکبیر می‌گفتند و اصحاب می‌شمردند، از پایان شب تا نزدیک طلوع آفتاب، آقا ۶۰۰ تکبیر گفتند، رفتند و برگشتند. 🔸 هوا که روشن شد، اصحاب آمدند در بین کشته‌های دشمن دیدند ۶۰۰ نفر را حضرت گردن زده‌اند و جریان جنگ صفین از اینجا سفره‌اش جمع شد. 🔹 یک تنه حضرت اینکار را کردند، مؤمنی با آن رقّت قلب اینچنین [موقع جنگ بجنگد واقعا عجیب است]، اصلا چاقو به حضرت داده باشند و همه ۶۰۰ نفر هم خوابیده باشند [و حضرت اینکار را کرده باشند باز عجیب است تا چه رسد به کشتن موقع جنگ و درگیری]- اینها همه‌شان سپر داشتند، در بین آنها آدم‌هایی بود که در باطل خودشان قوی‌ بودند. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌