📚کتاب جدید «شاگردپروری»
✍️ اثر #استاد_عابدینی
📝یادداشت استاد طاهرزاده در کتاب #شاگردپروری 👇
"... استاد با چنین منظری، حضور خود را نسبت به شاگردش، حضوری گسترده مییابد و هم شاگرد متوجه میشود نسبتی وجودی با استاد خود دارد که این فراسوی رابطه مفهومی با مطالبی است که استاد در اختیار او گذارده است."
📖کتاب شاگردپروری جدیدترین اثر استاد عابدینی است که به همت هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام و نشر معارف چاپ و توزیع عمومی شده است.
🛒برای خرید کتاب به این👇 لینک مراجعه کنید:
🌐 patoghketab.com/?p=161505
#معرفی_کتاب
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۹ تیر ۱۴۰۲
🎙آیتالله العظمی بهجت قدسسره:
[آیا] #قرآن [هم] غیبت کرده است؟!
[اگر #امام_زمان(عج) غایب است] عِدلِ او، [قرآن] که هست.
ای کسانی که [خطاب به امام زمان علیهالسلام] می گویید: گرفتار توایم! عاشق دیدار توایم! آن شعرش چیست تا به آخر؛
بسم الله! این رفیقش و شریکش و عدیلش(قرآن) در بین ما هست!
از این گنج استفاده می کنیم؟! [از] این معدن استخراج می کنیم؟!
از همین جا معلوم است که درباره او [و ادعای عشق و شوق دیدارش] راست می گوییم یا نه!
📘کتاب حضرت حجت(عج)، ص٣۵٧
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۹ تیر ۱۴۰۲
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
🔹شماره 47
🔹نمونهها(قسمت اول)
👤از آنجا که مهمترین رکن در یک مدرسۀ علمیه، نیروی انسانی و از میان آنها #طلاب هستند، 11 مثال در جداول زیر ناظر به 11 بعد از ابعاد تهذیبی و تربیتی طلاب بیان شده است و تلاش شده متناسب با جدول فوق، موضوعاتی مشخص و تحت عنوان
✅وضعیت مطلوب،
🔸وضعیت موجود (نقاط قوت و ضعف)،
🔍راهکارهای اصلاح و ترمیم و ارتقا مورد بررسی قرار گیرند
همچنین ذیل هر جدول مثالهای دیگری از همان بعد تهذیبی و تربیتی آمده است که میتواند به تناسب مسایل مدرسه و اقتضائات آن، در جلسات شورای تهذیب بحث و بررسی شود.
🗒جدول شماره 1 (انگیزشی - نیرو - طلاب)
1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویتگذاریها:
🔆مسایل انگیزشی طلاب ... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/54
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۹ تیر ۱۴۰۲
📷 تصاویر/ مراسم ترحیم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در مرکز مدیریت حوزههای علمیه
🔰مراسم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی اولین معاون تهذیب حوزه های علمیه در مسجد مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.
https://hawzahnews.com/xcjVy
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۹ تیر ۱۴۰۲
⚛️ هزار نفخه رحمت در عصر جمعه
امام موسی کاظم(ع):
خداوند هر روز جمعه هزار نفخه رحمت به بعضی از بندگانش، ارزانی می دارد، هر کس در عصر جمعه صدبار سوره قدر را بخواند از این هزار رحمت بهرمند می شود.
📚امالی صدوق ، ص۶۰۶
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۹ تیر ۱۴۰۲
پیشرفت اسلامی ایران.pdf
1.39M
📚#جزوه پیشرفت اسلامی ایرانی در کلام امام خامنه ای
📄#پیشخوان_مطالعاتی
🔻برخی از عناوین:
📊مدیریت تحولات در راه پیشرفت
📊ضرورت وجود الگوی بومی پیشرفت
📊مطالبه تدوین الگوی اسلامیایرانی از نخبگان
📊عزت ملی و پیشرفتِ ناشی از آن
📊تمدنسازی نوین اسلامی، پیشرفت در سبک زندگی
#پیشرفت_اسلامی_ایران
#امام_خامنه_ای
📌دسترسی به متن بیانات
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۹ تیر ۱۴۰۲
🔰 توصیه های مهم امام خمینی(ره) به طلاب حوزه های علمیه در #منشور_روحانیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
۹ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ شرکت ۵۵۰ طلبه جوان در طرح ولایت / افتتاحیه در حرم خورشید هشتم
مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزههای علمیه:
طرح ولایت تأمینکننده اندیشههای بنیادین طلاب است؛ لذا یکی از ابزارهایی که میتواند این نگاه را به طلبه جوان در حوزههای علمیه القا کند طرح ولایت است.
https://hawzahnews.com/xck9J
@HawzahNews
۱۰ تیر ۱۴۰۲
🌷امام خمینی(ره):
پیام #عید_قربان توحید و مبارزه با طاغوت است.
فلسفه ظهور امام زمان (عج) از کنار کعبه همین است که ایشان نماد احیای توحید و مبارزه با طاغوت هستند و کعبه جایگاه آغاز این حرکت است.
صحیفه ج۱۸،ص۸۷_۸۸
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۱۰ تیر ۱۴۰۲
#معرفی_کتاب
#بهزودی...
📢در ظلّ توجّهات حضرت صدّیقه طاهره (سلام الله علیها)، به زودی کتاب «#تشکیلات_توحیدی» منتشر خواهد شد....
💎جامعترین و منسجمترین محتوا در زمینهی سازوکار امتداد توحید در فعالیتهای تشکیلاتی ازمنظر مقاممعظمرهبری (مُدّظلّهالعالی)🌱
💎قابل استفاده برای فعّالین تشکّلها، مدیران ارشد و میانی، دانشجویان و طلاب دغدغهمند، فرماندهان و بسیجیان پایگاههای بسیج و کانونهای فرهنگی_تربیتی، هیئات و....
💎دارای مجوز تأیید از دفتر مقاممعظمرهبری (مُدّظلّهالعالی)
➖➖➖➖➖➖➖
📘این اثر را میتوان یکی از جامعترین و منسجمترین کتابهای تشکیلاتی و مدیریتی بهشمار آورد که پس از مطالعه و بررسی حدود ۲۰ هزار صفحه از بیانات و مکتوبات معظم له، در مدت دو سال نگاشته شده است.
📙شاکله و ساختار اصلی کتاب، به وضوح در «درآمد» آن منعکس شده است. درآمد کتاب اینگونه آغاز میشود: «تشکیلات، باید توحیدی باشد...».
در این قسمت به تحوّلات دهگانهای که نگاه توحیدی در تشکیلات ایجاد میکند، اشاره شده است که عبارتاند از:
- تحوّل در نوع نگاه به مدیریت
- تحوّل در نوع نگاه به نیروی انسانی
- تحوّل در هدفگذاری
- تحوّل در برنامهریزی و اجرا
- تحوّل در جذب و گزینش
- تحوّل در استعدادیابی و استعدادپروری
- تحوّل در کمّیت و کیفیت کار
- تحوّل در تعاملات و ارتباطات
- تحوّل در نظارت و ارزیابی
- تحوّل در تشویق و تنبیه
لینک بخشهای مختلف کتاب:
https://eitaa.com/tashkilat_ir/40
جهت اطلاع تفصیلی از محتوای کتاب، به کانال زیر مراجعه فرمایید 👇👇👇
@tashkilat_ir
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۱۰ تیر ۱۴۰۲
.🔳 پنجمین دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي #عصر_اقامه
📌مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت رهبران دینی
🔻برخی از سرفصل های دوره :
🔹اقتدارات مکتب امام (ضرورت پرداخت به اندیشه امام خمینی ره)
🔹حرف نوی انقلاب اسلامی (نسبت جمهوریت و اسلامیت)
🔹حرام سیاسی (گام های حل مسئله حجاب)
🔹فرمان امام (شرح پیام بسیج امام)
🔹ضرورت فراموش شده! (واکاوی عدم فراگیری تشکل های طلبگی)
🔻برخی از اساتيد دوره :
حجج الاسلام و المسلمین :
🔸محمد جواد نظافت 🔹محمدرضا فلاح شیروانی
🔸محسن قنبریان 🔹هادی صاحبقرانی
🔸حمزه وطن فدا 🔹حسین کاظم زاده
🔸حمید فتحی
و آقایان :
🔹دکتر محمدصادق شهبازی 🔸دکتر جمال یزدانی
🔹حسین کمیلی
↙️ جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.
#ویژه_طلاب_برادر
🗓زمان برگزاری : ۱۹_ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲
🏡مکان : مشهد مقدس_اردوگاه جوادالائمه علیه السلام گلبهار
💢 توجه :
_برای دوستان شهرستانی دو روز قبل و بعد از دوره جهت زیارت اسکان فراهم شده است.
_۲۰ درصد تخفیف ویژه ثبت نام تشکلی.
راهنمای دوره : @Mimebnera
"تشکل طلبگی ربیون" @rebbiion
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۱۰ تیر ۱۴۰۲
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
🔹شماره 48
🔹نمونهها(قسمت دوم)
🗒جدول شماره 2 (اخلاقی معنوی- نیرو- طلاب)
1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویتگذاریها:
ارتباط معنوی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر:
توجه به حضور امام عصر، انس و ارتباط معنوی با ایشان
3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیتشناسی و آسیبشناسی صورتگرفته:
🔸نقاط قوت:
ـ تعلق فضای طلبگی به امام عصر عج و اشتهار طلاب به سربازان امام زمان و پیوند هویت طلبگی با مقولۀ مهدویت.
ـ وجود ادعیه و زیارات و مناجات فراوان با امام عصر.
ـ وجود آثار هنری و رسانهای و کتب متعدد در این مقوله.
🔸نقاط ضعف:
ـ ضعف در تذکر و یادآوری نسبت به رسالات حوزوی متناسب با عصر غیبت مهدوی.
ـ فراموشی یاد حضرت و انس با ایشان در میان برنامههای متراکم آموزشی... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/55
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۱۰ تیر ۱۴۰۲