8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
📍 در دنیا دعا را برای رفع گرفتاری باید کرد، نه اینکه اصلاً گرفتار نشد❗️
📌امام صادق(ع) به اصحابشان فرمودند: «قَالَ لِأَصْحَابِهِ لَا تَتَمَنَّوُا الْمُسْتَحِیلَ»؛ حضرت در قالب عقلی رفت: شما تمنّا و درخواست موضوعی محال را نکنید.
📌 «قَالُوا وَ مَنْ یَتَمَنَّى الْمُسْتَحِیلَ»؛ پرسیدند: مگر کسی هست که موضوعی محال بخواهد و تقاضا کند؟ «قَالَ أَنْتُمْ أَلَسْتُمْ تَمَنَّوْنَ الرَّاحَةَ فِی الدُّنْیَا»؛ فرمودند: شما از کسانی نیستید که راحتی و آسایش در دنیا بخواهید؟
📌 «قَالُوا بَلَى فَقَالَ الرَّاحَةُ لِلْمُؤْمِنِ فِی الدُّنْیَا مُسْتَحِیلَةٌ»1️⃣؛ بنابراین، -به اصطلاح- این پنبه را از گوشتان دربیاورید. تقاضای راحتی مطلق از خدا کردن در دنیا، نامعقول است.
📌توجّه کنید که بیان کردم بحثِ نسبیّت مطرح است. برای انسان گرفتاری پیش می آید و سراغ خدا می رود تا رفعش بکند، امّا اینکه بخواهی دعا بکنی که اصلاً در دنیا گرفتار نشوم، در دنیا از آسایش مطلق خبری نیست.
1️⃣بحارالانوار، ج۷۸، ص۱۹۵
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایهی امام رئوف
🆔@negarehashtom
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹او هیچ نکرد، فقط نشست...و تنها گوش کرد و جواب داد!
🎙علامه جعفری
@varesoon
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایهی امام رئوف
🆔@negarehashtom
💠طهارت معلم
🔹 تربیت این نیست که سلسله درس های ائمه اطهار یا قرآن یا سیره اینها را تدریس بکنیم که شاگردان بفهمند پیغمبر چه کسی بود، امام چه کسی بود، پیغمبر چه کرد، امام چه کرد! این تعلیم است نه تربیت.
🔹 تربیت یعنی پاک بودن خود معلم که وقتی حرف می زند از دهانش نور در بیاید! کاری که اسلام میکند این است که تعلیم را به تربیت بر می گرداند یعنی طرزی حرف می زند که شاگرد باور می کند، آن وقت چنین شاگردی نه اختلاسی می شود نه نجومی!
🔹 الآن یک سلسله تعلیم فیزیک و شیمی و ریاضی و ادبیات داریم, یک سلسله تعلیم سیره ائمه و قرآن داریم که اینها را یاد می دهیم؛ نه اینکه این نور را به جامعه منتقل کنیم; آن طهارت معلم می خواهد!
🔹معلم طوری باید باشد که شاگردان بتوانند به او اقتدا بکنند! نه بی راهه برود نه راه کسی را ببندد؛ طیب و طاهر باشد!
کسی که از دهان معلم جز نور نبیند که بتواند موقع ظهر به او اقتدا بکند، این دیگر ممکن نیست اختلاسی در بیاید!
از بیانات آیت الله جوادی آملی
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایهی امام رئوف
🆔@negarehashtom
هدایت شده از خوشنویسی با بهار 🌸✍🏻
امروز گرامی باد برای معلمی که از جان می گذرد
تا شاگردانش جوانه بزنند.
📚🌺📚🌺📚🌺📚🌺
#مناسبتی 🗓️
خوشنویسی با بهار 🌸✍🏼
@bahar_calligraphy
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
پایان نامه های دفاع شده در دانشگاه قم با موضوع شهید مطهری جهت نشر در کانال کتابخانه.pdf
362.2K
✅به مناسبت شهادت شهید مطهری و روز معلم
🟢گنجینهای از اندیشههای ناب: 54 عنوان پایاننامه و رساله دکتری درباره شهید مطهری در کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
54 عنوان پایاننامه و رساله دکتری درباره دیدگاهها، جنبههای شخصیتی و نظریات شهید مطهری در کتابخانه دانشگاه قم موجود است.
👌طبق اطلاعات موجود در نرم افزار کتابخانه مرکزی ، تا به امروز 54 عنوان پایان نامه با عناوین مرتبط با شهید مطهری در دانشگاه قم دفاع شده است. گروه هایی مانند علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق اسلامی و شیعه شناسی بیشترین پایان نامه دفاع شده با موضوع شهید مطهری را به خود اختصاص داده اند.
✅بیشترین پایان نامه در سال 1393 دفاع شده است.
✅یک عنوان در مقطع دکتری دفاع شده و بقیه عناوین مربوط به مقطع کارشناسی ارشد است
مشخصات کامل پایان نامه ها به پیوست است.
#اطلاع_رسانی_کتابخانه_مرکزی
#معرفی_مناسبتی
🌐 مرکز ترجمه و نشر بین الملل حوزه های علمیه با همکاری انجمن ترجمه و زبان های خارجی حوزه علمیه برگزار می کند:
🔴 دهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی "ترجمان نور" همراه با اعطای گواهی برای مشارکت حضوری
با موضوع:
📣 نشر و بایسته های ترجمه
ارائه دهنده:
🎤آقای دکتر محمد باقر انصاری
رئیس موسسه بوستان کتاب
مدیر نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🖥پخش زنده: https://eitaa.com/tarjomane_noor
👈⏱زمان: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایهی امام رئوف
🆔@negarehashtom