eitaa logo
༅࿇༅🇮🇷نوای ذاکرین🇮🇷 ༅࿇༅
13.6هزار دنبال‌کننده
45 عکس
33 ویدیو
119 فایل
گلچین تخصصی و بروز اشعارونواهای مذهبی روضه،غزل مرثیه،نوحه وگریز،دودمه،ختم خوانی باحضورمداحان وشعرای آئینی👌آرامش راه اندازی کانال درتلگرام سال ۱۳۹۴ خادم و بانی و مداح چه فرقی دارد من فقط حاجتم این است که نوکرباشم Eitaa.com/navayehzakerin2 @Aaramesh42
مشاهده در ایتا
دانلود
1.29M
ای علمدار حسین یار وفادار حسین همه ی عمر شدی جمله گرفتار حسین همه ی عالمیان با ادبت می دانند به گرفتاری خود اسم تو رو می خوانند با ادب ای با غضب ماه عرب ابوالفضل محترم صاحب علم شاه کرم ابوالفضل آقایِ آقایِ آقایی زیبایِ زیبایِ زیبایی تنهایِ تنهایِ تنهایی سقایِ زیبایِ دریایی علمدار حسینی ای جانم یل کرببلایی ای جانم ابوالفضل ای جانم ابوالفضل ای جانم ای گُل ام بنین یار فداکار حسین سپر و تکیه گه و در همه جا یار حسین مرحبا بر تو که با قیمت جان هر نَفَسی به صف کرب و بلا بودی هوادار حسین با وفا کنز حیا ای جان فدا ابوالفضل پهلوان یار جوان ماه عیان ابوالفضل سردارِ سردارِ سرداری دلدارِ دلدارِ دلداری غمخوارِ غمخوارِ غمخواری بیدارِ بیدارِ بیداری علمدار حسینی ای جانم یل کرببلایی ای جانم ابوالفضل ای جانم ابوالفضل ای جانم ساقی تشنه لب کرب و بلا یا عباس هر دوستت ز بدن گشته جدا یا عباس فاطمه آمده در علقمه بالای سرت داده حق در عوض دست جدا بال و پرت نازنین روی جبین خوردی زمین ابوالفضل داده جان گشتی خزان کام عطشان ابوالفضل سقایِ عطشانِ عطشانی در فکرِ لبهای طفلانی از خجلت غمگین و گریانی در خاک و بین خون غلطانی علمدار حسینی ای جانم یل کرببلایی ای جانم ابوالفضل ای جانم ابوالفضل ای جانم
4_5895534670430339520.mp3
3.96M
یل دریا دل،،،یا ابوفاضل،،مولا مولا یل میدانی،،مه تابانی،،مولا مولا گل مولایی، شه والایی،، جانا جانا تو چه زیبایی،چه دلارایی، آقا آقا قمر و، ثمر و، پسر و دلبرِ ام البنین عباس ای با وفا،،شیر نرِ ام البنین عباس جان جانان...عباس عباس ماه تابان... عباس عباس یا ابوفاضل یا ابوفاضل عباس عباس چه وفاداری،،چه حیا داری، عباس عباس چه هواداری،،چه علمداری،،عباس عباس تو که شیدایی،،،لب دریایی،،،سقا سقا زچه گریانی؟، زچه عطشانی؟، تنها تنها بخدا، همه جا، یه صدا به صفا یار حسین بودی صاحب لوا، ای جان فدا، یار حسین بودی جان جانان... عباس عباس ماه تابان... عباس عباس یا ابوفاضل یا ابوفاضل عباس عباس
1.06M
سبک: دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من انگار که آسمانها بوی خزان گرفته تیر اجل دوباره ما را نشان گرفته برخیز و یاوری کن با آنچه در توان است عباس بیا که بی تو باغ حسین خزان است عباس بیا که بی تو حرم صفا ندارد درد علی اصغر جز آب دوا ندارد با ناله های غمگین شوری دگر علم شد وقتی دو دست ساقی ز پیکرش قلم شد با بال و پر شکستن دردی دوا نمیشه لب تشنه ای علی جان حاجت روا نمیشه عباس بیا که بی تو رباب به غم اسیره آب آورم نباشی طفل حرم می میره از صدر زین نگون شد ماه قبیله ی من در خیمه انتظار است تشنه سکینه ی من بوسم دو دست عباس بر دیده گان گذارم افتاد علم ز دستش آه و فغان برآرم می بینمت علمدار به خاک و خون نشسته مرا ببین برادر که قامت شکسته ادرک اخا حسین جان که بر زمین فتادم برادر عزیزم بیا برس به دادم این من و دست زخمی این من و مشک پاره خورده عمود به فرقم برام نمونده چاره رحمی به حال سقا... مرا مبر به خیمه... حسین به جان زهرا... مرا مبر به خیمه سبک: دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من
1.05M
هر کی شد گرفتار،باید بگه ابوالفضل ناتوان و بیمار،باید بگه ابوالفضل هر کی بی قراره،باید بگه ابوالفضل چاره ای نداره،باید بگه ابوالفضل ابوالفضل،،خیلی وفاداره دو دست،،مشکل گشا داره ابوالفضل یا ابوفاضل مدد ابوالفضل یا ابوفاضل مدد معدن وفا و،،امیر عالمینه واسه آل زهرا،،دلش به شور وشینه به علی امید و،،قرار و نور عینه کربلا می دونه،،فدایی حسینه ابوالفضل،،خیلی ادب داره ابوالفضل،،اسوه ی اایثاره ابوالفضل یا ابوفاضل مدد ابوالفضل یا ابوفاضل مدد ناتوان و خسته،،باید بگه ابوالفضل هر دلی شکسته،،باید بگه ابوالفضل هر کی شد پریشون،،باید بگه ابوالفضل با دو چشم گریون،،باید بگه ابوالفضل صداش کن،،بالاترین امیده می بخشه،،با دستهای بریده ابوالفضل یا ابوفاضل مدد ابوالفضل یا ابوفاضل مدد روی خاک غربت،،زخمی و پاره پیکر با لبای تشنه،،صدا می زد برادر کاش می شد به خیمه،،می رفت یه بار دیگر برسونه آبی،،به کام خشک اصغر ابوالفضل،،زخمی ترین شهیده رو لبهاش،،یه قطره آب ندیده ابوالفضل یا ابوفاضل مدد ابوالفضل یا ابوفاضل مدد
علیه السلام تحلیل🔎 ❎اشارات بدن یا زبان بدن چیست⁉️ اشارات بدن یا زبان بدن به پیام‌های غیرکلامی اطلاق می‌شود که میان افراد توسط حرکات اعضای بدن و حالات صورت انتقال می‌یابد. در زبان انگلیسی، این پدیده (به انگلیسی: Body language) نامیده می‌شود. چهرهٔ انسان می‌تواند بیش از ۲۰۰۰۰ حالت مختلف ایجاد کند. بنابراین خوش بیان ترین قسمت بدن است. بیشتر بیان‌ها، ترکیبات چهره‌ای یعنی مخلوطی از دو یا چند حالت اصلی است. ۹۳ درصد ارتباط میان فردی را اشارات بدن تشکیل می‌دهد. در حالی که تنها ۷ درصد ارتباط میان فردی شامل گفتار است. 👇👇👇👇👇👇 در فایل مورد بحث حاج حسن خلج، هنر بدن را به وجه احسن اجرا می کنند. در ابتدای خواندن وقتی خواستند به حالت آمدن حضرت سکینه، به محضر عموجانشان، اشاره کنند، آقای خلج دو دست خود را به حالت مشت شده، مقابل سینه و زیر چانه قرار دادند و با این حال تضرع حضرت سکینه را به تصویر کشیدند و در ادامه با لرزاندن دستشان حالت لرزیدن بچه های داخل خیمه را از شدت تشنگی مجسم کردند. در ادامه در مصراع «سر درهم شده را بر سر نیزه بستند» برای به تصویر کشیدن محتوا، در ادای عبارات «درهم شده» ، «سر نیزه» و «بستن» حرکاتی متناسب با محتوا توسط دستشان و بدنشان داشتند که محتوا را کاملا مجسم کرد. در مصراع «از بس شکاف زخم عمودش عمیق بود» برای مصور نمودن محتوای «شکاف زخم» با حرکت دادن دست از پشت سر تا پیشانی، محتوا مجسم شد. در مصراع «تنها سری بُوَد که ز پهلو به نیزه شد» برای مصور نمودن محتوای «از پهلو به نیزه شدن» سر را به پهلو خم کردند و دست را به حالت نیزه زیر آن قرار دادند. در مصراع «آبرو در خطر و مشک به دندانش بود» بعد از جمله «آبرو در خطر و» مکث کردند، که اینگونه مکثها در جملاتی که مستمع بدان حساس است بسیار تاثیرگذاری را بالا می برد. مستمع در بخشی از مجلس زمزمه ای داشت که آقای خلج با عبارت سوالی «چی؟» او را برای بهتر زمزمه کردن ترغیب کرد. در جلساتی که بار عام است مثل عاشورا و تاسوعا چون عامه مردم حضور دارند و بعضی برای برآورده شدن حاجت آمده اند؛ اشاره به حوائج مستمعین حائز اهمیت است. در این جلسه آقای خلج با اشاره به موضوع «آبرو» که در روضه حضرت عباس(ع) هم موضوعیت دارد به حوائج مستمع اشاره کردند. قبل از گفتن بعضی روضه های سنگین مقدمه چینی لازم است؛ آقای در گفتن مصراع «سر درهم شده را بر سر نیزه بستند» با عذرخواهی از حضرت ام البنین و حضرت زهرا(س) مقدمه چینی کردند. در گریز زدن از شعری به شعری دیگر نیز گاهی مقدمه چینی لازم است؛ آقای در گریز شعری به شعر دیگر که روضه اش سنگینتر بود با جمله «شاعرش گفت ولی اشتباه گفت» مقدمه چینی کرد؛ که کاملا غیر کلیشه ای بود. البته به کار بردن اینگونه تعابیر از اساتید خریدار دارد. در تفسیر مصراع «چون اختران عشق ز هر سو به نیزه شد» وقتی می خواستند به دستور فرمانده لشکر دشمن اشاره کنند که دستور داد سرها رو به نیزه بزنند؛ لحنشان کاملا دستوری شد و از دکلمه استفاده کردند. در اوج روضه در مصراع «تنها سری بُوَد که ز پهلو به نیزه شد» آخر مصراع را با دکلمه گفتند. یکی از جایگاههای کاربرد سبکهای ریتم دار زمزمه ای، بعد از روضه های سنگین است که غالبا با محتوای زبانحال به کار می رود. و در این جلسه به کار رفت. قاعده این است که روضه باید از روضه های با شدت مصیبت کمتر به سمت روضه های سنگینتر به کار برود؛ در این جلسه که محتوای شعر زمزمه ای از شدت مصیبت کمتری نسبت به روضه قبلی برخوردار بود؛ آقای شعر زمزمه ای رو نیمه کاره گذاشتند و با جمله «می دونم خودم کردم، یه چیزی گفتم که دیگه نمی شه چیزی خوند» زمینه را برای بازگشت به روضه قبلی، فراهم کردند. برخی جملات روضه که خیلی سنگین است، اگر بیان نشود و اشاره بدن به مستمع القاء شود اثر بیشتری دارد؛ مثلا در جمله «هر چی رو نیزه سوارش کردند، دیدن نیزه ازون طرف بیرون زد» جمله «بیرون زد» را نگفتند و با اشاره دست مطلب را رساندند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
سبک نوحه ابوالفضل ۱۴۰۲(شاهمندی).mp3
1.49M
(ع) زمینه ، سنگین ، واحد ، شور (به همه سبکها خوانده میشود) دلبر و دلدار من علمدارم ابوفاضل تویی سپهدار من برادرم ابوفاضل تویی پشت و پناهِ خیمه ها توی نینوا تو اُمید زینبی دلاورِ کرب و بلا حیدر کربلایی. یار خون خدایی ابوفاضل یا عباس (۴) پاشو علمدار من بچه ها اینجا بی تابند هم رباب و هم طفلان در فکر یک جرعه آبند برای اهل حرم آبی بیار آب آورم برو سمت خیمه ها تَر کن گلوی اصغرم همه طفلان بی تابند در انتظار آبند ابوفاضل یا عباس واسه لبهای عطشان شد اُمید تو نا امید ولی من هم با داغت افتادم و پشتم خَمید چه به روزم آوردن که دیگه یاری ندارم شد امیدم نا امید که علمداری ندارم ساقیِ دشت بلا تشنه لب کربلا ابوفاضل یا عباس ای فلک تو کربلا ساقیِ من از پا نشست تو ببین که کمرم از غم رفتنش شکست اهل حرم ببینید که شده ام دیگه تنها گریه کن ای آسمون که دیگه ندارم سقا شده ام دیگه تنها چه کنم ای خدایا ابوفاضل یا عباس ┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 🇮🇷🇮🇷 دعوتید: به کانال وابرگروه مداحان ایتا↙️ کانال👇 Eitaa.com/navayehzakerin2 ابرگروه👇👇 انگشت مبارک روی لینک اشاره بفرماییدواردشوید.↙️↙️ https://eitaa.com/joinchat/954466766C8b9b885ce9 @Aaramesh42 ╚═══💫💎═╝
4- vahed 2.mp3
1.68M
# نوحه واحد یا سنگین حضرت ابوالفضل(ع تو دلها ، لاله های غم بکارید سر روی ، زانوان غم بذارید وقتی عطش نشست ، بر کام بچه ها طاقت نمانده بر ، ساقی ِ کربلا آه ، ای علمدار ، یا ابوالفضل ، ای سپهدار وای ، یاابوالفضل ، یاابوالفضل ، یاابوالفضل (۲) واویلا ، افتاده دستای سقا می آید ، آه و نوای زهرا با ناله ی حسین ، غوغا بپا شده یارب دست عمو ، از تن جدا شده آه ، در علقمه ، ارباب میگه ، یا فاطمه وای ، یا ابوالفضل ، یا ابوالفضل ، یاابوالفضل (۲) ابوالفضل ، برخیز به جان زینب نگاه کن ، که حسین ، جان شده بر لب دشمن رسید و تیغ ، از کینه ها کشید در پیش علقمه ، دست تو را برید آه ، خورده عمود ، در قتلگاه ، رفته سجود وای ، یا ابوالفضل ، یاابوالفضل ، یاابوالفضل ┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 🇮🇷🇮🇷 دعوتید: به کانال وابرگروه مداحان ایتا↙️ کانال👇 Eitaa.com/navayehzakerin2 ابرگروه👇👇 انگشت مبارک روی لینک اشاره بفرماییدواردشوید.↙️↙️ https://eitaa.com/joinchat/954466766C8b9b885ce9 @Aaramesh42 ╚═══💫💎═╝
4_6026064279948494546.mp3
5.71M
🔹 کسی که اهل احسان به والدین نباشد، خدا را اطاعت نکرده! _________ 🔸 سخنرانی
4_5794344231619268499.mp3
10.82M
💚 تشرف جوان دلسوخته خدمت علیه السلام ... ای کاش لایق دیدار تو بودم آقاجان..💔
رئوفی شب های بین الحرمین_1_1.mp3
2.82M
زمینه یا شور « شب های بین الحرمین » مایه در دستگاه ماهور از حسین رئوفی نفسم ، جان ، رگ و خون منی همه ی عقل و جنون منی تا میاد اسم قشنگ شما همه ی سوز درون منی شب های بین الحرمین رویای شیرین منه آئینه دارت که شوم چشمانت آئین منه رهام نکن رهام نکن حسین ز درگهت جدام نکن حسین بی تو اصلا به کجا برسم با تو بر صبر و رضا برسم تو نباشی همه هیچم و هیچ به کنارت به خدا برسم شب های بین الحرمین هرگز از یادم نرود الطاف عباس و حسین هرگز از یادم نرود رهام نکن رهام نکن حسین ز درگهت جدام نکن حسین ┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ 🇮🇷🇮🇷 دعوتید: به کانال وابرگروه مداحان ایتا↙️ کانال👇 Eitaa.com/navayehzakerin2 ابرگروه👇👇 انگشت مبارک روی لینک اشاره بفرماییدواردشوید.↙️↙️ https://eitaa.com/joinchat/954466766C8b9b885ce9 @Aaramesh42 ╚═══💫💎═╝
دو دمه حضرت عباس ع درس تو وفا ، علقمه دانشکده ی تو(۲) یا حضرت عباس(۲) تا روز جزا آب خجالت زده ی تو(۲) يا حضرت عباس(۲) دو دمه 🏴🏴😭😭 این امانت ها که از پیغمبر جانان بوَد(۲) عترت و قرآن بوَد (۲) خیمه های شاه دین، از جلوه ی ایمان بوَد(۲) عترت و قرآن بوَد(۲) یوسف حق پرست اشتهاردی(غریب)