eitaa logo
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
3.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
318 ویدیو
107 فایل
مطالب کاربردی تربیت اسلامی ومشاوره رایگان توسط: دکتر زهرانجفی منش مادر سه فرزند ارشد روانشناسی بالینی (ارشد)سطح سه حوزه علمیه رشته تعلیم و تربیت اسلامی دکتری تعلیم و تربیت دانشگاه علامه طباطبایی عضو سازمان نظام روانشناسی خادمیار رضوی @Nazrevelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به مناسبت ۲۷ آبان سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین
کتاب «آقامهدی» نوشته مهدی قربانی نهمین جلد از مجموعه قهرمان من است که به سرگذشت شهید مهدی زین الدین می‌پردازد. مهدی زین الدین نخبه و فعالی بود که در خانواده‌ای مذهبی و اهل کتاب رشد کرد. استعداد و پشتکارش باعث شد تا در رشته پزشکی قبول شود اما به خاطر فعالیت انقلابی از حضور در دانشگاه انصراف داد. او همچنین پس از انقلاب فرصت داشت تا به دعوت یک دانشگاه فرانسوی از کشور برود اما پای کار انقلاب و سپاه پاسداران ماند. در آغاز جنگ او به یک نیروی زبده اطلاعاتی تبدیل شد که همراه شهید حسن باقری فعالیت می‌کرد و پس از آن به فرماندهی لشکر 17 علی ابن ابی طالب منصوب گشت. سرانجام او و برادرش مجید در کمین دشمن به شهادت رسیدند. در این کتاب کودکان در کنار تماشای تصاویری جذاب ماجراهای درس آموز و تاثیرگذاری از زندگی این شهید بزرگ می‌خوانند. فرمانده دلاوری که در اوج اقتدار و ابتکار نظامی با بسیجیان زیردستش مهربان بود و تمام کارهایش را در جهت رضای خداوند و ولی‌اش انجام می‌دهد. @nasletamadonsaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پذیرش محدودیت ها و رنج از سوی نوجوان خیلی اهمیت دارد. انسان زندگی می‌کند برای اینکه به خواسته‌هایش برسد اما در متن رسیدن به این خواسته‌ها، یک اتفاقی در زندگی انسان می‌افتد که باید حواسش به این اتفاق باشد و آن را مدیریت کند و آن اتفاق «پذیرش محدودیت‌هاست». به عنوان مثال، شما در بازی فوتبال تمام تلاش خود را صرف می‌کنید که گل بزنید اما در عین حال، محدودیت‌هایی را هم در این بازی می‌پذیرید. مثلاً «خط زمین فوتبال» محدودیتی است که همه باید بپذیرند. لذا اگر توپ از زمین بازی بیرون رفت، دیگر کسی چانه نمی‌زند که «اوت نگیر و بگذار به بازی ادامه بدهم، نزدیک بود گُل بزنم!» آفساید هم یکی دیگر از این محدویت‌هایی است که در بازی فوتبال، همه پذیرفته‌اند. «تسلیم محدودیت‌ها شدن» رکن سوم زندگی است. ما باید محدودیت‌ها را «شیرین» بپذیریم و بعد هم در داخل آن چارچوبِ تعیین شده، شروع کنیم به زندگی کردن و جلو رفتن. اگر کسی این محدودیت‌ها را پذیرفت و مدیریت کرد، زندگی بهتری خواهد داشت. و شاید بتوان گفت که مهم‌ترین رکن زندگی بهتر همین پذیرش محدودیت‌ها و تسلیم شدن در مقابل آنهاست؛ به حدی که اساساً اسم دین ما «اسلام» است و اسلام هم به معنی تسلیم است. گفتیم که یکی از ارکان زندگی، تسلیم شدن درست و به‌جا برای موانعی است که درست و به‌جا باشد. بنده فکر می‌کنم از بس که تسلیم شدن به محدودیت‌هایی که انسان را احاطه کرده ارزشمند و کلیدی است، که دین ما از بین این چهار رکن زندگی، این رکن سوم(تسلیم) را برداشته و بر روی خودش قرار داده است. یعنی هنر زندگی کردن در درست تسلیم شدن است. @nasletamadonsaz
سلام خوبین از چه روش‌هایی باید ادب و مبارزه با نفس را به بچه ها یاد داد ؟ اگر رعایت نکنند برخورد والدین باید چطور باشد ؟ @nasletamadonsaz
۱۲ نوامبر،‏ ۱۰.۱۵​ مدیریت دلبخواهی و ادب آموزی.aac
2.85M
توضیحاتی پیرامون مبارزه با دلبخواهی ها و ادب آموزی ☺️ حتما گوش بدهید 🌸 ارسال تنها با لینک کانال مجاز ❤️ @nasletamadonsaz
این نکته کاربردی و مهم رو باید اول مامان ها و بابا ها تمرین کنند ! اول ببینیم درجه تاب آوری مون چقدره؟ در مقابل مشکلات چقدر غر می زنیم؟! ریشه مشکلات بچه ها در رفتار ماست! قدم به قدم خودمون رو اصلاح کنیم بچه هامون اصلاح می شوند☺️
وقتی مادر خونه مریض میشه بچه ها فرصت رشد بیشتر و مسئولیت پذیری بیشتری پیدا می کنند😅 دختر خونه سوپ درست می کنه و پسر خونه آب میوه میگیره ☺️ پس نتیجه می گیریم گاهی مریض بشیم خوبه🙈 @nasletamadonsaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوجوانی را به سه دوره تقسیم می‌کنند: اوایل نوجوانی: ۱۴-۱۱ سالگی: این دوران تغییرات جسمانی و بلوغ سریع و مشهود است. اواسط نوجوانی: ۱۶-۱۴: تغییرات بلوغ اکنون تقریبا کامل شده‌اند. اواخر نوجوانی: ۱۸ -۱۶: نوجوان ظاهر کامل یک بزرگ‌سال را دارد و انتظار دارد نقش‌های بزرگ‌سالی را بر عهده بگیرند. @nasletamadonsaz
روایتی از پیامبر(ص) هست که می گوید: " اَلوَلَدُ سَيِّدٌ سَبعَ سِنينَ وَ عَبدٌ سَبعَ سِنينَ و وَزيرٌ سَبعَ سِنينَ" . * در سن بین 14 تا 21 سال نوجوان وارد دوره وزارت و مرحله مشاوره با خانواده و والدین می‌شود. نوجوان باید چونان خود را آزاد ببیند که در همه امور و مسائل جاری و تصمیمات آینده والدین، جرأت اظهار نظر و دخالت داشته باشد و هیچگونه تهدید و فشاری، او را از بیان عقیده و برداشت خود مانع نگردد، نوجوان در این دوران در چنین شرایطی به سر می‌برد. *در مرحله اول کسی که به وزارت منصوب می‌شود تابع بی‌چون و چرای حاکم است. او باید نظر بدهد ولی در نهایت باید نظر نهایی والدین را بپذیرد؛ او آزاد است در این مرحله در مورد اموری که در آن نظر می‌دهد بحث و گفت و گو کند. اما تقاضایی که نوجوان در مقام وزارت از ولی خود می‌کند، هر چند از نظر مربی به صلاح او نباشد، نباید ابتدا و صریح نفی شود. @nasletamadonsaz