🔴 مردم، قدرت تحلیل سیاسی نداشتند 🔴
🔍 من در بررسی حوادث امام مجتبی(ع) به این نتیجه رسیده ام که در آن روزگار، مردم #قدرت_تحلیل_سیاسی نداشتند. یعنی آدم هایی مثل عمار یاسر و مالک اشتر که در زمان امیرالمومنین(ع) آن خلا را پر می کردند، نبودند.
⭕️ در زمان امیرالمومنین(ع) خود ایشان که همه ی کارها را انجام نمی داد، آن بزرگوار در یک طرف قضیه قرار داشت و نمی توانست مرتب از خودش حرف بزند.
کسی چون #عماریاسر حضور داشت که نقشش در زمان امیرالمومنین(ع) فوق العاده بوده است. هرجا یک #گره_سیاسی در ذهن مردم به وجود می آمد عمار آنجا حاضر بود.
❌ در زمان امام حسن(ع) و در سپاه او، کسی چون #عبیدالله_بن_عباس حضور دارد که نقطه ی مقابل امثال عمار یاسر و مالک اشتر در عهد امیرالمومنین(ع) است. همین عبیدالله بن عباس، یک لشکر ۳۰۰هزارنفری را گذاشت و شبانه به اردوگاه معاویه پناهنده شد. شما ببینید وقتی امیر یک لشکر چنین کاری بکند، در لشکر چه پیش می آید!
🔴 ...حادثه #صلح امام حسن(ع)، جزو #حوادث_تلخ تاریخ اسلام است و به نظر من، امام حسن(ع) از #مظلوم_ترین افراد است.
📕 بصیرت و استقامت/نشر صهبا/ ص۲۶
#امام_خامنه_ای
#تحلیل_سیاسی
#صلح_امام_حسن
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠 اهتمام آیت الله ناصری به قرائت قرآن
🔻 یکی از رفقا که کار زیادی هم ندارد میگفت: من در طول هفته کار و مشغله خیلی مختصری دارم؛ ولی در طول هفته هر چه میخواهم یک جزء قرآن را دو جزء کنم نمیتوانم.
🔻 ولی ابوی ما [آیتالله حاج شیخ محمد ناصری] با آن کثرت مشغله، روزی چند نماز جماعت و چند منبر و جوابگویی به مسائل مردم و امور دیگر، در طول ماه مبارک رمضان روزی شش جزء قرآن میخواند.
🗓 به نقل از حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
#قرآن
#آیتالله_ناصری
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌺قدر آقای مصباح را میدانم🌺
📹مقام معظم رهبری(دامت برکاته)🔰🔰🔰
🌀 یکی از خصوصیات آقای مصباح پرداختن به کارهای بنیادی است. شما بدانید اگر میگفتید برای این کار (طرح ولایت) میخواهیم سراغ آقای مصباح برویم، مشکل میدانستم ایشان قبول کنند، ولی بعد که شنیدم، واقعاً خدا را شکر کردم. کسی بهتر از ایشان را نمیتوانید پیدا کنید. ایشان هم از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند و هم از لحاظ معنوی، خیلی مهم است این وارستگی و صفای معنوی و من خدا را شکر میکنم که چنین جلوههایی وجود دارد.
بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را میدانم. واقعاً میدانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنهای هستند و حقا و انصافاً ما امروز نظیر ایشان را -حالا به این تعبیر بگوییم - خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم «علم»، هم «بصیرت» به معنای حقیقی کلمه و هم «صفا».
این سه تا باهم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. هر چه از آن درس اخلاق هفتگی پخششده و من گوش کردم، واقعاً انسان استفاده میکند. در ماه مبارک رمضان که سخنرانی ایشان عصرها پخش میشد من غالباً گوش میکردم و بهره میبردم.
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
«بسمالله»
♻️پیرایشگاه بندگی!
👈🏻وقتی میری آرایشگاه،
باید یک ربع تا بیست دقیقه زیر دست آرایشگر بنشینی،
تا آخرش موهات مرتب و قشنگ بشه...
⚠️امّا اگر وسط کار از روی صندلی بلند شی،
یا اینکه چند بار سرت رو تکون بدی و نگذاری کارش رو انجام بده،
بعد داد و هوار راه بندازی «چرا موهای منو اصلاح نکردی»...
😡آرایشگر با عصبانیت و کمی تعجب بهت میگه:
«مرد حسابی مگه درست نشستی
که من بتونم کارم رو انجام بدم؟!»
😠حالا اگه در جوابش بگی:
«مگه من پنج دقیقه ننشستم زیر دستت؟!
چرا همین اندازه موهام مرتب نشده؟!
چرا انقدر نامیزونه؟!»
✅به نظرم خودتم حق بهش میدی که بهت بخنده!
✂️به قول آرایشگر اخه مرد حسابی،
موهات موقعی اصلاح میشه که یک ربع
کامل بنشینی و تکون نخوری!
نمیشه بگی چون پنج دقیقه نشستم
پس به همون اندازه باید موهام مرتب بشه!!!
بعضی اوقات در مشکلات زندگی، ما هم چنین گلایه
کودکانهای از خدا میکنیم؛
همین قدر خنده دار‼️
❌نه درست به دستوراتش عمل میکنیم،
❌نه کمی صبر داریم تا نتیجه حاصل بشه؛
🔖ولی تا مشکلی پیش میاد،
داد و هوارمون رو بالا میبریم که:
آهای مگه من نماز نخوندم،
مگه من روزه نگرفتم،
مگه من ...
پس چرا اینطوری شد؟!
در اینطور وقتها از خودمون بپرسیم،
😔مگه من چقدر به دستورات اصلاحگر
هستی عمل کردم که انقدر توقع دارم؟
✅آیا به اندازه کافی برای نتیجه صبر کردم،
یا وسط کار از زیر دست او بلند شدم
و داد و هوار راه انداختهام؟
پیامبراکرم(صلیاللهعلیهوآلهوسلم):
«هر کس بر چیزی که خوش ندارد، صبر کند؛
آنچه را که دوست دارد به دست میآورد.»
✍️#محمدجوادمحمودی
@negashteh | نگاشته
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حاج آقا مجتبی تهرانی🔰🔰🔰
🌀در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و مولی باقی نمیماند🌀
#اهمیت
#قدر
#نشریه_عهد
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
9311-fa-algharat-tarjomeh.pdf
3.29M
💠 شهید سلیمانی (ره) 🔰🔰🔰
«این کتاب الغارات را که قدیمیترین کتاب شیعه هست بخوانید، حتماً بخوانید، مقتل کامل است. اگر آن را بخوانید، امروز برای این حکومتی که در استمرار حکومت علی بن ابیطالب هست، آگاهانهتر و بدون تعصبات فردی و حزبی نگاه میکنیم، نظر میدهیم و دفاع میکنیم.» - 1397/3/17
📕 الغارات از کهنترین متون تاریخی شیعه بهحساب میآید. این کتاب حاوی مطالبی گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع)، حیات عملی، خطبهها، نامهها و سفارشهای حضرت و نیز جنگها و کشمکشها در زمانخلافت امام علی و پس از آن است. از آنجهت که در این اثر به غارتهای معاویه در قلمرو امیرمؤمنان پرداخته شده، به الغارات شهرت یافته است.
#الغارات
#مطالعه
#نشریه_عهد
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌙در این شب قدر عزیز بیایید حرف این ولی الهی را آویزه گوش کنیم 🌙
💠 «من نگرانیام از این نیست که حرفی زده شود، از کسی انتقاد شود؛ نه. یک نفر انتقاد میکند، یک نفر هم جواب میدهد. نگرانی من از رائج شدنِ اخلاق بیانصافی در جامعه است. خدمات فراوانی انجام میگیرد، انسان همه را کنار بگذارد، به نقطهای بچسبد، این درست نیست. البته این خطاب به همه است. این را ما به شخص خاصی، به گروه خاصی، به جناح خاصی عرض نمیکنیم، این را به همه عرض میکنیم. همه مراقب باشند یکدیگر را تخریب نکنند. این فضای تخریب، فضای خوبی نیست. مردم هم خوششان نمیآید». ۱۳۸۷/۰۶/۲۹
#نشریه_عهد
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🍁 زندگی پس از زندگی🍁
✍حجت الاسلام کاظم زاده
🌀شما را نمی دانم یادتان می آید یا نه.
اما من بچه تر که بودم، نوار کاستی پخش شد با نام سیاحت غرب که روایت داستانی کتابی با همین نام، نوشته عالمی به نام آقا نجفی قوچانی از علمای دوره مشروطه بود که در قالب یک قصه جذاب، مردی از دنیا میرود و ماجراهای پس از مرگ و برزخ، به صورت اول شخص مفرد بیان میشود.
🔰شروعش هم با یک آهنگ مخوف این طور آغاز میشد:« و من مردم»
به پول امروز، فکر کنم بیست میلیونی بازدید و لایک خورد.😁
یادم هست تا کلی وقت نمازهایم را سر وقت میخواندم، دیگه آدامس روی زنگ مردم نمی چسباندیم،😂😂
یه بنده خدایی در محله مان در یک اقدام انقلابی ، ماهواره اش را خرد کرد، مثل بمب تو منطقه پیچیده بود که فلانی هم توبه کرد.
🔰اما چند سالی است ماجرا به گونه دیگری در حال تکرار شدن است، اگر در سیاحت غرب، داستانی مبتنی بر آیات و روایات اندر احوالات قبر و برزخ میشنیدیم الان در «زندگی پس از زندگی» داستانهای واقعی از گونه ای مرگ و بازگشت مجدد به دنیا میشنویم.
عجیب است پس از چند سال از پخش این برنامه، چند روزی است، هجمه هایی نسبت به این برنامه میشود که اینها واقعیت ندارد، توهم افراد است،پایه علمی ندارد و....
🔰راجع به این برنامه پربیننده چند نکته مهم قابل توجه است
۱. این تجربه مختص به ایران نیست در سرتاسر دنیا نمونه های فراوانی از این جنس وجود دارد و حتی اختصاصی به کشورهای مسلمان هم ندارد و الان در غرب رشته ای با اسم اختصاری nde وجود دارد که هدفش بررسی علمی این تجربه هاست.
۲. به لحاظ علمی در دنیا بین متخصصین، مثل همه مسائل علمی، در این مسأله هم اختلاف وجود دارد، برخی معتقدند که این تجربه ها،بازتاب توهمات و خیالات و اندیشه ها و شخصیت خود فرد است که در یک فضای ویژه ای به چشم می آید.
در مقابل یک جماعتی هم معتقدند که هیچ ریشه مادی برای این حوادث نمی توان پیدا کرد و به قول خودشان کاملا ماورایی است. شاهدش هم اینکه در افرادی که هیچ زمینه دینی ندارند و مثلا یک کودک چهار پنج ساله در یک خانواده و کشور ملحد، تجربیات بسیار مشترک با یک فرد مسلمان دارد.
۳. به لحاظ معارف اسلامی این جزء بدیهیات است که انسان، دارای دو بعد مادی و معنوی است، جسم و روح دارد کما اینکه عالم هستی، غیب و شهود دارد.
تعلق و وابستگی این روح به بدن، هر چقدر که کمتر شود، آزادی عمل بیشتری پیدا خواهد کرد، اساسا یکی از فلسفه های دستورات دینی، کم کردن وابستگی جان انسان به بدن و عالم ماده است. وابستگی ای که برای همه در زمان مرگ از بین میرود. در این تجربه ها، روح نه به صورت کامل بلکه ناقص از بدن کنده میشود و فرا زمانی میشود، کلی حادثه در کسری از ثانیه رقم میخورد.
۴. حملات به این برنامه با وجود سابقه سه ساله اش در سیما، به قول عباس موزون، مجری برنامه به این دلیل است که تجربه گران، امسال بیشتر از اهل بیت گفتند و کار حتی به سردار سلیمانی، هم رسید. اساسا دو کلیدواژه ولایت و شهادت سبب کهیر زدن برخی میشود، چه کنیم؟!
۵. تعامل میان حوزه با افراد صاحب این تجربه ها و متخصصینی که در این موضوع، کار می کنند، هم سبب میشود که انحرافات احتمالی این جریانات از بین برود و هم موضوعات جدیدی برای استنباط معارف دینی فراهم شود.
برنامه را با خانواده حتما ببینید، هم جذاب است چون قصه دارد و هم به شدت اثرگذار است مخصوصا برای بچه ها که پاک ترند.
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
13.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حجت الاسلام و المسلمین مهدیان🔰🔰🔰
♦️عدالتخواهی خوارج خوش خط و خال♦️
#مناظره
#عدالتخواهی
#نشریه_عهد
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠اگر مردم احساس مسئولیت نکننند .....💠
📹حجت الاسلام و المسلمین پناهیان🔰🔰🔰
🔘 علّت غربت اولیاءخدا احساس مسئولیت نکردن مردم است. اگر مردم نخواستند احساس مسئولیت کنند و خواستند تنبلی و سستی کنند، ولایت هم به آنها زور نمیگوید و نمیخواهد با سیاستبازانه و فریبکارانه و بیتقوا عمل بکند و آنها را به مسیر درست وادار کند، در اینصورت ولایت دچار غربت میشود.
🔘 ولیّ خدا کریمانه و بزرگوارانه برخورد میکند. دزدان قدرت و باندهای مافیایی هم که همیشه هستند، و همهچیز هم به مسئولیتپذیری مردم و امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم واگذار شده است حالا اگر مردم، آن بصیرت لازم و آن سازماندهی و عزم و انگیزه برای تحرک را نداشتند، طبیعتاً ولیّ جامعه مثل علی(ع) غریب میماند.
🔘 آیا امامزمان(ع) هم میخواهد مانند علی(ع) رفتار کند یا میخواهد روش را تغییر بدهد؟ اگر روش را تغییر بدهد که این خلاف قرآن است که فرمود «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» چون مردم خودشان باید به قسط قیام کنند. اگر امامزمان(ع) به همان شیوۀ بزرگوارانه و کریمانه رفتار بکند، ولی مردم سستی کنند و از آنطرف، دزدان قدرت هم به میدان بیایند، دوباره امامزمان(ع) هم مثل علی(ع) غریب میماند.
🔘 پس راهحل چیست؟ راهش وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است؛ گروه برگزیدهای که قویتر از مردم هستند، بهتر از مردم، امام را درک میکنند و بیشتر از مردم برای مردم فداکاری میکنند، اینها سازماندهیکننده و انگیزهبخش به مردم هستند، اینها در مردم علاقه به دین ایجاد میکنند و در میان مردم، بصیرت را پخش و منتشر میکنند.
🔘 امیرالمؤمنین(ع) چنین یارانی داشت که البته آنها را دانه دانه از دست داد. نمونهاش مالک اشتر و عماریاسر است که نقشهای هر کدام با همدیگر متفاوت بود و معاویه گفت امیرالمؤمنین(ع) دو دست داشت، دست راست و چپ او را قطع کردیم.
🔘 وقتی این دستها قطع میشوند، هرچند علی(ع) بین مردم زندگی میکند، ولی انگار بین و ایشان مردم فاصله ایجاد میشود. حضرت کریمانه برخورد میکند؛ ولی ابهّتاش میریزد و خیلیها جرأت جسارت پیدا میکنند. ابهّت و اقتدار این امام مهربان را چه کسی باید حفظ کند؟ اگر اقتدار نباشد، از طرف دزدها و قدرتطلبهای زورگو که حرمتشکنی میکنند، ولیّ خدا و جامعه آسیب میخورد.
🔘 یک عدهای باید باشند که تیرها و ضربات را به جان بخرند تا به امام جامعه برخورد نکند. البته هر کسی توان این فداکاری را ندارد. کسی که سعۀ صدر ندارد، میبُرّد و نمیتواند امامش را از غربت بیرون بیاورد.
🔘 امام زمان(ع) باید یارانی داشته باشد که تحمل مظلومیت داشته باشند. یاران امامزمان(ع) هم مانند خودِ ایشان، با مردم کریمانه و باتقوا برخورد میکنند و این مدارا و تحمل را در اوج دارند.
🔘 در زمان امامزمان(ع) چنین یارانی هستند که دولت ایشان را تشکیل میدهند. بهواسطۀ وجود این افراد، بصیرت برای همه فراهم میشود. اینها با رفتارشان، با منششان و با گفتارشان، مسائل را تبیین میکنند. تبیین حق خیلی سخت است. امروز هم حرف حق زدن و نترسیدن از شماتت دیگران، خیلی دشوار است.
🔘 الآن خیلی از روشنفکران و علماء حوزه و دانشگاه در جامعۀ ما بهخاطر ترس از دوقطبیهای کاذبی که در جامعه درست شده، نمیتوانند حرف بزنند، میگویند «اگر حرفی بزنم متهم میشوم به اینکه طرفدار این جناح یا آن جناح هستم»
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠عدالتخواهی خوارجی و قدرت طلبی اموی💠
✍علی مهدیان🔰🔰🔰
🔹علی ع فرمود اگر ماه و خورشید را در اختیارم بگذارند که دانه ای را از دهان موری بگیرم، چنین نمیکنم.(خطبه ۲۲۴)
یعنی حاکمیت و قدرت بر جهانیان را نمیگیرم در ازای کوچکترین ظلم. خوب مگر حکومت یک هدف مقدس و میانی برای کسب عدالت نیست؟ چرا او مصلحت اندیشی نمیکند؟
🔹او سهم بیت المال خوارج را قطع نمیکند تا وقتی شمشیر را علنی نکشیدند. چرا؟ او گفت بلدم به سبک معاویه او را زمین بزنم ولی چنین نمیکنم. چرا؟ مگر حفظ حکومت واجبترین واجبات نیست؟
🔹چون قدرت و حکومت در منظر علی ع و دیگران دو معنای متفاوت دارد.قدرتی که علی ع دنبال میکند جوشیده از ایمان امت است عمق دارد، قدرت معاویه ظاهر دارد مادی است ناشی از ساخت و پاخت سیاسی و پول و این قبیل است. آن هویت ایمانی و انقلابی روح عدالت است و برخاسته از عدالت و محقق کننده عدالت.
🔹عدالت برای علی ع فقط یک هدف ظاهری نیست که مسیر رسیدن به آن هر قدرتی باشد. همانطور که قدرت نیز هدفی نیست که برای تحقق عدالت با هر مصلحت سنجی کسب شود. برای علی ع عدالت هم نقطه آغاز است و هم مسیر است و هم البته هدف. تحقق عدالت اگر مراحل دارد، به دلیل مراحل رشد امت است و الا عدالت تخصیص نمیخورد. به هیچ چیز. نه قدرت نه مصلحت. در این میان قیام لله حکومت میسازد همان که باطن عدالت است. برای همین است که در مکتب علی ع، عادل مهمتر از عدالت است. جامعه عادل. حاکم عادل. حالا کسی که قدرت ایمان مردم را لازم دارد، تمام هم و غمش، این است که اولا خود مبعوث شود و این یعنی ظلم نکند. سکوتش و قیامش عادلانه باشد.
🔹نگویید آن مصلحت ورزی خودش عدالت است. با اسم عدالت، بازی نکنیم. مصلحت در حکمرانی علی ع اضافه میشود به نظام امام و امت، مصلحت نظام. یعنی به همان هویت ایمانی و آرمانی، اضافه میشود حفظ این هویت و ارتقای هویت، مناط اصلی مصلحت است.
🔹پیامبر ص هم وقتی احزاب و قبایل به او پیشنهاد سهم جدی از قدرت دادند فرمود خورشید و ماه را هم بدهید دست از دعوت بر نمیدارم. او نیز قدرتی را میخواست که از مسیر دعوت و تحول قلوب محقق شود. نه هر قدرتی. حالا معلوم میشود چرا در شورای شش نفره علی ع کوتاه نیامد. چرا منافقین را تا قبل از علنی کردن جنگشان رسوا نمیکرد. چرا در جنگها اولین تیر را پرتاب نمیکرد؟ چرا آب را بر لشکر دشمنی که آب را بسته بود بر او، نمیبست. چرا پیشنهاد حکومت از مردم را اولا پس زد و گفت شما قیام و تحول پیدا نکرده اید و توان تحمل عدالت مرا ندارید. اصلا چرا امام حسن ع، حکومت را سپرد به معاویه و با پول بیشتر سردارهای خود را حفظ نکرد و حکومت را نگه نداشت. چون حکومتی که هدف متوسط است، عمقش انقلاب امت است. بدون آن پوک است و آب بینی بز ارزشمند تر از آن است.
🔹 عدالت را باید با صیرورت باطنی و ایمانی فرد و جامعه تقریر نمود. کاری که حضرت امام در شرح حدیث جنود عقل و جهل در تبیین عدل و جور انجام میدهد. و این یعنی غایت دین، پرورش عادل است که هم عدالتخواه است و هم عدالت آفرین. برای همین هر عدالتخواهی، علوی نیست. عدالتخواهی خوارجی روی دیگر سکه قدرت طلبی معاویه ای است. هر دو ظاهری اند هر دو برای تحققشان دست به هر ابزاری میبرند.
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
⭕️ما در کنار شیطان خواهیم ایستاد!⭕️
🎙 امام موسی صدر🔰🔰🔰
🔵جنگ ما با آنان (اسرائیل) جنگ با یک مجموعه از انسانها نیست.
بلکه این جنگ در واقع نبردی با #فساد و #انحراف و #ستم و #اندیشه_تبعیض است. (پیام امام موسی صدر به مجلس ملی فلسطین).
⭕️اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگند، ما در کنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد.
#امام_موسی_صدر
#اسرائیل
#عهد_۶۷
📢 لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64