۱۸ تیر ۱۴۰۲
چند مورد از #آثار_نمازشب در روایات
1️⃣ ضمانت روزی
امام صادق علیه السلام:
دروغ گفته کسی که گمان کند نمازشب میخواند و گرسنگی می کشد؛ زیرا نمازشب غذای روز را ضمانت می کند.
📚بحارالانوار، ج۸۴، ص۱۵۴، ح۳۳
2️⃣ از بین بردن گناهان
رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم:
بر شما باد به نمازشب؛ زیرا... از گناه باز می دارد و گناهان را می پوشاند.
📚بحارالانوار، ج۸۴، ص۱۵۵، ح۳۸
3️⃣ چراغ تاریکی قبر
رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم:
نمازشب، برای صاحبش چراغی است در تاریکی قبر.
📚ارشاد القلوب، ج۱، ص۱۹۰
نداءالاسلام
۱۸ تیر ۱۴۰۲
#نماز_شب
در روايات آمده: هر شب و روزی كه میآيد، ندا میدهد و میگويد: من ديگر تكرارشدنی نيستم. بهره خودت را از من ببر. فردا شب، فردا شب است. نگو من فردا شب، نمازشب میخوانم! من ديگر نيستم! من روز قيامت كه شهادت میدهم، صفحه وجود من از نور نافلهٔ شبِ تو خالی است
🔰قرارگاه سایبری نداء الاسلام
۱۸ تیر ۱۴۰۲
۱۸ تیر ۱۴۰۲
۱۸ تیر ۱۴۰۲
۱۸ تیر ۱۴۰۲
۱۸ تیر ۱۴۰۲
۱۸ تیر ۱۴۰۲
«حمد نابجا»
عارفی ۳۰ سال مرتب ذکر می گفت:
استغفر الله
مریدی به او گفت: چرا این همه استغفار می کنی، ما که از تو گناهی ندیدیم.
جواب داد: سی سال استغفار من به خاطر یک الحمد لله نابجاست!
روزی خبر آوردند بازار بصره آتش گرفته، پرسیدم: حجره من چه؟
گفتند: مال شما نسوخته.
گفتم: الحمدلله.
معنیش این بود که مال من نسوزد مال مردم به درک!
آن الحمدلله از سر خودخواهی بود نه خداخواهی!
چه قدر از این الحمدلله ها گفتیم و فکر کردیم شاکریم؟
۱۸ تیر ۱۴۰۲
أنعام: ۲۹-۳۰
وَ قالُوا إِنْ هِيَ إِلاَّ حَياتُنَا الدُّنْيا وَ ما نَحْنُ بِمَبْعُوثِينَ (۲۹) وَ لَوْ تَری إِذْ وُقِفُوا عَلی رَبِّهِمْ قالَ أَ لَيْسَ هذا بِالْحَقِّ قالُوا بَلی وَ رَبِّنا قالَ فَذُوقُوا الْعَذابَ بِما كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ (۳۰)
و گفتند: جز زندگی دنيوی ما، هيچ زندگی ديگری نيست و ما (پس از مرگ) برانگيحته نمیشويم.
و اگرببينی آنگاه كه در برابر پروردگارشان بازداشته شدهاند، (خدا) میفرمايد: آيا اين (رستاخيز) حقّ نيست؟ میگويند: بلی، به پروردگارمان سوگند (كه حقّ است). او میفرمايد: پس به كيفر كفرورزیها و كفرانهايتان، عذاب را بچشيد.
نكتهها:
در آيهی ۲۷ و ۳۰، دو بار كلمهی «وَ لَوْ تَری» تكرار شده است تا صحنههای سخت قيامت را ترسيم و گامی برای هدايت مردم باشد.
طبق آيهی ۳۰ خداوند با مجرم سخن میگويد. ولی بعضی آيات، سخن گفتن خدارا با آنان نفی میكند. «لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ»*، اين مطلب يا اشاره به مواقف و صحنههای مختلف در قيامت است، و يا آنكه مراد آن است كه خداوند با آنان كلام طيّب و دلشادكننده نمیگويد.
در آيهی ۲۲، خداوند كفّار را در برابر نفی توحيد مؤاخذه نمود: «أَيْنَ شُرَكاؤُكُمُ» و در آيه ۲۷ به خاطر تكذيب نبوّت مؤاخذه كرد: «لا نُكَذِّبَ بِآياتِ رَبِّنا» و در آيهی ۳۰ به سبب انكار قيامت مؤاخذه میكند. «أَ لَيْسَ هذا بِالْحَقِّ»
اسلام برای انسانها چند نوع حيات را ترسيم میكند:
۱. حيات دنيا. «زَهْرَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا»۱
۲. حيات برزخی. «مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلی يَوْمِ يُبْعَثُونَ»۲
۳. حيات معنوی و هدايت. «دَعاكُمْ لِما يُحْيِيكُمْ»۳
۴. حيات اجتماعی. «وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ»۴
۵. حيات طيبه (در سايهی قلب آرام و قناعت). «فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً»۵
پيامها:
۱- مشركان، افرادی سطحینگر و مادّی هستند و محدودهی حيات را تنها در همين دنيا میبينند و منكر رستاخيزند. «إِنْ هِيَ إِلَّا حَياتُنَا الدُّنْيا»
(اگر در جای ديگر قرآن مشركان بت را شفيع خود میدانند: «هؤُلاءِ شُفَعاؤُنا»۶ مرادشان شفاعت در دنياست.)۷
۲- خداوند، پيامبرش را تسليت و دلجويی میدهد كه همهی لجاجتها بیپاسخ نخواهد ماند. «وَ لَوْ تَری»
۳- مجرمان، همانند اسيران ذليل، بازداشت و نگهداشته میشوند. «إِذْ وُقِفُوا»
۴- اعترافات كفّار و مشركان در قيامت، سودی ندارد. قالُوا بَلی ... فَذُوقُوا
۵- كفّار، در قيامت بارها سوگند ياد میكنند. «وَ اللَّهِ رَبِّنا ما كُنَّا مُشْرِكِينَ- قالُوا بَلی وَ رَبِّنا»
۶- كيفرهای قيامت، به خاطر مداومت در كفر و انكار معاد در دنياست. وَ ما نَحْنُ بِمَبْعُوثِينَ ... فَذُوقُوا الْعَذابَ بِما كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ
۱۸ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 هزاران صحنه از سرکوب شدید معترضین در فرانسه وجود دارد که هیچ کدام با وجود دلخراش بودن نتوانسته فضای مجازی را در نوردد ، چون باید سانسور شود بلکه مکرون بتواند حکومت داری کند...
این فیلم قابل تامل است.
قابل تامل تر اینجاست که هیچ کدام از مدعیان حقوق شهروندی در دنیا اعتراضی به آن ندارند.
اعتراض ، آشوب ، ویرانی ، فقط برای ایران خوب است.
در فرانسه که باشد ، حق قانونی حکومت است که سرکوب کند...
۱۸ تیر ۱۴۰۲
حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) :
💙بدانید هیچ چیزی مؤمن را به خدا نزدیک نمی کند، مگر آنکه:
⇦ نماز شب ،
⇦ تسبیح و تهلیل گفتن ،
⇦ استغفار و گریه های نیمه شب ،
⇦ خواندن قرآن تا طلوع فجر ،
⇦ متصل نمودن نماز شب به نماز صبح ،
پس هر که چنین باشد ، او را بشارت می دهم به فراوانی روزی که بدون رنج و زحمت و زور بازو به دستش آید.
📚 ارشاد القلوب، ج ۲، ص ۱۷
۱۸ تیر ۱۴۰۲