eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
950 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 مدرسہ حکمت برگزار می کند: «بینش معارفی» 🔰 : ♦️13 الی 22 تیر 🔰 : ♦️مشھد مقدس 🔰 : ♦️ ویژه طلاب برادر ♦️ پایه پنجم و بالاتر 🔰 : 🔸بینش توحیدی ـ رابطه توحید و ولایت ـ مقیاس پرستش ـ تقابل تاریخی حق و باطل ـ فلسفه تاریخ شیعی 🔸 طرح امامان ـ طرح تاریخی نبی اکرم (ص) ـ مقیاس هدایت و شفاعت نبی اکرم (ص) ـ نقش بلای اهل بیت (ع) در هدایت عالم ـ عصر ظهور، جامعه موعود نبی اکرم (ص) 🔸 اندیشه اجتماعی ـ مبانی و ساختار حکومت دینی ـ تقابل انقلاب اسلامی و مدرنیته ـ نقد الگوهای توسعه مدرن ـ گام دوم و افق های پیش رو 🔸 حوزه انقلابی ـ رسالت حوه انقلابی ـ ضوابط درایت در روایات ـ رویکرد شناسی فقه حکومتی ـ جریان شناسی علم دینی 🔗 لینک معرفی دوره و ثبت‌نام 🌐 jariehekmat.com/ ✉️ راه ارتباطی در ایتا 🆔 eitaa.com/Tasobhezohoor
🔔 ترویج اخلاق غیر انقلابی و انزواطلبی، فاجعه‌ای برای حوزه علمیه است. 🔊 آیت الله خاتمی یکی از آسیب های دروس اخلاق را ترویج اخلاق غیر انقلابی و انزوا طلبی ذکر کرد و ترویج این نوع اخلاق را فاجعه ای برای آینده حوزه دانست چرا که طلبه ای بی تفاوت و منزوی به جامعه تحویل می دهد. ادامه خبر در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2420 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 13 🟢سایر معاونان 💡 مدرسه نیز لازم است در این شورا حضور داشته باشد؛ بدان جهت که عمدۀ برنامه‌های مدرسه حول محور آموزش قرار دارد و همپوشی و اصطکاک میان برنامه‌های آموزشی و تربیتی بسیار است. بنابراین معاون آموزش باید نگرش تربیتی کاملی داشته باشد تا بتواند سایۀ توجهات تربیتی را بر تمام فرایند آموزش بگستراند. 👥 حضور سایر معاونان مانند نیز در این شورا توصیه می‌شود. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/20 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 💎اللَّهُمَّ اِرْحَمْ خُلَفَائِي ثَلاَثَ مَرَّاتٍ قِيلَ لَهُ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ اَلَّذِينَ يَأْتُونَ مِنْ بَعْدِي وَ يَرْوُونَ أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي فَيُعَلِّمُونَهَا اَلنَّاسَ مِنْ بَعْدِي 💎پیامبر اکرم سه مرتبه به خدای متعال عرض کرد: خدايا جانشینان مرا از رحمت خود برخوردار ساز. گفتند: يا رسول اللّٰه! جانشینان شما كيانند؟ پیامبر اکرم فرمود: كسانى كه بعد از من، حديث و سنّت مرا روايت می‌كنند و به مردم می‌آموزند. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص۳۷ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
❗️حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند ⚠️ اگر بخواهیم -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سه‌گانه‌ای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاه‌ها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزه‌ی قم انقلابی نمانَد، حوزه‌های علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. 🗓 بیانات در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ؛ ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📖بعد ان شرطت علیهم الزهد فی درجات هذه الدنیا الدنیّه و زخرفها و زبرجها فشرطوا لک ذلک... 📜 آن مردمی که می‌نشینند، راز و نیاز می‌کنند؛ دعای ندبه را با توجّه می‌خوانند و زیارت آل یاسین را زمزمه می‌کنند و می‌نالند، می‌فهمند چه می‌گویند. آنها حضور این بزرگوار؛ را حس می‌کنند؛ ولو هنوز ظاهر نشده و غایب است. غیبت او، به احساس حضورش ضرری نمی‌زند. ظهور نکرده است؛ اما هم در دلها و هم در متن زندگی ملت حضور دارد. مگر می‌شود حضور نداشته باشد؟ بیانات امام خامنه ای مد ظله در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۴/۱۰/۱۷ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✳️دعای ندبه هر جمعه با نوای دلنشین استاد آقاتهرانی(دامت افاضاته) ✅ مواعظ اخلاقی و تبیین امور اهم سیاسی و فرهنگی کشور توسط حضرت استاد. 💠ابتدای بلوار امین، شبستان مدرسه معصومیه، بعد از نماز صبح 🌸کانال ندبه منتظران 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/nodbehaghatehrani
💎 عوامل کرامت ساز انسان از دیدگاه نهج البلاغه 🖌 اگر انسان باور داشته باشد که در محضر خداوند است و تمام رفتارهای او زیر نظر خداست، مراقب رفتارهایش خواهد بود، و درست شدن رفتار انسان نقش مهمّی در کرامت و بالندگی او ایفا خواهد کرد. ادامه در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2423 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌐 برای تحقق تمدن اسلامی، نیازمند نسخه‌های اسلامی برآمده از قرآن و سنت هستیم. 🔹حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بر لزوم عینیت بخشی به معارف نظری اسلام تاکید کرد و گفت: برای تحقق تمدن اسلامی، نیازمند نسخه‌های اسلامی هستیم. ادامه در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2429 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 14 🟢اساتید(قسمت اول) 🦋 نقش تربیتی در مواجهۀ مستقیم و مباشر بی‌بدیل است. ☘️ در حوزه‌های علمیه عوامل متعددی در تحول شخصیت طلبه نقش‌آفرینی می‌کنند؛ اما بی‌شک تأثیرگذارترین و موفق‌ترین عامل در پرورش طلبه، استاد است. ✍️نقش استاد در شکل‌دهی به و و طلبه بی‌همتاست و بیشترین رسیدگی در حق طلبه نیز از استاد انتظار می‌رود. 👇🏻این ویژگی مرهون عوامل زیر است:👇🏻 🔸نخست اینکه بستر و انسان ارتباط است و فرصت استاد برای ارتباط با طلبه از همه بیشتر است. استاد روزانه با طلبه مرتبط است و فرصت تأثیرگذاری طولانی در اختیار دارد. می‌تواند در این فرصت 💬حرف بزند، ✨عاطفه بورزد، 🔆برانگیزد، 💡راهنمایی کند، ❗️هشدار دهد، 🚦بشکند، 💎بسازد و برافروزد. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/21 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔻گزیده‌ای از جلسه پنجم بازخوانی کتاب استاد 🔰 در هر نظام اجتماعی نمیتوان توحیدی زیست! 🔹توحید، نظامی برای زندگی توحید از دیدگاه نظری بینشی‌ است که پایه و زیربنای نظام فکری است و آن را تعلیل می‌کند. از دیدگاه عملی نیز، قواره‌‌ای است برای اجتماع و شیوه‌ای برای زندگی. به دیگر بیان، توحید، عنوانی است برای سیستم و نظامی که اسلام برای زندگی انسان متناسب دانسته و رشد و بالندگی انسان را در سایه آن نظام ممکن می‌داند. 🔸اندیشه‌ی توحیدی مستلزم نظام اجتماعی خاص انسان فقط در حوزه‌ی فردی مکلف بر پرستش خدا نیست بلکه هر کجا اراده انسان عمل می‌کند و به تبع آن دارای مسئولیت می‌شود، در آن حوزه مکلف به پرستش خدا و احراز از پرستش غیر خداست. لذا اگر بخش عمده‌ای از اراده‌های انسانی معطوف به حیات اجتماعی است، پرستش اجتماعی در آن حیات ضروری‌ است. این نوع از پرستش در واقع پرستش مشاع و جمعی است که در هر مدل و ساختار اجتماعی محقق نمی‌شود. لذا نیاز جدی امروزِ ما، نظام اجتماعیِ متناسب با توحید است. 🔹دو گونه تعلق اجتماعی اخلاق و احساسات و تعلقات اجتماعیِ جامعه به دو نحو ایجاد می‌شوند: یا در ذیل پرستش خدا و یا در ذیل طغیان بر خدا. اگر انسان و جامعه‌ای بر خدا طغیان کرد، یک نوع خاصی از خلقیات در او ایجاد می‌شود. به تعبیر دقیق‌تر که در حدیث شریف عقل و جهل ذکر شده است، تمام صفات حمیده که در ذیل عقل آمده به دلیل طاعت، و تمام رذائل که در ذیل جهل آمده به دلیل استکبار از پرستش و طاعت خدای متعال است. 🔸اخلاق ولایی و نظامات اجتماعی این قوای حمیده مستقیما برای آحاد انسانی جعل نشده است بلکه در اختیار عبد مطلق خداوند که وجود مقدس نبی‌اکرم است قرار گرفته و ما به میزان تولی و تبعیت از ایشان و تبری و دوری از جبهه‌ی شیطان، متصف به این قوا می‌شویم. ساخت اجتماعی جامعه و نظام سیاست و اقتصاد و فرهنگ نیز، تابع و تجلی این قوا و تعلقات است. 🔹وسعت دید موحد در لایه فردی وسعتِ دید انسان موحد از مهم‌ترین اثرات توحید است. در لایه‌ی فردی، وسعت دید به این معناست که انسان موحد، خود را در دنیا و امکانات دنیایی محدود نمی‌کند و زندگی او محصور در لذت‌های دنیا نیست. او زندگی را وسیع‌تر حیات دنیایی می‌بیند و درک می‌کند که بشر با این همه استعداد و امکانات ذاتی برای چند صباح زندگی دنیایی آفریده نشده است. 🔸وسعت دید موحد در لایه اجتماعی اما در بعد اجتماعی، وسعتِ دید انسان موحد این است که او طرح الهی را که انبیاء برای آن مبعوث شدند، در وسعتی حقیقی درک می‌کند. انسان اگر طرح الهی را محدود ببینید، احساس می‌کند که انبیاء شکست خورده‌اند. در حالی‌که اگر کل‌نگر به تاریخ انبیاء بنگریم، درمی‌یابیم که انبیاء در ایجاد مسیر کلی هدایت انسان و ارتقاء سطح بندگی‌اش موفق بوده‌اند. البته پیروزی وهله‌ای پیروان انبیاء به شرط صبر و ایمان در راه انبیاء است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📌 جزئیات نشست جهاد تربیتی مدیران مدارس علمیه کرمان با حضور معاون تهذیب حوزه 🔸 استاد عالم زاده نوری در نشست جهاد تربیتی مدیران مدارس علمیه کرمان شرکت کرد و به ارائه برنامه های خود و ساحت های تهذیبی حوزه پرداخت.  🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2431 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰امام خامنه‌ای | ۱۳۹۰/۰۴/۱۸: 💎مسئله‌ی انتظار هم که جزء لاینفک مسئله‌ی مهدویت است، از آن کلیدواژه‌های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است؛ 💎 یعنی ترقب، یعنی مترصد یک حقیقتی که قطعی است، بودن؛ این معنای انتظار است. 💎انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر. 💎... این انتظار را بشریت نیاز دارد، امت اسلامی به طریق اولی نیاز دارد. 💎این انتظار، بر دوش انسان میگذارد. 💎وقتی انسان یقین دارد که یک چنین آینده‌ای هست... باید خود را آماده کنند، باید منتظر و مترصد باشند. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib