🌷 از رسول خدا پرسیدند:
آیا شما هم وارد جهنّم میشوید؟
فرمود: آری، "ولی ما مانند برقِ گذرنده به سرعت عبور میکنیم."
💧چرا پیامبران چون برق از جهنم عبور می کنند؟👈 آن کسانی که مانند پیامبران در دنیا میآیند و میروند و هیچ آلوده نمیشوند، و رنگ و بوی دنیا را بخود نمیگیرند، و زَن و فرزند و کسب و تجارت آنها را از خدا باز نمیدارد؛ آنان بسرعت برق از آن عبور میکنند. و به مصداق آیه شریفه:«رِجِالٌ لاَّ تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَ لاَ بَیعٌ عَن ذِکرِ اللَهِ وَ إِقَامِ الصَّلَاوةِ وَ إِیتَآءِ الزَّکاوةِ یخَافُونَ یوْمًا تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَ الاْبْصَارُ.» آیه 37، از سوره النّور
ترجمه: مردانی هستند که هیچ خرید و فروش و کسب و کار آنان را از یاد خدا و اقامه نماز و دادن زکات باز نمی دارد، و از روزی که دلها و چشم ها در آن روز دگرگون میشود سخت در هراسند... أبداً از دنیا آلوده نشدهاند، و دنیا نتوانسته است آنان را به خود سوق دهد و گرایش دهد... بنابر این چون از طرفی در دنیا آمده و رفتهاند پس در جهنّم آمدهاند و خارج شدهاند؛ و از طرف دیگر چون در اینجا محبّت دنیا را بخود نخریدند و آلوده نشدند لذا در این دنیا وقوف نکردهاند و چون برق گذشتند.
💥قاتل درآتش جهنم:👇
رسول خدا (ص) در این جهان یعنی در روی زمین شصت و سه سال درنگ فرمود، ولی یک لحظه در دنیا نبود. دنیا یعنی تعلّق و محبّت به غیر خدا و دلبستگی به زینتهای آن، و گرایش به عالم غرور و باطل پیدا نکرد.پس پیامبر در روی زمین درنگ کرد ولی در دنیا درنگ نکرد...
از انبیاء و ائمّه و اولیاء گذشته، افراد دیگر که در درجات مختلف پائینتری هستند و به دنیا دل دادهاند، به حسب اختلاف درجات و بستگی آنها به دنیا عبورشان مختلف است.
#کتاب_راهنمای_سفر_آخرت_برای_همه
#ناصر_کاوه_منبع :معاد شناسی علامه طهرانی
دعوتید به کانال کتاب👇
https://t.me/nasserkaveh44
Www.naserkaveh.com
💥مراتب گذشتن از صراط:👇
افرادی در دنیا آمدهاند و مؤمن هم بودهاند ولیکن برای وصول به مقام توحید و قطع علاقه کلّیه از دنیا دچار ابتلائاتی میشدهاند؛ آنان هم از صراط عبور می کنند، غایة الامر نه به آن سرعت بلکه به سرعت کمتر از برق مثلا باد عبور می کنند...
🔥افرادی اهل آخرت هستند و نمیتوان آنان را از اشقیاء شمرد، بلکه از اصحاب الیمیناند، اهل گناه هم نیستند، ولی آن عشق و شور و جذبه اهل توحید که چون جرقه آتش، اوهام و اعتبارات را بسوزانند در سرشان نیست، و دنبال خدا هم میگشتهاند ولی نه با آن همّت بُرّنده و عزم کوبنده و با آن سرعت قاطع؛ اینها از روی صراط مانند آدم اسب سوار عبور میکنند، آتش هم به آنها نمی رسد؛ امّا به همان مقداری که چون اسب سواری از پلی عبور کند و در زیر آن آتش باشد به او حرارت می رسد، به همان مقدار اصحاب الیمین در طول عبور از صراط گرمای آتش را احساس مینمایند.
انسان باید در دنیا زندگی کند، و از آن برای عوالم دیگر بگذرد و عبور کند. اگر همانطور که انبیاء و ائمه طاهرین زندگی کردند توأم با صدق و امانت و توحید باشد، خوب عبور میکند در غیر این صورت سقوطش حتمی است... وبعضی دیگر درعین آنکه از اصحاب الیمین هستند امّا به این قدر پاک و پاکیزه نیستند قدری تقصیر و خطا هم نموده و گناهانی هم داشتهاند و خداوند آنان را آمرزیده، اینها از روی پل مانند آدم پیاده عبور می کنند... «الَّذِینَ یجْتَنِبُونَ کبَائِرَ الاْءِثْمِ وَ الْفَوَ"حِشَ إِلاَّ اللَمَمَ إِنَّ رَبَّک وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ.»
آیه 32، از سوره النّجم
ترجمه: آن کسانی که از گناهان کبیره و قبائح اعمال اجتناب میورزند مگر از خطاها و گناهان کوچک. چون پروردگار تو ای پیغمبر مقام مغفرتش بسیار باز و وسیع است.
🔥این چنین افرادی همانطور که بعداً در بحث شفاعت خواهد آمد بدون شفاعت به بهشت میروند، ولی البتّه مانند کسی که بخواهد مثلاً پیاده از روی چنین پلی عبور کند البتّه مشکلتر است از کسی که با اسب می رود... لابدّ منظره آتش را بیشتر میبیند، و از حرارت آن بیشتر متأثّر می گردد. بعضی از افراد مرتکب گناهان کبیره شدهاند ولی چون دارای ایمان راسخ بودهاند مورد شفاعت قرار گرفتهاند، اینها آهسته و لنگان می گذرند...
🔥وافراد ظالم و کافر به جهنّم میافتند، و چقدر جهنّم شان طول بکشد خدا می داند. البتّه درجات ظلم و کفر مختلف است؛ آنقدر باید بمانند تا آتش آنها را تطهیر کند: یک ماه، دو ماه، یک سال، دو سال، ده سال، هزار سال، خدا میداند چقدر میمانند؛ چون روز قیامت پنجاه هزار سال است و بالاخره باید آنقدر بمانند تا بیرون آیند. کسانی که از آتش بیرون میآیند، در حوض کوثر غسل میکنند و آن تاریکیها و خرابیها به برکت ولایت از بین میرود و پاک و پاکیزه به بهشت میروند.
🔥وحقیقت مطلب اینست که انسان باید در دنیا زندگی کند، و از آن برای عوالم دیگر بگذرد و عبور کند. اگر همانطور که انبیاء و ائمه طاهرین زندگی کردند توأم با صدق و امانت و توحید باشد، خوب عبور میکند؛ وگرنه نه...
💥صراط همان صورت واقعیه حقیقیه انسانیت است؛ و حقیقت آن صورت، مسیر و راه علی بن أبیطالب است. أمیرالمؤمنین (ع) در دنیا زراعت کرد، باغ تهیه کرد، قنات جاری کرد، نخلستان ایجاد کرد، ولی آلوده نشد. ازدواج کرد، و فرزندان آورد، آلوده نشد. حکومت نمود و آلوده نشد... این غیر از اقسام کارهای مردم است. أمیرالمؤمنین(ع) از این اعمال جز نفس عمل غرضی و مقصدی نداشت. ایشان جز خدا نیتی نداشت...
#کتاب_راهنمای_سفر_آخرت_برای_همه
#ناصر_کاوه_منبع :معاد شناسی علامه طهرانی
دعوتید به کانال کتاب👇
https://t.me/nasserkaveh44
Www.naserkaveh.com
❃↫🌷« بِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ والصِّـدیقیــن »🌷↬❃
#گذرے_بر_سیره_شهید
جمال به تمام معنا یک دانشجوی مسلمان بود. در حضور در کلاس بسیار منظم بود,اکثر جزوه هایش به عنوان منبع درس مورد استفاده دانشجو ها قرار می گرفت.
از طرف دیگر به تمام معنا یک فرد مسلمان و مؤمن بود. نه تنها خودش که روی اطرافیان هم حساس بود. گذاشتن ناخن بلند و بازگشتن دکمه های پیراهن دانشجو ها اذیتش می کرد و تذکر می داد. حتی تقلب را خلاف شرع می دانست. می گفت ما شهره پیدا کردیم به اسم مسلمان, نباید در کارهایمان تقلب کنیم.
#شهید_جمال_ظل_انوار 🌷
#شهدای_فارس
iD ➠ @sangarshohada🕊🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ڪلیپ
روایتگری
خاطره ای از #شهید_حسین_خرازی
ما هنوز اسلحه فاطمه رو داریم😭
iD ➠ @sangarshohada🕊🕊
🔰علت تغییر طلحه و زبیر چه بود؟!
🔹چه می شود که طلحه و زبیر با این همه صفات ارزشمند، تبدیل به طلحه و زبیر نقش بسته در ذهن های ما می گردند؟ حضرت علی(ع) در خطبه ۱۵۱ نهج البلاغه می فرمایند: «همانا از مستی های نعمت بترسید» و در ادامه در خطبه ۱۸۵ می فرمایند: «و آن در هنگامی است که شما مست می گردید، اما نه از باده بلکه از نعمت و رفاه»
🔹سرازیر شدن نعمتهای بی حساب در زمان عمر و عثمان بسوی جهان اسلام و تقسیم غیرعادلانه ثروت و تبعیضهای ناروا، جامعه اسلامی را دچار بیماری مزمن «دنیازدگی» و «رفاه طلبی» کرد.
🔹افرادی که تا چند سال پیش فاقد هرگونه ثروت و سرمایه ای بودند، دارای ثروت بی حساب شدند. این جا بود که دنیا کار خود را کرد و اخلاق امت اسلام به انحطاط گرائید. طلحه و زبیر هم از این قاعده مستثنی نبودند.
🔹مسعودی، صاحب «مروج الذهب» می نویسد: «زبیر بن العوام خانه ای در بصره بنا کرد که اکنون در سال 332 (زمان خود مسعودی است) هنوز باقی است و معروف است خانه هایی در مصر، کوفه و اسکندریه بنا کرد. ثروت زبیر بعد از وفات پنجاه هزار دینار پول نقد و هزار اسب و هزارها چیز دیگر بود.
🔹خانه ای که طلحه بن عبدالله در کوفه با گچ و آجر و ساج ساخت هنوز (در زمان مسعودی) باقی است و به دار الطلحتین معروف است. عایدات روزانه طلحه از املاکش در عراق هزار دینار بود. در سر طویله او هزار اسب بسته بود. پس از مردنش یک سی و دوم ثروتش هشتاد و چهار هزار دینار برآورد شد.»
🔹طلحه و زبیر از نزدیکترین افراد به رسول الله بودند، لکن سکرات نعمت و رفاه آنها را به سوی طمع ورزی و اشرافی گری سوق داد و باعث شد که در مقابل امیرالمومنین(ع) بایستند.
🔹البته نباید گمان ببریم که با مرگ طلحه و زبیر توسط مروان بن حکم و ابن جرموز، خلق و منش طلحه و زبیر هم رخت بر بست، بلکه تاریخ اسلام در ادوار مختلف، طلحه و زبیرهای متعددی به خود دیده است. کسانی که اتفاقا چون طلحه و زبیر، روزگاری نقش بی بدیلی در دفاع از اسلام داشتند، لکن پس از گذشت مدتی، وقتی که اصطکاک آنان با تنعمات دنیایی زیاد شد، در مقابل همان اسلام و نماینده خدا، شمشیر کشیدند....
دعوتید به کانال کتاب👇
https://t.me/nasserkaveh44
Www.naserkaveh.com
مکتب شهدا_ناصرکاوه
💥روایتی از مرحوم لائیب رهیافته فرانسوی ماجرای دختر گلفروش ایرانی و حسرت بانوی فرانسوی شیعه شده صحبت
عملیات کربلای5 ، انهدام قویترین دژ دشمن
به خاطر دست نیافتن ایران به اهداف پیشبینی شده در عملیات کربلای 4، بحران بزرگی برای فرماندهان جنگ به وجود آمدهبود. از طرفی با آمادگی یگانها و نیروهای داوطلب برای انجام عملیاتی دیگر، طرح عملیات "کربلای 5" در مدتی اندک یعنی 12روز، ریخته شد. چیزی که اوضاع را به هنگام انتخاب منطقه عملیاتی پیچیده و دشوار میساخت، این بود که در چنین شرایطی تنها انجام یک عملیات نمیتوانست راهگشا باشد، بلکه در عین حال عملیات میبایست از شرط تضمین پیروزی و همچنین شرایط و ویژگیهای لازم مناطق آزاد شده به سود ج.ا.ا بهرهمند باشد. ۸ ماه و اندی وقت و سرمایهگذاری نسبتا وسیع ج.ا.ا (نیروی انسانی، امکانات و غیره) برای طراحی و انجام عملیات گسترده و بخصوص شیوه تبلیغاتی و طرح مساله عملیات سرنوشتساز، تاحد زیادی توقع همگان را نسبت به دستاوردهای عملیات آینده بالابرد و تلقی خاصی را نسبت به سرنوشت جنگ در بین مردم پدیدآورد. توقف نبرد در کربلای 4 و اعلام آن به عنوان یک عملیات محدود، ابهاماتی را میتوانست در اذهان به وجود آورد که تبلیغات ناخوشایندی را در پیداشت. ولی عملیات کربلای 5 که در تاریخ 19 دیماه 1365 با رمز "یازهرا(س)" آغاز شد، تا اندازهای انتظارات مردم را برآورده ساخت. این عملیات تا پایان سال 1365 ادامه یافت و به لحاظ مقاومت و جنگندگی نیروهای ایران در شرایط بسیارمشکل و پیچیدگی دژهای مستحکم دشمن، یکی از بزرگترین نبردهای تمام دوران جنگ تحمیلی محسوب میشود. منطقه عمومی شرق - بخاطر اهمیت سیاسی و نظامی آن - همواره جایگاهی قابلتوجه در اندیشه طراحان جنگ داشته است. پس از فتح خرمشهر، تسلط بر شلمچه به عنوان یکی از معابر وصولی شهر بصره، در زمره اهداف قوای نظامی ایران قرار گرفت و کربلای 5 بهترین زمان برای عملی ساختن این ایده بود. حمله در ساعت 1 و 35 دقیقه بامداد آغاز شد. پیشروی سریع نیروها از سیل بند و مواضع دشمن در شرق "کانال ماهی" بسته و سپس عبور از این کانال و توسعه وضعیت نیروهای خودی، نشانگر غافلگیری دشمن در این محور بود. اخبار و اطلاعات واصله نیز حکایت از وضعیت نسبتا مناسب و خوب نیروها میکرد. ادامه این تلاشها در روز نخست منجر به تصرف مثلث غرب "کانال زوجی" شد. همچنین در محور "پنج ضلعی"، تلاش دشمن منحصرا مقاومت در یک قرارگاه فرماندهی تیپ بود و قوای ایرانی توانستند بیشتر پایگاههای موجود در این محور را به تصرف خود در بیاورند. درگیری در جزیره "بوارین" در ساعات نخستین عملیات، بیشتر بدین منظور بود که دشمن احساس کند در سراسر خط درگیری وجود دارد، تا فرصت تمرکز نیرو را نداشته باشد، همچنین در پاسگاه " بوبیان" که جناح راست عملیات بود، رزمندگان توانستند این پاسگاه را به تصرف خود درآورند. در روزهای بعد پاتکهای سنگین دشمن در منطقه و از محورهای مختلف آغاز شد و از طرفی عملیات و درگیری نیروهای خودی نیز ادامه پیدا کرد. در مجموع، مقاومت و ایستادگی نیروها در زیر آتش شدید دشمن، با وجود کمبود مهمات و بسته شدن چند راه تدارکاتی و کمکرسانی، بینظیر بود. در محور کانال پرورشماهی این درگیریها به اوج خود رسید و تنها جاده ارتباطی که به رزمندگان مستقر در این محور آذوقه و مهمات میرساند، بیوقفه زیر آتش سنگین عراق بود. گذشته از نقش اساسی عملیات کربلای 5 در پیدایش یک امکان تازه برای اجرای آتش پی در پی بر روی شهر بصره -همزمان با جنگ شهرها- تلاشی وسیعتر برای انهدام قسمت دیگری از ارتش عراق، -حتی بیشتر از فاو - از جمله دستاوردهای مهم نظامی کربلای 5 بود. انهدام دشمن در کربلای 5 بمراتب بیشتر از 8 بود، به گونهای که حتی تحلیلگران غرب ناچار به اعتراف گوشهای از این مساله شدند. شلمچه بمنزله یکی از قویترین دژهای دشمن محسوب میشد و این برای ارتش عراق بمنزله دیواری غیرقابل نفوذ بود و همین اعتماد بیش از اندازه نسبت به منطقه، تاثیر بسزایی در غافلگیری دشمن داشت. این عملیات با انجام چندین عملیات محدود که بعدها "عملیات تکمیلی" نام گرفت، کامل شد. این عملیات باعث تثبیت و ترمیم خطوط پدافندی نیروهای ایرانی گردید. در راس اهداف عملیات تکمیلی، پنج هدف عمده قرار داشت:
1- تکمیل و ترمیم خط پدافندی خودی در نهرجاسم.
2- توسعه و تثبیت نهایی سرپل منطقه غرب نهرجاسم و پیشروی عمده به سوی کانال زوجی
3- تصرف مجدد سرپل غرب کانالماهی و گرفتن جناح اساسی از دشمن.
4- حضور موثر و تهدید منطقه استراتژیک شرق کانال زوجی
5- انهدام بخشی وسیع از امکانات و نفرات دشمن.
دفاع همچنان باقیست
Eitaa.ir/Defa_baghist
مکتب شهدا_ناصرکاوه
🚩🚩📎کلیپ صوتی تنظیم استدیویی 🔸 استاد مهدی توکلی موضوع : سرچشمه کوثر به مناسبت وفات حضرت خدیجه(
در عملیات کربلای 5 بیش از 80 فروند هواپیما
700 دستگاه تانک و نفربر
250 قبضه توپ صحرایی و ضدهوایی
صدها قبضه انواع ادوات نیمه سنگین
1500 دستگاه خودرو
400 دستگاه انواع ادوات مهندسی - رزمی
مقدار زیادی سلاح سبک و مهمات دشمن منهدم شد.
همچنین در این عملیات 81 تیپ و گردان مستقل دشمن منهدم و 34 تیپ و گردان نیز آسیب کلی دید.
تعداد کشته و زخمیها و اسرای عراق بالغ بر 42700 تن بود.
علاوه بر آن 220 دستگاه تانک و نفربر، 500 دستگاه خودرو، 85قبضه انواع توپ، هزاران قبضه سلاحهای سبک و سنگین و مقدار زیادی مهمات نیز به غنیمت نیروهای خودی درآمد. در این عملیات بزرگ و طولانی، که با سنگینترین و بیشترین پاتکهای دشمن توام بود
چندین تن از فرماندهان برجسته ایرانی مانند #حسین_خرازی فرمانده لشگر14 امام حسین (ع) از اصفهان،#یدالله_کلهر قائم مقام لشگر 27 محمد رسول الله(ص) از تهران، #عبدالله_میثمی نماینده حوزه نمایندگی حضرت امام(س) در "قرارگاه کربلا" و برخی دیگر به شهادت رسیدند.
دفاع همچنان باقیست
Eitaa.ir/Defa_baghist
🌷برای رضای خدا🌷
✨در یکی از عملیات ها که برعلیه منافقین بود قرار شد منطقه ای را با موشک هدف قرار بدهیم. می گفت، من موشک ها را آماده کرده بودم، سوخت زده با سیستم برنامه ریزی شده ؛ موشک ها هم از آن موشک های مدرن نقطه زنی بود. ایشان از عمق عراق تماس گرفت که مقدم آماده ای؟ گفتم: بله. گفت: موشک ها چقدر می ارزد؟ گفتم مگر می خواهی بخری؟! گفت بگو چقدر می ارزد. گفتم مثلا شش هزار دلار. گفت: “مقدم نزن این ها این قدر نمی ارزند.”
✨خیلی بعید است شما فرمانده ای وسط عملیات گیر بیاوری که اینقدر با حساب و مدبرانه عمل کند. هرکسی دوست دارد اگر کارش تمام است تیر خلاص را بزند و بیاید با این موفقیت عکس بگیرد، ولی سردار کاظمی در کوران عملیات بیت المال و رضای خدا را در نظر داشت. می دانید چرا؟ چون مولایش امیر المومنین(ع) بود که وقتی می خواست کار دشمن را تمام کند، کمی صبر کرد نکند هوای نفس، حتی کمی غالب باشد و بعد برای رضای خدا قربتاً الی الله دشمن را نابود کرد... #کتاب_کشکول_خاطرات_دفاع_ مقدس#ناصر_کاوه - برشی اززندگی شهید احمد کاظمی - راوی: شهيد سردار تهراني مقدم