#روایتی_عجیب_در_فضیلت_ماه_رجب
🌺مرحوم آیتالله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانیهای خود به مناسبت ماه رجب، این روایت عجیب و زیبا را ذکر کردند:
🌸🌿 پیامبر اکرم (ص) فرمودند: إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى نَصَبَ فٖی السَّمَاءِ السَّابِعَةِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ الدَّاعِی؛ خداوند در آسمان هفتم فرشتهای را قرار داده است که به او گفته میشود داعی، فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُرَجَبٍ یُنَادِی ذَلِکَ الْمَلَکُ کُلَّ لَیْلَةٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ؛ زمانی که ماه رجب فرا میرسد، این ملک هر شب تا صبح ندا میدهد: طُوبَى لِلذَّاکِرِینَ؛ خوشا به حال کسانی که خداوند را یاد میکنند! طُوبَى لِلطَّائِعِینَ؛ خوشا به حال کسانی که مطیع خدا هستند، وَ یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى؛ خداوند میفرماید: أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی؛ من همنشین کسی هستم که با من بنشیند، وَ مُطِیعُ مَنْ أَطَاعَنِی؛ و من مطیع کسی هستم که مرا اطاعت کند. (چه تعبیر عجیبی!!!)
آنچه به تو امر میکنم انجام بده تا آنچه را تو از من میخواهی، انجام بدهم، وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِی؛ کسی که از من طلب آمرزش کند را میآمرزم، الشَّهْرُ شَهْرِی؛ این ماه، ماه من است، وَ الْعَبْدُ عَبْدِی؛ و این بنده، بنده من است، وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِی؛ رحمت هم رحمت من است، فَمَنْ دَعَانِی فٖی هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ؛ هر کس مرا در این ماه بخواند، جوابگوی او هستم، وَ مَنْ سَأَلَنِی أَعْطَیْتُهُ؛ کسی که از من درخواست کند، به او عطا میکنم، وَ مَنِ اسْتَهْدَانِی هَدَیْتُهُ؛ اگر از من طلب راهنمایی و هدایت کند، او را راهنمایی میکنم، جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَیْنِی وَ بَیْنَ عِبَادِی؛ من این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم، وَ فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَی؛ هر کس به این ماه اعتصام بجوید به من میرسد. (
❤️ آیتالله آقامجتبی تهرانی بعد از ذکر این حدیث گفتند: تمام اینها گویای یک معنا است و آن اینکه خداوند میخواهد رابطه بین او و بندهاش حفظ شود.
منبع حدیث:
إقبال الأعمال , جلد۲ , صفحه۶۲۸
مستدرك الوسائل , جلد۷ , صفحه۵۳۵
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
🌷شب آرزوها و لیلة الرغائب🌷
🔹لیله به معنای شب است و کلمهٔ «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی است که مورد رغبت و میل و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان است.
بنابراین «لیلةالرغائب» هم می تواند به معنای شبی باشد که میل و توجه به آن بسیار است و هم می تواند به معنای شبی باشد که در آن عطا و بخشش خدا بسیار است. با توجه به روایاتی که در فضیلت این شب وجود دارد هر دو معنا درست است.
🔹"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است.
پیامبراکرم صلوات الله علیه فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.
🔹شب جمعه اول ماه رجب، حرم اندر حرم است. یعنی هم از نظر ماه رجب بودن حرم است و هم از نظر شب جمعه بودن حرم است. اما شب جمعه اول با شب جمعه های دوم و سوم متفاوت است و برای آن اعمال مخصوص گذاشته اند و به آن لیله الرغائب می گویند؛ برای اینکه آرزوهای انسان در این شب می تواند با دعا مستجاب شود و به آرزوهایش برسد. این جایزه کسی است که از این شب استفاده کند.
⭕️ هدف از لیلة الرغائب اين نيست که مردم با رسانهها تماس بگيرند و مصاحبه کنند و آرزوهاي خود را براي گوينده و مجري برنامهها بیان کنند؛ بلکه «ليلة الرغائب» شبي است که خداوند خواسته است تا بندگانش با ميل و رغبت بهسوي عبادتش بشتابند و پس از نماز مغرب و گشودن روزه خويش، ساعتي را به اقامه نماز و استغفار و مناجات با پروردگارشان به سرآورند و بخشش و رحمت و مغفرت او را طلب کنند.
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
🌷لیلة الرغائب در نزد شیعه🌷
در میان شیعه اولین بار این روایت (متن روایت در پی نوشت موجود است👇👇👇) توسط سید ابن طاووس در کتاب اقبال آورده شده و پس از آن توسط علامه مجلسی در کتاب شریف بحارالانوار با ذکر سلسله سند آن یعنی ذکر نام کسانی که روایت را تا پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) نقل کرده اند بیان کرده است.
در سلسله سندی که علامه مجلسی ذکر کرده افرادی مانند ابو عبد الله الحسین بن علی، مسموسم (یا سموسم و یا سمرسم)، ابی الفتح نورخان عبد الواحد اصفهانی، عبد الواحد بن راشد الشیرازی وجود دارد که خود علامه آنها را مجهول می داند و می نویسد: «در کتاب های رجالی و غیره ، مشخص نیست وی ثقه است یا نه» [بحار الانوار، ج 104، ص 123]
از این رو یقینا سند این روایت ضعیف است؛ ولی شیوه و روش علماء و مراجع شیعه بر آن است که در روایاتی که دستور به عبادتی را مطرح کردند و سند آنها ضعیف است حکم به #استحباب می کنند، و دلیل آنها روایاتی است که می فرماید اگر ثواب عملی از سوی پیامبر به کسی رسید و آن را انجام داد و بعدا معلوم شد که پیامبر آن را نفرموده خداوند ثواب آن عمل را به او می دهد؛ مثلا امام صادق(علیه السلام) در روایتی می فرماید:
«مَنْ بَلَغَهُ عَنِ النَّبِيِّ ص شَيْءٌ مِنَ الثَّوَابِ فَعَمِلَهُ كَانَ أَجْرُ ذَلِكَ لَهُ وَ إِنْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَمْ يَقُلْه؛ اگر کسی ثواب عملی از سوی پیامبر به او برسد و بر طبق آن عمل نماید، خداوند ثواب آن عمل را به او می دهد ولو اینکه رسول خدا(صلی الله علیه وآله) این کلام را نفرموده باشد»[احمد بن محمد برقی، المحاسن، ج 1، ص 25]
البته این امر خاص به نماز و اعمال اولین شب جمعه ماه رجب نیست بلکه در بسیاری از مستحبات جاری است و علماء بر طبق آن فتوا می دهند.
◀️پی نوشت:
اعمال شب لیلة الرغائب
در مفاتیح آمده است: پنجشنبه ماه رجب روزه گرفته شود، چون شب جمعه داخل شود، ما بین نماز مغرب و عشا، ۱۲ رکعت نماز به جا آورده میشود که هر ۲ رکعت با یک سلام ختم میشود.
به این ترتیب که در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد» و ۳ مرتبه «سوره قدر» و ۱۲ مرتبه «سوره توحید» خوانده میشود و هنگامی که از نماز فارغ شدند، ۷۰ مرتبه میگویند: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَعَلَی آلِهِ»
سپس به سجده میروند و ۷۰ مرتبه میگویند: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ»
آن گاه سر از سجده بر میدارند و ۷۰ مرتبه میگویند: «رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ»
دوباره به سجده میروند و ۷۰ مرتبه میگویند: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ
سپس حاجت خود را میطلبند که به خواست خدا برآورده خواهد شد.
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
#مشق_عشق / الگوی رفتاری علما در خانواده موضوع: رسم همسرداری #آیت_الله_میرزاعلی_فلسفی
شماره 31
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
💠 "مسابقه دلنوشته" طلاب و روحانیون به مقام معظم رهبری مدظله العالی
🔸در راستای «لبیک به رهبری»،
🔸در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب،و تاکید بر محوریت اخلاق و معنویت در تحقق اهداف انقلاب و تمدن اسلامی
♻️جهت شرکت به آدرس پیشخوان: 👇
www.login.ismc.ir
⏰ مهلت ارسال: 15 بهمن لغایت 15 اسفند 1399
🍃مزایا:
👈 1- اهداء جوایز(به بهترین دلنوشته ها)؛
👈 2- انتشار در رسانه های حوزوی؛
👈 3- تقدیم بهترین دلنوشتهها به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی؛
☘️ مدیریت اساتید اخلاق و امور تهذیبی معاونت تهذیب و تربیت
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای
🌺خانه سبز / قسمت 15 / خانواده در چهار سطح🌺
4️⃣ ویژگی های خانواده سالم (قسمت اول)
افراد خانواده سرزنده و با محبت هستند !
رفتار و اعمالشان با نوعی اصالت توام است !
افراد خانواده به طور آشکار رنج و ناراحتی و نیز احساس را نسبت به افراد دیگر خانواده بیان می کنند !
افراد خانواده از ریسک و خطر کردن معقول و سنجیده نمی هراسند ؛ می دانند که ممکن است با خطر کردن اشتباهاتی نیز داشته باشند ، ولی اشتباهات می توانند خود مقدمه ای برای شناخت اشکالات و زمینه ای برای رشد و کسب تجربه بیشتر باشد !
افراد خانواده برای یکدیگر ارزش و احترام قایل اند !
یکدیگر را دوست دارند و از این احساس خود شادمان هستند !
روابط افراد خانواده با یکدیگر هماهنگ و روان است !
با آهنگی پرمایه و روشن با یکدیگر سخن می گویند !
زمانی که در خانواده سکوت برقرار است سکوتی است آرام بخش و نه سکوتی مبتنی بر ترس یا احتیاط !
وقتی در خانواده سر و صدا هست ، صدای فعالیتی پر معنی است و نه غرشی رعد آسا و برای خفه کردن صدای دیگران !
هر یک از اعضاء خانواده می دانند که حق آن را خواهند داشت که حرف خود را به گوش دیگران برسانند و در این زمینه نیازی به سکوت و تحمل فشار حاصل از آن نمی باشد !
اگر یکی از اعضای خانواده هنوز فرصتی برای صحبت کردن پیدا نکرده است ، به دلیل تنگی وقت بوده است و نه کمی محبت ، کم توجهی یا بی ملاحظه بودن اعضای دیگر خانواده !
اعضای خانواده به راحتی یکدیگر را نوازش می کنند و در آغوش گرفتن فرزندان توسط پدر و مادر امری است عادی و توام با تجربه عشق و محبت خانوادگی !
افراد خانواده صادقانه با هم صحبت می کنند !
با علاقه به سخنان هم گوش می دهند !
با هم رو راست و صادق هستند !
به راحتی علاقه خود را به هم نشان می دهند !
به راحتی و آزادنه با یکدیگر درد دل می کنند !
این حق را دارند که درباره هر موضوعی ، مثل ناکامی ها ، ترس ها ، صدمه هایی که دیده اند ، خشم خود ، انتقاد از دیگری ، خوشی ها یا کامیابی ها ، با یکدیگر سخن بگویند !
افراد خانواده برای کارهای خود برنامه ریزی می کنند !
#خانه_سبز
#خانواده_در_چهار_سطح
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
نشاط و صمیمیت در خانه، حجت الاسلام عالی.mp3
2.44M
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای
#کلیپ_تصویری #ندای_تهذیب
🌺سخنران: استاد عالی
🌺موضوع: نشاط و صمیمیت در خانه
#استاد_عالی
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #نمل و #قصص، صفحه385، آیات 89 تا 5
🗓1399/12/01
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
#جمعه_های_مهدوی
شماره 18
🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اجتماعی (قسمت پنجم) 🌸
—————-👇👇👇
🔅پیامدهای روانشناختی، اجتماعی مهدویت
2️⃣ امنیت آفرین بودن
امنیت، جزو نیازهای اساسی انسان و فصل مشترک همه مشکلات انسان از بیماری های روانی گرفته تا خودکشی و اعتیاد و بزهکاری است.
بحث امنیت از نظر روان شناسی دارای اهمیت فراوانی است؛ زیرا آرامش، رشد، شکوفایی انسان، بروز استعدادها و خلاقیت ها و نیل به همه کمالات انسانی در سایه امنیت به دست می آید.
براساس آموزه های وحیانی ما، در سایه حکومت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از میان همه تهدیدهای فردی و اجتماعی که برای انسان وجود دارد، تبدیل خوف به امن، تحقق پیدا خواهد کرد:
«لَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً» (نور/ 55) و این یکی از بزرگ ترین ثمرات اجتماعی انتظار و مهدویت است که به بشر ارزانی داشته می شود.
ادامه دارد...
#مهدویت
#بعد_اجتماعی
#امام_زمان
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاج آقا عالی، لذت زندگی با امام زمان
#امام_زمان_عج
#مهدویت
#یا_صاحب_الزمان
#سخنرانی_کوتاه
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🎤 #استاد_عالی✅
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
#شنبه_های_قرآنی
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸قرآن در سیره علما، شماره 23
هر شب با قرآن
#قرآن_در_سیره_علما
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.ir
#شنبه_های_قرآنی / اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی)
شماره 11
❇️📚«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ❇️
——————————-👇👇👇👇
🔅ایمان 1 (قسمت اول)
رهبانیون مسیحیت، برای اینکه دامانشان به گناه آلوده نشود، رهبانیت (گوشهگیری و ترک دنیا) پیشه کردند؛ به غارها و کوهها و بیغولهها پناهنده شدند (سوره حدید آیه 27).
اما عالِم اسلامی رهبانیت ندارد، گوشهگیری ندارد، فرار ندارد. عالم اسلامی همانی است که سعی می کند که بگیرد غریق را
صاحبدلی به مدرسه آمد ز خانقاه
بشکست عهد صحبت اهل طریق را
گفتم میان عالم و عابد چه فرق بود
تا اختیار کردی از آن این فریق را
گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج
وین جهد میکند که بگیرد غریق را
اینکه با فرار جور در نمی آید
خودش را متقی می کند، دارای تقواء يعني آن تجهیز لازم را، آن زره لازم را در مقابل آسيب گناه، بر تن می پوشد و وارد منطقه گناه می شود، برای دستگیری گناهکاران؛ خلاصه تقوا این است
وقتی که این معنای تقوا شد، آیا تقوا مقدمه و وسیله ای برای پیروزی هست یا نیست؟ می بینید که خیلی آسان، وسيله پیروزی ست.
آن کسی که می خواهد بر این بیماری، در این منطقه پیروز بشود، اگر همواره بترسد که نبادا این میکروب در جسم او اثر بگذارد، این چطور می تواند میکروب زده ها و وَبازَده ها را نجات بدهد؟
باید خودش را خاطرجمع کرده باشد؛ باید از خودش خاطرش جمع باشد، بعد وارد منطقه وبازده بشود و دیگران را نجات بدهد؛ آن وقت است که به پیروزی هم خواهد رسید. آن وقت است که این کار را هم به راحتی انجام خواهد داد.
وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (آل عمران / 130)
ادامه دارد...
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#امام_خامنه_ای
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 41
🌺 شاخصها و ملاكهای كلی |
رفتار اجتماعی طلبه🌺
🔅مباحات خلاف شأن (قسمت چهارم)
شأن طلبه در نگاه مردم، باید در خدمت اهداف دین و تأثیرگذاری اجتماعی قرار گیرد. اگر با بیملاحظگی و لاابالیگری این جایگاه از بین برود، زمینه خدمت از بین میرود و ادای وظیفه دشوار میگردد. پس اگر گفته میشود كه فلان رفتار خلاف شأن طلبه است، منظور این است كه آن رفتار جایگاه طلبه را در نظر مردم پست میگرداند و مانع پیشرفت كار طلبه میگردد.
تشخیص مصداق این رفتارها نیاز به دقت فراوان دارد و نمیتوان به صورت قالببندیشده و كلیشهای، به معرفی نمونههای آن پرداخت:
◀️ الف) طبیعی است میان طلبه ملبّس و طلبه غیرملبّس در مصادیق این رفتارها تفاوت چشمگیری وجود دارد. طلبه ملبّس، نماد روحانیت تلقی میشود و به صورت مستقیم انتساب به دین یافته است؛ اما طلبه غیرملبّس انتساب رسمی به دین ندارد و از او انتظار مستقیم برای انجام رسالتهای حوزوی نمیرود. گویا برای كسب آمادگی و تجهیز كامل در این مسیر هنوز فرصتی در اختیار دارد.
◀️ ب) شرایط سنی نیز، در تشخیص مصادیق و كشف نمونهها تأثیر دارد. هرچه سن بالاتر رفته باشد، شأن و جایگاه طلبه در دیده مردم افزایش مییابد و انتظارات آنان بیشتر میگردد. طلبه جوان هرچند ملبّس باشد، به اندازه روحانی سالخورده، در معرض دقت و خردهگیری نیست.
مثلاً كشتی گرفتن با جوانان و شركت در بازی فوتبال آنان برای یك طلبه بسیار جوان شاید اشكالی نداشته باشد، اما برای یك روحانی مسن و جاافتاده، سبك و خلاف شأن بهشمار میرود.
نباید گمان شود كه اینگونه برنامهها چون موجب انس و صمیمیت و رفاقت میشود مطلوب است؛ زیرا انس و صمیمیت و رفاقت، موضوعیت ندارد و تنها برای انتقال بهینه پیام دین ارزشمند است.
اینگونه رفتارها ـ كه در سیره پیامبر اكرم صلیاللهعلیهوآله و امامان معصوم علیهمالسلام سابقه ندارد ـ روحانی را در حد مخاطب و همسطح او تنزل میدهد. از آن به بعد سخن روحانی، نه سخن یك عالم دین و كارشناس معارف اسلامی كه سخن یك كشتیگیر، فوتبالیست یا رفیق به شمار میرود و تأثیر لازم را نخواهد داشت. یعنی با این رفتارها روحانی، از كاركرد ویژه خود ساقط شده و به كاری نمیآید. روحانی هرگز كشته و مرده احترام و دستبوسی نیست؛ اما مأمور به وظیفهای است كه باید از عهده آن به خوبی برآید و آن را به خوبی انجام دهد. اگر این انس و رفاقت مانع از انجام آن مأموریت گردد بیشك نامطلوب است.
نباید به روحانی به چشم یك رفیق گعدهنشین نگاه شود. بلكه جایگاه روحانی در میان مردم باید جایگاه یك عالم و كارشناس دین باشد و سخن او نافذ و مؤر دیده شود.
به هر حال نه طلبه جوان ادای بزرگسالان را در آورد و نه روحانی سالمند به شیوه جوانان ظاهر شود.
◀️ ج) نگاه مردم در مناطق مختلف، متفاوت است. شاید مردم قم و مشهد به جهت انس فراوان با روحانیت، از مشاهده برخی رفتارها شگفتزده نشوند و دریافت منفی نداشته باشند؛ اما مردم مناطق دیگر انتظار ویژهای از روحانی دارند و رفتارهایی به مراتب كوچكتر را برنمیتابند.
◀️ د) مخاطبان نیز در این تعریف تأثیرگذارند. حضور روحانی در جمع جوانان با حضور او در میان سالمندان متفاوت است. جوانان از شكستن قالبهای كلیشه شده و رایج لذت میبرند و نه تنها استنكار و استیحاش ندارند، كه از آن استقبال نیز میكنند؛ اما بسیاری از بزرگترها، از برهم زدن هنجارهای ذهنی خود برآشفته میشوند و به سرعت قضاوت منفی میكنند.
برای مثال، درآوردن عبا و عمامه در جمع جوانان نوعی ابراز محبت و صمیمیت تلقی میشود؛ اما ممكن است در میان بزرگترها حمل بر بیقیدی و بیاحترامی شود. بیشك، تعداد جمعیت حاضران نیز در این قضاوت تأثیر دارد.
◀️ ه) محیط حضور طلبه نیز، در شكلدهی نگاه مردم مؤثر است. رفتار یك طلبه در ورزشگاه، كوه، كنار استخر یا در مسافرت با رفتار او در محراب مسجد و كلاس مدرسه در نظر مردم متفاوت است. هر یك از این محیطها مقتضای خاصی دارد كه به خوبی باید شناخته و رعایت شود.
#ویژه_طلاب
#رفتار_اجتماعی
#راه_و_رسم_طلبگی
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆اینجا قم یا تهران نیست. اینجا حوزہ علمیه جامعة العروة الوثقی لاھور پاکستان است
عااااااالیه ببینید
و نشر دهید
به کوری چشم دشمنان
♦️ یک کاربر فضای مجازی در خصوص نفوذ انقلاب ایران در پاکستان نوشت:ه
این اون چیزی هست که غرب و شرق ازش میترسند؛
عمق نفوذ سیاسی انقلاب اسلامی ایران.
انقلاب ایران در خیلی کشورها طرفدار داره.
اینجا نه تهرانه نه قم اینجا حوزه لاهور پاکستانه
✨احساس شما بعد دیدن این کلیپ؟ 🌷🇮🇷🌷
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #قصص، صفحه387، آیات 14 تا 21
🗓1399/12/03
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.ir
🌷بیانات رهبر انقلاب در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۸ در جمع طلاب حوزه های علمیه:
«منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد».
◀️ سوم اسفندماه، سالروز صدور #منشور_روحانیت از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) است
مجموعه پوسترهای منشور روحانیت که توسط معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تولید شده است را میتوانید از آدرس ذیل مشاهده و دریافت نمایید 👇👇👇👇
1.. سایت «معاونت تهذیب حوزههای علمیه»
tahzib-howzeh.ir/page/24
2.. کانال «ندای تهذیب» در ایتا
@nedaye_tahzib