⭕️ برترین مستندهای سال 1398 از نگاه مخاطبان
1️⃣ اختاپوس: صنعت خودروسازی در ایران
2️⃣ ایکسونامی: صنعت پورن در جهان
3️⃣ عابدان کهنز: فعالیتهای تربیتی مسجد امیرالمومنین (ع) شهریار
4️⃣ ترور سرچشمه: ترور شهید بهشتی
#انواع_رسانه
#بازنمایی
@nasraa_ir
🔖 گوشیِ هوشمند صاحبش را میبلعد
▪️زندگی ما طوری شده که بدون گوشی هوشمند دستکمی از جهنم ندارد. البته عجیب هم نیست؛ پیشتر کارشناس طراحی گوگل، تریستان هریس، گفته بود که «گوشیهای هوشمند طوری ساخته شدهاند که اعتیادآور باشند». اما با این اعتیاد چه میشود کرد؟ اگر شبکههای اجتماعی را ترک کنیم، شاید حتی امنیت معیشتمان هم به خطر بیفتد. از سوی دیگر، اگر در آن بمانیم، آرامش روح و روانمان را با دست خود سرکوب خواهیم کرد. دو کتاب جدید راهحلهایی دارند که شاید به درد ما هم بخورد.
📌 برای خواندن مطالب این پرونده به لینک زیر بروید:
http://tarjomaan.com/report/9685/
#آسیبهای_رسانه
#اعتیاد_رسانهای
#آداب_مصرف
@nasraa_ir
⭕️ دست الهی همراه نمایندگان فاسد!
🔹 مغالطه، نوعی شبهاستدلال برای به خطا انداختن مخاطب است. ایشان استدلال که هیچ، مغالطه هم که هیچ، نوع دیگری از شبهاستدلال به کار گرفته اند که باید نام «مطهریات» بر آن گذاشت.
🔹 پیش از این به چنین شبهاستدلالهایی ربط دادن گودرز به شقایق میگفتند.
🔹 از برکات شبکههای اجتماعی، یکی هم نشان دادن عمق فکری و استحکام مبانی نظری برخی مسئولان است.
#طنز
#مغالطه
#شبکههای_اجتماعی
@nasraa_ir
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آنتی_ویروس_کرونا
قسمت هشتم: به تیتر و عکس بسنده نکنیم‼️
♦️با کلیک کردن روی تیتر یا عکس، کل ماجرا رو بررسی کن!🔍
#آنتی_کرونا
#سواد_رسانه_ای
#باشگاه_سواد_رسانه_ای
#المپیاد_سواد_رسانه_ای
#مخاطب_فعال
#کرونا
@imlc_ir
قدرت تعیین میکند که چه چیزهایی باید فراموش شوند یا به یاد آورده شوند.
" گئورک زیمل”
#جریانشناسی_رسانه_ها
#قدرت_و_رسانه
🌎نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
@nasraa_ir
ضرورت مستندسازی تجربه مواجهه ایرانی با «کرونا»
📝منصور ساعی، استادیار ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
✅ایران به عنوان کشور در چشم باد حوادث تلخ، در تاریخ زبانزد است.
✅شاید از خود بپرسیم، این تکرارشوندگی بحران ها و رویدادهای تراژیک چه نتیجه ای جز تلنبارشدن غم روی غم داشته است؟ آیا به درس و برنامه حاکمیت برای سیاست گذاری و اقدام برای پیشگیری و کنترل مطلوب بحران تبدیل شده است یا برگ غم انگیز دیگری به حافظه تاریخی مردمان ایران زمین اضافه شده است؟ چرا؟ پاسخ روشن است: «عدم مستندسازی تجربه زمان بحران»
✅مستندسازی تجربه در زمان بحران تنها تهیه و انتشار خبر و گزارش سریع، شفاف و به موقع رویدادها و آگاهی ها نیست. مستندسازی تنها داستان موفقیت ها و به خودنمایی های فردی و سازمانی نیست. مستندسازی تنها داستان شکست ها و ناکامی ها نیست.تنها ثبت همکاری و کارتیمی و مشارکت هماهنگ همه سازمان ها و مردم نیست، تنها مدیریت پیام ها و اخبار، شایعات و اخبار جعلی نیست. تنها خبرهای خوب نجات جان انسان ها و امیدبخشی و افزایش تاب آوری اجتماعی نیست. مستندسازی تجربه تنها مدیریت بودجه و منابع و امکانات نیست، بلکه همه اینها و اضافه بر اینهاست.
✅مستندسازی تجربه زیسته بحران یعنی تهیه گزارش های تحقیقاتی بی طرفانه از تمام ابعاد رویداد،تلاش ها، ناکامی ها، خطاها،کوتاهی ها،موفقیت ها،ابتکارها، خلاقیت ها، برنامه ها، هماهنگی ها، ناهماهنگی ها، قانونگریزی ها،فسادها و احتکارها و..است.
✅مستندسازی تجربه بحران به تصمیم سازی و سیاست گذاری داده محور و شفاف می انجامد. به یک سیستم سیاسی و یک نظام اجتماعی خلاء ها و چالشها و فرصتها را یادآور می شود و برای مواجهه با بحرانهای احتمالی پیش رو چشم انداز را روشن می کند.
✅در بحران کرونا، یک ضرورت و اقدام فوری مبتني بی مسئولیت اجتماعی و انسانی ملی برای مستندسازی جامع از سوی دولت باید انجام شود
✅دولت همین الان و در زمان بحران کرونا باید مستندسازی کند نه بعد از بحران. یعنی تا زمانی که شواهد و فکت ها در دسترس هستند و همه چیز در میدان قابل رصد است، باید این کار انجام شود. فردا دیر است.
✅دولت مسئولیت مستندسازی این تجربه را باید به نهادهای علمی و مدنی یک تیم بین رشته ای علاقه مند و متخصص بی طرف واگذار کند تا به طور شفاف تمام ابعاد این بحران مستند شود و در سیاستگذاری های ملی مورد بهره برداری قرار گیرد. نتایج مستندسازی تجربه ها به درس ملی برای دولت و ملت تبدیل می شود./ کافه ارتباطات
#کارکرد_رسانه
#کروناویروس
@nasraa_ir
⭕️ بازتولید فیلمفارسیها در غفلت مسئولان فرهنگی
▪️ فیلمفارسی یا «سینمای آبگوشتی» عنوانی برای فیلمهای مبتذل، سطح پایین و ضعیف قبل از انقلاب است.
▪️ نگاهی به پرفروشترین فیلمهای سالهای اخیر نشان میدهد سینما با سرعتی بالا به سمت سینمای آبگوشتی پیش میرود.
▪️ شوخیهای جنسی و عبور از خط قرمزهای فرهنگی و عرفی، مهمترین مضمون اینگونه فیلمهاست.
#سینمای_ایران
#ابتذال_فرهنگی
#مدیریت_رسانه
@nasraa_ir
12.edit_.05.pdf
4.05M
🔵 قدرت بازی را دستکم نگیریم!
🔹 مجله بازیبان را دانلود کنیدو بخوانید!
🔸 بخشی از این مجله اختصاص به معرفی بازی برای بازی کردن دارد و بخشی هم اختصاص به تجربه نویسندگان بازیبان از بهترین و متفاوت ترین بازی هایی که انجام دادند.
#انواع_رسانه
#رسانه_بازی
#اثرگذاری_رسانه
@nasraa_ir
🔲 با «جوانان» کارها دشوار نیست!
💠 رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عیدانه خود تاکید کردند که ما باید در فضای مجازی قوی شویم.
💠 مکرر در سخنان ایشان شنیدهایم که ایشان «جوان» را سرمایه تحولآفرین برای یک ملت میدانند.
💠 قوت در فضای مجازی منوط به واسپاری امور آن به نسل «جوان» است.
💠 نشاط جوانی، جستجوگری کاوشگرانه، ریسکپذیری، بلندهمتی و امیدواری به آینده بایستههای «قوی» شدن است و اینها همه در نیروی «جوان» جمع است.
#باید_قوی_شویم
#روز_جوان
#مدیریت_رسانه
@nasraa_ir
🔺 «خروج» ابراهیم حاتمی کیا بدون اکران وارد شبکه نمایش خانگی میشود!
▫️فیلم سینمایی «خروج» تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا طی روزهای آتی در سامانه فیلیمو و نماوا به صورت آنلاین عرضه می گردد.
▫️با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور طولانیمدت مردم در خانهها در چند ماه گذشته و آتی، سازمان هنری رسانه ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا گرفت.
▫️«خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است.
@nasraa_ir
⭕️ اولینهای سینمای ایران
🔻 1279ه.ش: ورود سینماتوگراف در زمان مظفرالدین شاه
🔻 1305ه.ش: اولی سینمای ایرانی
🔻 1309: اولین فیلم صامت ایرانی با عنوان «آبی و رابی»
🔻 1312: اولین فیلم ناطق ایرانی با عنوان «دخترلر»
🔻 1361: اولین مجله سینمایی ایرانی
#تاریخچه_سینما
#رسانه_سینما
#انواع_رسانه
🔰 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
@nasraa_ir