eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
949 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه نامه👇 بزرگوار! واقعیت مثل یک توپ چهل تکه هست که یا باید خدای متعال در قلب و مغز ادمی اشرابش کند و یا باید با مطالعات بین رشته‌ای کسبش کنیم و حظ و بهره‌ای از ان ببریم (البته بازهم با عنایت خدای متعال). شهید مطهری متمایز شد چون هم فقیه بود هم فیلسوف هم مورخ هم جامعه شناس وهم روانشناس، هم به فلسفه اسلامی به خوبی مسلط بود و هم از پایه‌های معرفتی غرب و فلسفه غرب و مکاتب فکری گوناگون به درستی اگاه بود، هم مساله‌ها را به خوبی تشخیص می‌داد و از ان بهتر روش مواجهه با مساله‌ها را‌ می‌دانست. لذا مطالعه اثارایشان ذهن طلبه را هم از حیث فهم ایات روایات و هم از لحاظ نحوه بررسی تاریخ و سیره اهل‌بیت و هم از حیث اگاهی به منابع و مکاتب معرفت‌شناسی غنی می‌کند و او را تبدیل به درخت تنومندی می‌کند که با هر نسیمی به هر طرف خم نشود. بهتر از من می‌دانید فهم درست است که مقدمه کنشگری صحیح است، طلبه در بدو امر با همه عظمتی که مرحوم علامه مصباح در علم و اخلاق داشت یا نمی تواند با اثارایشان ارتباط برقرارکند یا تبدیل به شخصیتی رادیکال می‌شود. به نظر حقیر بهترین منظومه و جامع ترین هندسه فکری دینی که می‌تواند دست طلبه را برای فهم معارف دین وبه تبع موضع‌گیری صحیح حسب شرایط مختلف زمانی پر کند، همین اثار شهید مطهری است. اثار سایر بزرگان مانند علامه مصباح و مقام معظم رهبری و علامه جوادی املی در طول اثار شهید مطهری می‌تواند به طلبه پروبال پرواز بدهد. با یکی از اساتید سابق طرح هم که حقیقتا شخصیت عالم و فاضلی هستند صحبت می‌کردم ایشان هم چنین برداشتی داشتند. اگر می‌خواهید قدمی جدی برای تحول و تغییر انفعال حوزه بردارید سعی کنید طلاب را بیشتر با اثار ان شهید بزرگوار مانوس فرمایید، البته علامه جوادی املی این اواخر پیشنهادی جهت انقلابی ماندن حوزه مطرح کردند که به نظرم از موثرترین نظریه‌ها دراین باب است و ان اینکه طلاب در کنار دروس رسمی حوزه با نهج البلاغه هم انس بگیرند. ان شاءالله خدای متعال به من لطفی کند و فرصتی دهد تا باری ازروی دوش دین وانقلاب بردارم. التماس دعا 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
⭕️ نشانه نفاق! 🔹 پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله: مَن خالَفَت سَريرَتُهُ عَلانِيَتَهُ فهُو مُنافِقٌ كائنا مَن كانَ 🔸كسى كه باطنش با ظاهرش ناسازگار باشد، او منافق است، هر كه مى خواهد باشد. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📑 بیانات آیت الله (قدس‌سره) پیرامون ماه مبارک رجب 3️⃣ ✅ همتی برای در ماه 🔸یکى از اعمالى که در ماه رجب وارد شده، روزى هزار مرتبه ذکر «لااله‎الاالله» است. شاید براى بعضی سخت باشد؛ البته آدم [اگر] همت داشته باشد خیلى هم سخت نیست؛ نیم ساعت وقت میخواهد. [توصیه به این ذکر،] نشان میدهد که توجه به مسالة توحید چقدر در اسلام اهمیت دارد و براى خودسازى و رشد روحى و ترقى روحى انسان مؤثر است. ۱۳۸۷/۰۴/۱۳ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
مدرسه مطلوب 2.pdf
27.36M
📙گزارش طرح طراحی الگوی 📌بخش2 ✍️تهیه: شورای مدریریت حوزه علمیه خراسان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
30M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تیزر دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
پرهیز از کاربرد عبارت‌های ملامت انگیز ◽️از آن‌جا ‌که فضای تدریس و جلسه‌های علمی، فضای نقد و بررسی دیدگاه‌های عالمان است، زمینه‌ی انتقاد از این نظریه‌ها و صاحبان آن‌ها فراهم می‌شود. 🔺 در این موقعیت، اگر استاد توجه لازم را نداشته باشد، ممکن است در ضمن ایراد اشکال به نظریه، به‌طور ضمنی نظریه‌پرداز را نیز سرزنش نماید؛ 🔹ولی عالمان خودساخته می‌کوشند که از کمترین بی‌احترامی اجتناب کنند و صرفاً به بررسی عالمانه دیدگاه‌های مختلف بپردازند... 🔸علامه [طباطبایی رحمة الله] نیز در تدریس خود، ضمن انتقاد از بزرگان و دانشمندان، احترام و حرمت علمی و اجتماعی آنان را حفظ می‌کرد و حتی اگر می‌خواست نظر فردی را رد کند و یا مورد انتقاد قرار دهد، از عبارات ملامت گونه و سرزنش‌کننده استفاده نمی‌کرد و در نقل مطالب کاملاً دقیق بود. می‌کوشید تمامی مضامین بحث مورد نقد را بیان کرده و در پایان موارد اشکال دار آن را ارزیابی می‌کرد و احیاناً با استدلال محکم و براهین اصولی، آن‌ها را مردود اعلام می‌نمود و از عبارت «نادرست بود» و «نیاز به تکمیل داشت»، به رفع اشکال مبادرت می‌کرد. 📚 برشی از کتاب نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه، ص۷۹ و۷۸ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
05.mp3
27.12M
💠 میثاق طلبگی 🔰 رسم طلبگی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری ▫️ جلسه پنجم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 کارگاه آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 📍جلسه 2 🎙حجة الاسلام و المسلمین صلح میرزایی 📥 مشاهده و دریافت فایل : https://hojre-nama.ir https://ftp.ismc.ir/tahzib/asnad/t-289.ppsx 🏷 حجم فایل: 316MB 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 شب‌ها برای نماز بیدارم می‌کنند! 🔸 مرحوم شیخ مرتضی زاهد خودش نقل فرموده بود: «شب‌ها برای عبادت سحری مرا صدا می‌زنند. یک شب می‌گویند: مرتضی برخیز! یک شب دیگر می‌گویند: شیخ مرتضی! و یک شب دیگر می‌گویند: آقا شیخ مرتضی! من وقتی دقت می‌کنم، می‌بینم این‌ها به «روز» من بستگی دارد. هر روز که من در رفتار و اعمالم دقت بیشتری می‌کنم و زیادتر مواظب هستم، در بیدارشدن، با احترام بیشتری روبه‌رو هستم.» 📚 کتاب ، ص ۶۹ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 آسانی حساب قیامت با صله رحم 💎 امام صادق علیه‌السلام: 🔹 اِنَّ صِلَةَ الرَّحِمِ تُهَوِّنُ الْحِسابَ يَوْمَ الْقِيامَةِ؛ 🔸 معاشرت و رفت و آمد با خویشاوندان، حساب روز قیامت را بر انسان آسان می‌کند. 🖇 بحارالانوار، جلد ۷۴، صفحه ۱۰۳ 📱 به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📑 بیانات آیت الله (قدس‌سره) پیرامون ماه مبارک رجب 4️⃣ ✅ ماه ، فرصت اندیشه در توحید 🔹در ماه رجب خیلى مناسب است مطالعاتى درباره توحید داشته باشیم که مسیر صحیح زندگى ما را مشخص می‌کند. آن‎قدر به آدم تعالى می‌بخشد، آن‎چنان عزتى به انسان می‌بخشد که در مقابل هیچ موجودى حاضر نیست خضوع کند؛ چون همه چیز را از خدا میداند. ۱۳۸۷/۰۴/۱۳ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib