eitaa logo
کانال نوای عاشقان
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
368 فایل
﷽ 📚کاملترین مرجع اشعار برای مداحان 📑کپی مطالب با ذکر منبع موجب رضایت اهل‌بیت می‌باشد. 📩شاعران گرامی اگرتمایل به همکاری داشته باشید میتوانید،با بنده؛️مرتبط بشوید 🌻༎شرائط |تـبادلات @h_salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
hassanataie-@yaa_hossein.mp3
4.09M
میلاد (س) 🎵نوید بهاری شیرینیه اناری 🎙 🏳️ شیطان بزرگ رو به افول است
بنویسید قم اما بسرایید بهشت.mp3
4.56M
بنویسید قم اما بسرایید بهشت 🌷مولودی ولادت (س) با نوای حاج منصور ارضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 توضیحات چله معرفتی امام عصر ارواحنا فداه 🔵 آغاز این چله، از اول ماه ذیقعده (سوم تیر) است. ♦️تنها چله ایست که خود خداوند دستور به آن داده و سندیت قرآنی داره ✨وَ وَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ✨ 🔵در خصوص چله گیری، ما میتوانیم در کل سال، هر موقع که چهل روز مناسب دیدیم؛ چله ای بگیریم و اعمال عبادی انجام بدیم، قطعا آثار خودش را خواهد داشت. ✅ ویژگی ممتازی که این چله دارد اینست که جدا از اثر آن عمل عبادی ( هر عملی باشد فرق نمیکنه، استغفار، یا نماز استغاثه، یا سوره قرآنی باشد یا ....)، خود این دوره چهل روزه هم از لحاظ زمانی یک اثری به فرد چله گیرنده میگذارد. این است که بسیاری از افرادی که کارهای عرفانی و سلوکی میکنند، علما و بزرگواران. برای چله گرفتن این چهل روز سال را انتخاب میکنند و به عبارتی توصیه میشود عزیزان این چهل روز را از دست ندهید، خود این زمان هم یک اثر مثبت بر اعمال، افکار و کارهای ما دارد. 🔰بخش اول چله (اعمال عبادی): 🔴 توضیح و تفسیر سلسله اعمالی که برای این چله در نظر گرفته شده: 1⃣ گفتن هفتاد بار استغفار روزانه، 🔺( ما هر چه که می کشیم و به سرمان می آید از گناهان ماست. یعنی اگر ظهور هم به تاخیر افتاده از گناه من و شمای منتظر است. 🔺اگه دعاهایمان مستجاب نمیشود از گناهان خودمان است، اگر بلا میآید، بیماری، زلزله، کرونا و ... می آید؛ اثر وضعی گناهان خودمان است. 🔺این گناهان هست که دست و پای ما را گرفته. 🔺میخواهیم این چهل روز، روزی 70 مرتبه استغفار کنیم و از گناهانمان طلب بخشش و مغفرت کنیم. 🔺سند این 70 مرتبه استغفار ⬅️ قرآن کریم، صفحه 200، خط اول 🔴 زمان گفتن استغفار: 🔷 زمان خاصی ندارد. هر وقت در طول روز خواستید میتوانید استغفار را بگویید. 🔰نکته: 70 بار استغفار، جزو تعقیبات نماز عصر آمده، بعد از نماز صبح هم آمده. در سحرها هم میتوانیم ما استغفار کنیم ✅ استغفار، مقدمه ورود به نماز استغاثه هست، یعنی از گناهان آمرزیده بشیم و نماز استغاثه بخوانیم. 2⃣ نماز استغاثه: 🔰طریقه خواندن نماز استغاثه: 🔺نیت: دو رکعت نماز استغاثه میخوانیم به امام عصر عج 🔺دو رکعت نماز، مثل نماز صبح میخوانیم 🔷مستحب است در رکعت اول سوره فتح، و در رکعت دوم سوره نصر بخوانیم. هر سوره دیگری هم بخوانیم کافیست. 🔷مستحب است زیر آسمان خوانده شود اگر زیر سقف هم خواندید هیچ اشکالی ندارد. 🔵 نماز که تمام شد یک دعای نیم صفحه ای دارد سلام الله... تا آخر 🔵 یک قسمتی در وسط دعا میگوید حاجتت را بگو: آن قسمت دعا که رسیدی؛ ✨فرج امام زمان و رفع موانع ظهور را از خدا بخواه.✨ 3⃣ بعد از اتمام نماز استغاثه؛ ذکر ✨اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه✨ را بگویید( به تعداد دلخواه). 🔺(که فرازیست از دعای عهد و جزو اذکار تاثیر گذار است، که این نوع دعا کردن سختیها و موانع ظهور را رفع میکند) 🔺 در اتمام نماز استغاثه ما باید شکر کنیم؛ «سجده شکر» بجا بیاوریم. 4⃣ سجده شکر: 🔴 سجده شکر از مواردی است که خود امام زمان عج حدیث دارد و این را در حد واجب برای من و شما ذکر کرده، که ما باید سجده شکر کنیم. 🔴اذکار سجده شکر: ذکر خواصی هم ندارد شکراً لله، حمداً لله، به هر تعداد که خواستی. 🔴این سجده شکر آثار زیادی دارد مثل افزایش نعمتها، ان شاءالله بعد از این 40 روز، تا آخر عمر این سجده را بجا بیاوریم 5⃣دعای معرفت 🔺ان شاءالله این 40 روز این دعاهای کوتاه چند خطی رو بگوییم تا ملکه ذهنمان شود و ان شاءالله ترک نکنیم دعای معرفت امام عصر عج است که خیلی دعای راحتیست. اگر کسی بر خواندن این دعا مداومت بکند، معرفت نسبت به امام پیدا میکند. 🔺دعای معرفت: ✨اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسکَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى ✨ 6⃣دعای غریق 🔺در روایت است آخرالزمان پر از فتنه و گرفتاریست، خیلی از مردم در این فتن آخرالزمانی غرق و نابود خواهند شد و اسیر این فتنه های آخرالزمان میشوند الا افرادی که بر خواندن دعای غریق مداومت کنند. که یک دعای یک خطیست. امام صادق (ع فرموده: ✨یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ✨ 🔴 خواندن و مداومت بر این دعاها بسیار مهم است. .
1⃣تاریخ دقیق ولادت و وفات ایشان؟!👇 ✅در منابع تاریخی و منابع قدیمی شیعه، اطلاعات زیادی درباره زندگی‌ نامه حضرت معصومه(س) از جمله تاریخ ولادت و تاریخ وفات ایشان بیان نشده است. به گفته آیت الله استادی نخستین کتابی که در آن، تاریخی از ولادت و وفات حضرت(س) ذکر شده است، کتاب《نور الآفاق》نوشته شیخ جواد شاه‌ عبد العظیمی (متوفی سال قرن۱۴) می باشد که در این کتاب، تاریخ ولادت حضرت معصومه(س) یکم ذی‌ القعده سال ۱۷۳ ه.ق و تاریخ وفات ایشان دهم ربیع‌ الثانی سال ۲۰۱ ه.ق ذکر شده است. و اين كتاب به زبان فارسى در سال ۱۳۴۳ه‌.ق تأليف شده و در سال ۱۳۴۴ ق در ۱۳۰ صفحه به صورت جيبى توسط فرزندش شيخ مهدى بن شيخ جواد [و به عبارت خود او : خادم شريعت مطهره حاج شيخ مهدى سلطان العلماء نجفى نظام التولية و خزانه دار حضرت عبدالعظيم(ع)] چاپ شده است و نسخه چاپى آن در كتابخانه مرحوم آيت الله مرعشى نجفى در قم موجود است.(۱) اين كتاب در کتاب الذريعه مرحوم علامه طهرانى در فهرست كتب فارسى به نام «نور الافاق» ضبط و ثبت شده است.(۲) این نقل بی سند درباره ولادت و وفات حضرت معصومه(س)، بعدها از آن کتاب، به دیگر کتاب‎ها راه‌ یافته است. برخی از علما مانند مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله شبیری زنجانی، استاد رضا استادی و مرحوم ذبیح‌الله محلاتی با این نظر شاه‌ عبدالعظیمی مخالفت کرده و تاریخ‌های ذکر شده در این کتاب را ساختگی دانسته‌اند. 👤مرحوم شیخ علی نمازی در کتاب «مستدرک سفینه البحار» به پیروی از کتاب نور الافاق می نویسد : 📋《فَاطِمَةُ المَعصُومَةُ(س) المَولَودَةُ فِي غُرَّةِ ذِي القَعدَةِ سَنَةَ ۱۷۳ ق》 ♦️فاطمه معصومه(س) در ابتدای ماه ذی القعده سال ۱۷۳ قمری به دنیا آمده است.(۳) 👤آیت الله شبیری زنجانی قائل است به اینکه به طور دقیق ولادت و وفات حضرت(س) مشخص نیست، ولی کتاب «مستدرک سفینه البحار» تاریخ تولد او را طبق اسناد به دست آمده، در روز اول ذیقعده سال ۱۷۳ در شهر مدینه نوشته‌ است که این تاریخ در کتاب «مستدرک سفینه البحار» ناشی از تصحیح تاریخ مجعولی توسط آقای شیخ علی نمازی(مولف) دانسته‌ است و زمان ولادت و رحلت ایشان را مجعول دانسته‌اند.(۴) 👤مرحوم ذبیح الله محلاتی می نویسد : اطلاعات چندانی درباره زندگی حضرت معصومه(س) در دست نیست؛ ازجمله تاریخ تولد و وفات و میزان عمر ایشان و اینکه چه زمانی از مدینه حرکت کرده و آیا پیش از شهادت امام رضا(ع) فوت کرده است یا پس از آن، در تاریخ ثبت نشده است.(۵) 👤آیت الله در مورد ولادت ها و وفیَات جعلی و خود ساخته ی امروزی می نویسد : دروغ در هرجا و توسط هر شخصی عقلا و شرعا مذموم و ناپسند است، ولی آنجا که به دروغ رنگ دین و لعاب آیین زده شود زشتی و حرمت آن قطعا بیشتر خواهد بود! جعل در مناسبت های آئینی نیز رو به گسترش است. حقیر تکلیف خودم را در این زمینه انجام داده و خواهم داد و همه هزینه آن را هم می پردازم، بنده که همواره مدافع سرسخت شعائر دینی بوده ام و به صراحت عرض می کنم [که] عنوان کردن روزهایی به عنوان؛ رحلت حضرت ام کلثوم(سلام الله علیها) رحلت بانو ام البنین(سلام الله علیها) [رحلت حضرت معصومه(سلام الله علیها)] [رحلت بانو رباب(سلام الله علیها)] تولد حضرت رقیه(سلام الله علیها) تولد حضرت علی اصغر(علیه السلام) و مواردی از این قبیل هیچگونه مدرک معتبری ندارد! باشد که مروج دروغ و مدافع دروغگویان نباشیم!(۶) نام این کتاب یعنی《نور الآفاق》در فهرست معرفی کتب و مصادر آشنایی با حضرت عبدالعظیم حسنی اثر استاد رضا استادی آمده است. 🔍جهت نقد و بررسی مختصر بر این کتاب به این لینک مراجعه کنید :👇 http://hadith.net/post/5444/آشنايى-با-حضرت-عبدالعظيم-عليه-السلام-و-مصادر-شرح-حال-او/p57/ 📚منابع : ۱)آشنایی با حضرت عبدالعظیم و مصادر شرح‌حال او، استادی، ص۲۹۷ ۲)الذريعة علامه طهرانى، ج۱۶، ص۳۵۵ ۳)مستدرک سفینة البحار نمازی، ج۸، ص۲۶۱ ۴)جرعه‌ای از دریا شبیری زنجانی، ج۲، ص۵۱۹ ۵)ریاحین الشریعه محلاتی، ج۵، ص۳۱ .
2⃣علت ازدواج نکردن ایشان؟!👇 ✅مرحوم ذبیح الله محلاتی درباره ازدواج حضرت معصومه(س) می نویسد : دانسته نیست که حضرت معصومه(س) ازدواج کرده است یا خیر؟ و اینکه فرزند داشته است یا خیر؟ ولی با‌ این‌ همه، مشهور است که حضرت معصومه(س) تا آخر عمر، ازدواج نکرده است.(۱) ⁉️اما برای عدم ازدواج ایشان توجیحاتی از این قبیل گفته شده است. از جمله؛ ۱)نبودن هم کفو برای ازدواج : از آنجا که خاندان ائمه شیعه از لحاظ نَسَب در بین مسلمانان جایگاه ویژه‌ای داشته و مورد احترام عمومی بودند، و از آنجا که حضرت معصومه(س) فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر تنی امام رضا(ع) بود، برخی این احتمال را مطرح کرده‌اند که برای او هم کفو و هم شأنی برای ازدواج یافت نشد و به همین جهت ایشان ازدواج خود را تا پیدا شدن گزینه‌ای مناسب، به تعویق انداخته‌ است. ۲)ترس از حکومت و خفقان حاکم بر جامعه : در دوران حکومت هارون الرشید اختناق شدیدی حاکم بود، تا جایی که امام موسی کاظم(ع) دائما از مدینه به عراق و شام و بغداد تبعید می شد. حتی فضای اینچنینی باعث شد که امام موسی کاظم(ع) را مجبور کنند برای مدت ها در بیابان های شهر شام و در غار ها با لباس مبدل و چهره بدلی زندگی کنند تا کسی امام(ع) را نشناسد. ابن شهر آشوب می نویسد : 📋《لَا يَزَالُ يَنْتَقِلُ مِنْ سِجْنٍ إلي سِجْنٍ》 ♦️امام کاظم(ع) پیوسته از زندانی به زندان دیگر منتقل می شد.(۲) پس با فضای اختناقی که در دوران حکومت  هارون برقرار بود، استبداد و ستم به جایی رسیده بود که کسی جرأت نداشت به خانه امام موسی بن جعفر(ع) رفت و آمد داشته باشد، تا چه رسد به اینکه با دختر امام موسی کاظم(ع) ازدواج کند و عواقب خطرناک این انتخاب را بپذیرید. ۳)دستور امام موسی کاظم(ع) بر عدم ازدواج دخترانش : برخی منابع مانند یعقوبی در تاریخ خود می نویسد : 📋《أَوصَى مُوسَى بنُ جَعفَرَ(ع) أَلَّا تَتَزَوَّجَ بَنَاتَهُ فَلَم تَتَزَوَّج وَاحِدَةُ مِنهُنَّ إِلَّا أُمَّ سَلَمَةِ》 ♦️حضرت موسی بن جعفر(ع) وصیت کرده بود که دخترانش شوهر نکنند و برای همین، هیچ یک از دختران امام موسی کاظم(ع) شوهر نکردند، جز یکی از دخترانش به نام ام سلمه!(۳) پس یعقوبی این دستور پدر را سبب ازدواج نکردن دختران امام موسی کاظم(س) از جمله حضرت معصومه(س) می‌داند. اما به این سخن اشکال می شود که؛ اولا؛ این وصیت با سنّت و روش رسول اکرم(ص) سازگاری نداشته و مخالف سنت اسلامی و ترویج ازدواج می‌باشد. ثانیا؛ چنین سفارشی در وصیت‌ نامه‌ ای که مرحوم کلینی از امام کاظم(ع) نقل کرده، نیامده است. اتفاقا در این وصیت امام موسی کاظم(س) امر ازدواج دخترانش را به فرزندش امام رضا(ع) سپرده است. مرحوم کلینی می نویسد : امام موسی کاظم(ع) فرمود : 📋《أَنِّي قَدْ أَوْصَيْتُ إِلَى عَلِيٍّ(ع).. وَ هُوَ أَنَا فِي وَصِيَّتِي فِي مَالِي وَ فِي أَهْلِي وَ وُلْدِي.. وَ إِنْ أَرَادَ رَجُلٌ مِنْهُمْ أَنْ يُزَوِّجَ أُخْتَهُ فَلَيْسَ لَهُ أَنْ يُزَوِّجَهَا إِلاَّ بِإِذْنِهِ وَ أَمْرِهِ فَإِنَّهُ أَعْرَفُ بِمَنَاكِحِ قَوْمِهِ..》 ♦️من وصیت خود را به فرزندم علی بن موسی(ع) می کنم و او در این امر، جایگاه من را در قبال مال و خانواده و فرزندانم دارد. و اگر مردی خواست با یکی از خواهرانش ازدواج کند، این امر با اذن و دستور علی بن موسی(ع) باشد، زیرا که او نسبت به این امر واقفتر و آگاه تر است.(۴) 📚منابع : ۱)ریاحین الشریعه محلاتی، ج۵، ص۳۱ ۲)مناقب ابن شهر آشوب، ج۴، ص۴۳۲ ۳)تاریخ یعقوبی، ج۲، ص۴۱۵ ۴)الکافی مرحوم کلینی، ج۱، ص۳۱۷
4⃣ماجرای هجرت حضرت معصومه(س) به قم و شهادت ایشان؟!👇 ✅طبق نقلی در سال ۲۰۰ ه.قمری در پى اصرار مأمون به سفر تبعيد گونه حضرت رضا(ع) از مدینه به خراسان، يك سال بعد، حضرت معصومه(س) به دعوت امام رضا(ع) و به شوق ديدار برادر به همراه کاروانی که عده اى از برادران و برادرزادگان در بین آنها بودند، به طرف خراسان حركت كردند. وقتی كاروان حضرت به شهر ساوه رسيد، عده‌اى از مخالفان و دشمنان اهل بيت(ع) راه را سدّ كردند و با همراهان حضرت معصومه(س) وارد جنگ شدند. در نتيجه تقريبا اكثر مردان كاروان به شهادت رسيدند و عده‌ای مجروح شدند و خود حضرت(س) نیز بیمار و رنجور گشت. وقتی حضرت معصومه(س) دیدند، ادامه مسیر به سمت خراسان، برای کاروان میسر نیست، ایشان قصد شهر قم کردند و از همراهان پرسیدند : چقدر راه است بين ساوه و قم؟ گفتند : ده فرسخ! سپس فرمود : 📋《احْمِلُونِي إِلَيْهَا! فَحَمَلُوهَا إِلَى قُمَّ!》 ♦️ مرا به قم ببريد! پس او را به قم بردند! 📋《لَمَّا وَصَلَ خَبَرُهَا إِلَى قُمَّ اسْتَقْبَلَهَا أَشْرَافُ قُمَّ وَ تَقَدَّمَهُمْ مُوسَى بْنُ الْخَزْرَجِ! فَلَمَّا وَصَلَ إِلَيْهَا أَخَذَ بِزِمَامِ نَاقَتِهَا وَ جَرَّهَا إِلَى مَنْزِلِهِ وَ كَانَتْ فِي دَارِهِ سَبْعَةَ عَشَرَ يَوْماً ثُمَّ تُوُفِّيَتْ》 ♦️وقتی این خبر به اهالی قم رسید، اشراف و بزرگان قم به نمایندگی موسی بن خزرج به استقبال حضرت فاطمه معصومه(س) رفتند. موسی پس از دیدار حضرت(س)، افسار ناقه ایشان را گرفت و به سمت قم و به منزل خویش آورد.(۱) در مورد شهادت حضرت معصومه(س) همانند سایر مسائل مربوط به ایشان اختلاف هست و مشهور قائل به عدم شهادت ایشان هستند. شاید بیماری حضرت(س) در اثر غم و اندوه از دست دادن اهل بیت خود و دیدن بدن‌های پاره پاره برادران و برادرزادگان خویش را که ۲۳ نفر بودند باشد که به شدت غمگین شدند و در اثر آن بیمار گشتند. اما مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی مورخ نامی شیعه درباره علت وفات حضرت(س) می نویسد : 📋《فَيُقَالُ إِنَّهَا قَد دَسَّ إِلَيهَا السَمُّ فِي سَاوَةَ وَلِهَذَا لَم تَلبَث إِلَّا أَيَّامَاً قَلِيلَةََ وَ استُشهِدَت [بِقُم]》 ♦️گفته شده است که در حق حضرت(س) دسیسه کردند و او را در ساوه سمّ خوراندند و به خاطر همین از آن پس مدت زیادی در قید حیات نبودند و سپس در قم به شهادت رسیدند.(۲) طبق نقلی حضرت معصومه(س) هفده روز در قم اقامت کردند و سپس از دنیا رفتند.(۳) 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۱۹ ۲)الحياة السياسية للامام الرضا(ع)، ص۴۲۸ ۳)تاریخ قم، حسن بن محمد قمی، ص۲۱۳
5⃣تغسیل و تدفین ایشان؟! ✅در مورد تغسیل و تدفین حضرت معصومه(س) نقل شده است که؛ 📋《لَمَّا تُوُفِّيَتْ فَاطِمَةُ(س) وَ غُسِّلَتْ وَ كُفِّنَتْ حَمَلُوهَا إِلَى مَقْبَرَةِ بابلان وَ وَضَعُوهَا عَلَى سِرْدَابٍ حُفِرَ لَهَا فَاخْتَلَفَ آلُ سَعْدٍ فِي مَنْ يُنْزِلُهَا إِلَى السِّرْدَابِ ثُمَّ اتَّفَقُوا عَلَى خَادِمٍ لَهُمْ صَالِحٍ كَبِيرِ السِّنِّ يُقَالُ لَهُ قَادِرٌ فَلَمَّا بَعَثُوا إِلَيْهِ رَأَوْا رَاكِبَيْنِ مُقْبِلَيْنِ مِنْ جَانِبِ الرَّمْلَةِ وَ عَلَيْهِمَا لِثَامٌ فَلَمَّا قَرُبَا مِنَ الْجِنَازَةِ نَزَلَا وَ صَلَّيَا عَلَيْهَا ثُمَّ نَزَلَا السِّرْدَابَ وَ أَنْزَلَا الْجِنَازَةَ وَ دَفَنَاهَا فِيهِ ثُمَّ خَرَجَا وَ لَمْ يُكَلِّمَا أَحَداً وَ رَكِبَا وَ ذَهَبَا وَ لَمْ يَدْرِ أَحَدٌ مَنْ هُمَا》 ♦️وقتی حضرت فاطمه(س) وفات یافت بعد از غسل و تکفین او را به مقبره بابلان بردند و در کنار سردابی گذاشتند. آل سعد (اشعری) با یکدیگر اختلاف کردند در این باب چه کسی سزاوار است در سرداب رود و فاطمه(س) را بر زمین بگذارد و به خاک سپارد؟ سرانجام اتفاق کردند که سیدی پرهیزکار و پیرمردی پارسا که به نام قادر معروف بود وارد سرداب شود و آن گوهر پاک را دفن کند. وقتی به سراغ آن پیرمرد رفتند، در این هنگام از جانب ریگستان دو سوار که جلو دهان خود را بسته بودند به آن جا آمدند، و وقتی به جنازه حضرت فاطمه(س) رسیدند، از اسب پیاده شدند و بر او نماز گزارده و در سرداب رفتند و جسد مطهر او را دفن کردند و از سرداب خارج شدند و با کسی هم سخنی نگفتند و بر هیچ کس معلوم نشد که آن دو سوار چه کسانی بودند.(۱) در منابع تاریخی و روایی نوشته نشده که این دو نفر چه کسانی بودند، اما طبق سیره ائمه اطهار(ع) شاید این دو نفر وجود مقدس امام رضا(ع) و امام جواد(ع) باشند كه برای شركت در مراسم كفن و دفن حضرت معصومه(س) به اعجاز امامت از خراسان و مدینه به سرزمین قم آمدند.الله عالم 📚منبع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۸، ص۲۹۰ .
6⃣قداست قم قبل از ورود ایشان به قم! ✅قم از دیر باز حتی قبل از ورود حضرت معصومه(س) به این شهر، مرکز تشیع و مهد علمی علما و فقهای نامی شیعه بود و جایگاه عظیمی در میان مسلمانان داشت. اما با ورود حضرت معصومه(س) قم دارای جنبه مذهبی مخصوص شد و مرکز روحانیت شیعه قرار گرفت و عده‌ای از بزرگان علمای شیعه از آن جا برخاستند یا در آن اقامت کردند که امروزه به برکت این بانوی بزرگ، قم به یک مرکز بزرگ علمی، فرهنگی و پژوهشی دنیا تبدیل شده و صدها مدرسه علمی و مراکز تحقیقاتی و کتاب‌خانه‌های مجهز مشغول فعالیت‌های علمی و فرهنگی در حوزه اسلام و تشیع می‌باشد. 📜روایاتی چند در باب قم و فضیلت زیارت حصرت معصومه(س) : 👤امام صادق(ع) در طی روایتی فرمودند: 📋《اِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ و انَّ لِلّرَسُولِ(ص) حَرَماً وَ هُوَ الْمَدينةُ وَ اِنَّ لِاَميرِالْمُؤْمِنِين(ع) حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ و اِنَّ لَنا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ(س) فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️خدا را حرمی است و آن مكه است. رسول خدا(ص) را حرمی است و آن مدينه مي‌ باشد. برای امام علی(ع) حرمي است و آن كوفه است و براي ما اهل‌بيت(عليهم السلام) حرمی است و آن شهر قم است. و به زودی بانویی از فرزندان من در آن جا دفن می ‌شود، که نامش فاطمه(س) می ‌باشد. هر کس او را زیارت کند، بهشت برای او واجب است. راوی حدیث می گوید: 📋《وَ كَانَ هَذَا الْكَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ يُولَدَ الْكَاظِمُ(ع)!》 ♦️امام صادق(ع) این فرمایش را زمانی بیان فرمودند، که امام موسی کاظم(ع) هنوز به دنیا نیامده بود.(۱) 👤امام صادق(ع) در روایتی دیگر می‎فرماید : 📋《أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیَهَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَهٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَهٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَهُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ》 ♦️آگاه باشید که بهشت هشت در دارد، سه تای آن به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی(ع) در آنجا رحلت می‌کند که همه شیعیان ما با شفاعت او وارد بهشت می‌شوند.(۲) 👤امام ‌رضا(ع) به سعد اشعری فرمود: 📋《يَا سَعْدُ، عِنْدَكُمْ قَبْرٌ مِنَّا!》 ♦️ای سعد! از ما نزد شما قبری است! سعد گفت : 📋《فَدَتْكَ نَفْسِي تَقْصِدُ قَبْرَ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ(ع)؟》 ♦️پدر و مادرم به فدای تو باد! منظورتان فاطمه دختر موسی بن جعفر(ع) است؟ حضرت(ع) فرمود : 📋《نَعَمْ! مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️بله! کسی که با معرفت و شناخت ایشان را زیارت کند، پاداشش بهشت است.(۳) و همچنین؛ 👤امام جواد(علیه السلام) فرمودند : 📋《مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️کسی که قبر عمّه‌ ام [حضرت معصومه(س)] را در قم زیارت کند، بهشت برای او است.(۴) در زیارتنامه حضرت(س) می خوانیم : 📋《يا فاطِمَهُ(س)! اِشْفَعي لِي فِي الْجَنَّةِ، فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأنَاً مِنَ الشَأنِ》 ♦️اي فاطمه معصومه(س)! در مورد رفتن به بهشت مرا شفاعت كن، چرا كه در پيشگاه خداوند متعال، دارای مقام و منزلتی بس ارجمند هستید.(۵) 👤حضرت رسول اکرم(ص) فرمود : 📋《لَمَّا اُسرِيَ بي اِلَّي السَّماءِ الرَّابِعَةِ نَظَرْتُ إلي قُبّةٍ مِنْ لُؤْلُؤٍ وَ لَها اَرْبَعةُ اَركانٍ وَ اَرْبَعَةُ اَبْوابٍ كَاَنّها مِن اِسْتَبْرَقِ اَخْضَرَ. قُلْتُ : يا جَبْرَِئِيلُ! مَا هذِهِ القُبَّةُ الَّتي لَمْ اَرَ فِي السَّماءِ الرَّابِعَةِ اَحْسَنَ مِنْها؟ فقال: حَبِيبي مُحَمَّدٌ(ص)! هذه صُورَةُ مِدينَةٍ يُقالَ لَها: قُمُّ!》 ♦️در آن شب كه مرا از اين كلبه غبري برگرفتند و بر گنبد خضرا بالا بردند، در آسمان چهارم، قبّه‌اي فروزان را ديدم از لؤلؤ، كه براي آن چهار پايه و چهار در بود و چون استبرق سبز مي‌درخشيد. به جبرئيل گفتم : اين قبّه كه زيباتر از آن در آسمان چهارم مشاهده نكردم، چيست؟ جبرئيل گفت : حبيب من محمد(ص)! اين صورت و تمثال شهري است كه به آن شهر قم گفته می شود.(۶) 👤امام کاظم(علیه السلام) فرمود : 📋《قُمُّ عُشُّ آلِ مُحَمَّدٍ(ص) و مَأوي شيعَتِهِمْ》 ♦️قم، آشيانه آل محمد(عليهم السلام) و پناهگاه شيعيان آنها است.(۷) 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۱۷ ۲)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۲۸ ۳)بحارالانوار مجلسی، ج۱۰۲، ص۲۶۶ ۴)کامل الزیارات ابن قولویه قمّی، ص۳۲۵ ۵)مفاتیح الجنان محدّث قمی، ص۴۵۳ ۶)بحارالانوار مجلسی، ج۶۰، ص۲۰۷ ۷)تاریخ قم، حسن بن محمد اشعری قمی، ص۹۹
7⃣زیارت نامه ایشان! ✅علامه مجلسی در کتاب‌ بحارالانوار روایتی را از علی بن ابراهیم قمی و او از پدرش ابراهیم بن هاشم و او از سعد بن سعد اشعری قمی و او از امام رضا(ع) نقل می‌کند که؛ امام ‌رضا(ع) به سعد فرمود: 📋《يَا سَعْدُ، عِنْدَكُمْ قَبْرٌ مِنَّا!》 ♦️ای سعد! از ما نزد شما قبری است! سعد گفت : پدر و مادرم به فدای تو باد! منظورتان فاطمه دختر موسی بن جعفر(ع) است؟ حضرت(ع) فرمود : 📋《نَعَمْ! مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️بله! کسی که با معرفت و شناخت ایشان را زیارت کند، پاداشش بهشت است. سپس در ادامه فرمود : هنگامی که به نزد قبر فاطمه معصومه(س) رفتی رو به قبله بايست؛ ۳۴ مرتبه الله اكبر، ۳۳ مرتبه سبحان الله، و ۳۳ مرتبه الحمد الله را بگو و سپس این زیارنامه را بخوان! 📜《اَلسَّلاَمُ عَلَى آدَمَ صَفْوَةِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى نُوحٍ نَبِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى مُوسَى كَلِيمِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِيسَى رُوحِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَيْرَ خَلْقِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اَللَّهِ خَاتَمَ اَلنَّبِيِّينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَصِيَّ رَسُولِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ سَيِّدَةَ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمَا يَا سِبْطَيْ نَبِيِّ اَلرَّحْمَةِ وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ سَيِّدَ اَلْعَابِدِينَ وَ قُرَّةَ عَيْنِ اَلنَّاظِرِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ بَاقِرَ اَلْعِلْمِ بَعْدَ اَلنَّبِيِّاَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلصَّادِقَ اَلْبَارَّ اَلْأَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ اَلطَّاهِرَ اَلطُّهْرَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُوسَى اَلرِّضَا اَلْمُرْتَضَى اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ اَلتَّقِيَّ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلنَّقِيَّ اَلنَّاصِحَ اَلْأَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ اَلسَّلاَمُ عَلَى اَلْوَصِيِّ مِنْ بَعْدِهِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِكَ وَ سِرَاجِكَ وَ وَلِيِّ وَلِيِّكَ وَ وَصِيِّ وَصِيِّكَ وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ عَرَّفَ اَللَّهُ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ فِي اَلْجَنَّةِ وَ حَشَرَنَا فِي زُمْرَتِكُمْ وَ أَوْرَدَنَا حَوْضَ نَبِيِّكُمْ وَ سَقَانَا بِكَأْسِ جَدِّكُمْ مِنْ يَدِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْكُمْ أَسْأَلُ اَللَّهَ أَنْ يُرِيَنَا فِيكُمُ اَلسُّرُورَ وَ اَلْفَرَجَ وَ أَنْ يَجْمَعَنَا وَ إِيَّاكُمْ فِي زُمْرَةِ جَدِّكُمْ مُحَمَّدٍ ص وَ أَنْ لاَ يَسْلُبَنَا مَعْرِفَتَكُمْ إِنَّهُ وَلِيٌّ قَدِيرٌ أَتَقَرَّبُ إِلَى اَللَّهِ بِحُبِّكُمْ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ اَلتَّسْلِيمِ إِلَى اَللَّهِ رَاضِياً بِهِ غَيْرَ مُنْكِرٍ وَ لاَ مُسْتَكْبِرٍ وَ عَلَى يَقِينِ مَا أَتَى بِهِ مُحَمَّدٌ وَ بِهِ رَاضٍ نَطْلُبُ بِذَلِكَ وَجْهَكَ يَا سَيِّدِي اَللَّهُمَّ وَ رِضَاكَ وَ اَلدَّارَ اَلْآخِرَةَ يَا فَاطِمَةُ اِشْفَعِي لِي فِي اَلْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اَللَّهِ شَأْناً مِنَ اَلشَّأْنِ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعَادَةِ فَلاَ تَسْلُبَ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ اَللَّهُمَّ اِسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَ عِزَّتِكَ وَ بِرَحْمَتِكَ وَ عَافِيَتِكَ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ》 البته علامه مجلسی در کتاب تحفة الزائر پس از ذکر این زیارتنامه می نویسد : محتمل است که زیارت از تتمّه حدیث نباشد و از تألیف علماء بوده باشد.(۲) 📚منابع : ۱)بحار الانوار مجلسی، ج۹۹، ص۲۶۶ ۲)تحفة الزائر مجلسی، ص۶۶۶ .
. 🌷 سلام الله علیها🌷 آسمونا چراغون شدن و به مَدیحِت غزل خون شدن و توو بهشتِ تو مهمون شدن و غزل خون شدن و مثه بارون ‌شدن و کرم از لطف تو معلومه مددی حضرت معصومه اشعار عصمت را منظومه مددی حضرت معصومه خواهر امام رضا قمر امام رضا ای رُخَت روشنیِ بَصَر امام رضا می باشی تو پارهٔ جگرِ امام رضا مولاتی مولاتی عمّهٔ ساداتی... اومده بانوی هر دو سرا گل زهرا عزیز مرتضیٰ دل و هم دلبرِ امام رضا عزیز فاطمه عزیز مصطفی قُمْ بهشتِ ما عاشقانه گریهٔ شوقِ ما روانه عِیدیِ میلاد کریمه به دست صاحبَ الزّمانه ای نِگاهِ دو سَرا به دو دستِ کَرَمِت آبروی عالمین سَرِ ما و قَدَمِت این گداها رو بِبَر به حَریمِ حرمت مولاتی مولاتی عمّهٔ ساداتی... دههٔ رحمت و کرامته کارِتون جوده و عنایته گدایی از شما سعادته تمومِ حاجتِ دلم زیارته حقّ برادرت بی بی جان حاجت دلهارو روا کم نصیب همهٔ عاشق ها اربعین صحن کربلا کن جشن میلاد تو و شَعَفَم مُنجلیه راه زندگی ما راهِ عشق وَلیه ذکر عشقِ عاشقا مددی یا علیه یا حیدر یا مولا ای نگار زهرا... 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 .
. ♻️♻️♻️♻️ ✅بند اول امشب دل آباده هی میزنه باده صحن گهرشاده تو حرم شاهه ♻️ پرشورم سرمستم و مسرورم ازغصه دوره دورم اومده یارم ♻️ غوغا شد شور و شعف برپاشد درای جنت واشد اومد نگارم ♻️ امام کاظم بابا شده شبه رحمته شیعه ها شادن آخه ♻️ یارضا جان یا رضا جان ♻️➖➖➖➖➖♻️ ✅بنددوم توفخرایرانی شاه خراسانی حضرته سلطانی علی موسی الرضا(ع) ♻️ ای دینم ای یاور دیرینم ای دلوره شیرینم ضامن آهو ♻️ دلدارم ای گرمیه بازارم خیلی تو رو دوست دارم ضامن آهو ♻️ از عشقه تو سرشارم رضا شاه باکَرم ردم نکن از خوبات رضا قربونت برم ♻️ یارضا یارضا یارضا ♻️➖➖➖➖♻️ ✅بندسوم توشمس الشموسی انیس النفوسی تو سلطان طوسی علی موسی الرضا (ع) ♻️ ای والا دلوری و بی همتا پسر پاک زهرا(س)ضامن آهو ♻️ ای جودم بدون تو نابودم ای همه تارو پودم ضامن آهو ♻️ تویی امیرقلبم رضا تب وتابه من نام قشنگت روی لبم ذکره نابه من ♻️ یارضا یارضا یارضا (ع) 💠💠7⃣7⃣7⃣💠💠 ♻️➖➖➖➖➖♻️ 👇
. 🌸 🌸 (آی عاشقا ایام ولادته)۲ (توحرم امام رضاقیامته)۲🌺 ولادت آقامون امام رضا حسن ختام 🌺 بهش مدیونم،ازش ممنونم (همیشه سرسفره ی رضامهمونم)۲🌺🌺 (خودم میدونم،که بی سامونم)۲ من ازمشتری های آب سقاخونه ام🌺 (رضایامولا رضایامولارضا یامولا،رضارضا یامولا)۴ حرم شده آیینه درآیینه زیارتش مثل عسل شیرینییه🌺🌺 تاحرم امام رضاروداریم امنیت کشورماتضمینه🌺 آره سلطانه،شه خوبانه دلیل ررق سال مردم ایرانه🌺🌺 شدم دیووانه،من بی خانه میگیرم فقط ازامام رضاسالانه🌺 (رضایامولارضایامولارضایامولا،رضا رضایامولا)۴🌺🌺 https://eitaa.com/emame3vom/25132
سر تا به قدم زهرا ، یا حضرت معصومه تاج سر کرمنا ، یا حضرت معصومه ای آینه ی عصمت ، ایمان و حیا ، عفت در حسن تو شد پیدا ، یا حضرت معصومه مهر تو سرشت ما قم از تو بهشت ما از خاک تو خشت ما ، یا حضرت معصومه ای کهف امان کویت وی باغ جنان بویت ای روح تو روح افزا ، یا حضرت معصومه چون بنده ی درگاهت افتاده سر راهت صد موسی «واعدنا» ، یا حضرت معصومه هم دختر موسایی هم خواهر دریایی دریاب دل ما را ، یا حضرت معصومه صبر از تو رضا از تو ، آمین دعا از تو ماییم همه نجوا ، یا حضرت معصومه کمیل کاشانی .
. اصلا فراموشت نخواهم کرد امروز روزت مبارک دختر ارباب عالم .... 🔹
حضرت معصومه(س)-ولادت ای پناه اهل محشر عید میلادت مبارک ای همه روح مطهّر عید میلادت مبارک ای رخت مرآت مادر عید میلادت مبارک ای گل باغ پیمبر عید میلادت مبارک ای قم از خاکت معطّر عید میلادت مبارک دختر موسی ابن جعفر عید میلادت مبارک ای سلام چارده معصوم بر جان و تن تو نام تو معصومه و عصمت گلی از دامن تو بضعۀ موسایی و قم گشته طور اَیمن تو پا به چشم قم نهادی قلب قم شد گلشن تو یافت این خاک از تو زیور عید میلادت مبارک دختر موسی ابن جعفر عید میلادت مبارک نور از هر سو به ایوان طلایت سجده آرد حور بر خاک قدوم زائرت صورت گذارد جود با کلِّ وجودش هر چه دارد از تو دارد دانش از گلدسته‌هایت بر سر فیضیّه بارد علم را صحن تو سنگر عید میلادت مبارک دختر موسی ابن جعفر عید میلادت مبارک دخت و اخت و عمۀ‌ سه حجت داور تویی تو پارۀ تن بر رسول و احمد و حیدر تویی تو فلک استقلال ملک شیعه را لنگر تویی تو گر در جنّت ز قم وا می‌شود، آن در تویی تو بضعۀ یاسین و کوثر عید میلادت مبارک دختر موسی ابن جعفر عید میلادت مبارک قبه‌ات را اقتدار قبۀ الخضراست، آری تربت تو تربت گمگشتۀ زهراست، آری زائر تو زائر صدیقۀ کبراست، آری صورتت را صورت انسیۀ الحوراست، آری نخل «میثم» از تو پر بر عید میلادت مبارک دختر موسی ابن جعفر عید میلادت مبارک استادغلامرضاسازگار
✳️✳️✳️✳️✳️ بِســ.ْــــــمِ الْلّهِ اْلرَحــْمنِ الرَّحيم اَلْسَـّـلامُ عَلـَيْكِ يا فاطِمـهٔ مَعصومَـه(س) اِشـْـفَعـي لِي فِى الْجَنّـَةِ ❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️ اِی دُرّ یَـمِ عِصمَت ؛ یـا حَضرتِ مَعصومه اِی فاطِمـهٔ عِتـرَت ؛ یـا حَضرتِ مَعصومه اِی خاكِ رَهَت جَنّت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه اِی سایه ی تو عِفّت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه قُم از تو یَم رَحمَـت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه مُحتاج دَمَت حِکمَت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه تو دَر حَـرَمِ موسی' ؛ اِنسیّـهٔ حَورایی اِنسیّـهٔ حَـورائـي ؛ مَحبـوبهٔ یِکتـائـي مَحبوبهٔ یِکتائـي ؛ مَمـدوحهٔ طاهـائـي مَمـدوحهٔ طاهـائي ؛ رِیحـانهٔ بـابـائـي رِیحـانهٔ بـابـائـي ؛ آیـیـنـهٔ زَهـرائـي دَر صورت و دَر سیرت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه تنهـا نه مُحیطِ قُـم ؛ ایران به تو مي نـازد عِصمَت به تو مينازد ؛ ایمان به تو مي نازد عِتـرت به تو مي نازد ؛ قُـرآن به تو مي نازد تَفسیر و اُصول و دین ؛ عِرفان به تو مي نازد جنّ و مَلَك و حورو ؛ اِنسان به تو مینازد بـانـوی هَمـه خلـقَـت ؛ یـا حَضرتِ مَعصومه شَمس و قَمَـر و وَالنَّجم ؛ جِنّ و مَلَك و اِنسان جِنّ و مَلَك و رِضوان ؛ حور و پَـری و غِـلمـان هَم حوری و هَم غِلمان ؛ هَم مالك و هَم رِضوان هَـم عالِم و هَم حاکِـم ؛ هَم بَنده و هَم سُلطان دارند به تو چشمِ ؛ لُطف و کَرم و اِحسان گیـرَند زِ تو حاجَت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه نَبوَد عجب اِی بانو ؛ شاهي به گِدا بَخشي وَز گردِ حَـریم خود ؛ بَـر روح شفـا بَخشي بَر روح ؛ شفا بَخشي ؛ بَر سینه صفا بخشي حاجاتِ خَلایق را ؛ اَز لطف و عَطا بَخشي بَر خَلقِ زمین بَخشي ؛ بَر اَهل سَما بَخشي داري زِحق این قُدرت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه اِی کعـبـه ی اهـل دِل ؛ ایـوانِ طَلایِ تو اِی سُـرمهٔ حورُ العین ؛ خاكِ کفِ پایِ تو قُم نَه ؛ همـهٔ عالَـم ؛ مرهـون عَـطـایِ تو فِیـضـيّـه بُـوَد دائِـم ؛ دَر ظلّ هُـمـاىِ تو گَردد دَرِ جَنّـت بـاز ؛ اَز صَحن و سَـرایِ تو یِك بَذل تو صَد جَنّت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه اِی بانویِ نُه اَفلاك ؛ اِی مادر اَهلِ قُم اِی خاكِ حَـریم تو ؛ تاج سَـر اَهلِ قُم اِی کوثَر فیض تو ؛ دَر ساغرِ اَهلِ قُم آید زِ نسیمَت جان ؛ دَر پیکر اَهلِ قُم گُلدستـهٔ صَحنینت ؛ روشن گر اَهلِ قُم اِی قُم حَرم اَمنَت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه آنـانکه به شَهـرِ قُـم ؛ بَر عَرضِ اَدب آیند آنانکه به پایِ جان ؛ رو سویِ تو بِنمایند دَر صحن تو روگردان ؛ اَز جَنّت اَعلایند هَر گام که اِی بانو ؛ دَرصَحنِ تو پیمایند هـَـم زائـر قَبـر تو ؛ هَم زائـر زَهـراینـد نازَند بدین رُتبت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه اِی دَستـه گل زَهـرا ؛ رِیحانه ی اَهلُ البیت ریحانهٔ اَهلُ البیت ؛ دُردانه ی اَهلُ البیت زوّار حـریـم تـو ؛ پَـروانه ی اَهلُ البيت ... قبـرِ تو بوُد کعبـه ؛ دَر خانهٔ اَهلُ البيت ... قُم گشته زِ فیضِ تو ؛ کاشانهٔ اَهلُ البیت نازند به تو عِتـرت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه اِی چَشم رِضا دیده ؛ دَر حُسنِ تو زَهرا را هَم صورتِ زَهـرا را ؛ هَم زینبِ کبـری' را خاك حَـرمَـت دارَد ؛ اِعـجـاز مسیـحـا را دل مي بَری اَز رَفعت ؛ صَد مَریم عَذرا را مَعصومه اي ؛ اِی بـانو ؛ ذُرّیه ی طاها را اِی فاطِمه دَر فِطرت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه تو جانِ سُجود اَستي ؛ تو روحِ قیام اَستي موســای مُحَمّـد را ؛ تُـوراتِ تمـام اَستـي دُخت صَلوات اَستي ؛ فَرزندِ سَلام اَستي فَخـریّه ی اَجـداد و ؛ آبـاء عِـظـام اَستـي اَلحَق که یکي مَریم ؛ اَز هَفت اِمام اَستي اِی فاطِمه را زینَت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه تو پاکي و مَعصومه ؛ مَن عَبدِ گُـنـه کارَم تو بَحـر کَـرم داري ؛ مَن دست تُهي دارَم سرمایهٔ مَن تنها ؛ اشکي است که مي بارَم گَـر اَهـلِ بهشت اَستم ؛ گَـر مُستَحقِ نارَم هَم بَندهٔ این کویَم ؛ هِم «مِیثـَم» این دارَم مَمنونم اَز این مِنّت ؛ یا حَضرتِ مَعصومه (اَثرِ اُستـاد : غُلامرِضا سـازگار)
روضه - کربلایی امیربرومند|amirboroumand_channel@.mp3
20.88M
🌹﷽🌹 ♦️ ................................................... 🎙بانوای: 🗓چهارشنبه 28 ماه خرداد 1399
4_5832245441105757725.mp3
834.6K
🚦 فداها ابوها 🎙استاد محمدحسین سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام 📲 https://eitaa.com/emame3vom/25135