9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینطوری بچه رو مستقل بزرگ کنید
دکتر عزیزی
درخواستی شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر از سحر و طلسم میترسید
بهتون توصیه می کنم این کلیپ رو تماشا کنید و بهش عمل کنید
#دکتر عزیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀روضه ی حضرت زهرا (س) با نوای گرم #دکتر_سعید_عزیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀روضه ی حضرت زهرا (س) با نوای گرم #دکتر_سعید_عزیزی
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مادر سادات ، منو دعا کن...
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
#فاطمیه
#ایام_فاطمیه
#یافاطمهالزهراء
.
«هدیهی خدا»
#فرزند_آوری
هزار و چارصد ساله که شیعه
عزاداره دوتا داغه هنوزم
علیِّاصغر و #محسن گواهن
که یهعمره با اینروضه میسوزم
اونایی که با بیرحمی یهروزی
گل نشکفتهرو از ما گرفتن
دل مادر رو بدجوری شکستن
خوشی رو از دل بابا گرفتن
ولی تو این روزا دارم میبینم
که روضه داره بازم میشه تکرار
بهجای؛ میخ و آتیش و سهشعبه
یه کاغذ حکم قتلُ میده اینبار
بیا و دست از این بیرحمی بردار
که دنیا با همین چیزاش زیباست
نباید هدیه رو رد کرد، آره...
اونم این هدیه که واست خداخواست
خدا گفته که تو سختیه برکت
یقین دارم که اون سختی همینه
صدای قلبشو وقتی شنیدی
بدون امضای خوشبختی همینه...
همین که توی آغوشت بخوابه
همین که لالایی واسش بخونی
همین که میگه؛ بابایی، مامانی
یعنی باید که قدرش رو بدونی.
ولی تو این روزا دارم میبینم
که روضه داره بازم میشه تکرار
بهجای؛ میخ و آتیش و سهشعبه
یه کاغذ حکم قتلُ میده اینبار
بیا و دست از این بیرحمی بردار
که دنیا با همین چیزاش زیباست
نباید هدیه رو رد کرد، آره...
اونم این هدیه که واست خداخواست.
#مجتبی_خرسندی ✍
.
.
«هدیهی خدا»
#فرزند_آوری
هزار و چارصد ساله که شیعه
عزاداره دوتا داغه هنوزم
علیِّاصغر و #محسن گواهن
که یهعمره با اینروضه میسوزم
اونایی که با بیرحمی یهروزی
گل نشکفتهرو از ما گرفتن
دل مادر رو بدجوری شکستن
خوشی رو از دل بابا گرفتن
ولی تو این روزا دارم میبینم
که روضه داره بازم میشه تکرار
بهجای؛ میخ و آتیش و سهشعبه
یه کاغذ حکم قتلُ میده اینبار
بیا و دست از این بیرحمی بردار
که دنیا با همین چیزاش زیباست
نباید هدیه رو رد کرد، آره...
اونم این هدیه که واست خداخواست
خدا گفته که تو سختیه برکت
یقین دارم که اون سختی همینه
صدای قلبشو وقتی شنیدی
بدون امضای خوشبختی همینه...
همین که توی آغوشت بخوابه
همین که لالایی واسش بخونی
همین که میگه؛ بابایی، مامانی
یعنی باید که قدرش رو بدونی.
ولی تو این روزا دارم میبینم
که روضه داره بازم میشه تکرار
بهجای؛ میخ و آتیش و سهشعبه
یه کاغذ حکم قتلُ میده اینبار
بیا و دست از این بیرحمی بردار
که دنیا با همین چیزاش زیباست
نباید هدیه رو رد کرد، آره...
اونم این هدیه که واست خداخواست.
#مجتبی_خرسندی ✍
.
آداب اموات و ادعیه متعلق به آن:
مؤلف گويد: غير از زمان احتضار در دوجا براى ميّت خواندن تلقين مستحبّ است: يكى زمانى كه او را در قبر مى گذارند. و بهتر آن است با دست راست دوش راست، و با دست چپ دوش چپ او را بگيرند، و وى را حركت دهند و تلقين كنند. و ديگر زمانى كه از دفن او فارغ شدند، پس از آنكه مردم رفتند، مستحبّ است ولىّ ميّت نزديكترين خويشان او نزد سر ميّت بنشيند، و به صداى بلند به او تلقين كند، و خوب است دو كف دستش را روى قبر گذارد، و دهان را نزديك قبر ببرد، و اگر ديگرى را هم نايب كند خوب است. و در اخبار وارد شده: چون ميّت را اين گونه تلقين كنند منكر به نكير گويد: بيا برويم تلقين حجّتش كردند احتياج به پرسيدن نيست، پس باز مى گردند و ديگر سال نمى كنند. علاّمه مجلسى رحمه اللّه فرموده: اگر تلقين كننده به اين صورت بگويد جامع تر است:
اِسْمَعْ اِفْهَمْ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
بشنو، بفهم اى فلان بن فلان
نام او و پدرش را بگويد:
هَلْ اَنْتَ عَلَى الْعَهْدِ الَّذى فارَقْتَنا عَلَيْهِ مِنْ شَهادَةِ
آيا بر آن پيمانى كه از ما بر پايه آن جدا شدى مى باشى
اَنْ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ
از گواهى بر اينكه معبودى جز خدا نيست، يگانه و بى شريك است،
وَ اَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَبْدُهُ
و اينكه محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) بنده و فرستاده اوست
وَ رسُولُهُ وَ سَيِّدُ النَبِّييّنَ وَ خاتَمُ الْمُرْسَلينَ
و سرور پيامبران و خاتم رسولان است
وَ اَنَّ عَلِيّاً اَميرُ الْمُؤْمِنينَ وَ سَيّدُ الْوَصِيّينَ
و اينكه علىّ امير مؤمنان است وآقاى جانشينان
وَ اِمامٌ افْتَرَضَ اللَّهُ طاعَتَهُ عَلَى الْعالَمينَ
و امامى كه خدا اطاعتش را بر جهانيان واجب كرده
وَ اَنَّ الْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ وَ عَلِىَّ بْنَ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي
و اينكه حسن و حسين، و على بن الحسين، و محمّد بن على
وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ وَ عَلِىَّ بْنَ مُوسى
و جعفر بن محمّد، و موسب بن جعفر، و على بن موسى
وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي وَ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ
و محمّد بن على و على بن محمّد، و حسن بن على
وَالقآئِمَ الْحُجَّةَ الْمَهْدِىَّ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَئِمَّةُ الْمُؤْمِنينَ
و قائم حجت مهدى (درودهاى خدا بر ايشان) امامان مؤمنان
وَ حُجَجُ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ اَجْمَعينَ
و حجّت هاى خدا بر همه آفريدگانند،
وَ اَئِمَّتُكَ اَئِمَّةُ هُدَىً اَبْرارٌ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
و امامانت امامان هدايت و نيكانند اى فلان بن فلان،
اِذا اَتاكَ الْمَلَكانِ الْمُقَرَّبانِ رَسُولَيْنِ مِنْ عِنْدِاللَّهِ تَبارَكَ وَ تعالى
هنگامى كه دو فرشته مقرّب، و دو فرستاده خداى تبارك و تعالى نزد تو آيند
وَ سَئَلاكَ عَنْ رَبِّكَ وَ عَنْ نَبِيِّكَ وَ عَنْ دينِكَ وَ عَنْ كِتابِكَ
از پروردگارت و پيامبرت و دينت و كتابت
وَ عَنْ قِبْلَتِكَ وَ عَنْ اَئِمَّتِكَ فَلا تَخَفْ وَ قُلْ فى جَوابِهِما:
و قبله ات و امامانت از تو سؤال كنند نترس، و در جواب آنها بگو
اَللَّهُ جَلَّ جَلالُهُ رَبّى وَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّى
خدا جلّ جلاله پروردگارم و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) پيامبرم
وَالاِْسْلامُ دينى وَ الْقُرْآنُ كِتابى وَالْكَعْبَهُ قِبْلَتى
و اسلام دينم و قرآن كتابم و كعبه قبله ام
وَ اَميرُالْمُؤْمِنينَ عَلِىُّ بْنُ اَبيطالِبٍ اِمامى وَالْحَسَنُ بْنُ عَلِي الْمُجْتَبى اِمامى.
امير مؤمنان على بن ابيطالب امامم، و حسن بن على مجتبى امامم،
وَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِي الشَّهيدُ بِكَرْبَلاءَ اِمامى وَ عَلِىُّ زَيْنُ الْعابِدينَ اِمامى
و حسين بن على شهيد در كربلا امامم و على زين العابدين امامم،
وَ مُحَمَّدٌ باقِرُ عِلْمِ النَّبِيّينَ اِمامى وَ جَعْفَرٌ الصّادِقُ اِمامى
و محمّد شكافننده دانش پيامبران امامم و جعفر صادق امامم
وَ مُوسَى الْكاظِمُ اِمامى وَ عَلىُّ الرِّضا اِمامى
و موسى كاظم امامم و علىّ الرضا امامم،
وَ مُحَمَّدٌ الْجَوادُ اِمامى وَ عَلِىُّ الْهادى اِمامى
و محمد جواد امامم و على هادى امامم
وَ الْحَسَنُ الْعَسْكَرىُّ اِمامى وَالْحُجَّةُ الْمُنْتَظَرُ اِمامى
و حسن عسگرى امامم و حجّت منتظر امامم مى باشند
هؤُلاءِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ اَئِمَّتى
اينان كه درودهاى خدا بر همگى آنان باد
آداب اموات و ادعیه متعلق به آن:
مؤلف گويد: غير از زمان احتضار در دوجا براى ميّت خواندن تلقين مستحبّ است: يكى زمانى كه او را در قبر مى گذارند. و بهتر آن است با دست راست دوش راست، و با دست چپ دوش چپ او را بگيرند، و وى را حركت دهند و تلقين كنند. و ديگر زمانى كه از دفن او فارغ شدند، پس از آنكه مردم رفتند، مستحبّ است ولىّ ميّت نزديكترين خويشان او نزد سر ميّت بنشيند، و به صداى بلند به او تلقين كند، و خوب است دو كف دستش را روى قبر گذارد، و دهان را نزديك قبر ببرد، و اگر ديگرى را هم نايب كند خوب است. و در اخبار وارد شده: چون ميّت را اين گونه تلقين كنند منكر به نكير گويد: بيا برويم تلقين حجّتش كردند احتياج به پرسيدن نيست، پس باز مى گردند و ديگر سال نمى كنند. علاّمه مجلسى رحمه اللّه فرموده: اگر تلقين كننده به اين صورت بگويد جامع تر است:
اِسْمَعْ اِفْهَمْ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
بشنو، بفهم اى فلان بن فلان
نام او و پدرش را بگويد:
هَلْ اَنْتَ عَلَى الْعَهْدِ الَّذى فارَقْتَنا عَلَيْهِ مِنْ شَهادَةِ
آيا بر آن پيمانى كه از ما بر پايه آن جدا شدى مى باشى
اَنْ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ
از گواهى بر اينكه معبودى جز خدا نيست، يگانه و بى شريك است،
وَ اَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَبْدُهُ
و اينكه محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) بنده و فرستاده اوست
وَ رسُولُهُ وَ سَيِّدُ النَبِّييّنَ وَ خاتَمُ الْمُرْسَلينَ
و سرور پيامبران و خاتم رسولان است
وَ اَنَّ عَلِيّاً اَميرُ الْمُؤْمِنينَ وَ سَيّدُ الْوَصِيّينَ
و اينكه علىّ امير مؤمنان است وآقاى جانشينان
وَ اِمامٌ افْتَرَضَ اللَّهُ طاعَتَهُ عَلَى الْعالَمينَ
و امامى كه خدا اطاعتش را بر جهانيان واجب كرده
وَ اَنَّ الْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ وَ عَلِىَّ بْنَ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي
و اينكه حسن و حسين، و على بن الحسين، و محمّد بن على
وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ وَ عَلِىَّ بْنَ مُوسى
و جعفر بن محمّد، و موسب بن جعفر، و على بن موسى
وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي وَ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ
و محمّد بن على و على بن محمّد، و حسن بن على
وَالقآئِمَ الْحُجَّةَ الْمَهْدِىَّ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَئِمَّةُ الْمُؤْمِنينَ
و قائم حجت مهدى (درودهاى خدا بر ايشان) امامان مؤمنان
وَ حُجَجُ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ اَجْمَعينَ
و حجّت هاى خدا بر همه آفريدگانند،
وَ اَئِمَّتُكَ اَئِمَّةُ هُدَىً اَبْرارٌ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
و امامانت امامان هدايت و نيكانند اى فلان بن فلان،
اِذا اَتاكَ الْمَلَكانِ الْمُقَرَّبانِ رَسُولَيْنِ مِنْ عِنْدِاللَّهِ تَبارَكَ وَ تعالى
هنگامى كه دو فرشته مقرّب، و دو فرستاده خداى تبارك و تعالى نزد تو آيند
وَ سَئَلاكَ عَنْ رَبِّكَ وَ عَنْ نَبِيِّكَ وَ عَنْ دينِكَ وَ عَنْ كِتابِكَ
از پروردگارت و پيامبرت و دينت و كتابت
وَ عَنْ قِبْلَتِكَ وَ عَنْ اَئِمَّتِكَ فَلا تَخَفْ وَ قُلْ فى جَوابِهِما:
و قبله ات و امامانت از تو سؤال كنند نترس، و در جواب آنها بگو
اَللَّهُ جَلَّ جَلالُهُ رَبّى وَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّى
خدا جلّ جلاله پروردگارم و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) پيامبرم
وَالاِْسْلامُ دينى وَ الْقُرْآنُ كِتابى وَالْكَعْبَهُ قِبْلَتى
و اسلام دينم و قرآن كتابم و كعبه قبله ام
وَ اَميرُالْمُؤْمِنينَ عَلِىُّ بْنُ اَبيطالِبٍ اِمامى وَالْحَسَنُ بْنُ عَلِي الْمُجْتَبى اِمامى.
امير مؤمنان على بن ابيطالب امامم، و حسن بن على مجتبى امامم،
وَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِي الشَّهيدُ بِكَرْبَلاءَ اِمامى وَ عَلِىُّ زَيْنُ الْعابِدينَ اِمامى
و حسين بن على شهيد در كربلا امامم و على زين العابدين امامم،
وَ مُحَمَّدٌ باقِرُ عِلْمِ النَّبِيّينَ اِمامى وَ جَعْفَرٌ الصّادِقُ اِمامى
و محمّد شكافننده دانش پيامبران امامم و جعفر صادق امامم
وَ مُوسَى الْكاظِمُ اِمامى وَ عَلىُّ الرِّضا اِمامى
و موسى كاظم امامم و علىّ الرضا امامم،
وَ مُحَمَّدٌ الْجَوادُ اِمامى وَ عَلِىُّ الْهادى اِمامى
و محمد جواد امامم و على هادى امامم
وَ الْحَسَنُ الْعَسْكَرىُّ اِمامى وَالْحُجَّةُ الْمُنْتَظَرُ اِمامى
و حسن عسگرى امامم و حجّت منتظر امامم مى باشند
هؤُلاءِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ اَئِمَّتى
اينان كه درودهاى خدا بر همگى آنان باد