فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با احساسات هوش مصنوعی بازی نکنید! 🤦♂
🔹با پیشرفت هوش مصنوعی در آینده احساسات و عواطف نیز به آنها اعمال میشود و در بعضی کارها میتواند به عنوان عامل مثبتی مورد استفاده قرار گیرد.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
● یادتان هست سعدی در گلستان میگفت:
" *دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند* :
*یکی آن که اندوخت و نخورد،*
و دیگر آن که *آموخت و نکرد* ".
حالا یونسکو هم در *جدیدترین تعریفش از سواد* همان *حرف سعدی* را زده است.
● شاید برایتان جالب باشد که بدانید مفهوم سواد در قرن گذشته، تغییرات بسیاری کرده است و این چهارمین تعریف سواد است که توسط یونسکو به صورت رسمی اعلام میشود. به طور خلاصه و طبق این تعریف، باسواد کسی است که بتواند از خواندهها و دانستههای خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
با تعریف جدیدی که یونسکو ارایه داده *باسوادی* ، *توانایی #«تغییر»*
(Change)
است و باسواد کسی است که *بتواند با آموختههایش، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.*
در ادامه و بعد از مروری کوتاه بر تعاریف سواد از ابتدا تا امروز، نکاتی درباره ایجاد تغییر در زندگی بر اساس دانستهها و راهکارهای دستیابی به این مهم، مطرح خواهیم کرد.
●اولین تعریف
○ *توانایی خواندن و نوشتن*
اولین تعریفی که از سواد در اوایل قرن بیستم ارائه شد، صرفا به توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری معطوف بود. طبق این تعریف، فردی با سواد محسوب میشد که توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری خود را داشته باشد.
●دومین تعریف
○ *اضافه شدن یاد گرفتن رایانه و یک زبان خارجی*
در اواخر قرن بیستم، سازمان ملل تعریف دومی از سواد را ارائه کرد. در این تعریف جدید، علاوه بر توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری، توانایی استفاده از رایانه و دانستن یک زبان خارجی هم اضافه شد. بدین ترتیب به افرادی که توان خواندن و نوشتن، استفاده از رایانه و صحبت و درک مطلب به یک زبان خارجی را داشتند، باسواد گفته شد. قاعدتا طبق این تعریف بسیاری از دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاهی کشور ما بیسواد محسوب میشوند چون دانش زبان خارجی بیشتر افراد کم است.
●سومین تعریف
○ *اضافه شدن ۱۲ نوع سواد*
سازمان ملل در دهه دوم قرن ۲۱، باز هم در مفهوم سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف سوم کلا ماهیت سواد تغییر یافت. مهارتهایی اعلام شد که داشتن این تواناییها و مهارتها مصداق باسواد بودن قرار گرفت. بدین ترتیب شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود، حدود ۵ درصد با سواد است. این مهارتها عبارت اند از:
۱- *سواد عاطفی* : توانایی برقراری روابط عاطفی با خانواده و دوستان
۲- *سواد ارتباطی* : توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی
۳- *سواد مالی* : توانایی مدیریت مالی خانواده، دانستن روشهای پسانداز و توازن دخل و خرج
۴- *سواد رسانهای* : این که فرد بداند کدام رسانه معتبر و کدام نامعتبر است
۵- *سواد تربیتی* : توانایی تربیت فرزندان به نحو شایسته
۶- *سواد رایانهای* : دانستن مهارتهای راهبری رایانه
۷- *سواد سلامتی* : دانستن اطلاعات مهم درباره تغذیه سالم و کنترل بیماریها.
۸- *سواد نژادی و قومی* : شناخت نژادها و قومیتها بر اساس احترام و تبعیض نگذاشتن.
۹- *سواد بوم شناختی* : دانستن راههای حفاظت از محیط زیست.
۱۱- *سواد تحلیلی* : توانایی شناخت، ارزیابی و تحلیل نظریههای مختلف و ایجاد استدلالهای منطقی بدون تعصب و پیش فرض.
۱۱- *سواد انرژی* : توانایی مدیریت مصرف انرژی.
۱۲- *سواد علمی* : علاوه بر سواد دانشگاهی، توانایی بحث یا حل و فصل مسائل با راهکارهای علمی و عقلانی مناسب.
از آن جا که با سواد بودن به یادگیری این مهارتها وابسته شد، قاعدتا سیستم آموزشی کشورها هم باید متناسب با این مهارتها تغییر رویه میداد که متاسفانه فعلا سیستم آموزشی کشور ما، هنوز هیچ تغییری در زمینه آموزش مهارتهای فوق نکرده است.
●چهارمین و جدیدترین تعریف
○ *علم با عمل معنا میشود*
با این حال و به تازگی «یونسکو» یک بار دیگر در تعریف سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف جدید، توانایی ایجاد تغییر، ملاک با سوادی قرار گرفته است، یعنی *شخصی با سواد تلقی میشود که بتواند با استفاده از خواندهها و آموختههای خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.*
در واقع، این تعریف مکمل تعریف قبلی است؛ چراکه، صرفا دانستن یک موضوع به معنای عمل به آن نیست. در صورتی که مهارتها و دانش آموخته شده باعث ایجاد تغییر معنادار در زندگی شود، آن گاه میتوان گفت این فرد، انسانی با سواد است.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موارد تست برای نسخه بعدی #تلگرام 7.3
🔹در آپدیت بعدی، شمارندهی تعداد کاراکتر اضافه میشود که بدانید چندکاراکتر دیگر میتوانید بنویسید!
☆ هر متن تلگرامی ۴۰۹۶ و زیرنویس هر فایل میتواند تا ۱۰۲۴ کاراکتر باشد.
🔹از تغییرات دیگر، نحوه نمایش بخش تماس گروهی بازطراحی شده و قابلیت فعالسازی دکمه میکروفون شناور اضافه شده است
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
⭕️ اعتراض توییتر به قانون حذف محتوای غیرقانونی در فضای مجازی
🔸توییتر، تامبلر و ویمئو، سه شرکت فناوری در امریکا، در یک نامه سرگشاده مشترک از اتحادیه اروپا خواستهاند که به جای قوانین سرکوبگرانه که صرفا به دنبال حذف هستند، رویکرد انعطافپذیری در مقابل محتوای آنلاین مضر و غیرقانونی اتخاذ شود.
🔸به گزارش رویترز، این سه شرکت در بیانیه خود، که چهارشنبه 9 دسامبر منتشر شده، تاکید کردهاند که راهحل مقابله با محتوای مضر باید گستردهتر از حذف محتوا باشد، زیرا این امر تأثیر منفی بر آزادی بیان دارد.
🔸این شرکتها معتقدند که تاکتیک بهتر، محدود کردن تعداد افرادی است که با محتوای مضر روبهرو میشوند نه حذف محتوا.
گفتنی است؛ قانون مورد اشاره در بیانیه این سه شرکت فناوری، قانون خدمات دیجیتال است.
🔸این قانون به دنبال اصلاح و به روز کردن قوانین مرتبط با تجارت الکترونیک، حفاظت از اطلاعات مشترکین، بازارهای سرویسها و پلتفرمهای دیجیتال، پایش و نظارت فعالیتهای رقابتی و افزایش رقابت بین پلتفرمهای مختلف اتحادیه اروپاست.
🔸یکی از اهداف این قانون انداختن مسئولیت حذف محتوای آنلاین غیرقانونی و مضر بر عهده شرکتهای فناوری بزرگ و غولهای فناوری است.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
34.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سناریوهای جدید شاخهای اینستاگرام برای جذب فالوور
از پویان مختاری و آناشید حسینی تا شادمهر عقیلی و ریحانه پارسا!
💸 پشت پرده سایتهای قمار چه خبره؟
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
34.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سناریوهای جدید شاخهای اینستاگرام برای جذب فالوور
از پویان مختاری و آناشید حسینی تا شادمهر عقیلی و ریحانه پارسا!
💸 پشت پرده سایتهای قمار چه خبره؟
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔎مانکن زنده و نگاهی برچهارگام تغییرات فرهنگی
🔸امروزه که تعدد تبلیغات و بیلبوردها و تکنیک های جذب مخاطب، کوچه و خیابان و تلویزیون را درنوردیده، سوژه ای عجیب برای مدتی توجهات را جلب نمود.
🔹روش جدید تبلیغاتی #مانکن_زنده و استفاده از مدلینگ زن در ویترین مغازه ها که از چندمغازه محدود در مشهد شروع شد و به کرمانشاه رسید را می توان به عنوان مساله ای فرهنگی اجتماعی نیز مورد بررسی قرار داد.
🔸این پدیده قبل از ایران در کشورهای دیگری نیز آزموده شده و کمافی السابق سوغات تبلیغاتی اروپاست. وقتی خطوط قرمز یک فرهنگ با ابتکار تبلیغاتی سخیفی چون #مانکن_زنده، سحر تبر و ساسی مانکن و...مورد هجمه واقع می شود جای سوال از چرایی و چیستی ماجراست اما از چگونگی تغییرات و نتایج مابعد این رویداد نیز بایستی تحلیلی داشته باشیم.
گام اول، حساسیت(تقدس) زدایی: اساسا برای مهندسی فرهنگی و صورت بندی تغییرات اجتماعی، حرکت نخست، دستکاری محیط و محدودیت های فرهنگی است. چارچوب فرهنگی، باورها و ارزش های یک محیط باید مورد سوال و شبهه واقع شده و با #فعالیت_ایذایی و تحریک پذیری، چهره شفاف فرهنگ را چنگی انداخت و شک آلود نموده و از قداست زدود.
گام دوم انگاره سازی و مدیریت ذهن: ایجادتصویری متکثر و مردد از فرهنگ بعد از تقدس زدایی می تواند راه چاهی برای مدیریت ذهن و قراری باشد برای #ذهن_بی_خانمان و خالی از قداست و یقین و بگوید حق مطلقی وجود ندارد و کسب یقین و معرفت امری الزامی نیست و دروازه های ذهن را باید هرمنوتیکی و چندباندی رها نمود...
گام سوم ذائقه سازی و مدیریت تعلق: بعد از انگاره سازی و خلع سلاح معرفتی و رها کردن دروازه های معرفت، دیگر پایگاه فکری و مبدا و مقصد یقینی وجود ندارد پس بایستی روی علاقه ها تمرکز نمود. وقتی برای بشر، آبی از معرفت گرم نشد و همه معارف از جادو تا دانش و از تخیل تا مذهب همه در یک سبد قضاوت قرار گرفتند، ارباب رسانه بسمت تعلقات و ذائقه بشری شیفت عملیاتی می کند تا بحران معنا و معرفت را جبران نماید. کثرت گزینه ها برای انتخاب بهتر و سرمایه گذاری روی احساسات مخاطب و رو آوردن سمت تنوع طلبی افراطی را از این زاویه بنگریم.
گام چهارم رفتارسازی و مدیریت کنش:
حساسیت زدایی، انگاره سازی و #فرافکنی_تردید، ذائقه سازی و سرمایه گذاری روی تعلقات و احساسات، زمینه لازم را برای تیرخلاص کمپانی ها و چرخه خبیث سرمایه داری جهانی فراهم می نماید. انسان بدون قداست و معرفت و سرشار از احساسات و تلون مزاج، به دنبال نسخه ای برای زندگی در ساحت رفتار و کنشگری است.
مبدا و معاد از نرخ و معنا تهی شده و #باید_در_لحظه_زندگی_کرد. پس باید جهت جداشدن از ترس و اضطراب از زندگی و مرگ پیش رو، از خودآگاهی فارغ شد و به سمت #خودافشایی و حل بحران در ساحت اجتماع حرکت کرد. در معامله حل بحران خود در ساحت جامعه، کالایی جز خودشیفتگی و سرمایه گذاری در سطح ظاهر، دست بشر را نخواهد گرفت.
اینکه انسان به حدی تنزل پیدا کند که در ویترین مغازه ها در نقش مانکن، خودش را نمایش دهد، ناشی از خط سیری انحرافی است که در ساحت فرهنگ جامعه ایجاد شده و این بیماری تنزل شخصیت، در طرف خرید بازار نیز با #پدیده_انسان_های_پرسه_زن مواجه است که خودشیفتگی و بحران شخصیت این مانکن های زنده را بازتولید می نماید.
تراژدی فرهنگ فقط شامل خودشیفتگی و بحران شخصیت عده ای و تلون مزاج و پرسه زنی و چشم چرانی عده ای دیگر نمی شود. اساسا #صنعت_فرهنگ برای تنفس بیشتر و به روز ماندن در عرصه تمدنی، به تئوریسین ها و مدیران بیمار و لیبرال مسلکی احتیاج دارد که این چرخهرا پشتیبانی نموده و در میان توده مردم درونی سازی نمایند.
✍علیرضامحمدلو
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🎯تو وظیفهداری زیبا باشی! بهرهکشی از بچههای بامزه در اینستاگرام
💠نشانه کودکآزاری همیشه یک چشم کبود و بدن زخمی نیست. کودکآزاری همیشه در چهره دختر ۵ سالهای که سرچهارراه دستفروشی میکند، نمود ندارد. #کودکآزاری خیلی وقتها جنبه #روانی دارد. مثلا پدر و مادری که چون فرزند بامزه و خوش سر و زبانی دارند، در فضای مجازی از او بیگاری میکشند تا آگهی بیشتری بگیرند و از راه بامزگی کودکشان پول در بیاورند، دارند کودک خود را آزار میدهند.
💠یک رواندرمانگر درباره آسیب هایی که کودکان کار اینستاگرام را تهدید میکند، میگوید: «قبل از هر چیزی باید به والدین آموزش بدهیم که چرا این کار اشتباه است، چرا جرم است و چرا بچهها با این اقدام ناآگاهانه آسیب میبینند. جواب این سوال ساده است. ما با انتشار تصاویر فرزندمان به طور عمومی، #حریم خصوصی او را از بین میبریم. منِ بزرگسال وقتی عکسی از خودم در فضای مجازی منتشر میکنم در واقع خودم تصمیم گرفتهام که حریم خصوصیام را بشکنم اما یک بچه ۴ یا ۵ ساله نمیتواند در اینباره تصمیمگیری کند. موضوع دیگر اینکه ما انتشار تصاویر و ویدئو از فرزندمان، او را تبدیل به وسیلهای برای نمایش دادن میکنیم. خودمان فرزندمان را بزک و دوزک میکنیم، لباسهای عجیب میپوشانیم و با زبان بیزبانی به او میگوییم تو یک شیء هستی و وظیفه داری زیبا باشی! متاسفانه حتی دیده شده است که این خانوادههای ناآگاه لباسهای فرزندشان را قیمتگذاری میکنند و به دنبالکنندگان صفحهشان میفروشند. یعنی کودک در اینجا با چیزهای بیارزش، ارزش پیدا کرده است. کودک یاد میگیرد که چیزهای کممحتوا و کمارزش دنیا را ارزشمند ببیند. فکر میکند که مثلا با تاج و کفش تولدش موجود ارزشمندی شده است و از طرفی انتظار دارد که همهجا با او اینطور رفتار کنند.»
💠این روانشناس اضافه میکند: «والدین ناآگاه با این کار یک #شخصیت_نمایشی از فرزندشان ایجاد میکنند. شخصیتهای نمایشی برای دیدهشدن هر کاری میکنند و ما با این دوربین در دست داشتنها داریم به فرزندمان یاد میدهیم که باید همیشه از مردم #لایک بگیرد. بچههایی که با این تفکر رشد میکنند، فکر میکنند که همیشه خیلی راحت میتوانند پول در بیاورند. در حالی که کودک نمیداند الان فقط به خاطر کمسن بودنش پول در میآورد و وقتی بزرگ شود مثل همه آدمهای معمولی باید کار کند تا دستمزد بگیرد.»
✅متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
https://www.isna.ir/news/98052311201/
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
✅ تصویر ایران در رسانههای بیگانه
🖌دكتر #على_دارابى
🔸نسل اول شبکههای تلویزیونی ماهوارهای فارسی زبان از اواخر دهه شصت با دو شبکه سلطنت طلب و منافقان در ساعات محدودی تولید و پخش برنامه، کار خود را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد. و امروزه با حدود۳۰۰شبکه و پخش ۲۴ساعته، تمرکز اصلی خود را متوجه «ایران و مسائل آن» نموده اند. و کالبد شکافی این شبکه ها نشان میدهد که اهداف، رویکرد و خط مشی اصلی آنها علیه ایران و انقلاب اسلامی است و تلاش دارند «تصویری سیاه، ناامید کننده، هراس انگیز» را در قاب خود نشان دهند.
🔅اهم این راهبردها و خط مشیها بشرح زیر است:
1️⃣ ایران هراسی: کسینجر از استراتژیست ها و مقامات اسبق آمریکا از طراحان اصلی این تفکر است. او از امپراتوری شیعی سخن گفت و هدف ایران را توسعهطلبی و مداخله در امور سایر کشورها بیان کرد. در حالی که پذیرش و اقبال ملتها و جنبشهای اسلامی از انقلاب اسلامی داوطلبانه بوده است و تأثیر انقلاب از نوع اشغالگری و لشکر کشی که آمریکاییان و متحدان غربی آنها در سراسر دنیا در حال انجام هستند نیست. قصد آمریکا از «ایرانهراسی»، شیعههراسی و اسلامهراسی آن است که جبهه مقاومت و اتحاد مسلمانان و کشورهای منطقه را به نفع استکبار فراهم کنند.
2️⃣ ایران تهدیدی برای صلح جهانی: برنامههای هستهای صلحآمیز ایران که حق مسلم هر کشوری و برای مصارف صلحآمیز در حوزه سلامت، بهداشت، علم و فناوری کاربرد حیاتی دارد را این رسانهها به دروغ و بزرگ نمایی تهدید برای صلح و امنیت جهانی میدانند.
معاهده ۱+۵ موسوم به برجام رسما و آشکارا اعلام کرد که ایران بهدنبال صلح است. حتی پذیرش پروتکل الحاقی (NPT) به صورت داوطلبانه گامی شفاف برای نشاندهنده عزم ایران برای کار هستهای خود بوده است. اما این رسانههای ماهوارهای همواره از بزرگنمایی، ترس، تهدید توسط ایران بهخاطر برنامه هستهای می گویند.
در این سالها بیش از هفت نفر از #دانشمندان_هستهای و دفاعی ایران توسط رژیم اسرائیل، آمریکا و متحدان مرتجع آن ترور شده و به شهادت رسیدهاند.
رهبری معظم انقلاب اسلامی رسما اعلام کردند که ساخت بمب اتم را ایران شرعا جایز نمیداند، اما رسانههای ماهوارهای عمدا همه این گامهای صلحآمیز را نادیده میگیرند و بایکوت خبری میکنند.
3️⃣ سیاهنمایی از ایران : بیتردید در هر کشوری فهرستی از کارهای انجام شده، بر زمین مانده و نیز کژیها و نارساییها وجود دارد، ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. اما این شبکهها که پول و امکانات خود را از بیگانگان میگیرند مأموریت دارند این ضعفها و نارساییها را برجسته و ناکارآمدی حکومت دینی را در افکار عمومی جا بیندازند و بحرانها و مشکلاتی چون سیل، زلزله و ... را به «نوع حکومت» در ایران ارجاع دهند. کرونا پدیدهای بود که به مدد برخی رسانههای مستقل در دنیا توانست چهره عریان آمریکا و غربیها را به تصویر بکشد و استیصال و نابسامانی این دولتهای متمدن را عیان نماید. اما همین رسانههای فارسی زبان بیگانه اصلا سخنی از این نابسامانی، در آن کشورها ارائه نمیکنند و بر عکس پارهای از مشکلات و ضعفهای ایران را بر جسته و بزرگنمایی میکنند.
4️⃣ برجستهسازی مطالبات زنان: انقلاب اسلامی خدمات بزرگی برای جامعه زنان به ارمغان آورده است. برخی از تحلیلگران مستقل غربی اخیرا اعلام کردهاند که ایران بیشترین زن دارای مدرک دکتری در دنیا را دارد. زنان ایرانی امروزه در دانشگاهها، مدارس، کارخانجات، مزارع، مؤسسات دانشبنیان نقش محوری دارند. در بسیاری از مسابقات علمی و ورزشی مدالآور و قهرمان هستند. اما این دستاورد عمدا از قاب تلویزیونهای ماهوارهای پنهان است.
5️⃣ ایران کشوری در حال فروپاشی: این رسانهها از ابتدای فعالیت خود همواره به مخاطبان خود وعده سرنگونی جمهوری اسلامی را بزودی دادهاند؟! از این بهزودی ۴۲ سال میگذرد و خیلی از بدخواهان جمهوری اسلامی که چنین افکاری را در سر داشتهاند به کام مرگ رفتهاند اما این رسانهها بهطور مستمر تلاش میکنند از ایران کشوری بیثبات، بیآینده نشان دهند. دامن زدن به برخی از اختلافات میان مسوولان، وجود دیدگاههای مختلف در اداره کشور که نشانه بارز مردمسالاری و دموکراسی است را به «جنگ قدرت» تشبیه میکنند.
❇نکته اصلی آن است که این رسانهها برای این اهداف از حمایت و پول آمریکا و اروپا و ارتجاع عرب استفاده میکنند. اما بر مسوولان و مدیران ما فرض است که با آگاهی از این تصاویر خود ساخته بهانه کمتری بهدست بیگانگان دهند و از سوی دیگر رسانههای دیداری و شنیداری، مکتوب، سایتهای خبری و رسانهای ایران هم انتظار جدی است که در جنگ روایتها حرفهای و مبتکرانه وارد عمل شوند.
🔗مطالعه کامل👇
sobhe-no.ir/newspaper/1076/3/44061
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔵 احتمال اضافه شدن قابلیت ویدیو چت به توییتر
♦️ توییتر استارتاپ ویدیو چت و اسکرین شیرینگ Squad را خریداری کرد.
♦️ آنطور که در گزارش نوشته شده، Squad به توییتر کمک میکند تا فرمتهای جدیدی برای ایجاد گفتگوهای مفرح، معنی دار و درگیرکننده بسازد.
♦️ احتمالا توییتر با تصاحب Squad در پی ارائه قابلیت ویدیوچت است.
♦️ همچنین خرید Squad احتمالاً به معنی پایان فعالیت سرویس لایو استریم توییتر یعنی «پریسکوپ» خواهد بود.
♦️پریسکوپ اپلیکیشنی است که به کاربران اجازه میدهد ویدیوهای زنده را برای دنبالهکنندگانشان مخابره کنند.
♦️ ظاهراً توییتر نمیخواهد به کاربران اجازه مخابره ویدیوهای زنده در مقیاس بزرگ را بدهد و میخواهد این قابلیت را به شکل محدود فعال کند.
♦️ اسکوآد یکی از استارتاپهای موفق دوران کرونا بود و موفق به جذب سرمایه ۷.۲ میلیون دلاری شد و شاهد افزایش چشمگیر ۱۱۰۰ درصدی در استفاده بوده است.
♦️ این اپلیکیشن به کاربران اجازه میدهد نمایشگر موبایل یا دسکتاپ خود را حین ویدیو چت به اشتراک بگذارند و قابلیت اسکرین شیرینگ را فراتر از استفاده شرکتی برد.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
✅«لطفاً بیشتر لخت نشو...»
✍ محسن مهدیان
عکسی از آقای آقامیری با شلوارک و در کنار یک سگ منتشر شد که مورد توجه کاربران مجازی قرار گرفت. در همین رابطه خانومی در توئیتر تعریضی به این عکس داشت که از جهت سواد رسانه قابل تامل است. آن خانوم خطاب به جناب آقامیری نوشته بود "فهمیدیم مثل مائید لطفا بیشتر لخت نشو"
آدم ها را همیشه از جهت رفتار ملون شان تحلیل کرده ایم. اینکه رفتار فلانی برای محبوبیت و منبرش ممبرسازی است. مثلا همین آقای آقامیری عزیز مدتی پیش با خانومی رقاصه به لایو نشست و برایش تصنیف روحوضی می خواند. نمی دانم شاید به این دلیل که بعد محبوبیت بیشتر روی طرفدارها اثر اخلاقی و چه و چه بگذارد.
اینبار از زاویه مخاطب به مساله نگاه کنید. چه فرآیندی در ذهن من و شما می گذرد که پروسه فریب کامل می شود و ما این افراد را فالو و به سمت شان کشش پیدا می کنیم؟
سواد رسانه ی اینجاست.
ماجرا ساده است. شما چون خودتان را دوست دارید، هرکس که شما را تائید کند رهبرتان می شود. نمی شود؟ لطفا صادق باشید.
من وشما در رسانه ها و لابه لای این همه انبوه مطالب دنبال چه می گردیم؟ حقیقت؟ شوخی نکنید.شما دنبال حقیقت نیستید. شما دنبال هرآنچه هستید که تائیدتان کند. بگوید شما درست فکر می کنید. درست زندگی می کنید.گ کمکتان بکنم؟ به حلقه کسانی که در توئیتر و اینستاگرام فالو کردید و به ترکیب گروه های مشترک تلگرامی تان مراجعه کنید. نکته مشترک همه آنها چیست؟ مثل هم بودن. شبیه هم هستید. همدیگر را تائید می کنید. همین.
این گارد رسانه ای من و شماست که عده ای را به هوس می اندازد، خریدار هیجان و کاسب لایک های تان شوند. این افراد چه بسا خلوت شان با جلوت شان متفاوت باشد. از هویت شان هم می گذرند تا باتائیدتان، کاسب توجهات شما باشند. بنابراین حرفی نمی زنند که حق باشد، حرفی می زنند که شما دوست داشته باشید. اما بیائید یک بار از این افراد عبور کنیم. چه شد که اجازه دادیم فریب مان دهند؟
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اتصال مغز دو استاد دانشگاه از طریق اینترنت برای اولین بار
🔸رابط مغز و رایانه یا BCI به تازگی وارد عرصه جدیدی به نام Brain-to-Brain interface شده و سعی دارد از طریق اینترنت، تله پاتی را به صورت علمی تحقق بخشند!
🔹در این آزمایش دو استاد دانشگاه در دو اتاق مجزا نشسته اند. استاد اول فکر میکند تا محرکی را فعال کند و استاد دوم انگشتش بدون اراده خود پس از فعالسازی آن محرک دکمه شلیک را میزند!
به آینده خوش آمدید!
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan