24.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر زیبای سوره عصر پر از نکات تربیتی برای افزایش صبر
#تفسیر_سوره_عصر
#استاد_قرائتی
#صبر
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
خلاصه کتاب اثرات پنهان تربیت آسیب زا
سلام و رحمت
جمع بندی گفتار سوم
«تربیت کردن مانع تربیت شدن است»
نگارنده در ابتدا با مطلبی از مولوی سعی دارد انتقال محتوا و اطلاعات بدون ایجاد مسأله و نیاز مخاطب را مهر باطل بزند....
در ادامه با آوردن تعبیرات مختلف مثل این مطلب که برای ترویج و تبلیغ گوهر گرانبها باید آن را مخفی و پنهان کرد،،سعی دارد که «مفهوم احساس نیاز و تشنگی ایجاد کردن »در مخاطب را باز کند و اهمیت آن را نشان دهد...
نویسنده در ابتدای این فصل گریزی به سوالاتی که ممکن است نسبت عنوان این فصل پیش بیاید که مگر(تربیت کردن با تربیت شدن) تفاوتی دارد ؟ زده است واز خندقی عمیق بین تربیت کردن و تربیت شدن صحبت کرده است...
هرچه در این فصل عمیق تر میشویم نگارنده اهمیت «کشف» توسط متربی را پررنگ میکند، و کماکان تربیت کردن را نفی میکند،چرا که فاعل تربیت کردن را مربی میداند و فاعل تربیت شدن متربی ....
ادامه میدهد که انتقال محتوا و اطلاعات بدون ایجاد زمینه و تشنگی در راستای آموزش بی اثر خواهد بود و مانع خودانگیختگی یا به عبارتی مانع جوشش درونی و ماندگار خواهد شد.....
نگارنده در این فصل از عشق به حقیقت سخن به میان می آورد و اینکه حقیقت دست نیافتنی هست و متربی در مسیر این گوهر گرانبها (حقیقت) که قرار میگیرد و به طور مستقیم محتوا دریافت نمیکند میل به کنجکاوی و جویندگی و خودانگیختگی در او ایجاد میشود و روحیه ی کشف کردن در او شکل میگیرد......
نگارنده در ادامه این مطالب به این
راه حل
می رسد که برای تحقق همه ی اینها
(تربیت درونی، خودانگیختگی و روحیه ی کشافی و جستجو گر)
*تقویت حس نیاز* را پیش میکشد و هنر مربی را در ایجاد این حس نیاز میبیند،تا اینکه بخواهد بدون ایجاد این حس نیاز استعداد و زمینه ی شکوفایی او را کور و به عبارتی اورا آماده خور بار بیاورد.....
نگارنده در اواسط این فصل دست بر روی نکته ای میگذارد که هرگونه شروع بدون عشق و امید به اینکه در میانه ی راه اثر بگذارد رد میکند..... و اظهار می دارد:« که تربیت اگر از بنیاد و آغاز با ایمان و عشق و رغبت درونی همراه نباشد اثر آن بی ریشه و موقت خواهد بود»نگارنده این نوع تربیت که به عبارتی پرداختن به شاخ و برگهاست را ایستگاه میداند و نه راه ،،،طبقه می داند نه اساس و پایه.... و چنین تربیتی را آسیب زا و مانع شکوفایی استعداد ها میبیند......
نگارنده ول کن ماجرا نیست و در راستای اهمیت فطرت درونی انسانی ادامه می دهد که اگر قصد تربیت کردن است بایدخمیر مایه درونی متربی و فطرت اورا به باروری و پرورش واداشت.....زیرا هر اقدام اضافی از بیرون مانع شکل گیری و دونی شدن تربیت و تربیت فطریست....
نگارنده در اواخر فصل سخن و کلام را فرع میداند و تنها مقصود را اصل میداند که باید از جانب متربی دریافت معنی صورت گیرد.....که در اینجا تربیت غیر کلامی را جایگزین تربیت کلامی می داند و تربیت خاموش را نافذتر از کلامی میبیند
#معرفی_کتاب
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
هدایت شده از Aminikhaah
15.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک خانم معاون پرورشی موفق که عامل پیوند دختران نوجوان با مسجد شده.
راهکارهای ایشون را گوش بدین
تاثیر گذاشتن روی دختری که حتی مادرش براش روسری نخریده بود که سر کنه و بدون روسری میامد هیات دختران
با دقت گوش بدید راهکار میدن که تو هیاتتون باید چجوری تقسیم وظایف کنید.
چندبار گوش بدید.
#مسجد_محور_محله
#هیآت
#فرهنگی
#نوجوان
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز
تربیت نسل تمدن ساز🇮🇷
یک خانم معاون پرورشی موفق که عامل پیوند دختران نوجوان با مسجد شده. راهکارهای ایشون را گوش بدین تاث
عرض سلام و احترام.مامان هایی که نوجوان دارید و دوست دارید در فضای سالم و فعالیت سالم داشته باشند این کار اثرگذار فرهنگی رو شروع کنید .در این اقدامات فرهنگی خیلی اثرات معنوی نهفته است و هم فرزند خودتون رو حفظ کردید و هم نوجوانان محله و شهر .
کوتاهی ما برای بهبود فضای فرهنگی جامعه ،سبب وضع کنونی شده ،پس بیایم یا علی بگیم و با مدد حضرت زهرا سلام الله علیها از مسجد محله شروع کنیم و برای دختران و پسران محله مون برنامه بذاریم.
https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
#نسل_تمدن_ساز