eitaa logo
ندای تهذیب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
912 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 اهمیت کتابخوانی از منظر مقام معظم رهبری 🔸 امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی): طلبه باید دستش از کتاب رها نشود؛ کتاب بخواند، همه جورش را بخواند، در دوره‌ جوانی بخواند. این ذخیره‌ حافظه را که بی‌‌نهایت دارای ظرفیت است، هر چه می‌توانید، در دوره‌ جوانی پر کنید. 🔸 ما هر چه در جوانی در حافظه انباشتیم، امروز موجود است؛ هر چه در دوران پیری که بنده همین حالا هم با همه‌ گرفتاری‌ها، بیش از جوان‌ها مطالعه می‌کنم، به دست می‌‌آوریم، ماندگاری ندارد. الان شما جوانید، این منبع قیمتىِ ارزشمند را از اطلاعات ارزشمند، از آگاهی ‌های مفید و لازم در زمینه‌های مختلفی که برای تبلیغ به آنها احتیاج دارید، هر چه می توانید انباشته کنید. از اینها استفاده خواهید کرد. 🔸 خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال، بعد به این کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید، با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 🇮🇷 🌷 غروب جمعه به نیابت از شهدای عملیات ، پیروزی رزمندگان ، نجات مردم مظلوم و نابودی اسرائیل کودک‌کش هدیه می‌کنیم 100 سوره قدر به حضرت (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینه‌سازی ظهور و نصرت حضرت 💠 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔊 لزوم ایجاد شورای تهذیب و تربیت در مدارس علمیه/ کارکرد سامانه ثبت فعالیت های تهذیبی و تربیتی 🔹معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از فعال سازی سامانه‌ ثبت عملکرد و فعالیت‌های تهذیبی و تربیتی حوزویان خبر داد و بر لزوم ایجاد شورای تهذیب و تربیت در مدارس علمیه تأکید کرد. ادامه در👇: 🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3130 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 كتاب انسان سازي است 🔹قرآن كتاب انسان سازي است، كتابي است كه با اين كتاب، اگـر كـسي توجه به آن بكند، تمام مراتبي كه از بـراي انـسان هـست، ايـن كفايـت دارد و همـه مراتب را به آن نظر دارد. 🔹قرآن شريف، ... جامع اخلاق و دعوت به مبدأ و معاد و زهـد و تـرك دنيا و رفض طبيعت و سبك بار شده از عالم ماده و رهسپار شدن به سرمنزل حقيقت است، به طوري كه مثل آن متصور نيست. 🔹نرويد اين طرف و آن طرف، هيچ جا بهتر از قرآن نيست، هيچ مكتبـي بالاتر از قرآن نيست. اين قرآن است كه هدايت ميكند ما را، به مقاصـد عاليـهاي كـه در باطن ذاتمان توجه به او هست و خودمان نميدانيم. 🔹قرآن همه چيز است. قرآن... كتاب انسان سازي است. قرآن همـه چيـز دارد: سياست دارد، فقه دارد، فلسفه دارد، همه چيز دارد. 🔹انسان همه چيز است و بايد همه احتياجاتش را قرآن تأمين بكند. انسان يك اعجوبه اي است كه همه عالم اسـت و قرآن يك اعجوبه اي است كه اداره انسان را به همه اقشار ميكند؛ در عـين حـالي كه فقيه درست ميكند، حكيم درست ميكند، فيلسوف درست مـيكنـد، شمـشيرزن درست مي كند، جنگجو درست ميكند. آن چيزهايي كه وظايف شخصيه اسـت و دخيـل در ترقيـات انـسان و تكامل انسان است، در سنت و در كتاب بيان شده است و هم آن چيزهايي كه مربوط به اجتماع است و امور سياسي است وامور اجتماعي است و راجع به تنظيم و تربيت اجتماع است بيان فرموده است... 📔منبع: کتاب تعلیم و تربیت در کلام امام و رهبری 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✊🇵🇸🇮🇷✊راهپیمایی مردم مومن و انقلابی قم در حمایت از کودکان مظلوم و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی 🕰 زمان: روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ 📍 تجمع اولیه: ساعت ۱۵ در میدان فلسطین (جنب مصلی قدس) 📌 مسیر راهپیمایی: میدان جانبازان - خیابان شهداء - خیابان ارم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) 🇵🇸🇮🇷 برنامه پایانی و اجتماع پرشور مردم قم: صحن امام رضا علیه السلام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از مقاله "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 1 ⏺ آغاز 📍تربیت انسان، ابعاد متعدد و عرصه‌های زیادی دارد که پرداختن به همه‌ی آنها مفید و ضروری است و در منابع اسلامی نیز به آنها توجه شده است؛ اما پیش از ورود به عرصه‌ها و ساحت‌های تربیت باید نگاهی شامل، کلان و فراساحتی به داشته باشیم. این نگاه یک‌پارچه و کلان، اندیشه‌ی پشتیبان و ایده‌ی محوری در «تربیت طلبه‌ی عصر انقلاب اسلامی» است که از آیات و احادیث اهل بیت و فرهنگ اسلام ناب اخذ شده و عمدتاً توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی و احیاگر اسلام ناب، امام خمینی و ناخدای کنونی نهضت اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبیین شده است. این نظریه، پی‌رنگ فعالیت‌های تربیتی و چتر شاملی برای همه‌ی اقدامات در همه‌ی ساحت‌ها و ابعاد است... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/13 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
❇️ افتتاحیه سراسری طرح کوثر آموزش معارف اسلامی ویژه همسران طلاب سراسر کشور 🎙با حضور معاون محترم تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه (حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری) 🔹یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ 🔸ساعت ۹ تا ۱۰ 🎞تماشای زنده مراسم http://livehowzeh.ir/tv 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🎁کتاب‌ها و مجموعه‌های نمایشگاهی تولیدی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه 📤 برای دریافت محصولات، بارکد روی عکس را اسکن کنید. 📍همچنین می‌توانید به سایت مراجعه فرمایید. https://hojre-nama.ir 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷مقام حضرت زینب سلام الله علیها 🎙آیت الله ناصری(ره) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
.📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 2 ⏺انسان بزرگ(قسمت اول) 🔍تربیت را به هر معنا که تفسیر کنیم، «رشد دادن شخصیت» و «فضیلت یا تعالی بخشیدن به انسان» در آن اشراب شده است و مستلزم «بزرگ ساختن آدمی» در ابعاد مختلف است. بر این پایه شایسته است پیش از سؤال از «چگونگی تربیت و کیفیت بزرگ ساختن انسان» در معنای «انسان بزرگ» کاوش کنیم. ❕🌱تربیت: رشد دادن شخصیت و عظمت بخشیدن به انسان🌱 ❓انسان بزرگ چه کسی است و بزرگی انسان به چیست؟👇 💡پاسخ این سؤال را امام علی علیه السلام در بیانی کوتاه فرموده‌اند: «قَدرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدرِ هِمَّتِه‏»... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/14 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 فصل اول | قسمت ششم ✳️ " این دوران رو میشناسی ؟ " ✳️ 📍این قسمت در مورد ویژگی های دوران جدید عالم یعنی دوران انقلاب اسلامی صحبت کردیم و تلاش کردیم، هویت طلبه را در این دوران باز تعریف کنیم. از اینجا بشنوید 👇👇 🎙 فصل اول | قسمت ششم | " این دوران رو میشناسی ؟ " 📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت 🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
💎 جزئیات برگزاری مسابقه «مستورا» با موضوع حجاب و عفاف در قالب حفظ موضوعی قرآن کریم 🔹مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از برگزاری مسابقه «مستورا» خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد. ادامه در👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=3159 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از گلچین ندای تهذیب
بسم الله الرحمن الرحیم کانال «گلچین ندای تهذیب» مطالب گلچین و برگزیده کانال ندای تهذیب را منتشر می‌کند. این کانال، زیرمجموعه کانال ندای تهذیب و متعلق به معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه است. https://eitaa.com/joinchat/2181825075C65fedf5659
💠 در ارائۀ مبانی فکری انقلاب بسیار ضعیف عمل کردیم! ♦️اغلب ماها هنوز نمیدانیم چه کار عظیمى انجام گرفته! با اینکه ما خیلى چیزها میدانیم؛ امّا اغلبمان این انقلاب را هنوز . این انقلاب یک چیز است؛ یک چیز است. همه‌ی دنیاى و طغیان و جاهلیّت یک طرف و این یک طرف. چیز خیلى مهمّى است. ♦️ما [چون] درون آن قرار گرفته‌ایم، چقدر بزرگ است، چقدر است. ♦️خب، این انقلابِ با این عظمت و با این ابعاد و با این آثار عملى، از لحاظ ارائه‌ی خودش یکى از و کم‌کارترین انقلابها که هیچ، [بلکه حتّى] تحوّلات دنیا است. ♦️ما چه‌کار کردیم؟ من میخواهم عرض بکنم ما کارى که در این زمینه کردیم، واقعاً است. گاهى انسان دلش نمی‌آید بگوید در حدّ صفر؛ چون واقعاً کسانى با اخلاص کارهایى کرده‌اند؛ امّا اگر نخواهیم ملاحظه‌ی این جهات عاطفى را بکنیم، باید بگوییم یک ذرّه بیشتر از صفر! خیلى کم، خیلى خیلى کم. ♦️این یکى از کارهاى است. نمیخواهم بگویم کسانى که بیرون حوزه‌ها نشسته‌اند مسئولیّتى ندارند، امّا را حوزه‌ی علمیّه دارد. 📌 ۱۳۶۸/۰۹/۰۷- بیانات در دیدار اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب و فضلاى حوزه‌ی علمیّه‌ی قم 🔗 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2228 @andisheh_tahzib
🔰 اساس علوم انسانی را باید در قرآن کریم پیدا کرد. 🔻 رهبر معظم انقلاب اسلامی: ▫️«من درباره‌ی علوم انسانی گلایه‌ای از مجموعه‌های دانشگاهی کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانی‌مان بر مبادی و با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. علوم انسانی غرب مبتنی بر جهان‌بینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است؛ این مبنا، مبنای غلطی است. این علوم انسانی را ما به صورت ترجمه‌ای، بدون اینکه هیچگونه را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، میاوریم تو دانشگاه‌های خودمان و در بخشهای مختلف اینها را تعلیم میدهیم؛ در حالی که ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد. یکی از بخشهای مهم پژوهش قرآنی این است. باید در زمینه‌های گوناگون به نکات و دقائق قرآن توجه کرد و مبانی علوم انسانی را در جستجو کرد و پیدا کرد. این یک کار بسیار اساسی و مهمی است. اگر این شد، آنوقت متفکرین و پژوهندگان و صاحبنظران در علوم مختلف انسانی میتوانند بر این پایه و بر این اساس بناهای رفیعی را بنا کنند. البته آن‌وقت میتوانند از پیشرفتهای دیگران، غربیها و کسانی که در علوم انسانی پیشرفت داشتند، استفاده هم بکنند، لکن مبنا باید مبنای قرآنی باشد.» (در دیدار جمعی از بانوان قرآن‌پژوه کشور ۱۳۸۸/۰۷/۲۸) فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
📸 انعکاس خبری نشست پنجشنبه 25 آبان 1402 📌هفتمین نشست فعالان اخلاق و تربیت 👈سایت معاونت تهذیب و تربیت خبر و گزارش تصویری: https://tahzib.ismc.ir/3130/ https://tahzib.ismc.ir/?p=3156 ...................................... 👈حوزه نیوز خبر و گزارش تصویری: https://hawzahnews.com/xcxfk https://hawzahnews.com/xcxqW ...................................... 👈رسا نیوز خبر: https://rasanews.ir/fa/news/745936/ ...................................... 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
.📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 3 ⏺ انسان بزرگ(قسمت دوم) 📍انسان، از همان آغاز و به شکل سرشتی، کمال‌جو آفریده شده و همواره در تلاش و تکاپو برای دست‌یابی به نقطه‌ای برتر و درجه‌ای بالاتر است. موتور محرک وجود ما انسان‌ها همین خواسته‌های بی‌شماری است که به صورت «نیاز» در دل ما شکل گرفته و ما را به حرکت فرامی‌خواند. این تلاش و تکاپو گاهی برای رسیدن به امور خرد و نیازهای دست پایین است و گاهی نیز برای دست‌یابی به مقاصد بلند، اهداف متعالی و قله‌های رفیع. ☀️مقاصد بلند برخلاف مقاصد نزدیک که به سرعت دیده می‌شوند و در نظرها بزرگ جلوه می‌کنند ـ معمولاً دیرتر و سخت‌تر به چشم می‌آیند و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/15 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
نصرت الهی.mp3
591.1K
🎙آیت الله مصباح یزدی(ره): ✅ نصرت الهی؛ مهمترین امتیاز مجاهدین راه حق 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
❇️ نکات آموزنده استاد قرائتی برای طلاب ◻️ در احادیث آمده است که زنده باد کسی که هم تولید علم کند، هم توزیع علم کند و هم مصرف علم کند. ◻️ تعطیلی پنج‌شنبه دروس حوزوی یک آفت و آسیب است. باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را کرد. حتی در روزهای تعطیل نیز ساعتی را به خواندن نهج البلاغه و یا تفسیر اختصاص دهید. ◻️ طلبه‌ موفق، طلبه‌ای است که نبود آن حس شود. ◻️ تبلیغ می‌تواند در عروسی، ختم و هر مکان دیگری صورت بگیرد. ◻️ هر چیزی که می‌خواهید بخوانید باید واجب باشد یا مستحب، مشکل جامعه را حل کند و یا حداقل مشکل خود طلبه را حل کند. ◻️ افرادی که عنوان دکتر را به حجت الاسلام ترجیح می‌دهند، دچار خسران شده‌اند. ◻️ طلبه باید به ورزش نیز اهمیت بدهد، ورزش باید ارزان باشد و می‌تواند تنها پیاده‌روی باشد. ◻️ در روایات، به انس به قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن تأکید زیادی شده است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
❌توجه توجه❌ 🙋🏻‍♂️به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 📚همه کتاب های مرکز ۱۵درصد تخفیف از پشت جلد ارائه میشود 🙏برای دیدن کتاب ها از طریق سایت و کانال اقدام کنید 🏆هدف فروشگاه کتاب سماح: 1️⃣ترویج فرهنگ کتابخوانی 2️⃣ترویج مطالب ناب و کاربردی 3️⃣معرفی کتاب ها با تخفیف 4️⃣معرفی کتاب های تربیتی 5️⃣معرفی کتاب های کودک_نوجوان 6️⃣معرفی کتاب های ازدواج 7️⃣معرفی کتاب های فردی 8️⃣معرفی کتاب های آموزشی 9️⃣معرفی کتاب های مشاوره 🔟معرفی کتاب های روانشناسی 👈برای خرید کتاب از طریق آیدی اقدام کنید 🛒 خرید حضوری: قم صفاییه کوی۳۷ فرعی اول سمت چپ مرکز مشاوره حوزه •┈••••✾•🍀🌷🍀•✾••••┈• 📱به فروشگاه کتاب سماح بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/990511306C6ca3f40bf0
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 4 ⏺ انسان بزرگ(قسمت سوم) 🔸اگر انسان آرمانی پیش رو نداشته باشد و تلاش‌های خود را به سوی قله‌ای رفیع معطوف نگرداند، روزمرگی و غفلت او را به دنبال کردن امور نازل و درجه دو خواهد کشانید و سرمایه‌ی عمر و جوانی، صرف دست‌یابی به کالای اندکی خواهد شد. ✨خدای بزرگ نیز امور متعالی و نگاه کردن به افق‌های دوردست را دوست می‌دارد و تنگ‌نظری یا اکتفا به امور پست و حقیر را نمی‌پسندد: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ مَعَالِيَ الْأُمُورِ وَ يَكْرَهُ سَفْسَافَهَا» 📚بسنده کردن به اهداف خرد و اکتفا به بهره‌های معمولی و دم دستی، و خود را آماده اقدامات بزرگ ندیدن و شور حرکت عالی نداشتن، نشان از کوچکی شخصیت و پایین بودن قیمت انسان است. همان‌گونه که دل‌مشغولی‌های بزرگ و در سر پروراندن همت‌های عالی، نشان از عظمت شخصیت و علوّ قیمت او است. مردان کوچک، صاحب همت و آرزوهای کوچک‌اند، با دنیایی حقیر و تمنایی خرد؛ ‌اما مردان پرقدرت و بزرگ، تمنایی بلند و همتی متعالی و بزرگ در سر می‌پرورند... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/16 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
❇️ افتتاحیه سراسری طرح کوثر آموزش معارف اسلامی ویژه همسران طلاب سراسر کشور 🎙با حضور معاون محترم تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه (حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری) 🔹چهارشنبه یکم آذر ماه ۱۴۰۲ 🔸ساعت ۹ تا ۱۰ صبح 🎞تماشای زنده مراسم 🌐 http://livehowzeh.ir/tv 🌐 heyatonline.ir/livehowzeh.ir 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib