eitaa logo
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
756 ویدیو
36 فایل
برنامه‌ای جامع برای سلوک إلی الله، برای همه‌ی‌ آحاد جامعه‌ی بشری، منطبق بر عقل و مبانی‌الهی 🟡نهضت تربیتی فعلا هیچ شعبه‌ای ندارد. 👈اطلاع از برنامه ها،تهیه آثار،ارتباط خیرین،ثبت نام ها،اخذ شعبه نمایندگی و... https://eitaa.com/M_asadnezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
🩸فرازی از یکی از زیارت‌نامه های «جامعه»، که عباراتی لطیف و نغز نسبت به صدیقه کبری «سلام‌اللّه‌علیها» در آن وارد شده است ... در یکی از زیارتنامه های جامعه (غیر از آن زیارت جامعه معروفه) که از امام هادی علیه‌السلام به دست ما رسیده، اینگونه وارد شده است : ... اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَی الطَّاهِرَةِ الْبَتُولِ الزَّهْرَاءِ ابْنَةِ الرَّسُولِ أُمِّ الْأَئِمَّةِ الْهَادِینَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ وَارِثَةِ خَیْرِ الْأَنْبِیَاءِ وَ قَرِینَةِ خَیْرِ الْأَوْصِیَاءِ الْقَادِمَةِ عَلَیْکَ مُتَأَلِّمَةً مِنْ مُصَابِهَا بِأَبِیهَا مُتَظَلِّمَةً مِمَّا حَلَّ بِهَا مِنْ غَاصِبِیهَا، سَاخِطَةً عَلَی أُمَّةٍ لَمْ تَرْعَ حَقَّکَ فِی نُصْرَتِهَا، بِدَلِیلِ دَفْنِهَا لَیْلًا فِی حُفْرَتِهَا، الْمُغْتَصَبَةِ حَقُّهَا وَ الْمُغَصَّصَةِ بِرِیقِهَا صَلَاةً لَا غَایَةَ لِأَمَدِهَا وَ لَا نِهَایَةَ لِمَدَدِهَا وَ لَا انْقِضَاءَ لِعَدَدِهَا. 📜 ترجمه: خدایا، و بر بتول، آن بانوی پاکیزه، زهرا دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله ، مادر امامان هدایتگر، سرور زنان جهانیان، وارث برترین پیامبران، و همسر برترین جانشینان، شتافته به سوی تو با حالت اندوهبار از آنچه به پدرش رسید، و دادخواه از آنچه از سوی غصب کنندگان حقش به او رسید، خشمگین بر امتی که در یاری او، حق تو را رعایت نکردند، به دلیل اینکه شبانه او را در قبر دفن کردند، همان کسی که حقش مورد غصب واقع شد، و آب دهانش را از روی غصه فرو می‌بُرد، درودی بفرست که نه پایانی برای امتدادش باشد، و نه نهایتی برای دوامش، و نه تمام شدنی برای شمارش آن. 📚مصباح الزّائر،سیدبن‌طاووس، ص٢۵٠ 📚المزار الکبیر،ابن‌مشهدی،ص ۸۰۱ 📚بحارالانوار ج ٩٩ ص١٨٠ ✍ این زیارتنامه، از حیث فصاحت ادبی و سنگینیِ معارفی که در آن وارد شده از زیارات کم نظیر مأثوره از اهلبیت علیهم‌السلام است؛ که سزاوار است تشنگان معارف ناب اهلبیت علیهم‌السلام ، از آن غفلت نورزند. 📋 جرعه جرعه غم چشید و ذره ذره آب شد آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد گریه ها می کرد تا امت شود بیدار … حیف از صدای گریه‌اش امت فقط بی خواب شد پشت در آمد بگوید ، گوش عالم بشنود ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد تا پدر بود آمدن در خانه‌اش آداب داشت به گواه شعله ها این کار بی آداب شد بشکند دستی که پای شعله را اینجا کشاند باب را آتش کشید آتش کشیدن باب شد حضرت صدیقه از گستاخی مسمار نه از طناب دور دستان علی بیتاب شد ✍ محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو دقیقه درس اخلاق با شرحی معمارانه 🔹"انسان نباید بَر داشته باشد؛ به من برخورد یعنی من بر دارم!" لطفا این دو دقیقه از درس اخلاق استاد فقیهی را گوش بفرمایید. بیان شیوای ایشان ترجمان معمارانه‌ای هم دارد؛ به خانه‌های سنتی دقت کرده‌اید؟ غالبا حیاط آنها در مرکز خانه بود و گرداگرد آن حیاط مرکزی، اتاقها بود. لذا در چنان خانه‌ای نما رو به سمت داخل و قلب ساختمان بود و خانه از بیرون، هیچ بروز و ظهور و نمایی نداشت. به نحوی که نمای بیرونی، صرفا دیواری ساده و بدون هر نوع بازشو بود و هیچ بَر و جلوه‌ای نداشت. 🔹اما در مسکن معاصر با حذف حیاط مرکزی و با جابجایی نمای خانه از درون خانه به بَر و بیرون خانه، هم مفهوم حریم و محرمیت مخدوش شده است و هم چون نما از حالت درونی و انفسی، به حالت بیرونی و آفاقی تغییر یافته به ابزاری برای تفاخر، تکاثر و تفرعن تبدیل شده است. به نحوی که برخلاف شهر سنتی که همه خانه‌ها (چه خانه‌های فقرا و چه اغنیا) از بیرون شبیه یکدیگر و در کمال سادگی بودند اما در شهر معاصر، چون نما کاملا در بَر بیرونی خانه‌ها بروز می‌یابد لذا به عاملی برای تشدید اختلاف طبقاتی و به رخ کشیدن ثروت و مکنت و شکل‌گیری مفهوم بالاشهر و پایین شهر تبدیل شده است. اینکه برخلاف شهر معاصر که جلوه تکبر است شهر سنتی جلوه تواضع بود ریشه در همین موضوع دارد. 🔹پی‌نوشت: درس اخلاق استاد فقیهی هر هفته جمعه شبها بعد از نماز در مسجد خاتم الانبیا پردیسان قم برگزار می‌شود. آنهایی که ساکن قم نیستند هم می‌توانند با عضویت در کانال مسجد خاتم الانبیا، هر هفته صوت درس استاد را دریافت کنند. @baladetayyeb
قَالَ مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام : لَوْ عَلِمَ اَلنَّاسُ مَا فِي اَلْأُضْحِيَّةِ لاَسْتَدَانُوا وَ ضَحَّوْا إِنَّهُ لَيُغْفَرُ لِصَاحِبِ اَلْأُضْحِيَّةِ عِنْدَ أَوَّلِ قَطْرَةٍ تَقْطُرُ مِنْ دَمِهَا. حضرت فرمودند:اگر مردم اجر و ثوابى كه در قربانى است مى‌دانستند قطعا قرض مى‌كردند و اقدام به آن مى‌نمودند،هنگامى كه اوّلين قطره خون قربانى به زمين مى‌ريزد صاحب آن آمرزيده مى‌شود. ( تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۱۴، ص ۲۱۰) به نیت سلامتی و تعجیل در امر فرج حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنافداه و همچنین دفع و رفع بلایا، امراض و... از همه محبین و شیعیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام و خصوصاً خانواده های نهضت تربیتی حضرت سیدالشهداعلیه‌السلام ، با مشارکت حداکثری همه عزیزان در "اول هر ماه قمری" تهیه و ذبح قربانی و توزیع آن در بین برخی از محبین و شیعیان انجام می شود. با مشارکت حداکثری خود و تشویق سایرین به این امر مهم در سلامتی و تعجیل فرج و دفع و رفع بلایا ، سهیم باشیم. ♻️ شماره کارت جهت واریز 👇👇
6104338800122364
(بر روی شماره کارت ضربه بزنید، شماره کپی می‌شود) بنام کانون فرهنگی تبلیغی نهضت تربیتی حضرت سیدالشهداء علیه السلام ♻️ 👌 به جهت عدم تداخل وجوهات واریزی،حتما بعد از واریز، عکس رسید و عنوان واریزی را به شناسه زیر اعلام فرمایید. https://eitaa.com/M_asadnezhad https://eitaa.com/nehzat128_ir
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
38.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله و با عنایت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام جلسه سوم هيئت هفتگی، طبق قرار قبلی برگزار شد. تشکر از تمامی متربیان و مربیان محترم و همچنین والدین عزیزی که بانی پذیرایی از متربیان عزیز شدند. خداوند ان شاءالله از همگی به بهترین نحو قبول فرماید و ما را در دنیا و آخرت با پیغمبر و آل پیغمبر سلام الله علیهم اجمعین محشور فرماید. جهت ارسال پیشنهادات، انتقادات و مشارکت در برگزاری هر چه بهتر با آیدی زیر در ارتباط باشید https://eitaa.com/M_asadnezhad
به مناسبت روز بزرگداشت علامه طباطبایی رحمة الله علیه: مهر خوبان دل و دين از همه بي‏پروا برد رخ شطرنج نبرد آنچه رخ زيبا برد تو مپندار كه مجنون سر خود مجنون شد از سمك تا به سماكش كشش ليلا برد من به سرچشمه خورشيد نه خود بردم راه ذره‏ای بودم و مهر تو مرا بالا برد من خسى بى سر و پايم كه به سيل افتادم او كه مى رفت مرا هم به دل دريا برد جام صهبا ز كجا بود، مگر دست كه بود؟ كه به يك جلوه دل و دين ز همه يكجا برد خم ابروى تو بود و كف مينوى تو بود كه در اين بزم بگرديد و دل شيدا برد خودت آموختي‏ام مهر و خودت سوختي‏ام با برافروخته رويى كه قرار از ما برد همه ياران به سر راه تو بوديم ولى خم روى تو مرا ديد و ز من يغما برد همه دلباخته بوديم و پريشان كه غمت همه را پشت سرانداخت، مرا تنها برد  
بسم‌الله الرحمن الرحیم إِنَّمٰا يَعْمُرُ مَسٰاجِدَ اللّٰهِ مَنْ آمَنَ بِاللّٰهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ أَقٰامَ الصَّلاٰةَ وَ آتَى الزَّكٰاةَ وَ لَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّٰهَ فَعَسىٰ أُولٰئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ. ( سوره مبارکه توبه ١٨ ) با توجه به در پیش بودن ، جهت خرید برای یکی از مساجدی که کلاسهای برای کودکان و نوجوانان در آن برگزار می گردد نیاز به کمک‌های مالی شما خوبان می باشد. لطفا وجوهات خویش را به یکی از شماره های زیر واریز کرده و واریزی خویش را نیز اطلاع دهید. شماره حساب
9627265639
شماره کارت
6104338800122364
شماره شبا
IR580120000000009627265639
( روی هر کدام از شماره های بالا بزنید کپی می شود ) بانک ملت، بنام "کانون فرهنگی تبلیغی نهضت تربیتی حضرت سیدالشهداعلیه‌السلام " شماره تماس و آیدی جهت اطلاع واريزی ۰۹۱۹۲۰۱۶۲۸۷ https://eitaa.com/M_asadnezhad https://eitaa.com/nehzat128_ir
4_5953914726365794537.mp3
8.52M
🎧 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir
33.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر یمن، مجاهد بزرگ و نستوه جناب سیدعبدالملک بن بدرالدین الحوثی امروز در مراسم روز شهید در سخنانی مهم و تاریخی که نشان داد همه پیش‌بینی‌ها در مورد ملت بزرگ و همشه در صحنه یمن صحیح بوده است خطاب به سعودی‌ها و اردنی‌ها گفت که «فقط یک مسیر برای رفتن به سمت فلسطین اشغالی باز کنید تا با صدها هزار نفر از مجاهدان یمنی ریشه صهیونیست‌ها را خشک کنیم...» این صحبت‌ها مانند آنچه برخی از سران کشورهای عربی می‌گویند، هیچ بار تبلیغاتی ندارد و عین واقعیت است. آنچه رهبر یمن می‌گوید انجام خواهد گرفت اما وقتی سعودی‌ها موشک‌ها و پهپادهایی را که به سمت رژیم صهیونیستی شلیک می‌شود رهگیری و سرنگون می‌کنند به نظر شما حاضر خواهند شد به یمنی‌ها راه بدهند تا به فلسطین برسند؟ این نه تنها بعید که غیرممکن است. اما آنچه ابراهیم رئیسی چند روز پیش در ریاض گفت، روز شنبه سیدحسن نصرالله در بیروت یادآور شد، پیش از آن هم رهبران مقاومت در عراق یادآور شده بودند و امروز رهبر یمن در اجتماع مردم این کشور ه صراحت بر آن تاکید کرد، پیامی مهم و تاریخی برای ملت‌های مسلمان است و آن هم اینکه محور مقاومت با تمام قوا و قدرت و با تمام امکانات در کنار فلسطین و قضیه فلسطین ایستاده است. طرح نبرد مستقیم یمنی‌ها با رژیم صهیونیستی برای این رژیم هزینه بسیار زیادی دارد و از طرف دیگر سران مدعی عرب را شرمسار و خجالت‌زده می‌کند. آن‌هایی که راه را بر موشک‌ها و پهپادهای یمنی می‌بندند و آن‌هایی هم که عرضه باز کردن گذرگاه رفح را ندارند بیش از همه تحت فشار قرار خواهند گرفت. @syriankhabar
🔸یمنی که سعودی و امارات در کنار دیگر اذنابشان به تحریک انگلیس و سپس امریکا و با مشارکت نزدیک صهیونیست‌ها مورد حمله قرار گرفت و ثابت و صامد، قوی و باشکوه و با وجود همه خسارت‌ها پیروز و سربلند از نبرد نابرابر بیرون آمد، حالا در قلب ملت‌های مسلمان می‌نشیند. یک بار نوشته بودم که حکمت، درایت، شهامت و شجاعتی که رهبران محور مقاومت دارند را هیچ یک از سران به حساب کشورهای اسلامی و عربی ندارند، دلیلش هم نوع نگاه به جهان و مکتبی است که به آن تعلق دارند. در این مکتب ذلت پذیرفتن، زیر بار زور رفتن، دروغ گفتن و ترسیدن جایی ندارد و توکل بر خدا بدون شک پیروزی می‌آورد همانگونه که در این چند دهه شاهد این پیروزی‌های متوالی بوده‌ایم. 🔸شما همین سخنگوهای گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس را نگاه کنید... صلابت، فصاحت و بلاغت در کلام و شجاعت و شهامت در اقدام در تمام سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های آن‌ها مشهود است و دلیل آن فقط یک مساله است، ایمان به وعده الهی و توکل بر خدا و تلاش در راه او و سپردن همه امور به حضرت باری. چرا چنین چیزی را در میان دیگر سران کشورهای عربی مشاهده نمی‌کنیم؟ چون وابسته هستند، چون استقلال سیاسی و فکری ندارند، چون منافق هستند. چرا شاهد چنین موضع‌گیری از طرف اردوغان نیستیم که این همه سنگ فلسطین را به سینه می‌زند و در این چند هفته تا توانسته فحش سینه صهیونیست‌ها کشیده اما حاضر نبوده و نیست که ارسال نفت به این رژیم را قطع، سفارتش را تعطیل و پروازهای ترکیه به سرزمین‌های اشغالی را برای همیشه تعطیل کند؟ 🔸چون فکر و ذهن اردوغان استعماری است، چون نماینده یک فکر استعمارزده است که هر چقدر هم تلاش کند به مقصد برسد باز هم ناکام خواهد ماند. اما در تفکر رهبر ایران، رهبر یمن، دبیرکل حزب‌الله، دبیرکل جهاد اسلامی، رهبران حشدالشعبی عراق، رئیس جمهور سوریه و حتی همین حماس با نگرش اخوانی آنچه که باعث پیروزی شده، فکر مقاومت در برابر زورگویی است. به جز الجزایر که نمایندگان پارلمان به رئیس جمهور اجازه اعلام جنگ به رژیم صهیونیستی را دادند (که هیچ وقت روی نخواهد داد) شما کدام کشور عربی را دیده‌اید که رهبرش اینگونه به صراحت و جسارت و با کمال خونسری و تسلط بیاید و دشمن را تهدید کند و خواستار باز شدن یک راه شد و گفت این کار را انجام دهید تا صداقت گفتار و کردار ما را بهتر و بیشتر درک کنید. 🔸اینکه جناب سیدعبدالملک الحوثی صهیونیست‌ها را تهدید می‌کند که کشتی‌هایتان را که می‌خواهند از تنگه باب المندب عبور کنند غرق خواهیم کرد را با بی‌عرضگی رهبران و سران کشورهای به حساب اسلامی و عربی مقایسه کنید که همین الان با نفت خود سوخت جنگنده‌ها و تانک‌های صهیونیست‌ها را تامین‌ می‌کنند و حتی آنقدر بی‌عرصه بوده‌اند که نتوانسته‌اند سفیر خود را از تل‌آویو فرا بخوانند و سطح تجارت با این رژیم را کاهش دهند. اینجاست که تفاوت میان افراد و افکار، میان نگاه و دیدگاه‌ در حوزه مکتبی مشخص می‌شود. کدام رهبر عربی به جز آقای اسد و مقامات الجزایر و تونس و تا اندازه‌ای هم لیبی و عراق در برابر صهیونیست‌ها صلابت رفتاری داشته‌اند؟ 🔸آن‌ها همین اندازه که هنوز دنبال سیاست دو کشوری بوده و دنبال مشروعیت دادن به حضور رژیم کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی هستند، بازنده بزرگ بازی و ماجرا بوده‌اند. طرف اماراتی هر روز ادعای مضحک سه جزیره ایرانی را می‌کند و دیگر کشورهای عربی هم پایش را امضا می‌کنند اما در برابر صهیونیست‌ها که یک کشور عربی و مسلمان را اشغال کرده و تاکنون صدها هزار نفر از مردن آن را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده‌ است چنان خوار و خفیف هستند به صورت رسمی 75 درصد خاک فلسطین را دو دستی می‌بخشند در حالی که صهیونیست‌ها به همان 25 درصد هم چشم طمع داشته و اصولا محلی به خواسته‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها نمی‌گذارند. 🔸در پایان باید گفت آنچه رهبر مقتدر و بزرگوار یمن بر زبان راند، همان چیزی است که در ذات دین اسلام نهفته است و آن هم نرفتن زیر بار ظلم و ستم است. سیدعبدالملک نمونه عینی و ملت یمن نمونه حاضر رهبر و امتی هستند که آینده را می‌سازند. یکی در عربستان روی دریای ثروت خوابیده و با صدها میلیارد دلار برای تامین امنیت حکومتش آویزان امریکا، صهیونیست‌ها و کشورهای اروپایی است و دیگری در عین محاصره و فشار و پس از 10 سال جنگ و درگیری در برابر تهدیدات امریکا و همین دوستان عربی و غربی‌اش ایستاده و محکم از شلیک موشک و پهپاد به سرزمین‌های اشغالی می‌گوید. حالا متوجه شدید چرا امریکایی‌ها در طول ماه‌های گذشته اجازه پایان جنگ علیه ملت یمن را نمی‌دادند؟ @syriankhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 خطاب به همه خصوصا مسئولان: اگر کسی بهتر از تو می‌تواند مسئول باشد و تو قبول نکنی، یکی از ارکان حیات را نابود کردی!!! به مناسبت ۲۵ آبان؛ سالروز وفات علامه محمد تقی جعفری ❌ پی‌نوشت: چقدر این مسئله راجع به برخی مسئولان دقیق صدق می‌کند که سالهاست مسئول هستند ولی دریغ از اندکی پیشرفت😞
بزرگداشت سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها مبارک باد حضرت زینب (۵ یا ۶ق- ۶۲ق) دختر امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بود. بر اساس روایات، نام‌گذاری حضرت زینب (س)، توسط پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت. او به هنگام حضور امیرالمؤمنین(ع) در کوفه به زنان تفسیر قرآن آموزش می‌داد. حضرت زینب همسر جناب عبدالله بن جعفر بود و در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین(ع) حضور داشت. امام حسین(ع) هنگام وداع در روز عاشورا از حضرت زینب خواست او را در نماز شبش دعا کند. با پایان یافتن جنگ، حضرت زینب و دیگر بازماندگان کاروان امام(ع) به اسارت درآمدند و به کوفه و از آنجا به شام برده شدند. خطبه حضرت زینب در کوفه و نیز در شام (در مجلس یزید) معروف است. خطبه ایشان در مجلس یزید، حاضران را تحت تأثیر قرار داد و یزید مجبور شد جنایت و قتل امام حسین (ع) را به گردن ابن زیاد بیندازد و او را لعن کند. ایشان را به سبب مصیبت‌های فراوانی که دیده است اُمّ‌المَصائب لقب داده‌اند. در مورد محل دفن حضرت زینب سه دیدگاه وجود دارد. بر اساس نظریه مشهور مدفن ایشان در شام و در جنوب شهر دمشق است.  برخی از مورخین مقبره وی را در مصر دانسته‌اند که اکنون این محل در منطقه سیدة الزینب قاهره با عنوان مقام السیدة زینب مشهور است. دیدگاه سومی نیز وجود دارد که قبرستان بقیع در مدینه را محل دفن حضرت زینب(س) می‌داند. سید محسن امین این دیدگاه را پذیرفته و دلائلی را در رد دو قول نخست ارائه کرده است. https://eitaa.com/nehzat128_ir
هدایت شده از مشکات اهل بیت (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا در عمل فقط ایران و نیروهای نیابتی ایران توان نبرد با صهیونیست ها را دارند و از دیگر کشورهای اسلامی جز حرافی و حرکات نمادین بخاری بلند نمی شود؟ پاسخ را مفتی اهل سنت مصری به شما می دهد
از شهر جنّت صفت تا شرّ جهنم صفت 🔹سلام خدا بر حکیم وارسته مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی که چنین فرمود: "حافظ خیلی به آسمان خیره می‌شود. در ابیاتش می‌بینید که ستاره‌ها را به اسم می‌شناسد، به صفت می‌شناسد و خیلی خوب به صور فلکی آشناست. پیداست که خیلی در این معنا مطالعه می‌کند. انسان وقتی آسمان را ندید، دنیایش می‌شود همین زندگی کوچک و مختصر. نگاه به آسمان یعنی نگاه دقیقتر به هستی و وسعت هستی. نگاه به آسمان یعنی نگاه به ابدیت و زمان طولانی. یعنی نگاه به مکان وسیع. این خیلی به انسان کمک می‌کند برای بلندنظری. وقتی اینطور آن عالم را دید، یک شوقی پیدا می‌کند که از این جای کوچک و تنگ، خودش را بیرون بکشد. اگر می‌خواهی خدا برایت بزرگ شود، به آسمان نگاه کن". در تکمیل فرمایش حکیمانه ایشان، چند نکته تقدیم می‌شود: 🔹اینکه برخلاف سده‌های قبل، هنرمندان ما کمتر موفق به خلق آثار فاخر هنری (اعم از شعر و معماری و ...) می‌شوند بی‌دلیل نیست. هنرمندی که در آپارتمانهای قوطی کبریتیِ کلانشهرها محصور شده است و برخلاف اسلاف خود که دائما در معرض رویت آسمان و ستاره‌ها و سایر آیات الهی بودند، از زیارت این نشانه‌های الهی محروم است چطور می‌تواند خودش را از چاه طبیعت بیرون بکشد و اثر فاخر هنری خلق کند؟ در شهر سنتی، بافت شهری افقی و خانه‌های فراخ و متجانس با آسمان، به هنرمند وسعت دیدی می‌داد که وسعت دل را به دنبال داشت؛ اما شهر ضیق و عمودی معاصر با لانه‌های تنگ و ضیق، هم وسعت دید هنرمند را از او سلب کرده است و هم به تبعش، فراخی دل او را. 🔹این دوگانگیِ شهرها و خانه‌های سنتی و معاصر را در دوگانگیِ توصیفات قرآن برای بهشت و جهنم نیز می‌توان دید. قرآن کریم بهشت را فراخ و جهنم را تنگ و ضیق توصیف می‌فرماید: "جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ: بهشتی که پهنای آن همه آسمانها و زمین را فرا گرفته است" (آل عمران/۱۳۳)؛ "وَإِذَا أُلْقُوا مِنْهَا مَكَانًا ضَيِّقًا: و هنگامی که آنان را در حالی که با غل و زنجیر به هم بسته شده‌اند در مکانی تنگ از آن آتش سوزان بیفکنند" (فرقان/۱۳). لذا شهرهای عمودی و متراکم معاصر با لانه‌های ضیقی که به شهروندانشان عرضه می‌کنند جهنم صفت هستند؛ برخلاف شهرهای سنتیِ افقی که با خانه‌های فراخ و گسترده، جنت صفت بودند. 🔹جالب آنکه مفهوم ضیق و تنگی، در قرآن کریم یکبار دیگر نیز استفاده شده است که آن هم برای زندگی افرادی است که از یاد خدا اعراض می‌کنند. زندگی تهی از یاد خدا، مملو از ضیق است و شهر و شرّ معاصر با محدود کردن عرضه آیات و نشانه‌های الهی به شهروندان، عملا آنها را چنان در بستری غفلت‌زا محصور و محدود کرده است که در مقایسه با شهر سنتی، به مراتب کمتر در معرض یاد خدا و رویت نشانه‌های الهی (اعم از دیدن طلوع و غروب خورشید، دیدن آسمان و ستاره‌ها و ...) قرار می‌گیرند. حالا به توجه به نکات فوق خودتان قضاوت بفرمایید که آیا این محروم کردن شهروندان از آیات الهی، هیچ تاثیری بر ضیق و تنگیِ خلق و خوی آنها و افزایش قابل توجه سرانه اختلافات خانوادگی و آسیب‌ها و نزاع‌های اجتماعی و ... ندارد؟! و آیا بهتر نیست که حاکمیت، هزینه‌های هنگفتی که برای تدبیر این نوع آسیبهای اجتماعی می‌کند را صرف بازنگری در سیاستهای شهرسازی و مدیریت شهری کند تا بتواند به جای معلولها، به علت‌ها بپردازد؟! @baladetayyeb
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
قَالَ مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام : لَوْ عَلِمَ اَلنَّاسُ مَا فِي اَلْأُضْحِيَّةِ لاَسْتَدَانُو
الحمدلله رب العالمین و با عنایت حضرات معصومین علیهم السلام و مشارکت مؤمنین و مؤمنات، قربانی اول ماه جمادی الاولی نیز تهیه، ذبح و توزیع گردید. خداوند متعال از بانیان محترم به احسن وجه قبول فرماید ان شاءالله. ♻️ شماره کارت جهت مشارکت 👇👇 6104338800122364 (بر روی شماره کارت ضربه بزنید، شماره کپی می‌شود) بنام کانون فرهنگی تبلیغی نهضت تربیتی حضرت سیدالشهداء علیه السلام ♻️ 👌 به جهت عدم تداخل وجوهات واریزی،حتما بعد از واریز، عکس رسید و عنوان واریزی را به شناسه زیر اعلام فرمایید. https://eitaa.com/M_asadnezhad https://eitaa.com/nehzat128_ir
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله و با عنایت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام جلسه سوم هيئت هفتگی، طبق قرار
32.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله و با عنایت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام جلسه چهارم هيئت هفتگی، طبق قرار قبلی برگزار شد. تشکر از تمامی متربیان و مربیان محترم و همچنین والدین عزیزی که بانی پذیرایی از متربیان عزیز شدند. خداوند ان شاءالله از همگی به بهترین نحو قبول فرماید و ما را در دنیا و آخرت با پیغمبر و آل پیغمبر سلام الله علیهم اجمعین محشور فرماید. جهت ارسال پیشنهادات، انتقادات و مشارکت در برگزاری هر چه بهتر با آیدی زیر در ارتباط باشید https://eitaa.com/M_asadnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشاءالله لاحول ولاقوه الا بالله 😍😭 ⬅️بصیرت به سن و سواد نیست، فقط این را ببینید.
هدایت شده از اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه معیار جت آموزشی یاسین سرانجام با موفقیت پرواز کرد. موتور اوج این جنگنده می‌تواند تا دو برابر وزن آن را حمل کند (یعنی 12 تن) و در مجموع می‌تواند دو تن مهمات را نیز حمل و شلیک کند. در صورت نهایی شدن این طرح و باز شدن خط تولیدش، چندین کشور خواستار به کارگیری آن هستند. به زودی هیات‌های مستشاری برخی از کشورها برای بازدید از نمونه معیار به ایران سفر می‌کنند تا تفاهم‌نامه‌های امضاشده را به توافقنامه تبدیل کنند. @syriankhabar
ورژن معمارانه زن زندگی آزادی: 🔹۱. زن و زایندگی: به ویژگی‌های مسکن سنتی دقت کرده‌اید؟ معمولا خانه‌های سنتی از حیاطهای بزرگی برخوردار بودند که گوشه‌ای از آن، محل اقامت پدر و مادر و فرزندانشان بود. اما اگر از همین فرزندان، کسی مزدوج می‌شد برای او در گوشه‌ای از همان حیاط بزرگ، اتاق یا ساختمانی می‌ساختند تا زندگی مستقل خود را داشته باشد و معمولا حیاط خانه آنقدر وسعت داشت که می‌توانست محل زندگی چند فرزند از یک خانواده را در خود جای دهد. این ویژگیِ تکثیر و زایندگیِ خانه و خانواده، در واقع همان زایشی است که در عالم طبیعت، متجانس با جنس زن است. برخلاف آپارتمانهای معاصر که فاقد هر نوع امکان انعطاف پذیری برای زایش و تکثیر خانه و خانواده جدید هستند. 🔹۲. زندگی: در کنار این نوع زایش، مفهوم زندگی نیز به غایت در خانه سنتی جاری بود. زیرا حیاط خانه سنتی، مجرایی بود برای امتداد عوامل زندگی‌بخشی همچون درخت و آب و ... فلذا چنین حیاطی، متجانس با معنای حیات و زندگی بود. برخلاف حیاط آپارتمانها و خانه‌های معاصر که غالبا از عوامل حیات‌بخش تهی هستند و کارکرد اصلی آنها صرفا پارکینگ اتومبیل است. 🔹۳. آزادی: چنان خانه‌ای که مملو از زایش و زندگی بود، برای زن ایرانی قرین آزادی هم بود. زیرا در مسکن سنتی با مکان‌یابی حیاط مرکزی در دل خانه و استفاده از الگوهای درونگرا، حریم خانه به غایت رعایت می‌شد و نیازی به پوشاندن پنجره‌ها و بازشوها با پرده و ... نبود و لذا در چنان خانه‌ای بانوی خانه، هم از مواهب طبیعی نظیر نور و باد طبیعی بهره بیشتری می‌برد و هم چون الگوی خانه درونگرا بود و از بیرون به حیاط و درون آن اِشراف بصری از طرف همسایه‌ها و پلاکهای مجاور وجود نداشت لذا بانوی خانه در خانه خود نهایت آزادی را داشت. اما در مسکن معاصر، زن عفیف ایرانی چاره‌ای ندارد جز آنکه پنجره‌‌ها و بازشوها را به دلیل برونگراییِ خانه‌، با پرده بپوشاند و لذا نه امکان بهره‌مندی از مواهب طبیعی را می‌یابد و نه برخوردار از آن آزادی‌ای است که زن سنتی در خانه‌اش داشت. این چند سطر را نوشتم تا بگویم که خیلی قبل از آنکه عده‌ای راهزن فرهنگی، شعار زن زندگی آزادی را برای بانوان ما به ارمغان بیاورند زن عفیف ایرانی به خوبی نظاره‌گر ماهیت این شعار در متن زندگی‌اش و در بستر معماری اصیل اسلامی ایرانی بوده است. @baladetayyeb