eitaa logo
آموزش ریاضی
1.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
949 ویدیو
1.5هزار فایل
با سلام. این شبکه در پیام رسان ایتا فعالیت دارد و به طور عمده به مسائل مربوط به آموزش ریاضی می پردازد.
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت هفته پژوهش، همایش علمی یک روزه ای با عنوان "رویکردهای نوین آموزشی در تدریس کتب جدیدالتالیف ریاضی ابتدایی و متوسطه" در روز سه شنبه مورخ 27/9/1397 با حضور مسئولین دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، اساتید و دانشجویان در پردیس شهید باهنر اصفهان برگزار گردید. در این همایش که با همکاری کارشناسی پژوهش، گروه آموزشی ریاضی و انجمن علمی ریاضی پردیس برگزار شد، آقای دکتر ابراهیم ریحانی ( عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و مولف کتاب های درسی) در نوبت صبح روز همایش، دانشجویان رشته آموزش ابتدایی پردیس را با روشهای نوین آموزشی کتب جدیدالتالیف ریاضی دوره ابتدایی آشنا نمودند و در بخش بعد از ظهر همایش، که اساتید و دانشجویان رشته ریاضی پردیس و همچنین فراگیران ماده 28 حضور داشتند روشهای نوین آموزشی در تدریس کتب جدیدالتالیف ریاضی متوسطه ارائه گردید.
364222_2863081620_600_400[1].jpg
حجم: 82.2K
اصفهان -همایش دانشگاه فرهنگیان
از نظر پولیا آموزش ریاضی دو هدف دارد: هدف های خوب و محدود: هدف خوب و محدود مدارس ابتدایی، تدریس مهارت های حسابی، یعنی جمع، تفریق، ضرب، تقسیم و شاید کمی بیش تر از این ها، و هم چنین، تدریس کسرها، درصدها، نسبت ها، و شاید بیش تر از اینهاست. این هدف خوب و محدود مدارس ابتدایی است - یعنی انتقال این دانش -و هرگز نباید این را فراموش کنیم. یک هدف متعالی تر: می خواهیم که تمام منابع کودک در حال رشد را پرورش دهیم، شما باید تمام شخصیت دانش آموز را پرورش دهید و تدریس ریاضی به خصوص، باید تفکر را پرورش دهد. در فیلم پیوست آرتور بنجامین (ریاضیدان) معتقد است که اساسا به سه دلیل باید ریاضی را یاد بگیریم: محاسبه، کاربرد و الهام بخش بودن، که آخری کمترین توجه را از نظر زمان اختصاص یافته به آن دار بوده است. در مقدمه کتاب های درسی پایه دوازدهم آمده است: اگر مهم ترین هدف آموزش ریاضی را پرورش تفکر ریاضی بدانیم، دیگر استفاده افراطی از فرمول ها، الگوریتم ها، قواعد و دستورها بدون آگاهی از چگونگی و چرایی عملکرد آن ها، جایگاهی در آموزش ریاضی مدرسه ای نخواهد داشت. فرصت حضور دانش آموز در کلاس درسی را نباید به سادگی از دست داد. فرآیندهایی مانند استدلال، تعمیم، حل مسئله و طرح مسئله و موضوعاتی نظیرمسائل باز پاسخ، بازنمایی های چندگانه و گفتمان ریاضی نقش مهمی در پرورش تفکر ریاضی دانش آموزان دارد. با وجود تاکید کتاب های درسی به نظر می رسد که دانش آموزان کشورمان ناچارند که زمان زیادی را صرف محاسبات کنند و پرورش تفکر و الهام بخشی چندان مورد توجه نیست و متاسفانه یکی از ریشه های این موضوع در آزمون های غیر استاندارد خارج از مدرسه است. دانش آموزان باید خود را برای ورزیده شدن در اموری آماده کنند که به طور عمده در زمره اهداف آموزش ریاضی نیست و نیزخارج از اهداف کتاب درسی است. آیا زمان آن نرسیده است که در مورد منابع کمک درسی و آزمون های نامناسب بازنگری و اصلاح صورت گیرد؟
چه سخاوتمند است پاییز،که شکوه بلندترین شبش را خالصانه پیشکش تولد زمستان کرد... زمستانتان سفیدوسلامت🌹🌹 یلداتون مبارک 🍉🍉🍉
حسابان۲. پایه دوازدهم. نمونه سوال.pdf
12.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میلاد حضرت عیسی علیه‌السلام بر تمام حق‌پرستان عالم مبارک باد.
40.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس هندسه پایه دهم- کلیات