🔰معرفی آثار استادطاهرزاده
📍باموضوع #امام_حسین علیه السلام
📘کتاب:
🔺راز شادی امام حسین(ع) در قتلگاه
🔺زیارت عاشورا اتحادی روحانی با امام حسین(ع)
🔺کربلا مبارزه با پوچی ها
🔺جایگاه تاریخی حادثه ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن
🔺اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر
📚جزوه:
🔺کربلا و آزاداندیشی فراموششده
🔺کربلا و افق پیش رو در این تاریخ
🔺نهضت حضرت امام حسین(ع) و قدرت نرم
🔺کربلا حقالیقین تاریخی و شور ایمانی
🔺نگاهی پدیدارشناسانه به رخداد کربلا
🔺کربلا و برگشت به ایمان گمشده
🔺همراه با زائر عتبات
🔺نتایج نهضت کربلا درسطوح مختلف تحلیل
🔺نگرشی به کربلا با چشم عقل و عاطفه
🔺امام حسین علیه السلام؛ حقیقتی ماوراء تاریخ
🔺کربلا؛ نقطهی عطف تقابل تمدن اسلامی با تمدن جاهلی
🔺کربلا سیر عشق الهی
🔺رجوع به هویت شیعه در تاریخ اسلام
🔺مسئولیت فهمِ حرکت اربعینی
🔺رخدادِ اربعینی، در جستجوی راهی ماورای تئولوژی و سکولاریته
🔺کربلا؛ بازجُستِ سعهی صدرِ گمشده
🔺هویت قدسی زن و حضور در جهان گسترده_ی امروز
🔺امام حسین و معنابخشی به زندگی در این تاریخ
🔖یادداشت ویژه:
🔺امام حسین(ع)زمینه ساز آینده تاریخ
🔺امام؛ قدسیترین مطلوب
🔺جایگاه اشک بر حسین (ع)
🔺جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدنسازی غدیر و کربلا(2)-نقدی بر مقاله ی علی اصغر غروی در روزنامه ی بهار
🔺راز شادی امام حسین«علیهالسلام»در قتلگاه
🔺ریشهی ضعف فرهنگی جریان مقابل امام حسین«علیهالسلام»
🔺توجه امام حسین(ع) به آمادگی زمانه در تغییر گفتمان
🔺جایگاه اصحاب امام حسین “علیه السلام» در هستی
🔺زیارت اربعین، پایداری بر عهد حسینی
🔺 چگونه تاریخ امام حسین(علیه السلام) تاریخ خاصی شد
🔺کربلا؛ نحوهی دیگری از تفکر
🔺روح تاریخی حادثهی کربلا
🔺 اربعین؛ سنّتی که در حال شکوفایی است
🔺کوفه و بنبست در جانفشانی به جهت غفلت از حضور تاریخی
🔺تا مردم در عادت و تقلید از جاهلیت دوران غرق نشوند
🔺معجزهی عاطفه و بصیرت و اراده در کربلا
🔺در طلب حسّ روحانی و معنوی امام حسین (ع)
🔺معجزهی چشم پوشیدن از خود در کربلا
🔺مسلم بن عوسجه اسدی و عالیترین حدّ هوشیاری"۳"
🔺همنوا با امام حسین (ع) در مناجات عرفه
🔺کربلا یعنی، ایمان و خرد و عمل به هنگام "۱"
🔺کربلا یعنی ایمان و خرد و عمل به هنگام "۲"
🎙صوت
پرسش ها و پاسخ ها
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
♻️ آیت الله حائری شیرازی(ره):
امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
روز عاشورا میگوید:
«بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله اعرافی دامت برکاته:
🔻امام حسین علیه السلام یک جملهای در وصیتشان دارند:
من الحسین بن علی الی بنی هاشم:
فکأن الدنیا لم تکن؛
دنیا چنان است که گویی هرگز نبوده است،
فکأن الآخره لم تزل؛
و آخرت چنان است که گویی همواره بوده و خواهد بود،
این جملات روح عاشورا و سِرّ حیات طیبه است؛
🔹این جهان با آن عظمت وصف نشدنی،
میلیاردها سال نوری فاصله شرق و غرب آن،
هر گوشهاش پدیدههای عجیب و عظیم،
اکثر عجایبش غریب و ناشناخته،
دنیا با این عظمت اما در مقابل آخرت گویا هیچ است و هرگز نبوده،
کأن لم یکن شیئاً مذکورا...
💎و آخرت خورشید بی غروبی است که مشرف و محیط و حاضر و غالب بر همه حقایق است که گویی همیشه بوده و خواهد بود...
📍این یک قانون معرفتی جهانشناسی و هستیشناسی است که اگر خوب فهم شود، چراغ روشنی برای سلوک و نجات از خیلی مشکلات است و خیلی مسائل دگرگون خواهد شد...
🔹بسیاری خودخواهیها، خودپرستیها، هوای نفسها، ظلمها و ستمها و... با این نگاه از بین میروند...
🔹اگر دنیا نزد انسان اینگونه در برابر آخرت ناچیز شمرده شود، آخرت مرکز توجهات و اهتمام او خواهد بود و نجات و سعادت خواهد یافت...
👌این پیام مهمی از عاشوراست که هم به درک عاشورا کمک میکند و هم یک قاعده معرفتی برای نجات و سعادت انسان است...
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
68_شناسنامه مشاغل حوزوی3.pdf
823.4K
📚شناسنامه مشاغل حوزوی3
🔸مشاغل تبلیغی🔸
✍️مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از دقایق الحقایق!
بحران روانشناسی غربی و نقش حوزه-مهدی عبداللهی.pdf
774K
🔸بحران روانشناسی و مشاوره غربی و نقش حوزههای علمیه؛
🔸دانش روانشناسی به عنوان یک دانش کارآمد و اثرگذار امروزه فضاهای جدیدی را درنوردیده است و همچنان حوزه نفوذ و کاربرد خود را توسعه می دهد و به میزان کارآمدی و اثرگذاری خود عرصه را بر هر مکتب و آیین که ادعای برنامه برای زندگی دارد تنگ می سازد...
🔸...بسیاری از مدعیان اسلامیسازی دانش روانشناسی در همان چارچوب و ساختار و پارادایم علمی و در همان زمین بازی طراحی شده و برآمده از مبانی و نظام مفاهیم غیر الهی دست به تولید یا بومیسازی یا اسلامی سازی بخشها یا روشهای جزئی و تولید پروتکلهای به نسبت اسلامی کردهاند که البته دغدغه و اهتمام و حاصل زحمات ایشان جای قدردانی دارد اما این کجا و تأسیس دانشی اسلامی که حوزه مأموریتش مبتنی بر مبانی و اهداف و روش اسلامی و متناسب با شبکه مفاهیم دینی، پر کردن خلاء و نیاز انسان به رشد و تعالی روح و روان باشد کجا؟!
راجع به اسلامی سازی دانش روانشناسی بحث بسیار است و جای گفتگو و مباحثات علمی آن بیش از گذشته احساس میشود و باید مورد اهتمام قرار گیرد تا نگاه های سطحی به اسلامی سازی علوم جای خود را به گام های اساسی تری دهد و البته علمداران اسلامی سازی دانش روانشناسی همین فضلا و علمای دغدغه مند و متخصص در این دانش هستند که باید دست ایشان را به گرمی فشرد و متواضعانه دعوت نمود تا با تشکیل یک جبهه متحد و منسجم یک حرکت و جریان پرشور و فعال را در برابر جریان تمدنی غرب ایجاد نموده و این فرایند تحولی را سرعت و نتیجه بخشند...
(وضعیت موجود و مطلوب و راهکارها را در فایل پیوستی مطالعه فرمایید...)
@abdollahimahdi
🍃 #پخش_درس_اخلاق
💠 آیتالله صفائی بوشهری
⏱ شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
🎥 معاونت تهذیب با "ترافیک رایگان"🔻
https://heyatonline.ir/tahzibtarbiat
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:🔻
https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🔰فصل اول دوره پودمانی تعالی ، ویژه راهنمایان تهذیبی تربیتی مدارس علمیه ، گروه علامه طباطبایی(ره)
⏰ زمان: ۱۵ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
🕌مکان: مرقد مطهر امام خمینی(ره)
💠 سه محور اصلی این دوره:
«کلیات تربیت»
«تربیت هویتی صنفی»
«تربیت زیستی بدنی»
دروس دوره:
📙تبیین ماموریت های راهنمای تهیبی تربیتی و شعار دوره
📘تبیین نظریه فراساحتی
📗ساحات تربیت
📙کلیات نظام تربیت اسلامی
📕الزام و اختیار در تربیت
📘نقش مربی و استاد در تربیت
📙مکتب نجف و امتداد اجتماعی آن
📒آشنایی با راهنمایی و مشاوره در مدارس علمیه
📕نوجوان شناسی و ویژگی های طلبه امروزی
📒کلیات هویت طلبگی (هویت، بحران ها و راهکارها)
📕قوام طلبگی(تبیین هویت صنفی طلبه)
📗راه کارهای حل بحران هویت در طلاب
📘مدیریت بدن (خواب، تغذیه، ورزش)
📒راهکارها و روش های حفظ نشاط و سلامت بدنی طلاب
📙تاثیر مزاج و سلامت جسمانی در تربیت
📘ارائه الگوی مدرسه علمیه موفق
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 طرحی که خوب شنیده نشد و اگر بدرستی اجرا شود میتواند آثار محسوسی بر جا بگذارد؛
🔰طرح جالب توجه برای ۳۵۳ محله و مسجد تهران با همکاری معاونت #تبلیغ حوزه و شهرداری تهران
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
Talabegi Va Masirhaye Fararoo(1402-04-20) Hoze Elmiye Meshkat - Madrese Sadr_ Tehran.MP3
33.73M
🔈#طلبگی_و_مسیرهای_فرارو
* حوزه تنها نهاد موجه و موثق در طول تاریخ است.
* حوزه صلاحیت این را دارد که به عنوان مرکز تعریف دین و تبیین دین شناخته بشود.
* مزیت حوزه به دانشگاه چیست؟
* کسانیکه دنبال علوم دینی هستند، قطعا در حوزه به این علوم میرسند.
* اساتید موفق در رشتههای علوم دینی در دانشگاه، آخوندها هستند.
* آیا باید بر حسب نیاز جامعه قدم بر داشت؛ یا بر حسب علاقه وارد حوزه شد؟
* نیاز حقیقی ما به دانشی است که تمام ابعاد وجودی ما را پوشش دهد.
* عمیقترین رابطه ما با خدا بندگی ماست.
* نیاز اصلی رسانه، به آخوند دین شناسی است که خط و جهت دار باشد.
* تاکید آیت الله بهجت به طلاب چه بود؟
* بلوغ و شکوفایی طلبه در عمل و پیاده کردن سلوکی است، که در مسیر طلبگی آموخته است.
* مسیر طلبگی سخت است؛ ولی معادل ندارد.
* رمز اصلی موفقیت علماء، مراقبه فکری
و عملی است.
۱۴۰۲/۰۴/۲۰
🎙حجة الاسلام امینی خواه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از مدیریت قرآن و حدیث حوزههای علمیه
نتایج مرحله اول آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهجالبلاغه مدیریت های حوزه علمیه استانی اعلام شد.
شماره پرونده قبول شدگان در کانال مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه به آدرسhttps://eitaa.com/mhq114 با اعلام امتیاز کسب شده در قالب فایل PDF درج گردیده است.در این مرحله ۳۹۶ نفر در آزمون حفظ کل قرآن کریم ، ۱۶۱ نفر در آزمون حفظ نصف و ۸۳ نفر از طلاب در آزمون حفظ ثلث حایز رتبه قبولی شدند.همچنین در حفظ نهجالبلاغه ۷نفر در حفظ کل ، ۸ نفر در حفظ نصف و ۱۴ نفر در حفظ ثلث حایز رتبه قبولی شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸عالِم دین بودن و ملّای بزرگ بودن و مجتهد عالی مقام بودن،
به معنای کنارهگیری و انزوای از "میدان #جهاد" است⁉️
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
69_شناسنامه مشاغل حوزوی4.pdf
1.17M
📚شناسنامه مشاغل حوزوی4
🔸مشاغل اجرایی🔸
✍️مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حوزه، نهاد علمی پویا
👌در حوزه علمیه حتی علم آموزی هم حداکثری است.
📍در اینجا خفقان علمی معنایی ندارد!!
🎙 حجت الاسلام پناهیان
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔊 اعلام نتایج مرحله اول آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهجالبلاغه مدیریت های استانی
حجت الاسلام حسن آل عامر مسئول امور ترویجی مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه:
🔺شماره پرونده قبول شدگان در کانال مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه به آدرسhttps://eitaa.com/mhq114 با اعلام امتیاز کسب شده در قالب فایل PDF درج گردیده است.
📌در این مرحله ۳۹۶ نفر در آزمون حفظ کل قرآن کریم ، ۱۶۱ نفر در آزمون حفظ نصف و ۸۳ نفر از طلاب در آزمون حفظ ثلث حایز رتبه قبولی شدند.
همچنین در حفظ نهجالبلاغه ۷نفر در حفظ کل ، ۸ نفر در حفظ نصف و ۱۴ نفر در حفظ ثلث حایز رتبه قبولی شدند.
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=2802
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔊 ضرورت بازنگری در مبانی و روشهای روانشناسی غربی
🖋محمود حسنی نژاد، مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه برادران:
▫️نیاز است حوزه علمیه ترسیم صحیحی از مبانی و دستورات اسلام برای روان شناسان و مشاورین، معنویت برآمده از دین مبین اسلام و نقش آن در تعالی و رشد انسان و همچنین درمان دردها و رنج های وی را بخوبی ترسیم کند.
ادامه مطلب در👇:
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=2804
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
حوزه و روحانیت در بیانات امام خامنهای .pdf
4.68M
🟢 15 عکس نوشته از بیانات امام خامنه ای درباره حوزه و روحانیت
#امام_خامنهای
#روحانیت
#حوزه_علمیه
#جزوه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سربازان نظام
🔸حوزه های علمیه باید خود را سربازان نظام بدانند.
🔷اینكه ما به مسائل نظام كار نداریم، به مسائل حكومت كار نداریم، این #سكولاریسم است.
🎙مقام معظم رهبری | 1391/07/19
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📤 دریافت فایل پاورپوینت
+ فایل word
+ فایل PDF منابع مطالعاتی پیرامون هویت صنفی روحانیت
✍️مطالعهی این کتابها برای اساتید و مدیران نیز این امکان را فراهم میسازد که طلاب جوان را در بهرهبرداری بیشتر از سرمایهها و فرصتها راهنمایی کنند و آنان را از سرگردانی، شبهه و تردید نجات بخشند و با معضل بحران هویت مقابله کنند.
شورای تهذیب و تربیت مدارس علمیه نیز باید بر عمدهی این کتابها اشراف داشته باشد و از مباحث آن در حل مسائل فراوان عالم طلبگی بهره گیرد.
عمده آثار موجود، در فهرست زیر منعکس است. تقسیمبندی کلی این فهرست به شرح زیر است:
🏷طلبه و هویت طلبگی
🏷طلبه؛ اخلاق و خودسازی
🏷طلبه و علمآموزی
🏷طلبه و انقلاب اسلامی
🏷طلبه و رسالتهای اجتماعی
🏷طلبه و زندگی خانوادگی
🏷کتابهایی برای اساتید حوزههای علمیه
🏷کتابهایی برای مدیران مدارس علمیه
🏷کتابهایی برای مسئولان و کارگزاران حوزه
🔗فایل منابع مطالعاتی پیرامون هویت صنفی روحانیت را از سایت حجره نما دریافت کنید:
https://hojre-nama.ir/?p=2066
#هویت_طلبگی
#هویت_صنفی_روحانیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
🕌مسجد سنگر اسلام
🎙حضرت امام خمینی (رضواناللهعلیه):
🔻 این مسجدها را سنگر قرار بدهید برای اسلام. در صدر اسلام، از این مسجدها همه چیز بیرون میرفت؛ مسجد محل قضاوت بود، مسجد محل چه بود، مسجد محل بسیج بود. بسیج سپاه بود، این مسجدها را باید شما محکم نگه دارید.
🔻 نگویند به شما که دیگر مسجد میخواهیم چه کنیم؛ ما انقلاب کردیم؛ ما انقلاب کردیم مسجد درست کنیم. ما برای خدا انقلاب کردیم. شما، ملت ما انقلاب کرده است و از زبان ملت است که «جمهوری اسلامی». جمهوری اسلامی باید همه چیزش اسلامی باشد.
🔻 این مساجد سنگرهای اسلام است. محراب محل حرب است. اینها سنگرند برای اسلام. حفظ کنید اینها را. گول نخورید از این اشخاصی که میخواهند بازی بدهند که «آقا شما چکار دارید به این کارها، دارند خودشان میکنند!».
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
71_برنامه جدید آموزشی سطوح عالی.pdf
732.9K
📚برنامه جدید آموزشی سطوح عالی حوزه های علمیه
✍️معاونت آموزش حوزه های علمیه
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
73_ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش.pdf
803.9K
📚طرح های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش
✍️ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش/ دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
کتاب همرزمان خسین(ع). بیانات موضوعی مفام معظم رهبری.pdf
3.77M
📚در #کتاب همرزمان حسین (ع) ده گفتار از حضرت آیت اللهالعظمی سید علی خامنه ای (مدّظلّهالعالی) در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهمالسّلام) میخوانید.
#محرم
#امام_حسین علیه السلام
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
تولدی دوباره .pdf
150.9K
🔰ترتیب مطالعه
کتابهای مرحوم استاد صفایی حائری(ره)
#سیر_مطالعاتی تولدی دوباره
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ چرا پیغمبر اکرم به سراغ تاسیس حکومت رفت ؟
✍️ اگر امام صادق و امام باقر (ع) مشغول درس و بحث بودند، چرا توسط حکام به شهادت رسیدند ؟
✍️ جدایی دین از سیاست از چه زمانی وارد حوزه های علمیه شد ؟
✍️ چطور شد که حوزه های علمیه خودشان را از جامعه کنار کشیدند ؟
🎙پادکست حجره، جایی که شما شنیده میشوید و به دغدغه های شما پرداخته میشود.
🎙 فصل اول | قسمت دوم
✳️ "نگاهت به کیه ؟" ✳️
⏰ امشب - ساعت ۲۱
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
74_ستاد راهبری فناوری های هوشمند.pdf
557.5K
📚شناسنامه ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه
✍️ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib