eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
994 عکس
427 ویدیو
114 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @gohari_67
مشاهده در ایتا
دانلود
⬇️ 🔊🔊#عهد🔊🔊⬇️ 🔶🔹«دوهفته‌نامه عهد» نشریه‌ای علمی و فرهنگی است که با مأموریت تبیین گفتمان طلبه عصر انقلاب در صحنه عمومی حوزه و با تکیه‌بر فرهنگ غنی حوزه و منویات امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب در سایه هدایت‌ها و حمایت‌های بزرگان و فرهیختگان حوزوی، از سوی خانه طلاب جوان منتشر می‌شود. 🌸🌸🌸🌸🌸 🔷🔹 «نشریه عهد» در کنار هدف اصلی خود که ایجاد شبکه و جبهه سازی در سه لایه اساتید، نخبگان و فضلای حوزوی و طلاب جوان است؛ اهدافی از قبیل مطرح کردن اساتید و فضلای انقلابی که به حاشیه رفته‌اند، ارائه تحلیل مسائل روز حوزه بر اساس ارزش‌ها و گفتمان انقلاب و اطلاع‌رسانی برنامه‌های جبهه‌ای و گفتمانی را نیز دنبال می‌کند. 🌸🌸🌸🌸 💠🔹این نشریه، رسانه‌ای با دوره انتشار کوتاه و شمارگان بالغ بر 15000 نسخه با گستره توزیع کشوری است، که «ترسیم سیمای طلبه عصر انقلاب» در لایه‌های عام‌تر جامعه حوزویان را هدف قرار داده است. تا سال نود و نه، 67 شماره از این دوهفته‌نامه در حجم 6 صفحه‌ای به زیور طبع آراسته‌شده است.
🔹حضور حجت الاسلام کیاسری ، از و مشاور شهید قاسم ، در ، جهت مصاحبه برای با موضوع مدافعان حرم. @khanetolab
حاج قاسم.pdf
1.34M
📰 🗞 ویژه نامه حاج قاسم سلیمانی 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 دشمن از ولایتمداری حاج قاسم می ترسید. 💠 راز محبوبیت سردار . 💠 شهید تراز تمدن اسلامی. 💠 کسب معارف در صحنه های نبرد . 💠 اتبکونه و لا تنصرونه . طلاب جوان ✴️✴️ نشریه عهد 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
9311-fa-algharat-tarjomeh (1).pdf
3.29M
📚 کتابی که حاج قاسم معرفی کرد🔰 📘 متن کتاب ((الغارات)) 📘 🔴 این کتاب در نشریه شماره64 معرفی شده بود... 📚📚 نشریه عهد 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔷🔹 ولایت مداری و ولایت‌ پذیری سردار سلیمانی 🔶🔸 🔰🔰🔰🔰 🎙مصاحبه : حجت الاسلام کاظمی کیاسری، مشاور و همرزم سردار سلیمانی 💠 سردار عالم بودند، بصیر بودند، خدامحور بودند، ولیّ محور بودند، ایشان فقط قاری قرآن نبودند، بلکه فهیم و عامل به قرآن نیز بودند، کسی که این‌جور باشد، جز ولایت مدار و ولایت محور نخواهد شد، اگر ولایت افراد درست شود همه‌چیز درست می‌شود حاج قاسم در مکتب اهل‌بیت آموخت و دید هرکجا که انحرافی صورت می‌گرفت به خاطر جدا شدن از ولایت است و به همین خاطر همیشه به جدا نشدن از ولایت توصیه می‌کردند. ایشان عقیده داشتند که ما دائماً نباید برویم و بگوییم آقا چه‌کاری باید انجام بدهیم بلکه باید آن‌قدر مبانی آقا در دستمان باشد که بتوانیم کار موردنظر ولی رو تشخیص داده و انجام بدهیم، ایشان ولایت مدار محض بودند، من یک روز از ایشان سؤال کردم که جوان‌ها این‌طرف و آن‌طرف، خیلی از من سؤال می‌کنند که توی عرف بین‌الملل نظامی، احترام نظامی به مافوق رو با یک دست نشان می‌دهند ولی چرا حاج قاسم آن روز هنگام احترام نظامی به رهبری دستش رو روی قلبش گذاشته بود، سردار گفتند من آن روز احساس کردم که ولیّ من، نگران و مضطرب است، من دستم را روی سینه‌ام گذاشتم و به مولایم فهماندم که جان حاج قاسم و قلب و وجود حاج قاسم فدای رهبرم، بعد از اون احساس کردم که ایشان بشاش شدند و اضطراب برطرف شد، آن دست برای خودشیرینی بالا نیامده بود برایش ولیّ، خیلی مهم بود. -عهد -64 🗞🗞 نشریه عهد 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
13325-fa-aboozare inghelab (1).pdf
1.42M
📚 کتاب «ابوذر انقلاب» نوشته داوودیان🔰 📘 متن کتاب ((ابوذر انقلاب)) 📘 🔴 این کتاب در نشریه شماره 65 معرفی شده است... 📚📚 نشریه عهد 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
65 طالقانی.pdf
2.08M
📰 🗞 ویژه نامه 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 ارتباط آیت الله طالقانی با نهضت آزادی. 💠 آیت الله طالقانی و تعامل با مجاهدین . 💠 ماجرای قهر آیت الله طالقانی . 💠 بررسی نظر آیت الله طالقانی پیرامون اجباری نبودن حجاب . ✴️✴️ نشریه عهد 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔹رابطه آیت الله طالقانی و مجاهدین خلق 🔶 ✍حشمت الله عزیزی ✴️رابطه آیت الله طالقانی با مجاهدین خلق را می توان به سه دوره مشخص تقسیم کرد. دوره اول ، از آشنایی طالقانی با بنیانگذاران این سازمان به خصوص حنیف نژاد و سعید محسن قبل از تأسیس سازمان شروع شد و تا کشته شدن حنیف نژاد و یارانش ادامه یافت . در این دوره آیت الله طالقانی در راستای تحقق نظام اسلامی، از حامیان جدی مجاهدین ، محسوب می شد . 💠 دوره دوم با کشته شدن حنیف نژاد و یارانش شروع شد و تا تغییر ایدئولوژی سازمان در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ ادامه یافت . آیت الله طالقانی ضمن حفظ ارتباط خود با مجاهدین و تلاش در هدایت آن ها به راه صحیح ، نهایتاً با آگاهی از تغییر موضع و ایدئولوژی مجاهدین ، با آن ها قطع همکاری کرد و تقریباً کاری با آن ها نداشت و حتی در زمانی که در زندان به سر می برد با همراهی کردن سایر علما ، حکم به نجاست مجاهدین خلق ، بخاطر تغییر ایدئولوژی و مارکسیسم شدن دادند . ❇️ دوره سوم که به نوعی می‌توان آن را یک رابطه یک طرفه نامید از زمان قطع همکاری آیت الله طالقانی با این گروه آغاز شد و تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت . در این دوره مجاهدین سعی داشتند تا با مصادره وجه طالقانی به نفع سازمان خود ، از نفوذ و محبوبیت وی برای دستیابی به قدرت استفاده کنند . اما آنچه مسلم است ، پس از انحراف مجاهدین ، آیت الله طالقانی نیز همچون اکثر روحانیون انقلابی آن روز با آنان هیچگونه همکاری نداشت . -عهد -65 ✴️✴️نشریه عهد🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💥بررسی نظر جنجالی آیت الله طالقانی پیرامون اجباری نبودن حجاب💥 ✍طاهره رشیدی 🔵 آیت الله طالقانی در تاریخ 20 اسفند 57 در مصاحبه ای اعلام می کنند که: «حجاب اسلامی ، حجاب شخصیت و وقار است و هیچ اجباری هم در مورد آن در کار نیست... مسلما نظر امام هم به مصلحت زنان ما و هم خواهران و دختران ماست و هم مطابق با موازین و اصول دین مبین اسلام است... حجاب یک مسئله سنتی و تاریخی است در عمق تاریخ ما و تاریخ شرق... اشتباه میکنند خانمهای ما که اگر یک روسری روی سرشان بگذارند اینها از حیثیت آنها کم خواهد شد... حجاب ساخته من و فقیه و اینها هم نیست، نص صریح قرآن است...》 💠 اما چند نکته: اولا؛ مرحوم طالقانی در ابتدای مصاحبه خود اعلام نموده اند که نظر حضرت امام پیرامون الزامی بودن حجاب هم به مصلحت جامعه است و مطابق با موازین دین ،بنابر این آیت الله طالقانی نیز ابتدائا نظر حضرت امام را پذیرفته بودند. 💠 دوم اینکه این جریانات به اوائل انقلاب و شکل گیری نظام اسلامی در اسفندماه سال 57 بر م یگردد؛ پس طبیعتاً اگر از همان ابتدا بخواهند با تندروی و اجبار با مساله ی حجاب برخورد کنند، بدتر باعث ضربه به اصل انقلاب خواهد بود، فلذا اگر ایشان با صراحت می فرمایند اجباری در کار نیست، به خاطر تلطیف فضا و جا افتادن فوائد و آثار مثبت این موضوع در بین مردم می باشد. 💠 سومین نکته نیز بدین مسئله اشاره دارد که در آن روزها بسیاری از مذهبیون بر این باور بودند که حجاب مدنظر امام صرفا «چادر » است که تلاش آیت الله طالقانی نیز در تصحیح این طرز تفکر برای عموم جامعه بود. -عهد -65