90.pdf
4.66M
📚بیانیه بالندگی بسیج حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب اسلامی
✍️معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
31.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شرح دعای افتتاح (۲۴)
🎙استاد فقیهی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🎙امام خمینی (ره):
#روز_قدس، روزی است که اسلام را باید احیاءکرد و احیاء بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود.
روز قدس، روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما،واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است
باید مسلمین به هوش بیایند، باید متوجه قدرتی را که مسلمین دارند[ بشوند]، قدرت های مادی، قدرت های معنوی.
مسلمین که یک میلیارد جمعیت هستند و پشتوانه خدائی دارند و اسلام پشتوانه آنهاست و ایمان پشتوانه آنهاست، از چه باید بترسند؟
صحیفه نور، ج ۸، ص ۲۳۳
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🎙رهبر معظم انقلاب:
هر یک نفری که #روز_قدس توی خیابان میآید، به سهم خود دارد به
امنیت کشور
و #امنیت ملت
و حفظ دستاوردهای انقلابش
کمک میکند.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 آیت الله مصباح یزدی(ره):
💢آزادی قدس بهترین بشارتش در خود قرآن کریم است
#روز_قدس
#فلسطین
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
27.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شرح دعای افتتاح (۲۵)
🎙استاد فقیهی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🗞 پيام امام #خمینی
درباره #قدس
و لزوم #مبارزه با اشغالگران #فلسطین
25 فروردین 1361 ه.ش
حسینیه جماران
بسم الله الرحمن الرحيم
☝️مسئله قدس
يک مسئله شخصى نيست
و يک مسئله مخصوص به يک كشور
و يا يک مسئله مخصوص به مسلمين جهان در عصر حاضر نيست،
✅ بلكه
حادثهاى است براى موحدين جهان
و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آينده،
از روزىكه مسجد الاقصى پىريزى شد
تا آنگاه كه اين سياره در نظام هستى در گردش است.
🏴 و چه دردناک است
براى مسلمانان جهان در عصر حاضر
كه با داشتن آن همه امكانات مادى و معنوى،
در مرئى [جلوی چشم]
و منظر آنان به پيشگاه خداوند متعال و رسولان عالیقدرش
اينچنين جسارت واقع شود،
آن هم از يک مشت اوباش جنايتكار.
🏴 و چه ننگ است براى دولتهاى اسلامى
كه با در دست داشتن شريان حياتى ابرقدرتهاى جهان
بنشينند و تماشاگر باشند
كه #امريكا ابرجنايتكار تاريخ،
يک عنصر فاسد بىارزش را در مقابل آنان عَلَم كند
و با عدهاى ناچيز
عبادتگاه مقدس و قبله گاه اول آنان را از آنان غصب نموده
و با كمال وقاحت
در مقابل همه آنان قدرتنمايى كند.
🏴و چه شرمآور است
سكوت در مقابل اين فاجعه بزرگ تاريخ...
☝️اكنون
كه مسلمانان انقلابى و شجاع فلسطين
با همتى عالى
و با آواى الهى
از معراجگاه رسول ختمى صلى الله عليه وآله وسلم
خروش بر آورده
و مسلمانان را
به قيام و وحدت دعوت نمودهاند
و در مقابل كفر جهانى
نهضت نمودهاند،
با كدام عذر
در مقابل خداوند قادر و وجدان بيدار انسانى
مىتوان در اين امر اسلامى بىتفاوت بود؟
☝️اكنون
كه خون جوانان عزيز فلسطين
ديوارهاى مسجد قدس را رنگين كرده است
و در مقابل مطالبه حق مشروعشان از مشتى دغلباز،
با مسلسل جواب شنيدهاند،
براى مسلمانان غيرتمند
عار نيست كه
به نداى مظلومانه آنان جواب ندهند
و همدردى خود را با آنان اظهار نكنند؟
✊باشد كه
فرياد همدردى آنان دولتها را بيدار كند
كه از قدرت عظيم اسلامى استفاده كرده
و دست امريكاى جهانخوار، اين جنايتكار تاريخ را
كه از آن طرف درياها به پشتيبانى ستمگران، دست پليد اسرائيل را مىفشارد
قطع كنند
و خود و ملتهاى مظلوم جهان را نجات دهند.
🌿اميد است
خداوند منّان بر بشر منّت فرموده
و وعده قرآنى خود را هرچه زودتر انجاز فرمايد
و مستضعفان جهان را بر مستكبران غلبه دهد.
🌱درود بر قدس
و بر مسجد اقصى
🌱درود بر ملتهاى بپاخاسته
در مقابل #اسرائيل جنايتكار
🌱و درود بر مسلمانان
و مستضعفان جهان.
#روح_الله الموسوي الخمينى
صحيفه امام، ج16، ص190-191
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💠سه مرحله برای روزه ذکر کردهاند؛
هر سه مرحله هم برای کسانیکه اهل آن هستند، مفید است.
1️⃣یک مرحله، همین #مرحلهی_عمومی روزه است؛
👈یعنی پرهیز از خوردن و نوشیدن و سایر محرّمات. اگر تنها محتوای روزه ما همین امساک باشد، این منافع زیادی دارد. هم ما را میآزماید و هم به ما میآموزد؛ هم درس هست، هم آزمایش برای زندگی است. تمرین و ورزش است؛ یک ورزش بسیار با اهمیتتر از ورزش جسمانی در این کار وجود دارد.
2️⃣مرحله دوم روزه، #پرهیز_از_گناه است؛
👈یعنی نگاهداری گوش و چشم و زبان و دل - حتّی طبق بعضی از روایات - نگاهداری بشره انسان، پوست بدن و موی بدن انسان از گناه. از امیرالمؤمنین علیهالسّلام نقل شده است که «الصّیام اجتناب المحارم کما یمتنع الرّجل من الطّعام و الشّراب»؛ همانطوری که از غذا و از آشامیدنی و از مشتهیّات نفسانی اجتناب میکنید، از گناه هم اجتناب کنید. این یک مرحله بالاتر برای روزه است.
3️⃣مرحله سوم از روزهداری، پرهیز از هرچیزی است که ذهن و ضمیر انسان را از #یاد_خدا غافل کند.
👈این، آن مرحله بالای روزهداری است که در حدیث آنطور که وارد شده است، پیامبر به حضرت پروردگار (جلّت عظمته) عرض میکند: «یا ربّ و ما میراث الصّوم»؛ دستاورد روزه چیست؟ ذات اقدس ربوبی فرمود: «الصوم یورث الحکمة و الحکمة تورث المعرفة و المعرفة تورث الیقین فاذا استیقن العبد لا یبالی کیف اصبح بعسر ام بیسر»؛ روزه سرچشمههای حکمت را در دل میجوشاند. وقتی که حکمت بر دل حاکم شد، آن معرفت نورانی و روشن بهوجود میآید. معرفت که بهوجود آمد، همان یقینی بهوجود میآید که حضرت ابراهیم از خدای متعال آن را میخواست و در دعاهای این ماه مرتّب درخواست شده است. وقتی کسی دارای یقین بود، همه دشواریهای زندگی بر او آسان میشود و انسان شکستناپذیر از حوادث میگردد. ببینید چقدر اهمیت دارد! این انسانی که میخواهد در مدّت سالهای عمر خود، یک راه تعالی و تکامل را بپیماید، در مقابل مشکلات و حوادث زندگی و موانع راه، شکستناپذیر میشود.
🗓 بیانات در خطبههای نمازجمعه | ۱۳۷۸/۰۹/۲۶
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
94.pdf
946.6K
📚تقویم آموزشی تحصیلی
✍️معاونت آموزش حوزه های علمیه
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شرح دعای افتتاح (۲۶)
🎙استاد فقیهی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📚مجموعه کتابهای هفتگانه راه و رسم طلبگی
✍️ استاد محمد #عالم_زاده_نوری
🔰طلبگی شغل نیست؛
رسالت است؛ ماموریت است؛ ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.
📚مجموعه کتابهای هفتگانه راه و رسم طلبگی تألیف استاد عالم زاده نوری به سؤالات مهم مربوط به طلبگی پاسخ میدهد.
🎁قطعاً این مجموعه کتابها برای مشتاقان ورود به حوزه علمیه، بسیار مفید است و توصیه میشود یک دور مطالعه شود تا با آگاهی کامل، مسیر طلبگی را انتخاب کنند.
📲نسخه الکترونیک این کتابها را از پیوندهای زیر دریافت کنید.👇👇👇
📗دفتر اول؛ ارزش و افتخارات طلبه
📗دفتر دوم؛ هویت صنفی طلبه و معانی طلبگی
📗دفتر سوم؛ طلبه در دوران رشد و تحصیل
📗دفتر چهارم؛ طلبه و برنامه زندگی
📗دفتر پنجم؛ طلبه و جهت گیری تخصصی
📗دفتر ششم؛ علم دیگر
📗دفتر هفتم؛ نشاط و طراوت طلبگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
95.pdf
4.14M
📚شناسنامه ستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه
✍️دبیرخانه ستادهای راهبری حوزه های علمیه
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شرح دعای افتتاح (۲۷)
🎙استاد فقیهی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
امام خامنه ای:
❗️اگر جوان ما ظاهراً و سنّاً جوان، ولی روحیتاً پیر و بینشاط و بیحوصله و بیابتکار و ناامید باشد، بسیار چیز بدی است.
🌱طلبه باید منشأ #امید و #شور و #نشاط و #تحرک باشد.
🔰اگر اینطور شد، آن وقت طلبه، در صفوف مقدم مسائل انقلاب هم شرکت میکند. شرط اصلی صلاح حوزه، این است.
⚠️اگر حوزه کارش به آنجا برسد که طلبه نسبت به مسائل انقلاب، احساس بیتفاوتی کند، خطر بزرگی است و نباید بگذارید چنین شود.
📍یکی از مهمترین وظایف هر مجموعهی مسؤولی در حوزهی علمیهی قم و بقیهی حوزههای علمیه، این است.
🗓بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزهی علمیهی قم-۱۳۶۹/۱۱/۰۴
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از سنجش و پذیرش حوزههای علمیه برادران
💠❓ 10دلیل و استدلال برای انتخاب راه حوزه و طلبه شدن
✍️ مقدمه:
(با توجه به ایام ثبت نام حوزه، لازم هست، برای انتخاب راه حوزه و ایجاد انگیزه درفرزندان ونوجوانان برای طلبه شدن، تبیین صورت پذیرد)
🔹 البته اگر والدین (روحانی یا غیره، مذهبی یا غیره) راه حوزوی را نچشیده اند و یا اهمیت و برکت آن را درک نکرده اند(حتی ممکن است به ظاهر حوزوی یا مذهبی باشند) اگر مُشوّق نیستند لا أقل مانع نباشند.
با توجه به وضع نابسامان اقتصادی و فرهنگی، چه توجیهی برای طلبه شدن فرزندان و نوجوانان وجود دارد❓
1️⃣ بر فرض اگر برای کشور ضرورت داشت که از خارج طبیب و مهندس بیاوریم مشکلی نیست
اما کارشناس و مربی دین در داخل باید تربیت بشوند.
2️⃣ راه خدمت به مردم فراوان است
اما هیچ کدام به شرافت و اولویت حوزه نیست چون بحث هدایت و رسالت تربیت فکر و روح انسان هاست.
3️⃣ راه رسیدن به خدا گوناگون است و منحصر به حوزه نیست اما راه حوزه سریع تر، إیمن تر و عمیق تر است.
4️⃣ زمینه اتلاف عمر و نعمت جوانی در راه حوزوی کمتر و بلکه هیچ است البته اگر کسی بخواهد درست از این زمینه استفاده کند.
5️⃣ در حوزه هم تولید است هم توزیع هم مصرف یعنی طلبه مهارت می یابد با تحصیل معارف دین، محتوایی برای حل مشکلات فکری و روحی مردم تولید کند.
حتی اگر توانایی تولید محتوا نداشت توزیع و تبلیغ محتوا می کند
و اگر حتی توانایی تبلیغ نداشت خودش تربیت شده و یک انسان تربیت شده زمینه تشکیل خانواده خوب و نسل صالح فراهم می شود
چنین ظرفیتی(تولید و توزيع و مصرف و تربیت) در غیر حوزه کمتر است.
6️⃣ حوزه انسان را مقید و محدود می کند و همین باعث تهذيب و تقوای بیشتر میشود انسان کمتر دچار لغو و لهو میشود و از اهمال کاری فاصله می گیرد.
7️⃣ برخی فضای دبیرستان و دانشگاه آلوده به افکار و عقاید غیر صحیح برخی از اساتید و معلمان و همچنین رفتار بد برخی دانش آموزان و دانشجویان است که در جو غالب حوزه این وضعیت نیست.
8️⃣ تربیت شده حوزه قابلیت و ظرفیتهای گوناگون برای خدمت پیدا میکند(مدرس حوزه و دانشگاه /قضاوت/وکالت/مشاوره /مبلغ/معلم/جذب عقیدتی در نیروی های مسلح و،،،،،)که در غیر حوزه نیست.
9️⃣ به خاطر خدا انسان فحش و تهمت و توهین می شنود و همین باعث تقرب الهی و نیز عزت و احترام و جایگاه ویژه و محبوبیت که البته خدا در دل مردم حتی مخالفان می اندازد.
🔟 راه حوزه وکسب علم معارف دین راهی است که
1. ضروری2. مفید3. یقینی4. رزق آن تضمینی است
عقل حکم می کند دنبال راهی که چه بسا غیرضروری و غیر مفید و مظنون و مشکوک است نرویم.
✳️ علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پذیرش و تارنمای سنجش و پذیرش حوزههای علمیه برادران اطلاعات لازم را نسبت به شرائط و مراحل پذیرش کسب و اقدام به ثبت نام نمایند.
💻 برای ثبت نام کلیک کنید👇
http://admission2.ismc.ir/register/rules/28
📎 #پذیرش_حوزههای_علمیه_برادران
📎 #محتواهای_پذیرش
🔰 سنجش و پذیرش حوزه های علمیه برادران
https://eitaa.com/pazireshhowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شرح دعای افتتاح (۲۸)
🎙استاد فقیهی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
28.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙استاد عابدینی:
⚖️مقدار و ارزش عمل به فاعل آن برمی گردد.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شرح دعای افتتاح (۲۹)
🎙استاد فقیهی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🌙عید سعید فطر، روز رحمت و پاداش را تبریک و تهنیت عرض میکنیم.
💠کوشش کنیم #باطن خودمان را اصلاح کنیم.
🤲🏻این ماه مبارک با آن همه برکاتی که دارد، ما نمیتوانیم از عهده شُکر یکیاش برآییم ولی باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان که بر ما گذشت، اگر حالی پیدا شد، این حال را تا ماه رمضان دیگر نگه داریم و اگر حالی پیدا نشد متأسف باشیم و کوشش کنیم که پیدا کنیم.
❗️این هیاهوها همه رفتنی است، تمام شدنی است، آنچه که هست آنی است که پیش خود ماست، آن باقی است و با ماست و ما باید کوشش کنیم که باطن خودمان را اصلاح کنیم.
📚امام خمینی (ره)، صحیفه نور، جلد ٢٠ صفحه ٣
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
✍ آیتالله خوشوقت (ره)
❗️"شياطين رها نمیکنند و منتظرند وقتی #ماه_رمضان تمام شد، جيب بعضی را همان روز #عيد_فطر میزنند.
🔸او را به گناهی مبتلا میکنند و همه از بين میرود. بعضی يک هفتهی ديگر؛ بعضی دو هفتهی ديگر و بالاخره کم هستند کسانی که بتوانند تا ماه رمضان آينده، آن نتايج مثبت و مفيد را در خود نگه دارند."
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙بعد از #ماه_رمضان چه کنیم؟
❓چطور حس و حال ماه رمضان در ما ادامه داشته باشد؟
🎙حجت الاسلام علیرضا پناهیان
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شرح دعای افتتاح (۳۰)
🎙استاد فقیهی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📚دریافت فایل PDF سلسله نشستهای راهبردی معیشت و اشتغال
📌 در این جلسات بیش از ۵۰ نفر از نخبگان این عرصه اظهار نظر کرده و ادبیات گفت وگو را در مورد مهمترین مسائل راهبردی حوزه معیشت و اشتغال را ایجاد کردند.
🔻موضوع نشستها:
🔹بورس
🔹رابطه شغل و شأن و منزلت طلاب
🔹شهریه طلاب
🔹معیشت نخبگان
🔹موقوفات و نقش آنها در معیشت حوزه
🔹کارآفرینی و استارتاپ
🔹معیشت علمای سایر ادیان و مذاهب و خدمات معیشتی به طلاب
📤دریافت فایلها در سایت حجره نما
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9