🏴حضرت زينب- عليها السّلام- در مدخل شهر كوفه، خطبه اى ايراد نمود.
🏴 راوى گفته: آن روز، زينب، دختر علىّ- عليهالسّلام- را ديدم كه ... به مردم اشاره كرد كه ساكت شويد، پس نَفَسها برگشت و زنگ [مركبها] از كار افتاد.
🏴 سكوت ناگهانى مردم و خاموش شدن صداى زنگها، با اشاره ى حضرتش كه: «أَنِ اسْكُتُوا»،جز تصرّف ولايى حضرت زينب، چه مى تواند باشد، واگر شخصيّتى مثل حضرت زينب- عليها السّلام- به آثار «حديث قرب نوافل» كه مى فرمايد: «وَ لِسانَهُ الّذى يَنْطِقُ بِهِ.» نرسيده باشد، ديگر چه كسى غير از معصوم مى تواند برسد!
🏴شروع خطبه با جمله ى «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است...
🏴 وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى دهد، و خلاصه، همه ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادرشود، و يا اظهار ناراحتى كند.
📚برگرفته از کتاب #فروغ_شهادت 🌱
http://eitaa.com/nedayesaadat
🏴یا سید الساجدین یا زین العابدین!
▪️آسمان هم خجل از چشم تو و بارانت
آخری نیست بر این گریه ی بی پایانت
▪️آب می بینی و طفل و گل و سقا و جوان
بیشتر می شود انگار غم پنهانت
▪️زهر هر چند که یک روز به دادت آمد
تو چهل سال به لب آمده هر شب جانت
http://Ketabrah24.ir
https://eitaa.com/Nedaysaadat
حضرت آیة الله سعادت پرور:
...سيّدالشّهدا- عليه السّلام- با كلام «أَنَا قَتيلُ الْعَبْرَةِ.» مى خواهد بفرمايد من كشته شدم تا صفت [رحمت]، با گرياندن و گريستن در مصايب من آشكار و در نتيجه، رحمت الهى، شامل حال امّت شود.
◾️بدینوسیله از تلاش های خالصانه مدیریت محترم موسسه معارفی فقهی برهان و اعضای پرتلاش آن که در راستای اهداف مجموعه و نشر معارف اهل بیت (ع) - که از منویات وسفارشات فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) بوده - گام برداشته و در برپایی جلسات معرفتی وعزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام همت گماشته اند قدردانی نموده واز دفتر مقام معظم رهبری، اساتید بزرگوار حوزه، بانیان با اخلاص، مرثیه سرایان و تمامی شرکت کنندگان به ویژه شاگردان آن عارف واصل که با حضور پر فیض خود به توصیه های استادشان در خصوص تشکیل و حفظ این جلسات، جامۀ عمل پوشاندند تشکر می نمائیم.
بیت حضرت آیة الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) -ره-
https://eitaa.com/Nedaysaadat
May 11
✅فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور:
❇️شیرینى ایمان را جز با رسیدن به درجات بالاى ایمان نمى یابیم و به آنها نمى رسیم، مگر با ورود به صراط عبودیت حقیقى و روگرداندن از عبودیت غیر خدا و از عبودیت غیر خدا روگردان نمىشویم، مگر به اینکه مشاهده کنیم که هر فعل و صفت و ذاتى، قائم به او و از او و به سوى اوست
📚سرالاسراء دو جلدی، ج2، ص 492 و 493🌱
http://Ketabrah24.ir
https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 روضه و اسباب گشایش امور
▪️مرحوم قاضی (رحمه الله) در وصیت نامه خود میفرمایند:
◾️« ...و در مستحبّات تعزیه داری و زیارت حضرت سید الشهداء مسامحه ننمائید.
◾️روضة هفتگی و لو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است.
◾️اگر از اول عمر تا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمی شود و اگر هفتگی ممکن نشد، دهه اول محرّم ترک نشود»
📗برگرفته از کتاب #همای_سعادت🌱
http://Ketabrah24.ir
https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور:
💠هر کس، هر درجه ای از کمال را که طالب است، ناگزیر باید از راه عبودیت خداوند سبحان به آن برسد.
💠از آنجا که دین فقط به عبادات ظاهری منحصر و محدود نمی شود، در مسیر جستجوی کمال بایستی تمام امور زندگی مادی و بر طبق مقررات دینی، ورع به طور کامل رعایت و تمام حرکات و سکنات، مطابق موازین عبودیت باشد و از مخالفت با آنها پرهیز گردد.
💠در این صورت است که پرده های غفلت از برابر دل کنار می رود.
📚برگرفته از کتاب #سر_الاسراء دو جلدی، ج 2، ص 135
💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره)
https://eitaa.com/Nedaysaadat
https://ketabrah24.ir
📌ضرورت استاد و مشاوره در امور
📍استاد بر دو گونه است: 1. استاد خاص 2. استاد عام
💠#استاد_خاص آن است که بخصوص منصوص به ارشاد و هدایت است و آن رسول خدا (ص) و ائمه اطهار(ع) هستند و انسانی که به دنبال تربیت خویش است در هیچ حالی از احوال، از مرافقت و همراهی استاد خاص گریزی ندارد.
💠#استاد_عام آن است که بخصوصه مأمور به هدایت نباشد اما رجوع به او از باب رجوع به اهل خبره در تحت عموم «فاسئلوا أهلَ الذکر إن کنتم لاتعلمون»" نحل: 43" میباشد.
💠همانگونه که در زمان غیبت کبری فقیهان بزرگوار، نایبان عام امام زمان(عج) هستند و احکام شرعی را از کلیات و روایاتی که به ما رسیده است، استنباط می نمایند...در مسائل اخلاقی و تربیتی نیز باید کارشناسانی باشند که با بررسی و استنباط آیات و روایات، احکام اخلاقی را به دست آورده راه را از چاه تشخیص داده و مشتاقان این مسیر را هدایت فرمایند.
💠مقامات معنوى و مراتب خودسازى مانند فقه و شرع، جوارحى نیست که حد و مرز روشنى داشته باشد تا بتوان به نگارش آورد، دستور و قاعده عمل داد بلکه به شمارش حالات و ویژگی ها، دستورالعمل هاى متفاوتى مى خواهد؛ تواناى حکیم و راه طىکرده مى طلبد تا همواره دستور متناسب دهد و راه را بر مشتاقان بنمایاند. امام سجاد(ع) مىفرماید: «آن کسی را که انسان حکیم و فرزانه ای نباشد که او را راهنمایی کند، هلاک می شود (بحارالانوار، ج 78، ص 159)
💠البته بدیهی است که «استاد و راهنما، اگر خودش استادِ شایسته ندیده و یا کامل نبوده و یا عقاید خود را با مبانى اسلام منطبق نکرده باشد، نه تنها خود در گمراهى است، بلکه دیگران را نیز به مهلکه و اشتباه انداخته و باعث تضییع عمر و نابودى جسم آنان مىگردد، حتّى اگر کسى با جذبه، به مطلوب و گوهر یکتاى هستى دست یافته باشد، اگر چه کامل هم باشد، نمیتواند راهنماى دیگران گردد، زیرا خود راه و چاهى ندیده است (شرح غزلیات حافظ، تالیف آیة الله سعادت پرور)
📗برگرفته از کتاب #همای_سعادت
💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره)
https://ketabrah24.ir
https://eitaa.com/Nedaysaadat
هدایت شده از مؤسسه معارفی فقهی برهان
◾️عزاداری شهادت امام زین العابدین (ع)
💢با حضور شاگردان عارف واصل
مرحوم آیت الله #سعادت_پرور (ره)
◾️به کلام:
🔹 حجتالاسلام والمسلمین
استاد #علیزاده
🔹حجةالاسلام والمسلمین
استاد #مصطفایی
▪️به نوای:
🔹حجةالاسلام #نصراللهی
🔰بلافاصله بعد از نماز عشا از دوشنبه ۳۱ مرداد به مدت ۴ شب.
🔻 خیابان صفاییه کوچه ممتاز کوچه سوم
پلاک ۴۱
▪️بیت معظّم مرحوم آیت الله سعادت پرور
رحمة اللّه علیه
▪️موسسه معارفی فقهی برهان
📌@borhan_maaref
✅فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی)
💠... این حقیقت که خداوند در کنار از مظاهر نیست، از نظــر کتاب و سنت و عقل ثابت است و عارف و غیر عارف بدان معترف هستند؛ ولی
💠 غیر عارف هر چند به ظاهر می گوید: خداوند کنار از مظاهر نیست و به آنها احاطـه دارد، ولی، هم در گفتار… و هم در مقام عمل، خلاف آن را پیاده نموده و حقایق توحیدى و کمالات الهی را که در کتاب الهی ّ و سنت وارد شده است، بر مبناى این که «خداوند در کنارى، و مظاهرش در کنارى هستند» تفسیر و تأویل می کند؛
💠اما عارف- یعنی کسی که به منزلت شهود حضرت حق سبحانه نایل گردیده است- معارف کتاب الهی و بیانات معصومین(علیهم السلام) را به معناى حقیقی آن که منافات با اصول قطعی توحیدى- از نظـر کتاب و سنت و عقل و شهود- ندارد، مشاهده و معنا می کند.
📚برگرفته از کتاب #راز_دل، ص 15🌱
💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره)
https://ketabrah24.ir
https://eitaa.com/Nedaysaadat