8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️هشدار جدی رحیمپور ازغدی در سالهای گذشته، درباره تدریس علوم انسانی غربی در دانشگاهها که منجر به ترویج #سکولاریسم در جامعه میشود
🔈ما شعار #حکومت_اسلامی، #اقتصاد_اسلامی، #جمهوری_دینی و #حقوق_بشر_اسلامی میدیم ولی تو دانشگاههای خودمون داریم کادرسازی میکنیم برای رژیم سکولاری که ...
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔹جزئیات برگزاری مسابقات قرآن و حدیث حوزههای علمیه منطقه شمالغرب کشور
📌 مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزههای علمیه برای اولینبار و با پیشنهاد و برنامهریزی معاونت تهذیب و تربیت استان آذربایجان شرقی بهصورت منطقهای بین استانهای شمالغرب کشور (آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان) در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد.
ادامه خبر در 👇:
🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2434
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔔 مسئولیت کنشگری اجتماعی و نسبت آن با تربیت طلبه عصر امام خمینی
🔊 «آن مشکلی که به نظر بعضیها، شاید مهمترین مشکل دانشجو است، مشکل بیهویتی و عدم درک رسالت واقعی در قبال جامعه، در قبال خودش و در قبال تاریخ و آینده است. دانشجو حقیقتاً نمیداند که چهکاره است. او نمیداند که الآن چهکاره است و در آینده چه نقشی خواهد داشت؛ مثل کاسبی که به دنبال […]
ادامه در 👇:
🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2439
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📗 #مطالعه_کوتاه
📍شماره 17
🟢کارشناسان مدعو
🔦بسیاری از مسایل بغرنج عالم طلبگی با یکی دو جلسه بحث و بررسی در شورای تهذیب و تربیت حل نمیشود و نیاز به ورود کارشناسانه دارد.
💡مطالعه کردن منابع مکتوب در این زمینه کار این بحث و بررسی را آسان میکند.
💡در بسیاری از موضوعات هم لازم است از نظر کارشناسان بیرونی برای دستهبندی عالمانه موضوعات یا جمعبندی نهایی استفاده شود.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/24
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💠 سلسله نشست های بصیرتی، فرهنگی
🔲 خطر تحریف خط امام و نقش و وظایف طلاب نسبت به جلوگیری از این تحریف
👤حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی
🗓 دوشنبه 8 خرداد ماه 1401
🕙 ساعت 10 صبح
📍مجتمع عالی حوزوی جامع علوم اسلامی ولی امر (عج)
#استاد_فلاح
#خط_امام
#نشست_بصیرتی
#معاونت_تهذیب
🆔 @TahzybTarbyatFarhangy
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🌷امام رضا عليه السلام:
🔹يقَالُ لِلْعَابِدِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ نِعْمَ اَلرَّجُلُ كُنْتَ هِمَّتُكَ ذَاتُ نَفْسِكَ فَادْخُلِ اَلْجَنَّةَ
أَلاَ إِنَّ اَلْفَقِيهَ مَنْ أَفَاضَ عَلَى اَلنَّاسِ خَيْرَهُ وَ أَنْقَذَهُمْ مِنْ أَعْدَائِهِمْ وَ وَفَّرَ عَلَيْهِمْ نِعَمَ جِنَانِ اَللَّهِ وَ حَصَّلَ لَهُمْ رِضْوَانَ اَللَّهِ تَعَالَى
وَ يُقَالُ لِلْفَقِيهِ يَا أَيُّهَا اَلْكَافِلُ لِأَيْتَامِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِم
قِفْ تَشْفَعْ لِكُلِّ مَنْ أَخَذَ عَنْكَ أَوْ تَعَلَّمَ مِنْكَ فَيَقِفُ فَيُدْخِلُ اَلْجَنَّةَ مَعَهُ فِئَاماً وَ فِئَاماً وَ فِئَاماً حَتَّى قَالَ عَشْراً .
🔹روز قيامت به عابد گفته مى شود:
آدم خوبى بودى، به خودت پرداختى و زحمت خود را از دوش مردم برداشتى. به بهشت درآى.
📍بدانيد كه #فقيه كسى است كه خير خود را بر مردم فرو ريزد و آنان را از دشمنانشان برهاند.
به فقيه گفته مى شود:
👌اى كسى كه سرپرستى يتيمان آل محمّد را به عهده گرفتى و دوستداران و پيروانِ مستضعف آنان را هدايت كردى! بايست، تا براى هر كس كه از تو بهره مند شده يا دانش آموخته شفاعت كنى.
📗عوالي اللئالي العزيزية، ج۱، ص۱۹
#حدیث
#صفات_علما
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
سلسله نشست های #به_وقت_قیام
نشست اول
#انفعال_ممنوع
بررسی نقش آفرینی اجتماعی طلاب در شرایط فعلی کشور با حضور حجتالاسلام وطن فدا (پژوهشگر اندیشکده فرهنگ و تمدن توحیدی)
زمان سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۷:۰۰
پخش زنده از صفحه آپارات #مجله_مطلع👇
https://www.aparat.com/matla/live
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید
بله | ایتا | آپارات | تلگرام | اینستاگرام
نظر حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری، استاد حوزه و معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور درباره کتاب "طرح کلی رسالت دانشجویی":
🔸 کتاب «طرح کلی رسالت دانشجویی» تصویری تحلیلی از ارشادات حکیمترین و شایستهترین رهبر تاریخ پس از پیشوایان معصوم و خلف صالح امام خمینی است که وظایف اجتماعی دانشجویان را در زنجیرهای پنج مرحلهای مینمایاند.
🔸 در این اثر با استناد کامل و روشمند به رهنمودهای امام و پیشوای زمانه، چگونگی حضور نقشآفرین و اثرگذار جوانان به عنوان موتور محرکه و موذن جامعه در عین نداشتن جایگاه و مسئولیت تبیین شده است و از آرمانخواهی و تبیین تا مطالبهگری و گفتمانسازی و تصمیمسازی به تفصیل بیان گشته است.
🔸 مطالعه این کتاب مفید را به همه دانشجویان بلکه به همه جوانان دغدغهمند توصیه میکنم و از مجاهدت علمی محقق این اثر برادر عزیزم آقای احمد سعیدی نیز صمیمانه سپاسگزارم.
#طرح_کلی_رسالت_دانشجویی
لینک خرید کتاب:
http://pbshop.ir/__p-p-599.aspx
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره 18
🟢طلبه(قسمت اول)
🔗 حضور برخی از #طلاب نیز در شورای تهذیب مفید است. #طلبههاینخبهوخوشفکر از پایههای بالاتر و سرگروهها و مسئولان فعال تشکلهای طلبگی - دستکم در پارهای موضوعات خاص - میتوانند در این شورا حضور داشته باشند.
✍️ با توجه به اینکه شورای تهذیب و تربیت، بحث و بررسیهای کلی و طرح و تدبیرهای عام تربیتی در مدرسه را بر عهده دارد، حضور طلاب در آن، مانع و مفسدهای ندارد و مایۀ ارتباط صمیمیتر با بدنۀ طلاب، دستیابی به اطلاعات خاص آنها و استفاده از خلاقیتهای جوانی آنان در طراحی و تدبیر میگردد.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/25
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
شماره 4 خبرنامه تهذیب خرداد 1402.jpg
2.89M
📗#خبرنامه داخلی #معاونت_تهذیب_و_تربیت
📆 هفته اول خرداد 1402
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰این تربیتهاست که یا فطرت را شکوفا میکنند و یا جلوی شکوفایی فطرت را میگیرند.
🔹اگر شما بخواهید تعلیم کنید فقط اطفال را و کاری به این نداشته باشید که در پهلوی تعلیم و تربیت انسانی، تربیت اخلاقی باشد، اینها با همان علمِ بدون تربیت، مراحل را طی میکنند.
و علم بدون تربیت آنها را یا اکثر آنها را رو به فساد میکشد.
🔹انسان از اول این طور نیست که فاسد به دنیا آمده باشد.
از اول با فطرت خوب به دنیا آمده؛
با فطرت الهی به دنیا آمده: کُلُّ مَوْلُودٍ یُولَدُ عَلَی الْفِطْرَةِ
که همان فطرت انسانیّت، فطرت صراط مستقیم، فطرت اسلام، فطرت توحید است.
📍صحیفه امام، ج14، ص33
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib