eitaa logo
انتشارات تبصیر
1.8هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
723 ویدیو
70 فایل
نشر تبصیر| شماره پروانه: 18402 خانه قرآن و عترت همیار حافظ کانون فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی مدیرمسئول انتشارات: @Tabsir_contact
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠کاربرد ✔قسم از انواع تاکید است . 👈و هنگامی به کار میرود که انکار مخاطب در آن موضوع خیلی زیاد باشد . ✅در آیه شریفه علاوه بر قسم از لام تاکید و نون تاکید ثقیله استفاده شده که نشان میدهد انکار مخاطب در مورد قیامت بسیار بسیار زیاد است . https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
لطفا صوت توضیح زبان قرآن را چند بار با دقت گوش کنید 👇👇
PTT-20210526-WA0001.opus
809.1K
توضیح زبان درآیه شریفه چهار تا تاکید پست سرهم آمده در حالی که زبان فارسی چنین ظرفیتی را ندارد . https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر یادتون باشه گفتیم یکی از شاخه های علم عربی علم لغت یا معناشناسی است که موضوعش اینکه برای هر واژه معنای دقیقی ارائه دهد . علم معنا شناسی دو تا زیر شاخه داره : ۱_ علم وجوه المعانی که معناهای متعدد یک واژه را بررسی میکند ۲_علم فروق اللغویه که به فرق واژگان مترادف میپردازد ما در نکته لغوی به فرق بین واژگان بلی و نعم پرداختیم👇
فرق و 🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱 ✅با این‌که ظاهراً دو واژه «بلی» و «نعم» در معنا شبیه به هم هستند و هر دو معنای اثبات دارند، اما کاربرد آنها با هم متفاوت است؛ 🦋 در جایی که جمله‌ای منفی مطرح شده، و در پاسخ بخواهیم آن جمله منفی را نادرست شمرده و جمله دیگری را به صورت مثبت، تأیید کنیم (چه این جمله در ظاهر بیاید و یا به قرائن فهمیده شود)، از «بلی» استفاده می‌کنیم. 👈 به عنوان مثال هنگامی که پرسیده می‌شود «أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ»؛«آیا من پروردگار شما نیستم؟» برای این‌که مخاطب اقرار کند که تو پروردگار من هستی، باید در جواب بگوید: «بلی». اما اگر مخاطب در جواب این سؤال، «نعم» بگوید، معنا این می‌شود که تو پروردگار من نیستی؛ 💠 زیرا «نعم» برای تصدیق کردن سخن مخاطب است و اگر در جواب سؤال بالا «نعم» گفته شود، یعنی مخاطب گفته است «لستَ بربی».   https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹قرآن شفاست 🍃شنیدن صوت قرآن، اضطراب را از بین می‌برد بر اساس پژوهش جدید جمعی از محققان که روی مجموعه‌ای از داوطلبان در آمریکا انجام گرفته و در مجله آمریکایی «قلب‌» منتشر شده، گوش فرا دادن به صدای قرآنی که با ترتیل خوانده شده است، تغییرات فیزیولوژیک غیر اِرادی در دستگاه عصبی ایجاد می‌کند و موجب از میان رفتن حالتهای روحی نامتعادل همانند اضطراب می‌شود. در این آزمایش که به کمک دستگاههای الکترونیکی کنترل کننده مغز انجام گرفت، مشخص شد که فرکانس موجهای مغزی، در گوش فرا دادن به ترتیل قرآن از ١٢ - ١٣ موج در ثانیه که مربوط به حالت آرامش عمیق روحی است، کاهش می‌یابد. به گفته این محقّقان، افرادی که به زبان عربی نیز آشنایی ندارند، آرامش و شادی درونی را هنگام گوش فرا دادن به قرآن احساس می‌کنند. 📚روزنامه كیهان، شنبه، 23/7/1384، شماره 18357، سال شصت و چهارم، https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما را تمام خلق شناسند با حسین ما نوکریم و حضرت فرمانروا حسین ناز طبیب و منت مرهم کجا کشی؟ وقتی که هست تربت پاکش دوا حسین باهرطپش زسینه ی ما میرسد به گوش ای پادشاه تشنه لب کربلا حسین منت خدای عزّوجل را که لحظه ای مارا به حال خویش نکرده رها حسین در روز حشر سینه زنان ناله می کنیم شور و نشور می کند آنجا به پا حسین نوکرکنارسفره ی ارباب دل خوش است شکر خدا که گشته خریدار ما حسین آری وصیّت همه ی ما همین بُوَد بر روی قبر ما بنویسید : 💔 شب جمعه،حرم ومادروغوغای ضريح بازهم نوكــرتوحسرت امـشب راخورد صلي الله عليڪ يا سيدناالمظلوم يا ابا عبدالله الحسين https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
🌤بسم الله الرحمن الرحیم🌤 و تِلْکَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ قسمتی از آیه 140 سوره آل عمران 💠 ترجمه: و ما این روزها[یِ پیروزی و ناکامی] را [به عنوان امتحان] در میان مردم می گردانیم . https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796