eitaa logo
نسرا گیلان
433 دنبال‌کننده
904 عکس
240 ویدیو
10 فایل
نسرا (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید / در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید ✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد در تبلیغ موضع تهاجم لازم است. این لازمه‌اش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیت‌زن توی فلان شبکه‌ی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنه‌ای داشته باشد. ۱۴۰۲/۴/۲۱ ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
📡 رسانه‌ها توده های گسترده ی آدمیان را مدیریت، امیال و باورها را کنترل و هویت آنها را می سازند... 🎭🎭رسانه، از بزرگترین بازیگران دوران ما است و اگر حواسمان نباشد، گرگ را به جای گوسفند می نماید؛ برای همین تربیت رسانه‌ای، بخش مهمی از شخصیت انسان مدرن را شکل می‌دهد... ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🔘 رسانه‌ها و نقش فرا اطلاعاتی 🔸 امروزه نقش رسانه‌ها نقشی فراتر از اطلاع رسانی صرف است. رسانه‌ها در عصر اطلاعات و ارتباطات می‌توانند ابزارهای نوینی برای جنگ آوری باشند. ابزارهایی که مکمل نیروی نظامی و تهدید کننده امنیتی در سطوح مختلف آن اعم از فردی، ملی، بین‌المللی و جهانی به شمار می‌روند. آنها در خط مقدم اقدامات تهدیدآمیز جهانی در مقابل امنیت صف بندی کرده اند. 🔺امروزه، یکی از برجسته‌ترین جنبه‌های جنگ نرم(Soft War ) و جنگ‌های جدید بین‌المللی است. جنگ رسانه‌ای تنها جنگی است که حتی در شرایط صلح نیز بین کشورها به صورت غیر رسمی ادامه داشته و هر کشوری از حداکثر توان خود برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش با استفاده از رسانه‌ها، بهره‌گیری می‌کند. 🔺در چنین جنگی تصور بر این است که هر کشوری که بتواند از ابزارهای متنوع‌تر، بیشتر، پرحجم تر، مدرن تر و تکنولوژی‌های جدید رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کند، قادر خواهد بود تا موفقیت بیشتری را برای خود در عرصه جنگ رسانه‌ای تضمین نماید. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
نقاب زیبای مجازی، 📍زیست مجازی خیلی از آدم ها 🙄 حقیقت این است که وقتی به تصویر برخی افراد در شبکه های اجتماعی نگاه میکنیم خودشان را نمی بینیم؛ بلکه نقابی میبینیم که شخص با آن در این شبکه ها ظاهر می شود. 🎭 گاهی نقابی از جنس خوشحالی، گاهی تجمل و مدگرایی، گاهی نقاب موفقیت، و گاهی غم و … 📌خاصیت فضای مجازی این است که به افراد این فرصت را میدهد تا آن چه که در آرزویش هستند و کسی که همواره میخواستند باشند را تحقق ببخشند. البته در دنیای مجازی! نه در دنیای حقیقی ‼️نقطه غم انگیز اینجاست که برخی این دروغ ها را باور و با دیدن این افراد از زندگی خود نا امید و احساس نارضایتی میکنند. 📌این روز ها شاهد هستیم که افرادی برای به دست آوردن چند لایک بیشتر چه کارهایی که نمیکنند! 🔺 به این فکر کنیم که اگر این سرویس از دسترس خارج شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 😔 در نهایت تنها چیزی که میماند، بی‌حاصلی و زمان های از دست رفته در این شبکه ها است 🤔 افرادی که زندگی مجازی رادر اولویت، و از زندگی واقعی دورشدند تنها از پیشرفت و رسیدن به آرزوهایشان جاماندند ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🔰فاجعه تربیت جامعه سلبریتی زده ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
💢آیا هواداران سلبریتی‌های اینستاگرامی آن‌ها را در تردز هم دنبال می‌کنند؟ 🔹به‌دنبال رونمایی از اپلیکیشن تردز در روزهای گذشته، بسیاری از کاربران اینستاگرامی به آن پیوستند. در آغاز عضویت در این اپلیکیشن، هر کاربر می‌توانست با زدن یک دکمه، تمامی افرادی را که در اینستاگرام دنبال می‌کند در تردز نیز دنبال کند. اما در خصوص سلبریتی‌های اینستاگرامی این امر تا چه اندازه رخ داده است؟ 🔸بررسی صفحات کاربر پرفالوئر اینستاگرامی فارسی (با حداقل ۳ میلیون فالوئر) نشان می‌دهد که مخاطبان سلبریتی‌های اینستاگرامی عمدتا آن‌ها را در تردز دنبال نمی‌کنند. داده‌ها نشان می‌دهد که در میان این کاربران، فقط ۵۶ درصد آن‌ها در تردز اکانت ساخته‌اند و هیچ‌یک از آن‌ها حتی ۱۰ درصد از فالوئرهای اینستاگرامی خود را هم ندارند! 🔹بر این اساس، رضا پهلوی فقط ۸ درصد از فالوئرهای اینستاگرامی خودش را دارد؛ با این حال در میان اکانت‌ها بررسی شده او بیشترین سهم را از فالوئرهای اینستاگرامی خود برده است. پس از او، سام درخشانی ۷.۸ درصد و سینا ولی‌الله ۵.۴ درصد از فالوئرهای اینستاگرامی‌شان را دارند. 🔸این اعداد بیانگر آن هستند که هنوز بسیاری از کاربران اینستاگرامی در تردز فعال نیستند. علاوه بر این، یکی از دلایل زیر نیز می‌تواند توضیح دهد که چرا میان فالوئرهای اینستاگرامی و فالوئرهای تردز این میزان فاصله است: 🔻یا آن که بخشی از فالوئرهای اینستاگرامی، جعلی هستند و عدد فالوئرها واقعی نیست 🔻و یا آن که کاربران زیادی تصمیم گرفته‌اند از ابتدا تصمیم به دنبال کردن افراد بگیرند و لزوما همان کسانی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند، در تردز دنبال نخواهند کرد. 🔻ترکیبی از هر دو عامل بالا. 🔹بنابراین به نظر می‌رسد صفحات پرمخاطب اینستاگرامی نتوانسته‌اند مخاطبان خود را در تردز نیز داشته باشند و به‌همین دلیل احتمالا ترتیب و رتبه‌بندی صفحات پرفالوئر در تردز، متفاوت باشد. امری که احتمالا نشانه‌های اولیه‌ای از ماهیت متفاوت این اپلیکیشن در میان کاربران ایرانی به‌دست دهد. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ببینید رسانه ها چگونه چشم ها ، گوش ها و ذهن ها را فریب می دهند.. 🔸️ایا میتوان به این رسانه کرد؟؟ ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار اینستاگرام و توئیتر با کاربراش مثل این ویدئو هست یعنی با هر شیوه ای به مسیر و هدفی که خودشون بخوان هدایت میکنند ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🔴آموزش سواد رسانه ای به کودکان ⭕️آموزش سواد رسانه ای به کودکان دشواری و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اما ارزشش را هم دارد. چطور به بچه‌ها یاد بدهیم مخاطب نکته‌سنج رسانه‌ها باشند؟ کافی است به نکاتی توجه کنید که در ادامه خواهیم گفت. ۱. آموزش را زمانی شروع کنید که بچه‌ها کوچک‌تر هستند بیشتر مردم تصور می‌کنند آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان مربوط به زمانی است که آنها اواخر دوره دبستان هستند، اما این‌طور نیست. کارشناسان رسانه معتقدند سواد رسانه‌ای را باید خیلی زودتر از اینها به بچه‌ها آموزش داد چراکه بچه‌ها در سنین پایین‌تر در معرض رسانه‌های مختلف قرار می‌گیرند. حتی برخی از پژوهش‌ها حاکی از این است که امروزه کودکان قبل از ۵سالگی استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند را یاد می‌گیرند. ۲. آموزش سواد رسانه ای را از اصول اولیه شروع کنید آموزش شناخت مرز میان واقعیت و خیال یکی از اصول اولیه است. مثلا والدین می‌توانند به بچه‌های کوچک‌تر خود توضیح بدهند افرادی که در آگهی‌های بازرگانی حضور دارند واقعا آن‌طوری نیستند و فقط نقش بازی می‌کنند. شاید مدتی طول بکشد، اما در نهایت بچه‌ها یاد می‌گیرند که هر چیزی در رسانه می‌بینند لزوما واقعی نیست. وقتی بزرگ‌تر شوند هم کم‌کم متوجه می‌شوند که مردم هر چیزی را در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌کنند. در واقع همه تلاش می‌کنند که اتفاقات خوب زندگی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در نتیجه بچه‌ها می‌فهمند که بقیه هم مثل خودشان هستند و همه مردم با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. ادامه دارد ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
اهمیت سواد رسانه ای 🔸هدف سواد رسانه ای دادن قدرت کنترل برنامه های رسانه به افراد است. معنای کنترل این است که مخاطبان توانایی اعمال کنترل بر روش برنامه ریزی ذهن خود را بیاموزند. بنابراین، هدف سواد رسانه ای این است که به مردم نشان دهد چگونه کنترل را از رسانه ها به خود معطوف کنند. 🔹اولین گام در تغییر کنترل از رسانه به شخص این است که افراد دریابند چگونه رسانه ها آنان را برنامه ریزی می کنند . برنامه سازی رسانه ای دائما در قالب چرخه ای دو مرحله ای که مدام تکرار می شود انجام می گیرد. یکی از مراحل چرخه مذکور«محدود کردن انتخاب ها» است و مرحله دوم «تحکیم تجربه» است . 🔸محدود کردن انتخاب ها به این معنا می باشد که رسان ها برای ما برنامه ریزی کرده اند که باور کنیم انتخاب های زیادی پیش رو داریم، اما می دانیم که گستره این انتخاب ها بسیار محدود است. با آن که ظاهرا تفاوت هایی میان انتخاب های پیام ها وجود دارد، این تفاوت ها در مقایسه به شباهت ها بی اهمیت است . 🔹تحکیم تجربه، به این معنا می باشد که الگوهایی که بر اساس آن ها در معرض رسانه قرار می گیرد، به تدریج و در جریان تجارب گذشته وی با رسانه، برنامه ریزی می شود. تا وقتی که تجارب مذکور رضایت بخش و عاری از احساسات منفی شکست یا نفرت بوده باشند، قرار گیری در معرض رسانه ها تقویت می شود. 🔸«باری دونکان» عضو انجمن سواد رسانه ای کانادا، در ضرورت آموزش رسانه ای این دلایل را ذکر می کند: 1. رسانه ها بر حیات فرهنگی و سیاسی ما سلطه دارند. 2. تقریبا همه اطلاعات، جز مواردی که آن ها را به طور مستقیم تجربه می کنند، رسانه ای شده اند. 3. رسانه ها قادرند مدل های ارزشی و رفتاری پر قدرتی خلق کنند. 4. سواد رسانه ای می تواند مصرف رسانه ای ما را لذت بخش تر کند و یک رابطه انفعالی را به رابطه ای فعال تبدیل نماید. 5. رسانه ها بدون آن که فعال کردن خودآگاه، بر ما اثر می گذارند. 🔹علاوه بر این دلایل، «دن بلیک» یکی دیگر از پژوهشگران عرصه سواد رسانه ای، دلایل زیر را در ضرورت سواد رسانه ای بیان کرده است: 1. ما در یک محیط میانجی و با واسطه زندگی میکنیم. 2. سواد رسانه ای بر تفکر انتقادی تاکید می کند. 3. وجود سواد رسانه ای، بخشی از حیات یک شهروند فرهیخته و تحصیل کرده است. 4. سواد رسانه ای، مشارکت فعال را در یک محیط اشباع شده رسانه ای ترویج می دهد. 5. آموزش رسانه ای به ما کمک می کند تا فناوری های ارتباطی را درک و فهم کنیم. 🔸در این رابطه دکتر یونس شکر خواه دلایل اهمیت سواد رسانه ای را چنین بر می شمارد: 1- رسانه ها بر حیات فرهنگی و سیاسی ما سلطه دارند. 2- تقریبا همه اطلاعات، جز مواردی که آن ها را به طور مستقیم تجربه می کنیم، رسانه ای شده اند. 3- رسانه ها قادرند مدل های ارزشی و رفتاری پر قدرتی خلق کنند. 4- رسانه ها بدون آنکه خود آگاه ما را فعال کنند، بر ما تاثیر می گذارند. 5- سواد رسانه ای می تواند، مصرف رسانه ای ما را لذت بخش تر کند . 6- سواد رسانه ای می تواند یک رابطه انفعالی را به یک رابطه فعال تبدیل کند ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌۶ چیزی که هرگز نباید در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
نقش رسانه‌ها در واقعه کربلا.pdf
2.7M
l پرده نگار آموزشی نقش رسانه‌ها در واقعه کربلا 🔻 جهت تدریس در کلاس‌های سواد رسانه‌ای ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan