🔰معرفی #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۶.#طرح_تاسیس_مرکز_مدیریت_ایده_در_علوم_اسلامی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
026.pdf
4.85M
📚فایل PDF #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۶.#طرح_تاسیس_مرکز_مدیریت_ایده_در_علوم_اسلامی:
✍️مرکز راهبردی علم از مرحله توحید تولید و توسعه علوم اسلامی تا کاربست آن و به بهبود وضع نوآوری و توسعه و پیشرفت الگوها، فرایندها و خدمات و محصولات با رویکرد دینی و تبلور خلاقیت و استعداد فضلای حوزوی و تعمیق آگاهیهای جامعه از نظریات نو و ابداعات علمی اندیشوران مسلمان از اهداف تدوین طرح و راهاندازی چنین مرکزی است.
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
دیدگاههای تربیتی آیه الله بنابی در امور معیشتی طلبه.pdf
301.8K
📗#جزوه دیدگاههای تربیتی آیه الله بنابی در امور معیشتی طلبه
🌐مشاهده در سایت حجرهنما
#معیشت
#معیشت_طلبه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💠 میثاق طلبگی
🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی
🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان
▫️ جلسه دوم
🔗 دریافت فیلم جلسه:
https://ftp.ismc.ir/tahzib/misagh1/ahdaf/2HEMATIAN.mp4
🔗 مشاهده در سایت ندای تهذیب:
https://nedaye-tahzib.ir/?p=4558
#میثاق_طلبگی
#اهداف_طرح_میثاق_طلبگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
2HEMATIAN.mp3
9.23M
💠 میثاق طلبگی
🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی
🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان
▫️ جلسه دوم
#میثاق_طلبگی
#اهداف_طرح_میثاق_طلبگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
21.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نماز شب نورانیت انسان را افزایش می دهد...
🔻به همراه توصیه ای از آیت الله بهجت (ره) برای تعیین تکلیف...
#نمازشب
#استاد_وطنخواه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💠 امام علی علیهالسّلام:
🔹 منْ عَرَفَ قَدْرَ نَفْسِهِ لَمْ يُهِنْهَا بِالْفَانِيَاتِ
🔸كسى كه ارزش خود را بشناسد، خويشتن را با امور فناپذير خوار نگرداند.
📗 غرر الحكم، ح 8628
#حدیث
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🟢 نماز عجیب ماه جمادی الثانی
سيد بن طاوس رضي الله عنه نقل كرده است كه در اين ماه در هر وقت كه خواهد
چهار ركعت نماز بكند يعنى به دو سلام
در ركعت اول بخواند حمد و يك مرتبه آية الكرسي و بيست و پنج مرتبه سوره قدر
و در ركعت دوم حمد و يك مرتبه سوره تکاثر و بيست و پنج مرتبه اخلاص
و در ركعت سوم حمد و يك مرتبه کافرون و بيست و پنج مرتبه فلق
و در ركعت چهارم حمد و يك مرتبه نصر و بيست و پنج مرتبه ناس
و بعد از سلام ركعت چهارم هفتاد مرتبه بگويد
سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ
و هفتاد مرتبه
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
پس سه مرتبه بگويد
اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ
پس سر به سجده گذارد و بگويد سه مرتبه
يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا ذَا الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
پس هر حاجت كه دارد از حق تعالى طلب نمايد.
🎁هرکس این عمل را بجا آورد، خدا خود و مال و زنان و فرزندان و دین و دنیایش را تا سال آینده حفظ میکند و اگر در این سال از دنیا برود بر حال شهادت رفته است، یعنی ثواب شهیدان را دارا میباشد.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
✅سیره عملی امام خمینی (ره)
🖇آموزش و تربیت، دو بالِ سعادت
اگر اساتید دانشگاه، تمام همّشان این باشد که در درس بگویند (البته در دانشگاههای سابق ما، درس هم درست نبود، که اگر بود، ما اینقدر عقب نمانده بودیم از دانش) و فقط بناشان بر این قرار گیرد که تعلیم کنند اینها را و پهلویش تربیت نباشد، چون آنها از دانشگاه بیرون آیند فساد میکنند.
حوزههای علمی هم همینطور است. اگر در حوزههای علمی قدیمی، تهذیب، اخلاق و آموزش معنوی نباشد، و فقط آموزش علمی و علم در کار باشد، از آنجا هم افرادی بیرون خواهند آمد که دنیا را هلاک میکنند.
بنابراین آنچه مهم است، قضیه پروراندن روح این اطفال از کوچکی است.
#سیره_عملی_امام_خمینی_ره
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰معرفی #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۷.#طرح_سامانه_نیازها_و_الویتهای_پژوهشی_دینی حوزههای علمیه
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
027.pdf
4.56M
📚فایل PDF #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۷.#طرح_سامانه_نیازها_و_الویتهای_پژوهشی_دینی حوزههای علمیه:
✍️ هدایت پژوهشهای حوزوی و دینی به سمت اولویتهای پژوهشی، شناسایی نیازهای پژوهشی جامعه و نظام اسلامی در حوزه دین، اولویتگذاری نیازهای پژوهشی، رصد روزآمد و الکترونیکی کاستیها و نیازها در حوزه دین و نیز دسترسی کاربران در سطوح مختلف اعم از اساتید، صاحبنظران و طلاب و دستگاههای ملی و بینالمللی به نیازها و اولویتهای حوزه دین از جمله مهمترین اهداف درنظرگرفتهشده در این طرح است.
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰 برنامهریزی جهت انس طلاب با قرآن و اهتمام به خواندن نماز اول وقت و نوافل
🖌 «نافله بخوانید، قرآن بخوانید، نماز اول وقت بخوانید که این سه چیز برای طلبه واجب است. نمیخواهم بگویم که واجب شرعی است؛ واجب وظیفهای و شغلی است. طلبهای که با قرآن انس نداشته باشد، طلبهای که اهل نافله نباشد، طلبهای که نمازش را آخر وقت بگذارد، چیز مهمی کسر دارد ».
🖇 بیانات رهبری در مراسم عمامه گذاری، ۱۳۷۲/۱۰/۲۶
#مطالبات_رهبری_درباره_تهذیب
به #ندای_تهذیب بپیوندید
@nedaye_tahzib