💻لیست ابزارهای هوش مصنوعی رایگان برای مطالعه سریع مقالات
سایت summarizer.scholarcy.com
خلاصه سازی مقاله
تولید خودکار فلش کارت و پاورپوینت
استخراج بخش های مهم مقاله
توضیح نتایج در یک جمله
سایت semanticscholar.org
هایلایت بخش های مختلف مقاله
کارت های رفرنس برای مقاله
استخراج جملات مهم مقاله برای مطالعه سریع
سایت perplexity.ai
خلاصه سازی و نکته برداری علمی مقالات با رفرنس
دسترسی به GPT-4
سایت app.silatus.com
خلاصه سازی مقالات
امکان آپلود مقالات بسیار حجیم
ارائه API برای خودکاری سازی
🔰سایت cubox.cc
تولید خودکار فهرست محتوا
توضیح تکمیلی برای هر بخش
خلاصه سازی و ساده سازی متن
🔰سایت storywiz.io
ساخت خودکار ارائه تصویری زیبا در قالب استوری
افزونه مرورگر
خلاصه سازی مقالات
🔰سایت chat.portal.so
پاسخ به سوال براساس مقاله
دسترسی به مدلهای GPT-4 vision
دسترسی به مدلهای متن باز جهت استفاده نامحدود
🔰سایت threesigma.ai
پاسخ به سوال بر اساس مقاله با رفرنس به محتوای مقاله
امکان آپلود مقاله تا حجم 30 مگابایت
چت با یک یا چند مقاله
🔰سایت sread.ai
طرح سوال از مقاله
افزونه مرورگر
تولید نقشه ذهنی از مقاله
#هوش_مصنوعی
💢روزانه چقدر در شبکههای اجتماعی وقت می گذارنید؟
🔻ممکن است بر اساس فعالیت خود فرض کنید که کشور شما احتمالاً از نظر میانگین استفاده از رسانههای اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارد، اما نتایج این نظرسنجی ممکن است شما را شگفت زده کند.
🔻یک کاربر معمولی اینترنت تقریباً 2 ساعت و نیم در روز در شبکههای اجتماعی وقت می گذراند به طور متوسط زنان 16 دقیقه بیشتر از مردان در روز در شبکههای اجتماعی وقت می گذارند.
🔻تیک تاک بالاترین میانگین زمان صرف شده برای هر کاربر را دارد، در حالی که یوتیوب بیشترین سهم کلی از کل زمان رسانه های اجتماعی را دارد.
#اینفوگرافیک
#شبکههای_اجتماعی
#آمار
✴️ مرکز نسرا استان اصفهان برگزار میکند:
🔺وبینار خلاقیت در تولید محتوا
💢 سرفصل های آموزشی:
🔰 استراتژی محتوا
🔰تولید فاخر
👨🏻🏫 مدرس:
محمد حیدری
🕦 شروع دوره:
سه شنبه ۱۵ آبان ماه ساعت ۱۶:۰۰
📲 لینک ورود به کلاس؛
https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125510/l/fa
💠علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانالنسرا لنجان در پیام رسان روبیکا مراجعه نمایند👇👇
🆔@nasralenjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیا کنشگری نسل زد لزوماً باید در مایههای راه اندازی کمپین بین المللی باشد؟
📌قضیه فلسطین یک فرصت تاریخی گفت و گو و اقدام عملی برای ارتباط منِ معلم، منِ مادر و یا پدر با نوجوان است.
#پادکست
#نوجوان
#طوفان_الاقصی
15.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جریان سازی در فضای مجازی با تاکید بر رسانههای اجتماعی
#موشن
#جریان_سازی
استعمار مجازی خطرناکتر از استعمار کهن!
#اختصاصی
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
مواجهه با فرزندان در فضای مجازی
#اختصاصی
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مدام به بچه نگو: نه
بهترین میراثی که پدران برای بچههاشون میذارن «وقت» هست.
دکتر اسماعیلی به نگرانیهای شما در مورد تربیت فرزند در عصر رسانهها پاسخ میدهد.
#کلیپ
#تربیت_رسانهای
#کودک_نوجوان
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
23.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جریان سازی در فضای مجازی با تاکید بر رسانههای اجتماعی
#موشن
#جریان_سازی
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
19.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تکنیکهای عملیات روانی
⬅️ "دشمن سازی"
👤 مدرس: علی زکریایی
🔹چطور از طریق تکنیک دشمن سازی میتوانیم درون یک فرد، جامعه، کشور و... نفوذ کنیم و به منافع خودمان برسیم؟!
🔹دشمن واقعی با این تکنیک، تظاهر به از بین بردن دشمن ساخته شده توسط خودش میکند و کمکم داخل یک کشور نفوذ کرده و به اهدافش میرسد.
#کلیپ
#عملیات_روانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پدر و پسر لباس ست بپوشن
دکتر اسماعیلی به نگرانیهای شما در مورد تربیت فرزند در عصر رسانهها پاسخ میدهد.
#کلیپ
#تربیت_رسانهای
#کودک_نوجوان
تکنیک های افزایش سواد رسانه ای
۶مورد
#پوستر
#نسرا
#فضای_مجازی
#سواد_رسانه
#کودک
#نوجوان
#خانواده
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
💢29پرسش کلیدی سواد رسانهای
#اینفوگرافیک
#سواد_رسانه
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
💢 تشخیص چرندیات آنلاین
#اینفوگرافیک
#چرند_بافی
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
14.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تکنیکهای عملیات روانی
⬅️ " تفرقه و تضاد"
👤 مدرس: علی زکریایی
🔹چطور از طریق رسانه می شود اختلاف ایجاد کرد که در نهایت ختم به جنگ و دعوا شود؟!
🔹چرا میگن تفرقه بنداز و حکومت کن؟!
🔹اختلافات قومی، قبیلهای یا دینی هست اما چه چیزی باعث می شود اختلافات منجر به دشمنی و کدورت شود؟!
#کلیپ
#عملیات_روانی
📝فومو(FOMO)
🔹اصطلاح FOMO یا Fear of Missing Out یعنی ترس از دست دادن، ترس از نبودن در شبکهها به این مفهوم که فرد گمان میکند اگر دائما متصل و آنلاین نباشند از همه چیز عقب میافتد.
🔸افرادی که با این اختلال روبرو هستند، به شدت نگران این هستند که ممکن است چیزی را از دست بدهند و این باعث اضطراب و تنش در آنها میشود. برای مدیریت فومو، میتوان از روشهای روانشناختی مانند روشهای تمرینِ توجه و مدیتیشن استفاده کرد. همچنین بهبود مهارتهای ارتباطی و تواناییهای اجتماعی میتواند به کاهش نشانههای این اختلال کمک کند.
🔹در رسانهها، اصطلاح فومو به معنی استفاده از روشهایی است که افراد را به احساس ترس برای از دست دادن خبرها، اتفاقات و محتواهای مهم دچار میکند. به عنوان مثال، برخی وبسایتها، شبکههای اجتماعی و برنامههای خبری از عناوین تحریکآمیز، تصاویر جذاب و پیامهای فوری استفاده میکنند تا باعث شوند افراد حس از دست دادن اخبار روز را تجربه کنند.
🔸از این روش برای جذب ترافیک مصرف بیشتر و افزایش توجه مخاطبین استفاده میشود.
#واژهها
#آسیب_مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برنامهریزی روزانه داشته باشید
دکتر اسماعیلی به نگرانیهای شما در مورد تربیت فرزند در عصر رسانهها پاسخ میدهد.
#کلیپ
#تربیت_رسانهای
#کودک_نوجوان
💢هوش مصنوعی چیست؟
#اینفوگرافیک
#هوش_مصنوعی
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
1_14938167982.pdf
11.55M
🔰#تدریس_کنید l پرده نگار آموزشی «بنگاههای خبری و گروگانگیری احساسات ما»
🔻جهت تدریس در کلاسهای سواد رسانهای
#پرده_نگار
#اخبار
#اخبار_منفی
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تکنیک ترس
🔹تکنیک ترس قویترین و مؤثرترین تکیک اقناعی مخاطب در تبلیغات است.
#کلیپ
#فنون_اقناع
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
نسرا لنجان
🎥 برنامهریزی روزانه داشته باشید دکتر اسماعیلی به نگرانیهای شما در مورد تربیت فرزند در عصر رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقت هست، برنامه نیست
👤دکتر اسماعیلی به نگرانیهای شما در مورد تربیت فرزند در عصر رسانهها پاسخ میدهد.
#کلیپ
#تربیت_رسانهای
#کودک_نوجوان
💢انواع شایعه
🔹تفرقهافکن
🔸هراسآور
🔹امید بخش
🔸آتشین
🔹خزنده
🔸دلفینی
#اینفوگرافیک
#شایعه
📝تبلیغ آلوده کننده | Malvertising
🔹اصطلاح مَلورتایزینگ (Malvertising) که از ترکیب کلمات Malicious و Advertising به معنی تبلیغات مخرب ایجاد شده، «آلوده کردن رایانه ها با استفاده از تبلیغات آنلاین و انواع بدافزارها» تعریف میشود.
🔸با استفاده از تکنیکهایی مانند تزریق کد مخرب در تبلیغات، این افراد سعی میکنند تا کاربران فایلهایی را دانلود کنند که امنیت دستگاه را نقض میکند.
🔹این تبلیغات معمولاً در صفحات وب، نرمافزارهای دانلود و پلتفرمهای رسانهای و اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند. افراد با دروغگویی و جذابسازیهای کلاهبردارانه، کاربران را به دانلود یک برنامه، یک فایل یا یک اپلیکیشن ناامن تشویق میکنند.
🔸به منظور جلوگیری از این نوع حملات، بهتر است از نرمافزارهای ضد ویروس قوی و بهروز استفاده کرده و از دانلود فایلها و نرمافزارهایی که از منابع مشخص نیستند، پرهیز کنید. همچنین از باز کردن لینکها و سایتهایی که به نظر مشکوک میآیند، خودداری کنید.
#واژهها
#تبلیفات
#آسیب_مجازی
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
35.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥از عصر خبر به عصر روایت: دنیای جدید داستانها!
🔸در دنیای امروز، ما نه فقط خبر میشنویم، بلکه در عصر روایت غرق شدهایم!
🔹عصر روایت آغاز شده: وقتی رسانهها داستانهای دنیای ما را میسازند!
#کلیپ
#روایت
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آدم شریف تربیت کنید
👤دکتر اسماعیلی به نگرانیهای شما در مورد تربیت فرزند در عصر رسانهها پاسخ میدهد.
#کلیپ
#تربیت_رسانهای
#کودک_نوجوان
🚨 اهمیت یادگیری سواد رسانهای 1⃣
💻📱سواد رسانهای به هر فردی کمک میکند تا:
📣 مصرف رسانهای آگاهانه و انتقادی داشته باشد:
🔹تشخیص اطلاعات درست و غلط: فرد با سواد رسانهای میتواند بین اطلاعات واقعی و اخبار جعلی، تبلیغات فریبنده و محتوای واقعی تمایز قائل شود.
🔹 شناسایی تعصبات و انگیزههای پنهان: آنها میتوانند به طور انتقادی به محتوای رسانهای نگاه کنند و به دنبال انگیزههای پنهان و تعصبات احتمالی در آن باشند.
🔹ارزیابی منابع: فرد یاد میگیرد که اعتبار منابع اطلاعاتی را بررسی کند و به دنبال اطلاعات از منابع معتبر باشد.
📣 از خطرات احتمالی رسانهها محافظت شود:
🔸مقابله با محتوای نامناسب: سواد رسانهای به فرد کمک میکند تا با محتوای نامناسب، خشونت، تبعیض و اطلاعات نادرست در رسانهها مقابله کند.
🔸 حفاظت از حریم خصوصی: آنها یاد میگیرند که اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و از خطرات احتمالی آن آگاه باشند.
🔸 پیشگیری از اعتیاد به رسانهها: سواد رسانهای به فرد کمک میکند تا استفاده متعادل از رسانهها را یاد بگیرند و از اعتیاد به آن جلوگیری کند.
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
🔴 در فضای تبلیغات، کودکان را دریابید
📺 #تبلیغات روش و تکنیکهایی برای جلب توجه مخاطب به یک محصول و یکی از بهترین راهکارها برای فروش محصول است، اما این تبلیغ یک خوراک است و فقط باعث فروش یک محصول نمیشود بلکه فرهنگ، ذائقه، نوع نگاه و... را هم به نوعی به مخاطب میفروشد و او را تحت تاثیر قرار میدهد.
👦👧👶 #کودک در تبلیغات وسیله جذب مخاطب بیشتر است، زیرا مخاطب بخاطر جذابیت کودک، جذب محتوای تبلیغ میشود و سرمایهگذار را به هدف خود که فروش بیشتر محصول است میرساند.
به علت همین تاثیر و جذب بالای مخاطب؛ به ظاهر و پوششی که کودک در این تبلیغات دارد و به تبع آن تاثیر روانی و تربیتی که در آینده بر او خواهد گذاشت توجهی نمیشود و در واقع این سرمایهگذاران آینده و تربیت کودک را فدای سود خودشان میکنند.
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan
#رسانه برای کودکان یعنی
#مرگ_خلاقیت
👈 دقت کردید تا چند سال پیش کودکان و نوجوانان رو نمیشد از #بازی جدا کرد و داخل خونه آورد🤔
😐 ولی الان بچه ها علاقه ای به بیرون رفتن ندارند دوست دارند مدام سرشون داخل گوشی باشه❗️❗️
☹️ الان بیرون هم بروند یک جا مینشینند چون نمیدونه چیکار کنه..
نمیتونه #خلاقیت به خرج بده و خودش رو سرگرم کنه..
⛹♂ شاید مسئله ساده به نظر بیاد
ولی این یعنی خلاقیت توسط رسانه از بچه گرفته شده است..
👨💻 شاید بگید رسانه باعث خلاقیت میشود..
❌ خیر..
فرزند شما در مسیر های تعیین شده توسط رسانه قدم بر میدارد نه با خلاقیت خودش..
#تربیت فرزندانمان را به #رسانه نسپاریم
🇮🇷نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی_لنجان(نسرا)
روبیکا :
https://rubika.ir/nasra_lenjan
ایتا :
@nasralenjan