eitaa logo
نوای قران(ربانی)
163 دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
19هزار ویدیو
465 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 توصیه ای مهم برای ایام پایانی ماه رمضان 🔰 استاد فاطمي نيا رحمه الله علیه👇👇 🍃 از اولياء الهي ، سينه به سينه ، يك يادگاري دارم كه عمل به آن بركات فراواني دارد 🌙 ماه مبارك رمضان ، اين ضيافت الهي را با يك زيارت جامعه ي كبيره به اخر برسانيد . در اثر اين عمل اين ضيافت چنان رنگين خواهد شد كه اثارش از عقول ما خارج است و روزي به كار خواهد آمد كه آن روز هيچ چيز ديگري به كار نخواهد آمد... التماس_دعا
بسم الله الرحمن الرحیم بإِذْنِ رَبِّهِمْ تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ 👈 همه هستی در خلق، امر، نزول و تکثّر، «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» قائم است. 👈 همانطور که در عالَم ألست به « أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ» قائم است، در این عالَم هم به «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» قائم می باشد. «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» نقطه ی حاکمیّت و مالکیّت هستی را نشان می دهد. ✔️ در تفسیر « تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ » در آيه شریفه چهارم سوره مبارکه قدر بیان شده است که «الْمَلائِكَة الَّذِينَ يَمْلِكُونَ عِلْمَ آلِ مُحَمَّدٍ علیه السلام وَ الرُّوحُ رُوحُ الْقُدُسِ» (۱)؛ ملائکه همان مؤمنان حامل علم آل محمد (علیهم السلام) هستند و مقصود از روح، روح القدس می باشد. ☑️ همه هستی از روح و روح من الأمر است؛ حیات از روح و روح من الأمر می باشد. اما علم آل محمّد علیهم السلام و هستیِ روحُ القُدُس، «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» است. اگر علم آل محمّد علیهم السلام، نورانیّت و وجود دارد، «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» است که بِإِذْنِ رَبِّهِمْ همان «أ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ ‏» می باشد. اگر روحُ القُدُس و روح و روحٌ من الأمر، مبدأ و مرکز حیات و منشأ الوجود است، «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» است. اگر تنزّل و تکثّر می یابد «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» می باشد. چون ربّ، وحدت در عین کثرت است. ✔️ اینکه خداوند عزوجل می فرماید: «یا أحمد لولاک لما خلقت الأفلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمة لما خلقتکما» (۲) به همین مطلب اشاره دارد که سرّ تکثرّ در ربّ است. در ربّ است که همه به تکثّر می رسند ؛ تکثّر و تنزّل «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» می باشد، یعنی خلق، قائم «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» است. تنزّل، تکثّر، المَلائکة، نورانیّت علم، نور وجود، منشأالحیاة بودنِ روح، همه اینها هستی و قائمیّتشان «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» است. چون إِذْنِ رَبِّهِمْ است که خلق را متکثّر می کند و از وحدت به کثرت می رساند. ذاتِ خلق را که واحد بود، متکثّر کرد؛ به عبارت دیگر، ذاتِ خلق، در آئینه ی تکثّر « أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ ‏» است که متکثّر و مخلوق گشته است. لذا تنزّل و الرّوح و الخلق، همه «بِإِذْنِ رَبِّهِمْ» می باشد. 📜 ا=┅═✧منابع✧═┅=ا (۱). تفسیر فرات الکوفی، ص۵۸۱/ بحارالأنوار ج ۲۵ ص ۹۷ (۲). جنّة العاصِمَة، ص ۱۴۸؛ عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال، ج ۱۱، ص ۴۴ 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توسل صبحگاهی به امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف.. علیه السلام ) 🖋 مرحوم نخودکی در نامه ای به یکی از علما پیرامون نحوه توسل به امام عصر علیه السلام فرمودند : برای حوائج یک هفته قبل از طلوع آفتاب👇👇 👈 ۷۱ مرتبه بگو : 🔹 یا الله یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا فاطِمَه یا صَاحِبَ‌الزَّمان اَدْرِکنی وَ لا تُهْلِکْنی 📚 منبع : نامه به یکی از علما و سادات دزفول (نسخه خطی) 🍃🌹عضویت در کانال یامهدی ادرکنی ۱ ) https://eitaa.com/joinchat/2826567888C88a0f25bff 🤲لاحول ولا قوة إلا بالله 🍏اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج وفرجنابه ❀🍃🌸🍃❀❀🍃🌸🍃❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لبم لبریز از جام حسین است عروج نام من بام حسین است اگر جراح قلبم را شکافد به روی لوح دل نام حسین است ☆☆☆☆☆ میان صحن تو چند پر زجبرئیل افتاد  وطن تویی و غریب آن که ازتو دور افتاد  هر آنکه چشمش به درب حرم افتاد  به یاد غربت مجتبی در بقیع افتاد 🌙 قبول باشه 🤲لاحول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم 🍏اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج وفرجنابه ❀🍃🌸🍃❀❀🍃🌸🍃❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ فيها يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكيم « تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ»؛ در مرتبه الف شهر، «إِنَّا أَنْزَلْناهُ»، تبدیل می شود به مِنْ كُلِّ أَمْرٍ. این همان سرّی است که بیان شد ذاتِ امر در آیه اوّل مبارکه اول «إِنَّا أَنْزَلْناهُ»، در نقطه وحدت است؛ و در این آیه مبارکه یعنی : « تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ» در نقطه ی کثرت می باشد. ✔️ حضرت هُوَ اللَّهُ أَحَدی که وجود و هستی و قائمیّت به اوست،‌ یعنی ذاتِ واحدی که همه وجود و مطلق الوجود و وجود مطلق است، همان ذاتِ امری است که در آیه اوّل در نقطه وحدت و در این آیه مبارکه در نقطه ی کثرت می باشد. یعنی در «إِنَّا أَنْزَلْناهُ» در قطب وحدت می باشد و در «مِنْ كُلِّ أَمْرٍ»، در قطب کثرت است. آنجا در وحدانیّت وحدت است که می شود «إِنَّا أَنْزَلْناهُ»، و در اینجا در کوثر الکثرة است که می شود «مِنْ كُلِّ أَمْرٍ»؛ یعنی همه امر در اینجا نازل شده و همه امر، عام است از «الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ». به عبارت دیگر، « مِنْ كُلِّ أَمْرٍ»، شامل همه این حقایق می شود. شامل « الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ» می شود که این « الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ» در « أَلْفِ شَهْرٍ» است که تنزّل یافته است. ☑️ «فيها يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكيم‏ » (۱). ➖ یعنی كُلُّ أَمْرٍ حَكيم ، فيها يُفْرَقُ. به عبارت دیگر سرّ‌ تکثّر در «الْمَلائِكَة الَّذِينَ يَمْلِكُونَ عِلْمَ آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام» (۲) است؛ سرّ حمل و تکثّر، علم آل محمّد علیهم السلام می باشد. حَمَله ی علم و امر، ألفِ شَهر و المؤمنون اند که خود در آئینه ی لیلةالقدر مشکاتند و نزول لیلةالقدر می باشند؛ و لیلة‌القدر «هي أم المؤمنين» (۳) است. 📜 ا=┅═✧منابع✧═┅=ا (۱).«حم * وَ الْكِتابِ الْمُبينِ * إِنَّا أَنْزَلْناه في لَيْلَةٍ مُبارَكَةٍ إِنَّا كُنَّا مُنْذِرينَ * فيها يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكيمٍ» سوره مبارکه دخان آيات ۱ تا ۴ (۲). تفسیر فرات الکوفی، ص۵۸۱/ بحارالأنوار ج ۲۵ ص ۹۷ (۳).تفسيرفرات الکوفی ص ۵۸۱ 🌸🍃🌸