🔰 آشنایی جوانان با آرمان ها؛ راهبرد تحقق حاکمیت اسلامی/ چالشها و راهکارهای اخلاق و انقلاب اسلامی
🔹 استاد عالم زاده نوری تبیین کرد؛
حجتالاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در نشست اخلاق و انقلاب اسلامی گفت: جهت دهی جوانان به سمت آرمان ها لزوم تحقق حاکمیت اسلامی و اخلاق اسلامی است.
🔗 https://tahzib.ismc.ir/1803/
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️⚠️سبب تمامی غفلت ها فراموشی #مرگ است!
🔻مرگ ناگهان می آید...
#مرگ
#استاد_رخشاد
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🌷امام کاظم علیهالسّلام:
🔹يا دَاوُدُ إِنَّ اَلْحَرَامَ لاَ يَنْمِي وَ إِنْ نَمَى لاَ يُبَارَكُ لَهُ فِيهِ
🔸#حرام، رشد نمیکند و اگر هم رشد کند، برکت ندارد.
📎 الکافي، جلد۵، صفحه۱۲۵
#حدیث
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
✍️ گزارشی از دومین نشست مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سطح یک قم
◻️ گزارشی از لزوم آشنایی طلاب با قهرمانان قرآنی حوزه تا تأکید بر رونق گرفتن برنامه های آموزشی و پژوهشی قرآن و عترت در مدارس علمیه در دومین نشست مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سطح یک استان قم.
◻️دومین نشست مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سطح یک استان قم با حضور سرپرست مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه، مدیر تهذیب و تربیت حوزه علمیه قم و مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سطح یک استان قم و توابع برگزار شد.
بیشتر بخوانید:👇
https://hawzahnews.com/xc4zn
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
معاونت تهذیب و تربیت؛ گذشته، حال و آینده.pdf
622.2K
📗گزارشی از معاونت تهذیب و تربیت؛ گذشته، حال و آینده
📍گزارش وضعیت، عملکرد و رویکرد تحولی #معاونت_تهذیب_و_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
1HEMATIAN.mp3
12.78M
💠 میثاق طلبگی
🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی
🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان
▫️ جلسه اول
#میثاق_طلبگی
#اهداف_طرح_میثاق_طلبگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰معرفی #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۳.#سیاستهای_کلان_تعاملات_پژوهشی حوزههای علمیه
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
023_siyasathaye_pajhoheshD.pdf
4.49M
📚فایل PDF #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۳.#سیاستهای_کلان_تعاملات_پژوهشی حوزههای علمیه:
✍️ نهادینهسازی، هدفمندسازی، رشد و ارتقای سطح تعاملات پژوهشی مرکز مدیریت حوزههای علمیه با دیگر نهادهای همسو و بازنگری در سیاستهای پژوهشی براساس روندها و انتظارات جدید، در جهت اهداف و چشماندازهای حوزوی، از اهداف این طرح میباشد.
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
نقش استاد و مدرسه علمیه
🔦 کجا درس بخوانیم؟
💎شاید بتوان گفت بهترین حوزههای علمیه حوزههایی هستند که اساتید قوی موفق و پرتلاش داشته باشند.
استاد باسواد و ملا و مهذب، بخش اعظم تربیت و آموزش طلاب را تأمین خواهد کرد؛ بنابراین مدرسهای انتخاب کنید که اساتیدش موفق، منظم و مهذب باشند. یک مدرسهی خوب میتواند سرنوشت و آینده طلابش را تأمین کند و در این میان، استاد بیشترین تأثیر را بر رشد معنوی و علمی طلبه میگذارد.
در احوالات علمای قدیم دیده میشود که گاه برای یافتن استاد، از شهری به شهر دیگر و حتی از کشوری به کشور دیگر سفر کردهاند.
«آیا ما برای پیدا کردن استاد و کسب علم، به این سیره عمل میکنیم؟»
📚 برشی از کتاب «بر بال فرشتگان» ، ص۶۹
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📚دریافت فایل PDF سلسله نشستهای راهبردی معیشت و اشتغال
📌 در این جلسات بیش از ۵۰ نفر از نخبگان این عرصه اظهار نظر کرده و ادبیات گفت وگو را در مورد مهمترین مسائل راهبردی حوزه معیشت و اشتغال را ایجاد کردند.
🔻موضوع نشستها:
🔹بورس
🔹رابطه شغل و شأن و منزلت طلاب
🔹شهریه طلاب
🔹معیشت نخبگان
🔹موقوفات و نقش آنها در معیشت حوزه
🔹کارآفرینی و استارتاپ
🔹معیشت علمای سایر ادیان و مذاهب و خدمات معیشتی به طلاب
📤مشاهده و دریافت فایلها در سایت حجره نما
https://b2n.ir/s27978
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💠 امام على عليه السلام:
🔹 زهدُكَ في راغِبٍ فيكَ نُقصانُ حَظٍّ ، و رَغبَتُكَ في زاهِدٍ فيكَ ذُلُّ نَفْسٍ
🔸 بى اعتنايى تو به كسى كه به تو راغب است، کمی بهرۀ تو است و تمايل تو به كسى كه به تو بىرغبت است، خوارى نفس است.
ميزان الحكمه جلد 7 صفحه 546
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
بررسی حکم فقهی وظیفه ی والدین نسبت به تربیت ایمانی فرزندان.pdf
1.76M
📗بررسی حکم فقهی وظیفه ی والدین نسبت به #تربیت ایمانی فرزندان
#جزوه
#مقاله
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
ماهیت و جایگاه معاونت تهذیب.pdf
520.1K
📗#جزوه متن سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری
📍موضوع:
ماهیت و جایگاه #معاونت_تهذیب
📤پیوند دریافت و مشاهده در سایت حجره نما:
http://hojre-nama.ir
http://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2023/01/t-228.pdf
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰 نیاز بشر به نماز خالص
بشریت امروز به نماز خالص و کامل و پرشور اسلامی، از همیشه نیازمندتر است.
۱۳۷۶/۰۷/۰۷
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
15.mp3
629.4K
💢 بدون نماز شب این سفر سخت است.
🎙 آیت الله جوادی آملی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💎 امام صادق علیهالسّلام:
🔹 إذا أَرادَ اللّه بِعَبدٍ خِزیاً أَجری فَضیحَتَهُ عَلی لِسانِهِ
🔸 هرگاه خداوند بخواهد بنده ای را رسوا کند، از طریق زبانش او را رسوا می کند.
🖇 بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 75، ص 228
#حدیث
📱 به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
⭕️ «حوزه و روحانیت؛ عامل به دانستهها»
💠 امام خامنهای مدظلهالعالی:
مردم از علمای دین، امید و انتظار دارند که، خودشان به آن چیزهایی که میدانند و به مردم یاد میدهند،
عاملترین باشند.
🖇 بیانات مقام معظم رهبری در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
#حوزه_و_روحانیت
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔔به اطلاع اعضای محترم کانال میرساند:
در صورت بروز مشکل در دریافت فایلهای با فرمت word در سایت #حجره_نما، از مرورگر فایرفاکس استفاده فرمایید.
.
May 11
💢 تبیین بایسته های #حوزه_انقلابی
👈 حوزه انقلابی باید توان پایه ریزی اندیشه و حل مسائل نظام را داشته باشد
✅ حجت الاسلام و المسلمین #عبدالکریم_بهجت_پور عضو هیأت علمی گروه قرآنپژوهی پژوهشگاه در گفتوگو با رسا:
🔹 حوزه با شعار انقلابی نمی ماند، حوزه ای انقلابی است که بتواند مسئله حل کند و اگر مسائل نظامش را نتواند حل کند، انقلابی نیست، می خواهد انقلابی باشد اما انقلابی در جای خودش نیست. حوزه انقلابی تنها حوزه برپایه شعار و مجلس گرفتن نیست، حوزه کارکرد دیگری هم دارد و آن پایه ریزی اندیشه انقلاب و حل مسائل نظام است.
🔹 انقلاب ما جوان است و ما فرتوت هستیم، دلمان می خواهد با او باشیم اما توان هم پایی با آن را نداریم و باید برای آن تدبیر کنیم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/howzahh
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
ساحتهای تربیت - محمد عالمزاده نوری.docx
296.4K
📘#مقاله ساحت های تربیت
✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری
📌نظام دانشی #تربیت_اسلامی از عناصر زیر تشکیل شده است:
۱. مبانی تربیت، ۲. اهداف تربیت، ۳. اصول تربیت، ۴. روشهای تربیت، ۵. مراحل تربیت، ۶. عوامل و موانع تربیت، ۷. نهادها و کانونهای تربیت، ۸. برنامههای تربیتی، ۹. تکنولوژی و ابزار تربیت، و... .
از این میان ذیل عنوان دوم یعنی اهداف، بحث «ساحتهای تربیت» به عنوان یکی از مباحث اساسی و بنیادین عرصهی انسانسازی ذکر میشود که برنامهریزیهای تهذیبی و تربیتی بر پایهی آن شکل میگیرد.
#ساحات_تربیت
📤مشاهده #مقاله در سایت حجره نما و دریافت فایل
https://hojre-nama.ir
https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/12/t-213.docx
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
ساحتهای تربیت محمد عالمزاده نوری.pptx
1.75M
📘فایل پاورپوینت #مقاله ساحت های تربیت
✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری
#ساحات_تربیت
📤مشاهده در سایت حجره نما و دریافت فایل
https://hojre-nama.ir
http://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/12/t-213-1.pptx
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰معرفی #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۴.#برنامه_جامع_پژوهشی_طلاب حوزههای علمیه
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
024_barname_pajhohesh_D.pdf
4.45M
📚فایل PDF #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۴.#برنامه_جامع_پژوهشی_طلاب حوزههای علمیه:
✍الگوی آموزش همراه با پژوهش و استقرار آن در حوزه علمیه با رویکرد جهتبخشی طلاب به تولید دانش و نیز تصویب و تهیه برنامه جامع پژوهش طلاب حوزههای علمیه بههمراه آموزش مهارتها و فعالیتهای برنامهای و فوق برنامه در این طرح توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شدهاست.
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
بصیرت سیاسی و اجتماعی [قسمت پنجم]
آیندهنگری
🔰 نگاه به آینده و نیازهایی که طلاب در آینده خواهند داشت و برنامهریزی برای رفع آنها شاخص دیگری از شاخصهای استاد تأثیرگذار محسوب میشود. آیتالله مصباح یزدی که این ویژگی را در استاد خود آیتالله بهجت میدید، اینگونه توضیح میدهد:
👈 آیتالله بهجت گاهی داستانی روایی و حدیثی را نقل میکردند که برای ما تعجبآور بود که ایشان چه اصراری دارند که بر مطالب معلوم و روشن تکیه میکنند. از جمله مطلبی که ایشان در تذکرات پیش از درس اصرار میکردند، امامت امیرالمومنین علیه السلام بود. ما تعجب میکردیم که ما مگر در آن حضرت شک داریم که ایشان اینقدر اصرار دارند که دلایل امامت حضرت علی علیهالسلام را برای ما بیان کنند. یک خورده ته دلمان گلهمند بودیم که چرا به جای این مطالب، یک چیزهایی که بیشتر حاجت ماست، مطالبی را نمیگویند؛ اما بعد از این که به پنجاه_شصت سالگی رسیدیم، در بسیاری از مباحث دیدیم که آن نکتههایی که ایشان چهل سال پیشتر در درسشان درباره امامت علی علیهالسلام میفرمودند، به دردمان میخورد. گویا ایشان آن روز را می دید که یک مسائلی بناست در آینده مورد غفلت و تشکیک قرار بگیرد. شاید اگر توجهات ایشان نبود، ما انگیزهای نداشتیم درباره این مسائل مطالعهای داشته باشیم. حتی از نکتههایی که ایشان چهل سال پیش بیان می کردند، امروز بنده در نوشتههایم درمورد مسائل اعتقادی یا جاهای دیگر استفاده کردهام.
📚 برشی از کتاب نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه، ص ۱۲۹ و ۱۲۸
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib