#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #حج، صفحه 341، آیات 72 تا 78
🗓1399/10/17
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
⚫️ پیام سراسر حکمت مقام معظم رهبری در سوگ آیت الله مصباح یزدی
⏬ ۱۵ وصف در یک پیام
#عالم_ربانی
#فقیه_و_حکیم_مجاهد
#متفکری_برجسته
#مدیر_شایسته
#زبان_گویای_حق
#پای_بااستقامت_در_راه_حق
#مربی_شاگردان_ممتاز
#تولیدکننده_اندیشه_دینی
#نگارنده_کتب_راهگشا
#حاضر_در_میدانهای_انقلاب
#پارسا
#پرهیزگار
#مجاهد_بلند_مدت
#سالک_طریق_معرفت_توحیدی
#برادر_قدیمی_و_عزیز
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آخرین وصیت علامه مصباحیزدی در اواخر عمر پر برکتشان
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
base.apk
31.16M
#نرم_افزار مجموعه کتب #آیت_الله_مصباح_یزدی(ره)
📚 نرم افزار اندروید مجموعه آثار گفتاری و نوشتاری حضرت آیت الله مصباح یزدی
💥بسیار قابل استفاده💥
شادی روح ایشان فاتحه ای عنایت بفرمایید
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #مومنون، صفحه 342، آیات 1تا 17
🗓1399/10/18
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
#مشق_عشق / الگوی رفتاری علما در خانواده موضوع: استقبال از همسر #آیت_الله_مطهری
شماره 25
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای
🌺خانه سبز / قسمت دهم / معناجویی در رنج🌺
با مهارت « معناجویی در رنج » می توانید با همسری که ناخوشایند شماست خوش رفتار باشید !
« من از همسرم خوشم نمیاد ، برای همینه که نمی تونم باهاش خوشرفتار باشم ! اصلا ازش بدم میاد ! زورکی و اجباری باهاش زندگی می کنم ! دوسش ندارم ، اصلا ازش متنفرم ! »
این سخنان، بارها از آقایان و خانم ها در مشاورهها شنیده میشود!
« ویکتور فرانکل » در کتاب « انسان در جستجوی معنا » بر آن است که ناکامی ما به خاطر عدم مهارت در « معناجویی در رنج » است ! او می گوید : حال که باید رنج برد پس چرا نتوانیم در دل شرایط رنج آور معانی زیبا پیدا کنیم ؟ ! کسانی که از مهارت معنا جویی در رنج برخوردارند از رنج خود رنجور نمی گردند !
بیش از هزار سال ، پیش از ویکتور فرانکل، قرآن به مهارت معناجویی در رنج اشارتی داشته است :
« با آنان ( خانم ها ) به نیکویی رفتار کنید ، و اگر از آنان خوشتان نمی آید چه بسا چیزی که شما را از آن خوش نمی آید در حالی که خداوند خیر کثیری در آن نهاده باشد ! »
«وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ ۚ فَإِنْ كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا! (سوره نساء / آیه 19»
تو مو می بینی و من پیچش مو
تو ابرو من اشارت های ابرو
آن کس است اهل بشارت که اشارت داند
نکته ها هست بسی محرم اسرار کجاست ؟
#خانه_سبز
#رنج
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
یک نکته برا زن و شوهرها، استاد فاطمی نیا.mp3
1.05M
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای / #پادکست_مشاورهای
🌷یک نکته برای زن و شوهرها🌷
آیت الله فاطمی نیا
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای
🌺 زن، خانواده و تربیت اسلامی در مکتب امام خمینی (ره) (قسمت پنجم) 🌺
◀️ویژگی ها و استعدادهای خاص مادر▶️
🔅دامان تربیتی مادران
حضرت امام رحمه الله در خطاب قرار دادن زنان یا تعریف و توصیف آنان، واژه ها و تعبیرهایی را به کار می برد که بار ارزشی و معنوی خاصی داشت.
از جمله این تعبیرها، «دامان مادران و زنان» بود که امام رحمه الله با توصیف های متعالی و گوناگونی به آن اشاره داشت که از اهتمام خاص امام به مقام و منزلت واقعی زنان و مادران خبر می دهد. در ادامه به برخی از این مطالب اشاره می کنیم:
1. دامن عصمت، عفت و عظمت
«دامن شما دامن عصمت و عفت و عظمت است».(صحیفه نور، ج 5، ص 261.)
2. دامان مدرسه
«دامان شما یک مدرسه ای است که در آن باید جوانان بزرگ تربیت شود».(صحیفه نور، ج 22، ص 219.)
و در جایی دیگر می فرماید:
«اول مدرسه ای که بچه دارد، دامان مادر است».(صحیفه نور، ج 6، ص 157.)
3. دامن، محل عروج
«از دامن زن مرد، به معراج می رود».(صحیفه نور، ج 6، ص 194)
4. محل کسب فضایل
«شما فضایل تحصیل می کنید تا کودکان شما در دامان شما به فضیلت برسند».(صحیفه نور، ج 22، ص 219.)
5. بهترین مکتب
«دامن مادر بهترین مکتبی است از برای اولاد[ها]».(همان، ج 6، ص 283)
6. محل پرورش فرزندان شایسته
«دامن بانوان است که بچه های خوب را پرورش می دهد».(همان، ج 8، ص 119.)
7. دامان پاک
«رحمت واسعه خداوند بر آن پدران و مادرانی که شما شجاعان نبرد در میدان کارزار و مجاهدان با نفس در شب های نورانی را در دامن پاکشان تربیت نمودند».(همان، ج 10، ص 1.)
«رحمت خداوند بر این دامن های پاکی که پروراننده این جوانان شیردل می باشند».(همان، ج 18، ص 224)
8. دامن های مطهر
«چگونه سخن می توان گفت در اقدام شریف مادران بزرگواری که در دامن های مطهر خود چنین فرزندانی را تربیت کرده اند. چه می توان نثار کرد».(همان، ج 19، ص 40.)
9. دامن های انسان ساز
«دامن های شما دامن هایی است که انسان درست می کند».(همان، ج 8، ص 240.)
#امام_خمینی_و_خانواده
#تربیت
#مادر
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
#شرح_دعای_کمیل
شماره 1
👇👇
🔅نگاهی به دعا
دعا ، اظهار احتياج و نياز ، به پيشگاه حضرت بی نياز است .
دعا ، بيان تهيدستی و فقر و مسكنت و نداری به محضر غنیّ مطلق و مالك جهان هستی است .
دعا ، درخواست گدايی بی نوا از كريمی باوفا و مددخواهی ناتوانی از توانايی شكست ناپذير است .
دعا ، كمك خواستن بنده ای ضعيف ، مسكينی ذليل ، مستكينی بيچاره ، از پروردگاری رحيم ، خدايی مهربان ، حكيمی لطيف و سميعی بيناست .
دعا ، نشان دادن فروتنی و تواضع ، خاكساری و خشوع ، انكسار و خضوع ، به درگاه سلطانی قدّوس ، عزيزی مقتدر ، غفوری ودود ، معبودی يكتا و دانايی قویّ است .
دعا ، محبوب خدا و معشوق سالكان و نور چشم عارفان و راز و نياز مشتاقان و چراغ شبِ دردمندان و تكيه گاه مستمندان و نور قلب نيازمندان است .
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 26
🌺 شاخصها و ملاكهای كلی 🌺
🔅سر و وضع ظاهری طلبه (قسمت چهارم)
موضوع شهرت در شریعت اسلام، اختصاصی به لباس ندارد؛ یعنی هر آن چه موجب انگشتنما شدن انسان شود، حتی در امور دینی یا عبادی، ممنوع است.
پیامبر گرامی اسلام صلیاللهعلیهوآله فرمود:
كَفی بِالرّجلِ بَلاءً أَن یشارَ إلیه بِالأصابعِ فی دینٍ أو دنیا؛
برای انسان همین بلا بس كه در امر دین یا دنیا انگشتنما گردد. (مشكاة الانوار، ص 320)
و نیز امام صادق علیهالسلام میفرماید:
إنّ اللّهَ یبغِضُ الشُّهرتَینِ؛ شُهرةَ اللباسِ وَ شُهرةَ الصّلاةِ؛
خداوند هر دو شهرت را ناپسند میشمارد: شهرت لباس و شهرت نماز. (همان)
گاهی دیده میشود كسانی، با حالتهای عجیب و ظاهری غیر متعارف نماز میخوانند یا قنوت میگیرند، یا اذكار نماز را ادا میكنند؛ به گونهای كه توجه همگان را برمیانگیزند و به شدت غریب جلوه میكنند. حركتهایی بدین شكل و عبادتهایی به این سبك در شریعت اسلام ممنوع و ناروا است و باید از آن پرهیز شود.
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #مومنون، صفحه 343، آیات 18تا 27
🗓1399/10/19
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
343.mp3
624.2K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه 343
🗓1399/10/19
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
#جمعه_های_مهدوی
دست بـه قلم بردم تا برایتان حرف ها بزنم
اما نشد ...
خواستم از "دردم"بگویم
دیدم دردِ شما ، خودِ ((من ))م ...
خواستم از "بـی کسـی"ام حرف بزنم
دیدم 「تنها」 تر از شما در عالم نیست
خواستم بگویم "دلم از روزگار گرفتـﮧ"
دیدم خودم در 「خون بـه دل」 کردنِ شما کم نگذاشتـه ام ...
قلم کم آورد ...
بـﮧ راستـی کـﮧ وسعت ((مظلومیت ))شما قابل اندازه گیری نیست
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
#جمعه_های_مهدوی
شماره 12
🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اعتقادی (قسمت دهم) / عوامل عدم شناخت امام زمان (عج)🌸
—————-👇👇👇
چه عواملی باعث می شود، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را نشناسیم؟
🔅عامل سوم: پیمان شکنی
یکی از موانع مهم دیگر در شناخت حضرت، همین بی وفایی و پیمان شکستن است. اگر به حضرت معرفت و محبّت داریم
باید این دو زمینه ساز عهد و پیمان و بیعت با امام گردد، زیرا عشق و ولایت بدون عهده داری و مسئولیت پذیری، هوسی بیش نیست.
«عهد التزام خاص و نوعی تعهد پذیری در مقابل شخص یا کاری است، باید خود را به وظایفی که نسبت به امام داریم ملتزم سازیم و با او برای انجام خواسته ها و آرمان هایش عهد ببندیم (عهداً) و آن عهد را با اسباب و وسایلی محکم کنیم (عقداً) و در نهایت با او بیعت کرده و دست در دست او نهاده و دل و سر به او بسپاریم (بیعتاً). عهد و عقد و بیعت سه درجه از یک حقیقت اند که در شدّت و ضعف با یکدیگر تفاوت دارند باید با بازخوانی و تجدید عهد در هر پگاه و بیعتی تا همیشه، هم اراده و انگیزه خود را قوی کرد و افزایش داد و هم از غفلت ها و سستی ها جدا شد و فاصله گرفت» (پورسید آقایی، سید مسعود، انتظار 12 و 11، مقاله بیعتی تا همیشه، ص12)
انسانی که نسبت به امام زمانش تعهدی ندارد چگونه می تواند منتظر باشد، و انتظار بدون عهد و پیمان، انتظار نیست.
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به مسأله عهد و پیمان توجه فراوان دارد به طوری که از یارانش در زمان ظهور پیمان خواهد گرفت بر اینکه: «مسلمانی را دشنام ندهند؛ حریمی را هتک نکنند؛ به خانه ای هجوم نبرند؛ کسی را به ناحق نزنند…» (صافی گلپایگانی، لطف الله، منتخب الاثر، ص581)
حال کسی که بر سر عهد و پیمان خود استوار باقی نماند چگونه می تواند ادعای منتظر بودن نماید. چگونه می تواند سرانجام او به راه نجات ختم شود؟ و این با حرف زدن ها بدست نمی آید بلکه باید در میدان عمل بر عهد و پیمان خود باقی باشی تا لایق او شوی، وگرنه حرف از انتظار زدن لافی بیش نیست.
ادامه دارد...
#مهدویت
#معرفت
#شناخت_دین
#امام_زمان
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 27
🌺 شاخصها و ملاكهای كلی 🌺
🔅لباس روحانیت
درباره لباس روحانیت ـ كه عمدهترین نماد روحانیت و جلوه ظاهری اوست ـ سخن، فراوان است . برخی از طلاب، از تلبس به این لباس ابا دارند و ترجیح میدهند بدون استفاده از لباس رسمی، در زی روحانیت باشند. شاید این ویژگی مرهون پارهای از عوامل زیر باشد:
1ـ ترس از تهمت خودنمایی و ریاكاری؛
2ـ نداشتن ایمان كامل به حقانیت اندیشهای كه این لباس نماد آن است؛
3ـ توهم نگاه اعتراضآمیز دیگران و نوعی احساس حقارت و خجالت؛
4ـ ترس از امتیاز منفی در ارتباط اول با مردم؛
5ـ عوامل مشابه.
اگر چنین باشد باید گفت:
طلبه یا راه پرشكوه طلبگی را با بصیرت انتخاب كرده و به آن عشق میورزد
و یا آنكه بدون اعتقاد و به تحمیل در این مسیر گام نهاده است.
اگر این راه را با بصیرت برگزیده باشد، بدان میبالد، آن را حق میداند، از آن بهره میبرد و خرسند است، برای تأثیری كه در جامعه میگذارد ارزش قایل است و انتخاب خود را مورد رضای خدا و امام عصر (عج) میداند؛ در این صورت چه بیم از اعلام این همه افتخار؟ چرا آنچه را با ایمان انتخاب كرده و از صمیم جان دوست دارد مخفی كند؟ چرا اعتقاد بحقّ خود را به دیگران نگوید و دائماً از اینكه دیگران متوجه هویت طلبگی او باشند، احساس نگرانی كند؟ ...
و اگر از تصمیم خود مطمئن نیست، یا پشیمان شده است و امیدی به آینده ندارد، یا مسئولیت طلبگی را درك نكرده، وجود خود را ارزشمند نمیداند و از اینكه دیگران بدانند او طلبه است، احساس شرم یا سرشكستگی میكند؛ در این صورت یا باید بدون درنگ به اصلاح خود بپردازد، یا طلبگی را ترك كند و از سنگینی این همه، برای همیشه رها شود وگرنه هر روز كه به این شیوه بگذرد، جراحت عمیقتری به شخصیت او وارد میآید.
اگر طلبه از گروه اول باشد، نه تنها به طلبگی افتخار میكند كه از اعماق وجود برای كسانی كه مفهوم طلبه را درك نمیكنند و رسالت او را نمیشناسند یا اهمیت مأموریتی را كه بر عهده گرفته نمیفهمند، دل میسوزاند و به حال و روز آنها تأسف میخورد ... اگر بتواند، در راه آگاهی آنها میكوشد و اگر نتواند برایشان دعا میكند:
اللهم اهد قومی فانهم لایعلمون؛ بارالها! قوم مرا هدایت كن، كه آنان نمیدانند.
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
@لباس_روحانیت
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #مومنون، صفحه 344، آیات 28 تا 42
🗓1399/10/20
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
#شنبه_های_قرآنی
🌺مبارزه طلبی (تحدّی) قرآن🌺
اَمْ یَقُولُونَ افْتَریهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَهٍ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللّهِ اِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ
آن ها می گویند : او قرآن را به دروغ به خدا نسبت داده، بگو : اگر راست می گویید ، یک
سوره همانند آن بیاورید و هرکس را می توانید غیر از خدا ( به یاری ) بطلبید .( 38 / یونس .)
این آیه از جمله آیاتی است که باصراحت اعجاز قرآن را بیان می کند نه تنها همه قرآن را بلکه حتی اعجاز یک سوره را و از همه جهانیان بدون استثناء دعوت می کند که اگر معتقدید این آیات از طرف خدا نیست ، همانند و یا حداقل همانند یک سوره آن را بیاورید.
و همان گونه که در جلد 1 « تفسیر نمونه » ، ذیل آیه 23 سوره بقره بیان شده است ، در آیات قرآن گاهی « تَحَدّی » یعنی دعوت به مبارزه نسبت به مجموع قرآن و گاهی به ده سوره و گاهی به یک سوره شده است و این نشان می دهد که جزء و کل قرآن ، همه اعجاز است و چون سوره معینی ذکر نشده ، هر سوره از قرآن را نیز شامل می شود. البته شک نیست که اعجاز قرآن منحصر به جنبه فصاحت و بلاغت و شیرینی بیان و رسایی تعبیرات آن چنان که گروهی از قدمای مفسرین فکر کرده اند نیست ، بلکه علاوه بر این ها از نظر بیان معارف دینی و علومی که تا آن روز شناخته نشده بود و بیان احکام و قوانین و ذکر تواریخ پیشین پیراسته از هرگونه خطا و خرافات و عدم وجود تضاد و اختلاف در آن ، نیز جنبه اعجاز دارد
(توضیح بیشتردر«تفسیرنمونه»، جلد1،صفحه83وکتاب«قرآن وآخرین پیامبر»مطرح شده است)
#قرآن
#اعجاز_قرآن
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir