eitaa logo
کانال نوای عاشقان
17.8هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
416 فایل
﷽ 📚کاملترین مرجع اشعار برای مداحان 📑کپی مطالب با ذکر منبع موجب رضایت اهل‌بیت می‌باشد. 📩شاعران گرامی اگرتمایل به همکاری داشته باشید میتوانید،با بنده؛️مرتبط بشوید 🌻༎شرائط |تـبادلات @h_salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
shab 5 (3).mp3
12.3M
📣 صوت محرم الحرام هیئت جنت العباس(ع)-قم المقدسه
shab 10 (4).mp3
6.09M
📣 صوت محرم الحرام هیئت جنت العباس(ع)-قم المقدسه
shab 10 (7).mp3
9.52M
📣 صوت محرم الحرام هیئت جنت العباس(ع)-قم المقدسه
. 📌 شماره شبهه : ۳۰۶۷ 🔆 متن شبهه : تصویر منتشر شده در فضای مجازی👇 عکس اولین نذری در سفارت انگلیس اولین نذری در ایران توسط سفارت انگلیس راه اندازی شد . 🔆 پاسخ شبهه : 1️⃣ در فرهنگ اسلامی، نذر جایگاه مهمی و قدمت طولانی دارد و در آیات ۲۷۰ سوره بقره و آیه ۳۵ سوره آل عمران به نذر اشاره شده و در آیه ی ۷ سوره انسان وفای به نذر در زمره صفات ابرار ذکر شده است . برخی مفسرین از جمله مجمع البیان و کشاف شان این آیه را نذر مشترک امام علی و حضرت زهرا (س) برای شفای امام حسن و امام حسین(ع) دانسته اند https://b2n.ir/879128 2️⃣ نخستین بار خود خاندان پیامبر که در حقیقت منتشرکنندگان سنت نبوی بر اساس قاعده «اهل البیت ادری بما فی البیت» بودند، عزاداری عاشورا را بنیان نهادند؛ داده‌های تاریخی، سوگواری و حتی پختن غذا در عاشورا، را اولین بار از سوی امام سجاد (ع) گزارش کرده‌اند؛ https://b2n.ir/032069 3️⃣ از دوران پس از واقعه کربلا، نذری دادن در خود مدینه مرسوم بود به این ترتیب که برخی به عزاداری می‌پرداختند و عده‌ای از مردم نیز با غذای نذری از آنان پذیرایی می‌کردند. همچنین جریان مقابل اهل بیت (ع)، به واسطه شادمانی از آنچه بر فرزندان رسول‌الله (ص) در کربلا گذشته بود در روزهای عاشورا روزه می‌گرفتند و دوستداران اهل بیت (ع) برای مقابله با این اندیشه، در روزهای عاشورا اصرار بر تهیه غذا و توزیع آن در میان مردم داشتند که با توجه به موارد ذکر شده در فوق مشخص میشود که امر نذر اختراع امروز و یا دیروز نیست بلکه از پیدایش اسلام وجود داشته و این امر از بدیهیات در نظر هر مسلمان است. 4️⃣ پلوی ساده به همراه گوشت و ادویه از اولین نذری های رایج در دوره صفوی بوده.این نذر به علت کمبود برنج در آن زمان، به گروه خاصی از مردم و به اصطلاح اعیان‌ها اختصاص داشت که توانایی خرید این محصولات را داشتند. برای ادای نذر نیز صبح زود برنج را بار می‌گذاشتند و گوشت را می‌پختند وادویه را نیز به غذا اضافه می‌کردند و در بین مردم پخش می‌کردند تقسیم غذا به این شکل بود که گروهی ظرف‌هایشان را پیشاپیش می‌فرستادند و بعد از آماده شدن غذا، صاحبخانه ظرف‌ها را پر می‌کرد و برای صاحبانش می‌فرستاد اما بخش بیشتری از غذا در میان فقرا و نیازمندان توزیع می‌شد که معمولاً جلوی در منزل صاحب نذر جمع می‌شدند. نذر نان و ماست نیز نذر مهمی بود که در روز تاسوعا انجام می‌شد. این نذر شامل یک من نان و یک مَن ماست بود که هر سال هم یک واحد بر میزان نذری سال قبل اضافه می‌شد. https://b2n.ir/844476 5️⃣ نذر شله‌زرد نیز که هنوز هم مرسوم است از نذورات پرطرفدار و جذاب ایرانیان زمان قاجار محسوب می‌شد که با برنج، شکر، روغن، زعفران و خلال بادام تهیه می‌شد. نذری دادن در دوره قاجار متعلق به طبقه خاصی از جامعه نبود و هر کس با توجه به شرایط مالی خود در ایام عزاداری امام حسین (ع) غذای نذری می‌پخت. یکی از نذرهای معروف آن زمان هم آش نذری ناصرالدین شاه بوده است که در دربار و با نظارت شخص شاه پخته می‌شد. گفته شده است که احتمالاً این آش، نذر مادر شاه برای سلطنت پسرش بوده است . در آش نذری شاه همه چیز پیدا می‌شد گوسفند دوازده رأس، بره نه رأس، مرغ شصت قطعه، روغن بیست من، بادمجان، مغز بادام، اسفناج، کرفس، پیاز، کاهو، عسل، سیب، آبغوره، آب لیمو، ترب، تره، جعفری، شنبلیله، ترخون، نعناع، گلابی، هندوانه، گردو و ... از ترکیبات این آش بودند. 6️⃣ پس نذری از دیرباز در قرآن و اهلبیت رایج بوده است و عکس منتشر شده در فضای مجازی مربوط به پخش نذری توسط انگلیسهاست که خود از دسیسه های صهیونیست و فراماسون بوده که مردم و علما دستشان را رو کردند و هدف از نشر آن تصاویر در این روزگار توسط عمال فراماسونری به دلیل سرد کردن مردم نسبت به بزرگداشت یاد ابا عبدالله (ع) صورت میگیرد. https://b2n.ir/057307 7️⃣ فراموش نکنید « در سال 1324 شمسی، سفارت انگلیس در ایران راستای سیاستهای فراماسونی تعداد 15000 قمه خرید و به هیئات مذهبی اهدا کرد که خودتان را بزنید و کاری به ما نداشته باشید.» https://b2n.ir/833209 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 .
shab 10 (5).mp3
8.32M
📣 صوت محرم الحرام هیئت جنت العباس(ع)-قم المقدسه
shab 10 (1).mp3
8.43M
📣 صوت محرم الحرام هیئت جنت العباس(ع)-قم المقدسه
shab 10 (2).mp3
11.35M
📣 صوت محرم الحرام هیئت جنت العباس(ع)-قم المقدسه
. "زینت دوش نبی روی زمین جای تونیست" جای سالم زچه رودرهمه اعضای تونیست بس که پیکان و سِنان بر تن تو بوسه زده جای یک بوسهءخواهربه سراپای تونیست مصحف من تو و، انصار، ورق های توأند یک طرف نیست که برخاک،ورقهای تونیست نه سری مانده،نه انگشت ونه انگشتری‌ات چه کنددختر حیران که شناسای تونیست رفتی و داغ تو هر لحظه به من می گوید بی نفس مانده ای اکنون که مسیحای تونیست رأس تو بر نی و با یوسف کنعان گویم بعدازاین هیچ کسی محوتماشای تونیست "آب اگر بی تو بنوشم جگرم می سوزد" دیدمت تشنهءیک جرعه وسقای تو نیست گرنشسته‌ست وشکسته‌ست نمازم چه غمی روح قدقامت من جز قد و بالای تو نیست 🔹
هرگز نمی شد خواهرت اینجا نیاید بهر عزاداریِ این لب ها نیاید امکان ندارد اینکه مجنونی بخواند اما برای دیدنش لیلا نیاید بستند به زنجیر راه گریه ها را شاید صدایی از گلوی ما نیاید از دخترت می خواستم وقتی می آید یا چشمهایش را بگیرد یا نیاید ای صوت لب های پر از آیات غمگین پایین بیا تا خیزران بالا نیاید دیدند می خوانی ولی کاری نکردند تا خیزران روی لبت با پا نیاید کنج تنور آمد کنارت چهره نیلی کردم دعا اینجا دگر زهرا نیاید چشمانِ اینجا سخت ناپرهیزگارند اما نمی شد خواهرت اینجا نیاید... علی اکبر لطیفیان https://eitaa.com/emame3vom/29534 .
. آمد دوباره رو به روی من سرت حسین قربان زخمهای روی حنجرت حسین از غارت خیام نگفتم برای تو شاید بگویم و نشود باورت حسین از علقمه به بعد نخوابیده‌ام هنوز افتاده دست من علم لشکرت حسین او تشنه شنیدن و تو گرم خواندنی قرآن بخوان برای دل مادرت حسین از کربلا به کوفه و از کوفه تا به شام سنگ تو را به سینه زده خواهرت حسین از روی نی سکینه خود را خطاب کن چیزی نمانده جان بدهد دخترت حسین پیغام تو به گوش جهان می‌رسد بلی بانگی رساست حنجره اصغرت حسین حالا زمان گذشته ولی موج می‌زند بر دوش عاشقان علم لشکرت حسین طبل و علامت و کتل و سنج را ببین دسته به دسته آمده دور و برت حسین سینه به سینه داغ تو را ارث برده‌ایم زانو به زانوییم پی منبرت حسین با جیفهٔ دو روزهٔ دنیا و آخرت مرگا اگر معامله کردم سرت حسین گفتم «سر» آن سری که به نیزه سوار شد اما نگفتم اینکه چه شد پیکرت حسین ما زنده‌ایم و روضهٔ گودال خوانده‌اند ما را ببخش جان علی اصغرت حسین حسین صیامی .
سینه ها لبریز ماتم بود بعد از کربلا اشک ها سیل دمادم بود بعد از کربلا از وداع جانگداز ظهر عاشورای تو غربت عترت مسلم بود بعد از کربلا بسکه از لبهای سقایت عطش باریده بود آب هم در علقمه کم بود بعد از کربلا سوره های قامت اکبر که قرآن دل است مصحفی پاشیده از هم بود بعد از کربلا روی زخم سینه و لبهای خشک قاسمت از عسل یک جرعه مرهم بود بعد از کربلا خون اصغر را که پاشیدی بسوی آسمان ماتم اولاد آدم بود بعد از کربلا جای خلخال زنان و دختران اهلبیت در اسارت بند محکم بود بعد از کربلا من خودم دیدم به پاس حرمت اشک یتیم قامت یک نیزه را خم بود بعد از کربلا بسکه نامت برده بود و بسکه سیلی خورده بود سوی چشم دخترت کم بود بعد از کربلا من که جا در دامن پر مهر کوثر داشتم گوشه ی ویرانه جایم بود بعد از کربلا هر زمان طفل صغیری دید زین العابدین ناله اش با گریه توأم بود بعد از کربلا واژه هایی مثل عباس و حسین و علقمه همردیف اسم اعظم بود بعد از کربلا خون پاکت دین جدت را جهانى میکند ساقی ات عشق مجسم بود بعد از کربلا اسماعیل پورجهانی .
رسید وقت سفر سر به زیر شد زینب حسین چشم تو روشن! اسیر شد زینب هزار زخم روی پیکرت دهن وا کرد هزارسال ز داغ تو پیر شد زینب سه چهار مرتبه با شمر همکلام شده نداشت چاره دگر ناگزیر شد زینب چقدر پای غنیمت  کتک ز لشگر خورد چقدر زخمی مشتی فقیر شد زینب گرسنه بود ولی تازیانه خیلی خورد غذا نبود ولی خوب سیر شد زینب همان زمان که به سرنیره ها هلش دادند نشست و حرف نزد گوشه گیر شد زینب نبودن تو و عباس کار خود را کرد و با سنان و شبث هم مسیر شد زینب  بگیر گوش خودت را! کسی صدایش کرد.. بلند شو همه رفتند دیر شد زینب! سید پوریا هاشمی .