✅10 گونه از جریان تحریف
فرمودند جریان تحریف شکست بخورد شکست تحریم قطعی است.
این تعبیر یعنی جنگ اقتصادی نیز بهانه ای است برای جنگ ذهنی.
جنگ ذهنی هدفش چیست؟ مردم برای هیچ حرکت و اصلاحی اقدام نکنند. چطور ممکن است؟ اینکه از راه طی شده 40 ساله پشیمان شوند و آینده را سیاه و تلخ ببینند. غایت جنگ ذهنی یا ادراکی "پشیمانی از گذشته" و "ناامیدی از آینده" است.
اما 10 گونه در جریان تحریف سهم دارند، البته بجز سهم "مخاطب" و "مسوولین".
🔻یکم. افرادی که قلب واقع می کنند. دروغ می گویند مثل آب خوردن؛ روشن است و عبور می کنیم.
🔻دوم. افرادی که بزرگنمایی می کنند. آنچه می گویند کذب نیست، اما فراتر از اندازه خودش است.
🔻سوم. افرادی که جای اصل و فرع امور را عوض می کنند. امر فرعی را جای اصلی جا می زنند.
🔻چهارم. فقط سیاهی ها را می بینند و حاضر نمی شوند دارائی ها و فضائل را به زبان بیاورند.
🔻پنجم. فضائل را یا کتمان می کنند یا کوچک بحساب می آورند و یا به تمسخر می گیرند.
🔻ششم. مخاطب را بمباران سیاهی می کنند. هجمه خبرهای تلخ، تصویر سیاه می سازد.
🔻هفتم. ضعف ها را تعمیم می دهند. خطا را در جزءمی بینند وبه کل نسبت می دهند.
🔻هشتم. با تلخی ها سلفی می گیرند. کسانی که حیات شان در سیاهی ها است و شهرت می گیرند، جریان تحریف اند.
🔻نهم. بت من می شوند. کسانی که تلاش می کنند نشان دهند همه از جمله حکومت خواب است و تنها آنها قهرمان اصلاح هستند.
🔻دهم. هیجان سازها. غوغاسالارهایی که با تحریک احساسات مخاطب اجازه نمی دهند عقل مخاطب منطقی مسائل را تحلیل کند.
🔻مخاطب هم سهم دارد؟ بله.
مخاطبی که کورکورانه محتوای دیگران را لایک و ریشیر و ریتوئیت می کند و متن و خبر بدون بررسی از این گروه به آن گروه می برد در این جریان وارونه نما سهم دارد.
🔻مسوولین چطور؟ حتما.
مسوولین با پنهان کاری زمینه ساز جریان تحریف هستند. همچنین مسوولی که مردم را جهت پاسخگوئی و روشنگری به حساب نمی آورد بیرق دار جریان تحریف است.
خلاصه تصور نکنیم جریان تحریف فقط آنسوی آب هاست.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
💢جریان #تحریف چگونه شکست می خورد؟
✍️معصومه نصیری_کارشناس رسانه
🔻میدان و عرصه اصلی جریان تحریف، #رسانه است. تحریف به معنی بگردانیدن سخن؛ تغییر هر چیز به گونهای است که آن را در گوشهای از احتمال قرار دهی که بتوان به دو وجه حمل کرد.
🔻هدف از «تحریف واقعیت»، #تحریک_احساسات مخاطب و #دادن_اطلاعات_جایگزین به مخاطب است.
🔻جریان تحریف از طریق «جنگ رسانهای»، «جنگ روایتها»، «جنگ هشتگ ها» و «نبرد نمادها و نشانه ها» و... پیگیری میشود. در این نبرد، هر طرف به دنبال شکلدهی ترجیحات، سلایق، تفکرات و بینش افراد جامعهٔ مقابل است. تئوریسینهای غربی این جنگها معتقدند هرگاه بتوانیم طوری عمل کنیم که دولتمردان و مردم کشورهای دیگر آن طور فکر کنند که ما میخواهیم، جنگ را بردهایم. آنها به این منظور غولهای رسانهای خود را فعال میکنند.
🔻برای غلبه بر جریان تحریف، نیازمند سازماندهی رسانهای، مهارت افزایی و ارتقا دانش سواد رسانهای همه گروه های جامعه، شناسایی و کور کردن حفره های زمینه ساز تحریف، تاکید بر واقعیات و توانمندی ها و مطالبه گری جهت رفع اشکالات و نواقص هستیم. جریان تحریف درصدد کوچک شمردن دستاوردهای بزرگ و بزرگنمایی اشکالات کوچک است. رسانههای هوشمند و دقیق، مخاطبان آگاه و مسوولانی که دغدغه حرکت به سوی پیشرفت ملی را دارند، میتواند جریان تحریف را در نبرد اراده ها، شکست دهند.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
📚 جای کتاب را هیچچیز پر نمیکند:
📍 این روزها که رایانه و تلفن همراه و اینترنت به ابزار اصلی انتقال اطلاعات بدل شده، ممکن است خیال کنیم دیگر نیازی به #کتاب نیست
✍ اما انتقال برخی پیامها تنها از طریق همنشینی واژهها در فصول یک کتاب انجام میشود و توسط رسانههای دیگر امکانپذیر نیست.
📖 ازاینرو هیچچیز جای کتاب را پر نمیکند.
بریده ای از فصل #کتاب/ کتاب 150 هشتگ
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
👀 دوباره ببینید:
📍 یکی دیگر از خصوصیاتی که موجب میشود پیام رسانهای اثر ماندگاری بر مخاطب داشته باشد تکرارپذیری پیام است.
📌 اگر در طول روز فقط یکبار تبلیغی در مورد یک کالای خاص را ببینیم احتمال اینکه به خرید آن کالا قانع شویم یا حتی اسمورسم کالا یادمان بماند بسیار کم است، اما اگر تبلیغ همان کالا سه بار در روز به انواع مختلف برایمان تکرار شود نام کالا در ذهنمان ماندگار میشود.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
امروزه بازنمایی واقعیتهای جهان خارج بیشتر به وسیلۀ رسانهها ایجاد میشود، به طوری که نتیجۀ کارکرد آنها ذهنیتسازی، انگارهپردازی، متقاعدسازی، گفتمانسازی و معماری افکار عمومی از محیط و در کل، تصویرسازی از موقعیت، ویژگیها و محتوای فضاهای جغرافیایی برای حکومتها و فعالان تصمیمگیر است.
بنابراین اهمیت کانونهای رسانهای در قابلیت اثربخشی، ایجاد تصمیم و تغییر در سایر فضاهای جغرافیایی نهفته است.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
رسانهها چنان در زندگی روزمره نفوذ کردهاند که در واقع به یکی از عناصر مهم تفکیک ناپذیر فضای جغرافیایی در عصر مدرنیته تبدیل شده اند؛ به طوری که بخش مهمی از مباحث مربوط به هویت، آیندهنگری، استانداردسازی تعیین مطلوببودن و مطلوبنبودن فضا، سبک زندگی و... که جزء فرایندها و نمادهای فضاساز محسوب میشوند، به دست افراد و حکومتها و از طریق مصرف متون و تصاویر رسانهها مفهومپردازی و اجرا میشوند.
این رسانهها با توجه به شکلدهی به خواستها و ادراکات محیطی مردم و حکومتها تأثیر مهمی در شکل دهی به آینده بک فضای جغرافیایی دارند.
بنابراین توسعۀ فزایندۀ ارتباطات و تأثیر آن بر تصمیمهای سیاسی حکومتها سبب شده است که اهمیت جغرافیای ارتباطات و نقش رسانههای جمعی در انتقال جریان اخبار و اطلاعات در تغییرات فضایی بیش از پیش افزایش یابد.
بنابر این رسانه ها نقش بیبدیلی در ایجاد اقناع، تبلیغ و ادراڪ ذهنی مردمان نقاط مختلف جغرافیایی دارند لذا با درڪ درستی از رسانه و ماهیت آن و بویژه رسانه های نوظهور میتوان به این نکته رسید که ابزارها، توانایی تولید فرایندها و جریانات مهم در گستره های مختلف منطقه ای ، ملی و بین مللی را دارند.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
💻 برای پیشگیری از عوارض جسمی کار با #رایانه نکات ساده و مهم زیر را هنگام کار با کامپیوتر رعایت کنید:
1⃣ از میز رایانه و صندلی ارگونومیک قابل تنظیم ارتفاع استفاده کنید.
2⃣هر نیم ساعت یکبار از جای خود بلند شده و با حرکات کششی بدن خود را نرمش داده یا برای چند دقيقه قدم بزنید.
3⃣ در طول روز برنامه پیادهروی، دو یا ورزشهای دیگر را داشتهاشید. در اوقات فراغت خود در طول روز، ورزشهای مخصوص کمر، پشت و گردن را انجام دهید تا این عضلات استحکام خود را حفظ کنند.
4⃣سطح صفحهکلید، تقریباً همارتفاع با دسته صندلی و آرنج باشد و مچها بهطور عادی (5تا10درجه) روی صفحهکلید قرار گیرد،
5⃣ صفحه نمایش را طوری تنظیم کنید تا ستون فقرات شما بهصورت مستقیم قرار گيرد و چشمان شما با قسمت بالائی صفحهنمایش در یک خط مستقیم باشد.
6⃣ هر ۳۰ دقیقه به اشیائی که در فاصله ۶ متری قرار دارند، چند دقیقه چشم بدوزید.
7⃣ روشنایی محل کار باید مخلوطی از نور سفید و زرد بوده (ترجیحاً از لامپ مهتابی استفاده شود) و شدت آن در حدود ۳۰۰ لوکس باشد.
8⃣لپتاپ را روی پایتان نگذارید. حرارت بالای لپتاپ هنگام کار میتواند بهخصوص برای مردان آسیبزا باشد.
بریده ای از فصل #رایانه/ کتاب 150 هشتگ
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
👨👩👧👦 با فرزندان همگام شوید:
🏃 واقعیت این است که در دنیای #رایانه، فرزندان همیشه چند گام جلوتر از والدین هستند.
🚩اگر والدین در آگاهی دادن و همراهی كردن در فضای مجازی تلاش نکنند و از رسانههای نوین چیزی ندانند علاوه بر اینکه ممکن است اقتدار و نظارت بر تربیت فرزندانشان را از دست بدهند پس از مدتی در برقراری ارتباط با فرزندان و درک نيازهاي آنان عقب میمانند و مشکلات و تعارضاتشان بیشتر میشود.
📌 فرزندان باید تحت نظارت و هدایت والدین، کاربری رایانه را بیاموزند تا ضمن استفاده ی مفید، از آسیبهای آن در امان بمانند.
پس:
1⃣مهارتهای رایانهای را یاد بگیرید. با این کار علاوه بر اینکه معلومات خود و خانواده را بالا میبرید؛ ميتوانيد با حضور فعال در کنار فرزندان جلوی آسیبهای احتمالی را گرفته و با آنها همدل و همزبان شوید.
2⃣لزومی ندارد حتماً شما هم همان کاری که فرزندتان با رایانه انجام میدهد تكرار كنيد، اما با فضای ذهنی و علاقههاي وی در دنیای سایبري آشنا باشید و درباره آنها با فرزندتان صحبت کنید.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔶کارکردهای_فضایی_رسانههای_دیداری_و_شنیداری
🔷 ظهور، پیشرفت و توسعه در یک فضای جغرافیایی قابلیت تمرکز و ایستایی جغرافیایی نخواهد داشت و بخش مهمی از سرچشمۀ تغییرات فضایی ناشی از اثرگذاری تصمیمات و ارادههای فضاهای توسعهیافتهتر با جغرافیای ارتباطات و ابزارهای ارتباطی نسبت به فضاهای دیگر شکل خواهد گرفت. انتشار و مبادلۀ اندیشهها و سیاستها چه به صورت انتخابی و چه به صورت جبری بخش مهمی از فلسفۀ تغییرات ابعاد مختلف فضای جغرافیایی را به خود اختصاص میدهد.
به عبارت بهتر، تولید و ظهور هر فرایند، پدیده و جریانی در مقیاسهای مختلف جغرافیایی، یک کانون مرکزی و یک فضای پیرامونی دارد که ساختارها و فرایندهای این فضای پیرامونی از جریانات برخاسته از این کانون مرکزی متأثر است. لذا #بخش_مهمی_از_آیندهنگری_و_برنامه_ریزی برای فضا از طریق تأثیر ابزارهای ارتباطی و رسانهای و نمایانکردن و الگوسازی وضعیت محیطهای جغرافیایی توسعهیافتهتر حاصل میشود.
🔷 از کارکردهای دیگر رسانهها، #قدرت_آنها_در_اثرگذاری در تصمیمات نهادها، سازمانها و فعالان تصمیمگیر در جوامع هستند. رسانهها ساخت قدرت سیاسی حاکم بر یک فضای جغرافیایی از جمله در یک کشور را به بحث می کشند، فعالان و برنامهریزان محیط جغرافیایی را دایماً در معرض پاسخگویی قرار دهند، از این طریق به اصلاح برنامهها کمک می کنند و به دنبال آن در تغییرات فضای جغرافیایی تأثیرگذار شوند.
نقد قدرت موجود و ایجاد ذهنیت دربارۀ کارکرد قدرت حاکم تا اندازۀ زیادی به وسیلۀ رسانهها مدیریت میشود و رسانهها از ابزارهای مهم اجرای دموکراسی در جوامع مختلف هستند.
از سوی دیگر به سبب برتری اطلاعاتی و ارتباطی کشورهای ثروتمند و داشتن رسانههای بزرگ، این حوزهها به کانون جغرافیایی رسانههای تأثیرگذار در جهان تبدیل شدهاند و تا اندازهای تصمیمات فعالان سیاسی در واکنش به رویدادهای منتشرشدۀ آنها گرفته میشود.
به طور کلی این رسانهها در برنامههای خود، دایم به ارائة تصاویر بهینهتری از زندگی، اشیا و چشم اندازهای موجود در فضای جغرافیایی گرایش دارند. #این_مسئله،تأثیرات مختلف_و_بعضاًمتضادی_دارد. ⭐از یک طرف این شیوة تبلیغات، توقعات غیر ضروری و نابهجا در افراد جامعه ایجاد میکند و در نتیجه در این مواقع به تغییر یا خلق فضاهای جغرافیایی غیرضروری و بروز نبودن تعادلهای اکولوژیک میشود. ⭐از سوی دیگر نیز بهبود عملکردها و برنامهریزیها را در مکانها و فضاهای جغرافیایی موجب میشود. افزایش گردش اطلاعات و گسترش وسایل ارتباط جمعی در فضای جغرافیایی، افزایش سرعت مقایسۀ وضعیت و شرایط مکانها را سبب شده است که به نوبة خود اهمیت مطالعات تطبیقی را در برنامهریزی محیطی در ابعاد ملی و فراملی افزایش داده است.
🔷 تقویت و یا افول عناصر فضایی در دنیای امروز به عملکرد رسانههای جمعی بستگی زیادی دارد. به عبارت بهتر در دنیای مدرن، تصاویر موجود در رسانههای بزرگ به طور فزایندهای بر هویت اقوام و جوامع و شکلگیری و ترسیم آرمانها، برنامههای خرد و کلان، هنجارها و آرزوهای افراد جامعه تأثیر دارد. امروزه شکلگیری آیندهنگری برای محیطهای جغرافیایی به عملکرد رسانههای جمعی بستگی زیادی دارد. بنابراین عناصر فضاساز نظیر تعیین غایت مطلوب برای یک مکان، نوع مصرف و شکلگیری آداب و رسوم و تفکرات در جوامع مختلف بهخصوص در جهان سوم به برآورد نیازهای واقعی جامعه تعلق چندانی ندارد و بخش مهمی از شالودههای ادراک محیطی با جذب نمودهای تصویری و متنی از رسانهها شکل میگیرد. بنابراین قسمت زیادی از مباحث مربوط به هویت، هنر، سلیقه، سبک زندگی و... که جزء خصوصیات و نمادهای فرهنگ و از عناصر فضاساز محسوب میشوند به دست افراد و از طریق مصرف متون و تصاویر رسانهها، مفهومپردازی و اجرا می شوند.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
وقتی #منبع اصلی خبر دچار #سانسور باشد، بازار #شایعه داغ میشود!
#سواد_فضای_مجازی
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
توان رسانه ای و سبک زندگی
امروزه شرایط حاکم بر جامعه می طلبد تا از ظرفیت رسانه های مختلف بویژه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای درک دقیق ذائقه مخاطبان و حفظ حرمت خانواده ها برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی استفاده کنیم.
به دلیل کثرت رسانه ها و امکان انجام کارهای هنری، رسانه ای موفق است که ایده های نو و خبرهای جذاب را در قالبی جالب و تحلیلی به مردم ارائه کند.
بر این اساس اگر بتوانیم با دوری از انجام کارهای تکراری و خسته کننده و همچنین ورود جدی به انجام برنامه های نو و جریان ساز، گفتمان سازی و اطلاع رسانی خوبی در زمینه سبک زندگی اسلامی ایرانی ایجاد کنیم، آنگاه است که می توانیم با انجام کارهای علمی و هنری جذاب و مخاطب پسند با توطئه های فرهنگی دشمن هم مقابله هم کنیم.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔴یک انفجار به موقع !
انفجار بیروت از جهات مختلف برای اسرائیلی ها بسیار به موقع بود:
- مهم ترین چالش امنیتی این روزهای اسرائیل یعنی ترس از انتقام حزب الله را به حاشیه برد و حداقل فعلا تا مدت ها به تاخیر انداخت.
- لبنان در این ایام تحت شدیدترین تحریم ها و فشارها قرار داشت که با این انفجار عظیم بندر بیروت به عنوان مهم ترین ورودی کالا به لبنان نابود شد و حلقه فشار تحریم ها تکمیل شد . تخریب سیلوهای گندم بیروت را هم به این موضوع اضافه کنید.
- از همین حالا بوق های رسانه ای و تیم های عملیاتی روانی دشمن دست به کار شده و با انواع شایعات فشارها را بر حزب الله و جبهه مقاومت به حدّ اعلی می رسانند. مثلا این انفجار در انبار مهمات حزب الله بوده است و یا اینکه انبار مذکور به تازگی از محموله های ارسالی از ایران پر شده بود و ...
به نظر می رسد انفجار بیروت آغاز یک توطئه حساب شده جدید علیه جبهه مقاومت باشد ...
✍"قاسم اکبری"
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
▪️فرار از خانه، تبدیل به فرار به شبکههای اجتماعی شده است!
🔸آسیب اجتماعی فرار از خانه هنوز هم برای والدین ضدارزش است اما باید به آنها بگوییم که فرزندتان در خانه به شبکههای اجتماعی فرار کرده است.
🔸مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه : امروز باید ببینیم که پاسخ پدر و مادرها در برابر این گزاره که «فرزندانتان به شبکههای اجتماعی فرار میکنند»، چیست؟ در حقیقت، در خانه هستند اما به این شبکهها فرار میکنند. در کلیپی که پخش شد به شبکه لایکی اشاره شد؛ نمیخواهم عضویت در این شبکه را ترغیب کنم اما اگر نیمهشبی به آن مراجعه کنید کودکان کم سن و سالی را میبینید که در وضعیت نامناسبی حرفهایی میزنند و فعالیت خاصی دارند که اصلاً زیبنده فرهنگ ما نیست.
🔸وی با اشاره بر اینکه والدین #نظارت کمی بر فعالیت مجازی فرزندان خود دارند افزود: در حقیقت میخواهم بگویم که موضوع فرار از خانه هنوز هم برای ما ضدارزش است اما در خانههایمان این فرار رخ میدهد. متأسفانه بعضی پدر و مادرها دوست دارند که شیک باشند و افراد مدرنی به نظر بیایند به همین دلیل یک سری فضاها و آزادیهایی را بیش از اندازه برای فرزندان درنظر میگیرند؛ این فضا مخرب است و والدین هم نظارتی ندارند بنابراین اتفاقاتی که رخ میدهد خیلی ناگوار است. واقعاً دردناک است که از بچههایمان بپرسیم که میخواهید چه کاره شوید و در پاسخ بگویند میخواهیم اینفلوئنسر یا سلبریتی #لایکی شویم. گزارشی را میخواندم که در آن بچهای شش ساله به دوست هفتسالهاش توصیه میکرد لایکی نصب کن.
🔸محمدی گفت: این روزها صحبت از #سوادرسانهای زیاد میشود اما به نظرم باید به #تربیت_رسانهای فکر کنیم. همانطور که پدر و مادرهای امروزی بر تربیت غذایی کودکانشان حساس هستند در این شئون نیز باید حساس باشند. چیزی که من در لایکی میبینیم وندالیسم یا آنارشیسم است. البته نمیخواهیم وجوه سرگرمی در خانوادهها را کتمان کنیم؛ هر خانوادهای باید شادی داشته باشد اما یک اما بزرگ وجود دارد و آن هم این است که کجا و چگونه؟
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی گوگل به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی ترجمه میکند!
وزیر خارجه:
🔹وقتی فارسیزبانها میخواهند تسلیت خودشان را به زبان عربی یا انگلیسی ابراز کنند، گوگلترنسلیت [کلمه تسلیت] را "تبریک" ترجمه میکند.
🔹با این حال اگر کسی بخواهد به رژیم صهیونیستی یا آمریکا تسلیت بگوید خبری از این نقص فنی نیست.
fna.ir/eywj4q
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
✅ رسانه و مهندسی فرهنگی جامعه
🔸در بررسی رابطه بین مهندسی فرهنگی و رسانهها، آنچه مشخص میباشد این است که رسانهها واسط بین مردم و طراحان مهندسی فرهنگیاند.
🔺 طراحان مهندسی فرهنگی، طراحی نقشه کلان فرهنگی را برعهده دارند، اما برای عملیاتی و اجرایی شدن این طرح کلان فرهنگی در سطح جامعه بهشدت به ابزارهای واسط و رابط بین خود و مردم نیازمندند. رسانه #صدا_و_سیما یکی از این ابزارهاست. از طریق صدا و سیما آنچه طراحی شده است به درون اجتماع راه مییابد.
🔹 رسانهها با آموزش، توزیع و تعمیم ارزشهای فرهنگی، از یکسو، و پالایش فرهنگ جامعه، از سوی دیگر، امکان اجرای طرحهای کلان مهندسی فرهنگی را در جامعه فراهم میسازند.
🔺 بنابراین رسانهها، اگرچه خود طراح روند مهندسی فرهنگی نیستند، آنچنان سهم بزرگ و مهمی در عملی شدن این جریان دارند که اساساً تحقق اهداف مهندسی فرهنگی بدون آنها ناممکن است. از طرف دیگر اگر کارکرد رسانهها به درستی در مسیر مهندسی فرهنگی تعریف نشود و جایگاه مناسب و شایستهای برای آن در طراحی کلان فرهنگی در نظر گرفته نشود و در نتیجه بین رسانهها و جریان مهندسی فرهنگی ناهماهنگی یا تعارض و تضاد وجود داشته باشد، دستیابی به اهداف مهندسی فرهنگی مقدور نخواهد شد.
🔸🔹 ازاینروست که ضمن آنکه باید به رسانهها به گونه ابزاری مهم برای عملی کردن مهندسی فرهنگی توجه شود، لازم است در طرح کلان فرهنگی نیز جایگاه آن به طور دقیق و با در نظر گرفتن ویژگیهای آنها تعریف شود تا هم از روی دادن تناقضها جلوگیری شود و هم از تواناییهای رسانهها به مثابه وسیله و ابزاری موثر در مهندسی فرهنگی به خوبی استفاده گردد.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
#سواد_رسانه_ای
ــــــــــــــــــــــــــ
🔴👈 مراقب باشید👉🔴
🔴👈مراقب تکنیکهای اقناعی قدرتمندی باشید که بعضی کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی به کار می گیرند تا شما را تحت تأثیر پیام هایی قرار دهند که برای انتقال بعضی مفاهیم برنامه ریزی شده اند و اگرچه به ظاهر موجه به نظر می رسند، اما هدف آن ها تغییر نگاه ارزشی شماست!
🔴⚠️👈کانال هایی که از اسامی خاص اقناعی استفاده می کنند. مانند: "آگاه باشید!"، "گوسفند نباشید!"، "آریایی بمانید!"، "ایرانی وطن پرست!" و…(دقت شود)
🔴⚠️👈که بیننده تصور کند که پیام های این کانال عین "آگاهی بخشی" است! و اگر آن را قبول نداشته باشد و به آن عمل نکند، حتما فرد ناآگاهیست یا به گفته صاحبان کانال، "گوسفند" محسوب می شود!!، یا دچار عذاب وجدان شود که حتما به اندازه کافی "وطن دوست" یا "وطن پرست" نیست!!
🔴⚠️👈بنابراین با استفاده از تکنیکهای اقناعی "ترس"، استفاده از افراد مشهور, استفاده از عناوین و القاب, استفاده از آمار و ارقام, ارابه و ... مردم را متقاعد میکنند که پیامهای ارسال شده از سر دلسوزی بوده است.(دقت شود)
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
📌سیاستهای جدید #تلگرام برای خاتمه به کار متقلبها!
🔺همانطور که گفته شد، در سیستم ثبت نامکاربری اگر یک نامکاربری در حال استفاده را مثلا از کانال یا گروه عمومی خود بردارید، با اینکه آن آیدی قابل استفاده است ولی تا دقایقی از سمت تلگرام قابل تصرف نخواهد بود. این تغییر باعث میشود تا رباتهایی که منتظر خالی شدن نامکاربری و تصرف سریع آن بودند، ناکام بمانند و توسط فرد دیگری استفاده شود.
🔺در تلگرامهای غیررسمی، کاربران ممکن است با پیام رسیدن به محدودیت 500تایی مواجه بشوند در حالی که تعداد کانالها و گروههایشان کمتر از آن است. تلگرام برای جلوگیری از افزودن اجباری کاربران برای جذب اعضای فیک به کانالها، بر روی این تلگرامهای غیررسمی محدودیت عضو شدن را فعال کرده است. در صورت مشاهده چنین مشکلاتی باید از تلگرام اصلی استفاده کنید.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حیله رسانه ای در موضوع انفجار بیروت
پس از افزایش شواهد و قرائن درباره دست داشتن اسرائیلی ها در انفجار بیروت ، شاهد انتشار عکس ها و فیلم هایی از حمله موشکی و یا چیزی شبیه به آن هستیم که به سرعت می توان به کذب و ساختگی بودن آن ها پی برد.
اتفاقا این یک تکنیک رسانه ای است برای اینکه گزاره حمله اسرائیل را در اذهان خراب کنند و به استهزا بگیرند تا اگر کسی سخن از دخالت صهیونیست های شیطان صفت در انفجار بیروت به میان آورد ، دیگر حنایش برای افکار عمومی رنگی نداشته باشد ...
محض رضای خدا مراقب حیله های رسانه ای دشمن باشیم ...
✍"قاسم اکبری"
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای غدیر خم که هستی روز بیعت با امام
بر تو ای روز امامت از همه امت سلام
چشمان آسمان و زمین شاهدند که
در برکه ای حقیر
ناگاه منعکس شد؛
تصویر یک حماسه جاوید و بی نظیر.
دستان آفتاب رسالت
در دست های مؤمن مهتاب سر به زیر...
پس آفتاب اشاره روشن به ماه کرد
آری برای شام پس از خود
آن روشنای یکسره را رو به راه کرد.
آن ماه آن دلیر...
آن کوکب سعادت دامنگیر...
تصویر این حماسه
افتاده توی آینه برکه غدیر...
عاشقان عيد امامت مبارك💐
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
جنگ ،جنگ رسانه ست ،یه برزیلی بهم پیام داد : چرا ایرانیا از انفجار بیروت خوشحال شدن و پیام تبریک میفرستن ؟
جریان خیانت کثیف گوگل رو براش توضیح دادم و فیلمشو براش فرستادم ،خیلی خوشحال شد گفت : بخاطر این قضیه خیلی گریه کردم .
دشمن خوب میداند ایران امید مسلمانان ست .
اینکه گوگل اعتبارش رو اینطور آورده پای کار مقابله با مردم جمهوری اسلامی، نشون میده تقابل ما و نظام استکبار به جاهای خیلی باریک کشیده، و هر وقت این تقابل ها بالا می گیره، پیروزی نزدیکه.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔴اشکِ کباب
این ماکرونِ مکّار که با همان ژست متکبّر و مستکبر استعمار فرانسه ، وارد بیروت شد و با توهین به حاکمیت لبنان کلی امر و نهی کرد و خط و نشان کشید و اولتیماتوم داد ، همان ماکرونی است که حسن روحانی هر از گاهی با وی تماس تلفنی برقرار می کند و گل از گلش می شکفد!
یک نمونه آن پس از شورش دراویش بود که روحانی عدم برخورد قاطع ناجا با برهم زنندگان امنیت تهران را با افتخار برای ماکرون گزارش می کرد و ماکرون هم با پرّویی تمام ایران را به عدم برخورد توصیه می نمود!!!
انگار نه انگار که هر هفته با قساوت و وحشی گری تمام با معترضین کشور خودش برخورد می کند.
استکبار و تفرعن در ذات مستکبرین است و خضوع و نرمی و لبخند بیجا ، فقط بر گردن کلفتی شان می افزاید.
اظهار عجز پیش ستم پیشه ِ ابلهی است
اشک کباب باعث طغیان آتش است
✍"قاسم اکبری"
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔺اقدام جدید گوگل علیه ایران بعد از رسوایی در ترجمه غلط
🔹شرکت آمریکایی گوگل ادعا کرد، ۱۶ حساب کاربری «یوتیوب» را که به دولت ایران وابسته بود و در «عملیاتهای هماهنگشده برای تأثیرگذاری در رسانههای اجتماعی» نقش داشته را مسدود کرده است.
🔹گوگل ادعا کرده کاربران این حسابها به زبان عربی محتواهایی را درباره کرونا در آمریکا و همچنین روابط آمریکا و عربستان سعودی منتشر کردهاند.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
👀خدا رو شکر معتاد تو خانواده نداریم...
☑️پارکر از اعضای ارشد فیسبوک گفته است: خط فکری ساختن شبکههای اجتماعی حول این محور بود که چگونه میتوانیم حداکثر ممکن از زمان و توجه شما را [تصاحب و] مصرف کنیم؟
☑️[پاسخ این است که] هرازگاهی باید نوعی نشئگی دوپامین به شما بدهیم، چون مثلاً کسی عکس شما را لایک کرده یا روی یک عکس نظر گذاشته یا چیزهایی از این قبیل. [این دوپامینها] میتواند شما را وادار کند تا محتوای بیشتری بیافرینید که آن هم برایتان لایکها و نظرهای بیشتری میآورد [و شما را در یک چرخه نگه میدارد].
☑️اعتیاد به شبکههای اجتماعی سطوح مختلفی داشته و در جوامع متعددی دیده میشود. رفتاری که اگر از آن آگاه نباشیم میتواند کارایی را کاهش داده و ما را گرفتار چرخه بیپایان لذت از دریافت لایک و کامنت نگه دارد.
#اعتیاد_مجازی
#اقتصادتوجه
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🚩 کمی #پررو باشید؛ مقداری حرفهای عجیب و غریب بزنید تا #آدم_معروف شوید!
🔸تا حالا از خودتان پرسیدهاید چرا #فضای_مجازی اینقدر آدم مشهور دارد؟ کسانی که تعداد دنبال کنندگان آنها بیش از بازیگران و ورزشکاران یا همان آدم معروفهای دنیای واقعی بیشتر هستند.
این افراد، آدم معمولیهای جامعه قبل از ظهور #شبکههای_اجتماعی مانند اینستاگرام هستند. در شبکههای اجتماعی برای معروف شدن احتیاجی به داشتن هنر ندارید. اتفاقا هرچه بیهنر تر معروف تر!
🔸سری به صفحههای آدممعروفهای اینستاگرام بزنید. آنها فحش میدهند، حرفهای بیمحتوا میزنند. رفتار عجیب و غریب نشان میدهند و بعد معروف میشوند.
🔸هر روز هم به تعداد این سلبریتیهای فضای مجازی بیشتر میشود. دلیل آنهم مشخص است. معروف شدن در فضای مجازی آسان است. هیچ زحمتی نمیخواهد بکشید. کافی است کمی #پررو باشید. مقداری حرفهای عجیب و غریب بلد باشید و یک موبایل و اینترنت داشته باشید. معروف شدن دو کودک شمالی و اصفهانی را ببیند. در فضای مجازی معروف شدند و بعد تلویزیون از آنها دعوت کرد و معروف تر شدند!!!
🔸به نظر شما الان خانوادهها یا خود فرزندان برای معروف شدن سعی میکنند درس بخوانند یا هنری یاد بگیرند یا تلاش میکنند با کمی حرکات عجیب و ادبیات متفاوت معروف شوند. قطعا راه دوم را انتخاب میکنند. بدون سختی به جایی میرسند که در دنیای واقعی حاصل زحمت چند ساله است. سوالی در این میان مطرح میشود که تلویزیون به عنوان یکی از رسانههای فراگیر، چرا از اینگونه مشهور شدن استقبال میکند?!
🔸دلیل اقبال اهالی فضای مجازی به این افراد به خاطر این است که ما در دنیای واقعی با #بحران_آدم_معروف روبرو هستیم.
میخواهم کمی به گذشته برگردیم. در زمانهایی که چندان هم دور نیست و بسیاری از مردم آن روزها را به چشم خود دیده اند. جامعه ایرانی در هر زمینهای یک قهرمان داشت. هر زمینهای یعنی از مذهب و سیاست بگیرید تا به ورزش و موسیقی و سینما برسید. کسانی بودند که میتوانستند جامعه را هدایت کنند. در زمانهای نه چندان دور شعرایی بودند که مردم شعرهای آن را حفظ میکردند و چهره به چهره برای هم نقل میکردند. شعرهایی که بسیاری از آنها برای ساختن یک جامعه سروده شده بود.
🚨جامعه امروز ایران با #بحران_قهرمان روبرو شده است. #عادی_ها تبدیل به #سوپر_استار_ها شدهاند. معروف شدن این جنس آدمها باعث میشود جامعه از دانایی خالی شود.
🔸باید به شدت فکری به حال این نبود قهرمانها و عادی شدن جامعه کنیم. جامعهای که همه چیز در آن عادی شود نمیتواند به سوی فرزانگی گام بردارد. در جامعه عادی شده با چند حرف عجیب و غریب میشود، معروف شد.
✍ #مصطفی_داننده / عصر ایران
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
#تامل
#خودشیفته_دیجیتالی!
📍اخیرا، انجمن روانپزشکی آمریکا، تمایل گرفتن از خود یا همان عکس #سلفی را به عنوان اختلال روانی تایید کرده است که آن را با اصطلاح «#سلفیتیس» ( selfitis#)، نامیده اند.
✳️۱- اگر روزی سه عکس سلفی از خود میگیرید، اما آنها را در #شبکههای_اجتماعی به اشتراک نمیگذارید، در رده سلفیتیس لب مرزی قرار میگیرید.
✳️۲- اگر روزی حداقل سه عکس از خودتان را به این شبکهها ارسال میکنید، دچار اختلال سلفیتیس حاد هستید.
✳️۳- اگر اشتیاق غیرقابل کنترلی برای گرفتن روزانه شش عکس از خود و ارسال آنها را تجربه میکنید، شما دچار اختلال سلفیتیس مزمن هستید.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
▫️ #مک_لوهان معتقد بود هر وقت رسانه ی جدیدی ظهور می کند، مردم طبیعتا اسیر اطلاعات و محتوایی می شوند که رسانه با خودش می آورد.
برای آنها مهم خبرهایی است که در روزنامه می خوانند، موسیقی هایی است که از رادیو می شنوند، برنامه هایی است که در تلویزیون می بینند و کلماتی است که از دهان شخصی در آن سوی خط تلفن به گوش می رسد.
▫️اما شاید عجیب باشد که بدانیم #فناوریِ_رسانه اغلب پشت محتوایی که از طریق آن ارایه می شود (مثل مستندات، سرگرمی، آموزش و غیره) ناپدید می شود.
مک لوهان فهمیده بود که هر رسانه ی جدیدی ما را تغییر می دهد. او می نویسد:
موضع همیشگی ما در مقابل تمامی رسانه ها، یعنی همین موضع که نحوه ی استفاده از آنهاست که اهمیت دارد، موضع خنثی و بی خاصیت کسی است که از فناوری هیچی سرش نمی شود.
زیرا محتوای یک رسانه صرفا آن تکه گوشت لذیذی است که سارق جلوی سگ نگهبانِ ذهن ما می اندازد تا حواسش را پرت کند.
صفحات ۱۹ و ۲۰کتابِ «اینترنت با مغز ما چه میکند؟
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan