🔰حکمرانی مردمی در تولید محتوا
🔹یک راهکارکاملا عملیاتی
🔸بگذارید این یادداشت را به طرز شگفت انگیزی شروع کنم....
✅ایا میشود یک کاربر آماتور فضای مجازی با نیم ساعت آموزش موشن گرافی حرفه ای تولید کند؟😳ایا می شود با 10 دقیقه اموزش کلیپ و پوستر حرفه ای تولید کنیم؟😳
با کمال تعجب باید بگویم، بله این سوالات امکان پذیر است.
📌امروزه در فضای مجازی سامانه ها انلاین و ابزار های طراحی شده است که مسیر انجام تولید محتوا را به شدت آسان کرده است که به این سامانه ها اصطلاحات سامانه های cps میگوییم (content production system)
🔺بگذارید چند سامانه و ابزار های تولید محتوا cps را به شما معرفی کنم
📡 سایت های تولید محتوا
جهت استفاده از این سامانه ها از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده نمایید❗️
🖍سایت ساز:سایت وب زی
ادرس سامانه:webzi.ir
🖍اپ ساز:سایت اپتو
ادرس سامانه:appeto.ir
🖍موشن گراف ساز:سایت ویدیوت
ادرس سامانه:videot.io
🖍کلیپ ساز انلاین :سایت فلت رندر
ادرس سامانه:flatrender.ir
ادرس سامانه: viditor.net
ادرس سامانه: clipam.ir
🖍لوگوساز انلاین:لوگونومی
ادرس سایت:logonomy.ir
📡 اپلیکیشن های تولید محتوا
با استفاده از گوشی اندروید این ابزارهای قابل استفاده هستند❗️
🖌داستان ساز:اپلیکیشن انیمت فری
لینک دانلود:yun.ir/8l6df8
🖌اکولایز ساز:اپلیکیشن covermaker
لینک دانلود:yun.ir/ghhggc
🖌فیلم ساز:اپلیکیشن kine master
لینک دانلود:yun.ir/sb1lgb
🖌پوستر ساز:اپلیکیشن پیکس ارت
لینک دانلود:yun.ir/u5j1gd
🖌پوستر ساز:اپلیکیشن کنوا
لینک دانلود:yun.ir/w4b6oc
🔹با استفاده از این ابزار های فضای مجازی، کاربران می توانند با حداقل زمان جهت یادگیری و صرف هزینه، دست به تولید محتوای فاخر و حرفه ای بزند
🖌طبق مصوبات مجلس و دولت حدود دو هزار میلیادر تومان بودجه برای تولید محتوا مجازی تخصیص داده شده است.اساسا ایا بدنبال رویکرد سازمانی جهت تولید محتوایِ مرکز محور و پایتخت محورانه هستیم که خمودگی،عدم خلاقیت،هزینه های سرسام اور و نداشتن شبکه های توزیع خاکستری گریبانگیرشان است؟
🔸اگر بتوانیم با طراحی و بومی سازی سامانه های cps برآییم، این استراتژی می تواند مردم را مجهز به ابزاری کند که خودشان تولید کننده محتوا باشند. در این استراتژی خود مردم و ملت، محتوا برای گروه های خانوادگی، شبهات نظام، و هزار موضوع دیگر که نیاز تبیین گری دارد، بدون فراخوان و صرف هزینه های بالا، تولید انبوه را انجام میدهند و شبکه انتشار محتوا را در بین جمعیت خاکستری که ستاد ها ندارند، مردم می توانند ان شبکه توزیع حقیقی را به وجود بیاورند.
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
🆔 @nasraa_ir
22.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | مجموعه ویدئوهای مهارتهای هفتگانه تبیین
🔻 مهارت دوم: تفکر خلاق
#جهاد_تبیین
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی خراسان رضوی
🆔 @nasraa_ir
🕹ثبتنام دوره تابستانی انستیتو ملی بازیسازی آغاز شد
انستیتو ملی بازیسازی با هدف تعلیم و تربیت نیروی بازیساز بومی، این روزها در تدارک و برنامهریزی برای ثبتنام و شروع ترم تابستانی خود است. این دوره آموزشی تابستانی همانند گذشته در 3 دپارتمان فنی، هنری و طراحی با 23 کلاس و با حضور 19 استاد برگزار میشود.
🎮 مهلت ثبتنام: تا ۱۵ تیرماه
🔖 مهلت استفاده از 20 درصد تخفیف برای همگان، تا ۱۰ خرداد
🎁 کد تخفیف: J3TH
📞 دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره:
021-88860923
📎 لینک ثبتنام
📍 خبر کامل را اینجا بخوانید
✴️آمار شبکه های اجتماعی ایران در سال 2022
🔹در ژانویه 2022، 47.70 میلیون کاربر شبکه های اجتماعی در ایران وجود داشت.
🔹تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در ایران در آغاز سال 2022 معادل 55.8 درصد از کل جمعیت بود.
📍 اما توجه به این نکته مهم است که کاربران شبکه های اجتماعی ممکن است این تعداد نباشد به این دلیل که لزوما هر حساب کاربری متعلق به یک نفر نیست و ممکن چند کاربری متعلق به یک نفر باشد.
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
🆔 @nasraa_ir
12.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #موشن_گرافی | تربیت دینی در عصر هوچیگری رسانههای ضددین چگونه ممکن است؟
#تربیت_رسانه_ای
#خانواده
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی کرمان و فارس
🆔 @nasraa_ir
25.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | مجموعه ویدئوهای مهارتهای هفتگانه تبیین
🔻 مهارت سوم: تولید محتوا
#جهاد_تبیین
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی خراسان رضوی
🆔 @nasraa_ir
✅ نحوه آموزش سواد رسانه ای خبری در کلاس های درس استرالیا
#سواد_رسانه_ای
#سایبر_منز
⚠️ قسمت اول
💢 اخبار را می توان به عنوان "هر اطلاعات دقیقی که تصمیم گیری در مورد مسائل شخصی و اجتماعی را تسهیل می کند"، تعریف کرد؛ بنابراین افراد را قادر می سازد تا به طور مؤثرتری با جامعه تعامل داشته باشند. اینترنت عمیقاً بر نحوه مشارکت جوانان استرالیایی در جامعه تأثیر گذاشته است، از جمله نحوه تعامل آنها با اخبار. پلتفرمهای دیجیتال با رسانههای سنتی مانند تلویزیون دررقابتند تا توجه جوانان را در زمینه دسترسی به اطلاعات و سرگرمی جلب کنند.
💢 در این میان، اخبار به سرعت از طریق تعداد روزافزون پلتفرمهای رسانههای اجتماعی تولید و پخش میشوند و کاربران رسانههای اجتماعی با اخباری از منابع مختلفی مواجه میشوند. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به طور فزایندهای در تعیین نحوه دسترسی و تعامل جوانان با اخبار و بازتعریف اخبار نقش دارند. طبق تحقیقات در استرالیا 38 درصد از کودکان (8 تا 12 سال) اغلب یا گاهی، اخبار را از رسانههای اجتماعی دریافت میکنند، در حالی که برای نوجوانان این موضوع 75 درصد است.
💢 سرعت تهیه و اشتراک گذاری اخبار از طریق رسانه های اجتماعی، تأیید منابع و بررسی ادعاها را پیچیده می کند، علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان میدهد از روشها و استراتژیهای پیچیدهای برای پخش اطلاعات نادرست آنلاین استفاده میشود که اغلب به عنوان خبر ارائه میشوند و مفهوم کلی «اخبار» به طور فزایندهای درحال ناپایدار شدن است. این امر منجر به ایجاد ادعاها و ادعاهای متقابل در قالب "اخبار جعلی" در لحظات حساس مانند انتخابات، بلایای طبیعی، اقدامات تروریستی و اخیراً در طول همه گیری ویروس کرونا شده است.
⚠️ ادامه دارد...
✍️ سیدمسعودموسوی
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
🆔 @nasraa_ir
25.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | مجموعه ویدئوهای مهارتهای هفتگانه تبیین
🔻 مهارت چهارم: ارتباط گیری مجازی
#جهاد_تبیین
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی خراسان رضوی
🆔 @nasraa_ir
12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #موشن_گرافی | اصل مدیریت در مصرف رسانهها
#رژیم_مصرف
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی خراسان شمالی
🆔 @nasraa_ir
⭕️ نحوه آموزش سواد رسانه ای خبری در کلاس های درس استرالیا
#سواد_رسانه_ای
#سایبر_منز
⚠️ قسمت دوم
💢 استدلال محققان این است که آموزش سواد رسانهای این ظرفیت را دارد که جوانان را به گونهای آماده کند تا بتوانند در صورت مواجهه با اطلاعات نادرست، آنها را شناسایی، رد و تحلیل کنند. علاوه بر این، برخی از محققان معتقدند که سواد رسانهای میتواند تأثیر کلیشههای نژادی و قومی را که در محتوای رسانههای خبری مشهود است کاهش دهد؛ این موضوع پس از تظاهرات سال 2020، در زندگی سیاه پوستان ایالات متحده و سایر نقاط جهان ازجمله استرالیا نمایان بوده است.
💢 برخی از مطالعات نشان می دهد که میان میزان توانمندی در نگاه منتقدانه به اخبار و افزایش مشارکت جوانان در فعالیت های مدنی ارتباطی مستقیم وجود دارد. آموزش سواد رسانه همچنین می تواند علاقه جوانان را به اخبار و رویدادهای محلی و جهانی افزایش داده و در نتیجه موجب اشتیاق مشارکت آنها در امورات جامعه شود.
💢 در ابتدا، ضروری است تا تلاشهایی را که درگذشته در مدارس استرالیا برای آموزش سواد رسانه ای جوانان انجام شده است، درک کنیم. تحقیقات بسیار کمی در مورد نحوه ادغام اخبار در سیستم آموزشی مدارس استرالیا و میزان توانایی معلمان برای آموزش به دانش آموزان در این حوزه انجام شده است.
💢 یک بینش در مورد میزان آموزش سواد رسانه ای از دو نظرسنجی ملی که از جوانان استرالیایی (سنین 8 تا 16 سال) که در سالهای 2017 و 2020 انجام شد، وجود دارد؛یافتههای سال 2020 نشان میدهد در حالی که دنبال کردن اخبار برای نیمی از جوانان استرالیایی مهم است (49%) و اکثر جوانان اخبار را به طور منظم از منابع مختلف رصد می کنند، اما تنها 1 نفر از هر 5 نفر (20%) گفته اند درسی دارند که به آنها در صحت سنجی و اعتبارسنجی اخبار کمک می کند و یک نفر از هر سه نفر (34٪) گفته اند که حداقل یک درس برای کمک به خبرنویسی وجود دارد؛ این آمار از سال 2017 تغییری نکرده است.
⚠️ ادامه دارد...
✍️ سیدمسعودموسوی
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
🆔 @nasraa_ir
26.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | مجموعه ویدئوهای مهارتهای هفتگانه تبیین
🔻 مهارت پنجم: شهامت داشتن
#جهاد_تبیین
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی خراسان رضوی
🆔 @nasraa_ir