باسلام و احترام
جذب مربی قرآن
برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴
برادران و خواهران
لطفا از آشنایان و بستگان، بانوانی که میتوانند همکاری نمایند را معرفی بفرمایید یا اطلاعیه را در گروههای قرآنی بانوان بارگذاری نمایید.
انشاءالله در ثواب تعلیم و تعلُّم قرآن کریم برای همیشه سهیم باشید.
حداقل شرط لازم:
✅ سابقهی تقلید صوت و لحن یا دارای استعداد تقلید مناسب
👈 زمان و مکان برنامه:
مکان: یکی از مساجد شهر مقدس قم( حوالی نیروگاه یا شهرک قدس )
زمان: حداقل ساعت ۸ الی ۱۱ صبح
پرداخت حقالقدم مناسب
📌 مکان فعالیت شهر مقدس قم می باشد.
📞شماره تماس و اطلاعات تکمیلی:
09192529226
@Amir_Ziyaee_Nia
#مربی_قرآن
#خادم_قرآن
#نهضت_تربیتی
#جذب_مربی
#اشتغال
نهضت تربیتی حضرت سیدالشهداعلیهالسلام
نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیهالسلام
إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاءً وَ لَا شُكُورًا. ما شما را فقط ب
باسلام و احترام خدمت دوستان عزیز.
الحمدلله و با عنایت حضرت حق و توجهات حضرات چهارده معصوم علیهم السلام و مشارکت شما
قربانی این ماه نیز تهیه، ذبح و بین محبین و شیعیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام توزیع گردید.
ان شاءالله خداوند متعال از بانیان محترم به احسن وجه قبول فرموده و مایه برکت در دنیا و ذخیره ای برای آخرتشان قرار دهد.
الهی آمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان تکان دهنده دکتر عدنان ابراهیم، عالم اهل_تسنن در خصوص مظلومیت #اهل_بیت علیهم السلام و #شیعیان
عدنان ابراهیم اندیشمندي مسلمان و شافعی مذهب است كه در سال 1966م در فلسطین به دنیا آمد. وی اکنون در کشور اتریش در مسجد «شوری»، به امور تبلیغی اشتغال دارد. عدنان ابراهیم به عنوان یکی از چهره های منتقد جریان های تکفیری و وهابی شناخته می شود.
عدنان ابراهیم از جمله اندیشمندان اهل سنت است که جانب انصاف را از دست نداده و همواره به دنبال آن بوده است که هر چیزی را با دلیل بپذیرد و اگر چیزی را بر خلاف عقل و شریعت اسلام تشخیص می دهد، هر چند بر خلاف معتقدات اهل سنت باشد، آن را مردود اعلام می کند. به همین دلیل وهابيت و مبلغين افراطي آنها او را متهم به تشیع میکنند؛ زیرا علاوه بر حمایت او از ایران، به برخی معتقدات شیعی نیز پایند است.
۸ شوّال سالروز تخريب قبور مطهر و منور ائمه ی بقیع علیهم السلام به دست فرقهُ متطرف وهابی
در این روز در سال ۱۳۴۳ هـ قبور ائمه ی بقیع علیهم السلام و نیز قبر حضرت حمزه علیه السلام در اُحد به دست وهابیّون تخریب شد. [۱]
علّت و انگیزه ی تخریب این قبور مطهّر در کتب مختلفی که بر رد عقائد ضالّه ی وهابیت تألیف شده، بیان گردیده است.
آنان اضافه بر قبور مطهّر ائمه ی معصومین علیهم السلام، دیگر قبور را هم تخریب نمودند که عبارتند از :
قبر منسوب به فاطمه زهرا علیها السلام، قبر مطهّر فاطمه بنت أسد علیهما السلام مادر امیر المؤمنین علیه السلام، قبر مطهر حضرت امّ النبین علیها السلام، قبر ابراهیم پسر پیامبر صلّی الله علیه و آله، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق علیه السلام، قبر دختر خواندگان پیامبر صلّی الله علیه و آله، قبر حلیمه سعدیه مرضعه ی پیامبر صلّی الله علیه و آله و قبور شهدای زمان پیامبر صلّی الله علیه و آله.
وهابیان در سال ۱۳۴۳ هـ در مکّه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطّلب علیه السلام، ابی طالب علیه السلام، خدیجه علیها اسلام، و زادگاه پیامبر صلّی الله علیه و آله و فاطمه زهرا علیها السلام و «خیزران» عبادتگاه سرّی پیامبر صلّی الله علیه و آله را با خاک یکسان نمودند. در جدّه نیز قبر حوّا و دیگر قبور را تخریب کردند.
در مدینه گنبد نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند. در شوال ۱۳۴۳ با تخریب قبور مطهّر ائمه ی بقیع علیهم السلام اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهّر را به یغما بُردند.
قبر حضرت حمزه علیه السلام و شهدای اُحد را با خاک یکسان کردند، و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر صلّی الله علیه و آله، قبر اسماعیل پسر حضرت صادق علیه السلام و دیگر قبور را هم خراب کردند.
در همان سال به کربلای معلّی حمله کردند، و ضریح مطهّر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهّر را که اکثراً از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به ۷۰۰۰ نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند.
سپس به سمت نجف رفتند که موفّق به غارت نشدند و شکست خورده بر گشتند. [۲]
[۱] مستدرک سفینة البحار ،ج۶، ص ۶۶
[۲] کشف الارتیاب ،ص ۷۷
https://eitaa.com/nehzat128_ir
ِ 👉2👈
ادامه 👆👆👆
👌قوّه قضائیه، زناکار را به حکم قرآن در ملأ عام صد ضربه تازیانه بزند. چرا حدّ تازیانهی آیهی چهارم سورهی نور بر رویِ اتهام پراکنانِ جنسیِ فضای مجازی اجرا نمیشود؟ حدود الهی تا اجرا نشود با اقدامات سلیقهای، امیدی به اصلاح پایدار نیست.
⚠️ مسئولی که در مقولهی عفاف، سهلانگار است باید تنبیه و عزل شود تا کسی جرأت نکند از بی حجاب دفاع کند. وقتی به تعبیر آیهی "یُحبّون أن تشیعَ الفاحشة" روشنفکران فحشادوست در پوشش استاد، معلّم، سیاستمدار، سرمایهدار، آقازاده، ورزشکار، آخوند، روانشناس، هنرمند و بازیگر، آزادند و با آن دختر خیابانیِ فریبخورده و با آن ناهیِ منکر برخورد میشود اینجا "بیحجاب" با مظلومنمایی همان روشنفکرنما میشود "حقّ" و ما میشویم "باطل".
🏠 ابنیه و البسه باهم ارتباط دارند. تا وقتی که معماری و شهرسازی ضدّ حیا اصلاح نشود نمیتوان توقع حجاب و عفاف داشت. اگر مجوّز چند مرکز کاشت ناخن و سالن زیبایی آنچنانی ابطال شود و اعتبارنامهی چند جرّاح زیبایی تعلیق گردد و تالارها و رستورانها و کافههای متخلّف، سنگین جریمه شوند در مدّتی کوتاه رنگ شهر عوض میشود.
❓آیا برای دولت کار سختی است که کارمندان دولتیِ کشف حجاب کرده را پس از چند بار تذکّر مهربانانه از کار بر کنار کند؟ مراکز درمانی را براحتی میتوان از کادر شل حجاب پاک کرد و مثل خیلی از کشورها پوشیدن لباس فرم مناسب را برای کارمندان و دانشجویان الزامی نمود.
➕مراکز طرّاحی، تولید و توزیع پوشاک که با مدل سازیهای مبتذل و بدننما ذائقهی بانوان ما را عوض کرده و جامعه را به سمت انحطاط اخلاقی میکشانند چرا رها شده؟ صفحات مجازیای که به بهانهی ژورنال لباس عملا به ترویجِ ابتذال میپردازند چه؟ وقتی حاکمیت با اقتدار، لباس نامناسب را محو کند و فقط لباس محجوب در بازار یافت شود، تنها انتخاب مردم میشود حجاب! کما اینکه وقتی لباس نامناسب در بازار باشد تنها انتخاب مردم میشود بیحجابی!
🔔 اگر مسئولین ما مثلِ سپاه عزیز که در حمله به اسرائیل موفق بود در وعدهی خود صادقند باید پهپادهای فرهنگی دشمن مثل تلگرام و واتسآپ را که خانه به خانه در حال تصرّف ذهنها و دلها هستند بکلّی از دسترس خارج کنند. تا وقتی ماهوارهی جیبیِ اینستاگرام و کلّا آپهای خارجی روی گوشیِ مذهبیها و غیر مذهبیها نصب است و تا وقتی فروش فیلترشکن برای اپراتورها درآمدزا است، برخورد انتظامی با بی حجاب، بیفایده و بلکه مضرّ است.
➕نصّاب ماهواره طوری زجر داده شود که نصب ماهواره برایَش نصرفَد! فضای مجازی رها که بتعبیر رهبری عزیز امروز تبدیل به قتلگاه جوانان شده مهار شود. پیامرسانها و شبکههای اجتماعی داخلی ملزم شوند به رعایت چارچوبهای عفیفانه. شبکهی نمایش خانگی که با مجوّز رسمی در صدد حجابزدایی است، چرا از لوث کاسبانِ فحشا تطهیر نمیشود؟
✍️ آن صدا و سیمایی که زن را ابزاری میداند برای تبلیغ کالای سرمایهداران و بخاطر جلب مشارکت در انتخابات و تظاهرات و مراسمات، از بیحجابها مصاحبه میگیرد و دمِ افطار به بهانهی مبارزه با "هفت سرِ اژدهایِ فساد اقتصادی" یک سریال مبتذل پخش کرد را بچسبید! تا وقتی آن فروشگاه آنلاین پس از کشف حجاب کارکنانَش رسما در رسانهی ملّی تبلیغ شود و منِ متدین هم خرید از این سکّو را تحریم نکنم اوضاع همین است.
❗️وقتی به بهانهی ورزش بانوان، ناموس شیعه در کشورهای بیگانه در برابر مردان کافر ورزش میکند و پخش زنده هم میشود، آن جوان دانشجو از من میپرسد چرا آن کافر اجازه دارد در سالن ورزشی، فوتبالِ خواهران ما را تماشا کند ولی من اجازه ندارم؟! مگر ما فمنیست هستیم که بگوییم در هر عرصهای که مردان هستند الزاماً باید زنان هم باشند؟! بیحیایی و بیحجابی را در ورزش حلّ کنید. مسئولی که مجوّز ورود بانوان به ورزشگاه آقایان را داده، آیا عزم جدّی برای مبارزه با بی حجابی دارد؟!
✔️ خلاصه آنکه بی حجابِ کف خیابان که غافلانه یا حتّی عامدانه نقش پیاده نظام باندهای توسعه فحشا را بازی میکند، آخر از همه است. بجای معلول اگر با علّت برخورد کنیم، سریعتر و کمهزینهتر به نتیجهی مطلوب خواهیم رسید.
🔔 البته ما با وجودِ این نقدها و در غیاب ارگانهای فرهنگی، همهی ما باید از تصمیم اخیرِ فراجا مبنی بر مبارزه با بی حجابی، جانانه حمایت کنیم؛ و در عین حال مطالبه نماییم ارگانهای خفتهی فرهنگی هم پای کار بیایند تا جهش اخیر مسئولان برای مبارزه با بی عفّتیها عقیم نماند. شکست این طرح، مومنان را نسبت به نظام، مأیوس و فاسقان را بر علیهِ نظام، جسور میکند.
🗣 و حُسن ختام این مقال با کلامی امید بخش از امام خامنهای: "به هر حال این مسئله قطعاً حل خواهد شد. امام، در اوّلین هفتههای انقلاب، مسئلهی حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند؛ حالا هم حل خواهد شد انشاءالله". ❤️🙂
@TqNoor
👉1👈
🔹مواجهه با بیحجابی
❓برخورد با بیحجابانِ خیابانی؛ ارشادی یا انتظامی؟
👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید.
ــــــــــــــــــ
📝 پاسخ:
این متن را آنقدر نشر دهید تا برسد به مسئولان
🔔 اگر عفاف و پاکدامنی را یک جورچین تصوّر کنیم، "حجاب" یکی از قطعاتِ آن جورچین است. عفاف را اگر شما بشکلِ یک نظامواره ترسیم کنید، یکی از زیرشاخههایِ کوچک و البته با اهمّیتَش "حجاب" است.
➕ در مفاسد اخلاقی، بیحجابی "جزء العلّة" است و نه علّت "تامة" و "منحصره". یعنی حجاب، یکی از عواملِ عفتزا است و نه تنها عامل. پس سوالِ اصلیِ شما این است که مواجههی اسلام با مقولهی "عفاف" چگونه است؟ ارشادی و نرم؟ یا انتظامی و سخت؟
✍️ اگر یک دور مباحثِ سورهی نور را در این لینک فهرستوار مطالعه نمایید خواهید دید که خداوند در مبارزه با مفاسد اخلاقی، از قضا برخورد انتظامی را ترتیباً و رتبتاً مقدّم کرده بر برخورد ارشادی! به سرفصلهای این سوره که در واقع یگانه سندِ راهبردیِ نهادینهسازیِ فرهنگ عفاف در جامعه است توجّه نمایید:
👈 تازیانهی زناکار (انتظامی)
👈 تازیانهی اتهامزنان (انتظامی)
👈 نقره داغ کردنِ باندهای فحشا (انتظامی)
👈 مقابله با افراد و احزابِ فحشادوست (انتظامی)
👈 دعوت ثروتمندان به فقرزدائی (ارشادی)
👈 قوانینِ حریم خصوصی و عمومی (ارشادی)
👈 قوانینِ نگاه و حجاب و حریم (ارشادی)
👈 تسهیل امر ازدواج (ارشادی)
👈 استعفاف (ارشادی)
👈 بیان باطن و فلسفهی عفاف (ارشادی)
👈 فراخوانِ مبارزه با بیعفتی پارکاب رهبر (انتظامی)
👈 عفاف، زمینهساز ظهور امام زمان (ارشادی)
❌ مهجوریتِ عفاف در جامعه بخاطر این است که نه در جنبهی انتظامی، اقتدار لازم را داشتیم و نه در بُعد ارشادی، روشنگریِ مُکفی؛ بخاطر این است که موافقانِ برخورد انتظامی از اقدامات ارشادی، غفلت کردهاند و ارشادیها نیز هر گونه مواجههی سلبی و انتظامی را نفی نمودهاند.
✅ سورهی نور امّا به این دو قطبی کاذب پایان میدهد و قطار تثبیت فرهنگِ عفاف و مقابله با مفاسد اخلاقی را بر دو ریل انتظامی و ارشادی پیش میبرَد. بعنوان مثال برخورد سوره با باندها و شبکههای فحشا، زناکاران و کاسبان فحشا کاملا انتظامی است و بدون ذرّهای مماشات.
☝️ بر خلاف حجاب که لحنِ دو آیهی مربوط به آن کاملا ارشادی است؛ و این یعنی حجاب ابتدائاً باید به جامعه شناسانده شود و ظرفیتهای مردمی و حکومتی بسیج شود برای توجیهِ جامعه نسبت به خطرات و لطمات پدیدهی پلشت بیحجابی. تا وقتی که با نُطق و منطق، گرههای ذهنی باز نشود نمیتوان یک موجود مختار را به خط کرد.
➕ ضمن اینکه اگر شما سورهی نور را یک جورچینِ 64 آیهای ببینید، مسئلهی "حجاب زنان" فقط در یک آیه از این سوره آمده، البته با ضریبِ اهمّیت بالا. بعبارت دیگر ارشاد بانوان به حجاب، تنها یک بخش از شصت و چهار رهنمودِ نورانیِ سورهی نور است برای نهادینهسازی فرهنگِ عفاف.
❓آیا با اکتفا به رهنمودِ آیهی حجاب، که یک شصت و چهارمِ ظرفیتِ سورهی نور است میتوان به مبارزه با مفاسد اخلاقی که دارای ابعاد و پیچیدگیهای زیادی است رفت؟! آیا آیهای که لحنَش و متنَش ارشادی است باید توسطِ نیروهایِ فرهنگی مثلِ والدین، معلّم، روحانی، استاد، سلبریتی، مردم و... در خانه و مدرسه و دانشگاه و رسانه و خیابان و محلّه و پارک اجرا شود؟ یا توسط ارگانهای نظامی و انتظامی؟
✅ با برخوردِ انتظامی نمیتوان مشکل بیحجابی را ریشهای حلّ کرد. کما اینکه پهلویها نتوانستند حجاب را با قلدری از دلِ مومنین بیرون کنند. نباید اوّلین و تنها مواجههی یک بیحجاب، با "نیروهای خدومِ انتظامی" باشد که انصافاً دلسوزانه جورِ کمکاری حوزهی علمیّه، بسیج، دولت، عدلیّه، مجلس، رسانهی ملّی، آموزش پرورش و... را میکِشند.
🔔 نیروی انتظامی هر چقدر هم ارشادی به مقولهی حجاب ورود پیدا کند تلقیِ جامعهی ایرانی و جهانی "ارشاد" نخواهد بود. پس از شناساندنِ منکرِ بیحجابی توسطِ اهلِ فرهنگ و ارشاد و پس از آنکه عدّهای قلیل تمکین نکردند اینجا باید نیروی انتظامی وارد عمل شود.
👌رسالت نیروی انتظامی باید این باشد که بجای مواجههی خیابانی که بسترِ نافرمانیِ مدنی را فراهم میکند، باندهای توسعه فساد و فحشا را ـ که مورد اشاره رهبری عزیز هم بود ـ نقرهداغ کنند. ارگانهای دیگر هم پای کار بیایند و مثلا وزارت ارشاد به گردانندگان رسانه های صوتی، تصویری و اینترنتی که با تولید و انتشار محتوایِ مبتذل زمینهی بیحجابی را فراهم کردهاند درسی عبرتآموز بدهد.
✍️ اگر واقعاً مسئولینِ لشکری و کشوری لبیکگوییِ فرخوانِ اخیرِ رهبری برای مقابله با هنجارشکنان هستند بجای درگیری با مردم کف خیابان که قربانیِ مفاسد اخلاقی هستند، چند سلبریتیِ ورزشی و هنری و علمیِ کشف حجاب کرده را به جرم افساد فی الأرض در ملأ عام مجازات کنند تا یک ماهه بساطِ بی حجابی جمع شود.
ادامه 👇👇👇
@TqNoor
✅ به بهانه اول اردیبهشت روز نثر فارسی و بزرگداشت حکیم سعدی شیرازی
پیام مقام معظم رهبری به کنگرهی بزرگداشت مصلحالدین سعدی شیرازی
بسماللهالرّحمنالرّحیم
برگزاری کنگرهی بزرگداشت شاعر و نویسندهی بزرگ پارسی مصلحالدین #سعدی_شیرازی از جملهی شایستهترین اقدامات در عرصهی #ادب_و_فرهنگ_انقلابی این روزگار است.
تجلیل سعدی، تنها تجلیل شعر و نثر شیوا نیست، تجلیل #اخلاق_و_حکمت و معرفت بلیغ و رسا نیز هست، و در این دوران که انقلاب مبارک اسلامی پهنهی زندگی ما مردم ایران زمین را قلمرو ارزشهای اسلامی ساخته، و #حکمت_و_معرفت را در جایگاه شایستهی خود نشانیده، به جاست که #ذکر_جمیل سعدی بر زبان ارزشگزاران آن ارزشها و یاد او در خاطر رهروان آن وادیها مکرر و مؤکّد گردد.
اینجانب فراهم آوردگان و دست اندرکاران این مجمع تحقیقی و ادبی و هنری را صمیمانه سپاس میگویم، و این ابتکار را بزرگ و ارجمند میشمارم.
بیشک سعدی یکی از پایههای بنای استوار ادب پارسی و محصول شعر و نثر و تشکیلدهندهی یکی از برازندهترین اندامهای پیکرهی شکوهمند فرهنگ کنونی ماست. پند سعدی که مایه گرفته از #معارف_قرآن_و_حدیث است همواره نقش زرین خاطر پندآموزان، و زبان فصیح و صریح او، رازگشای گنجینههای معانی برای دلهای جوینده و مشتاق بوده است. و امروز مانند همیشه عزیزترین هدیهی احباب سخن و ارباب خرد را میتوان در بدایع طیبات دیوان او و زیباترین گلهای اندیشهی بشری را در گلستان مصفای نظم و نثر او جست و یافت.
👈شرف سعدی بر بسیاری از سرایندگان پارسی از آن است که قدر سخن را نشکسته و آن را دست مایهی تقرب و ارتزاق نساخته است. بسی اندکاند زبان آورانی که گوهر آسمانی سخن را در پای اهریمنان زمانه نریخته و تیغ ستم را بدان صیقل نداده باشند. سعدی یکی از این نادرگان است که اگر گاه زبان به ستایش گشوده، در ساغر زرین مدح خود جز داروی شفا بخش و گاه تلخ پند و اندرز نریخته است.👉
شعر و نثر فاخر این جهاندیدهی #انسان_شناس_صادق، همواره پیامی را با خود حمل کرده است، یا از منبع وحی و گنجینهی قرآن و حدیث و یا از پرتو دل و احساس صاف و بیغش خود او.
شیوهی سخن بی تکلف و شفاف او نیز امتیاز دیگر این آموزگار بزرگ مردمی و محبت است. کلام او چون جوی آب زلالی، ذره ذرهی جان مستمع را سیراب میکند و بیهیچ غبار تصنع، بر دل او مینشیند. بسیارند آنها که در هر دو قلمرو نظم و نثر، سمند فصاحت تاختهاند، اما فقط سعدی است که شعری روان چون نثر و نثری آهنگین چون شعر پدید آورده و آمیزهی شگفت آوری از مضمون و ترکیب و معنی و لفظ در هر دو عرصه فراهم ساخته است.
باری اینک، بهانهای برای ابراز شیفتگی به این سخن ساز معنیپرداز فراهم آمده و به جاست که کلام او که قرنها خاطر حزین و شاد را به خود مشغول کرده و از عشق و جوانی تا ضعف و پیری را در بر گرفته و آداب صحبت را به پیر و برنا آموخته و #رازهای_تربیت را برای عالم و عارف گشوده، امروزه حد آن نگهداشته و حق آن گزارده شود و این حقگزاری بدون معرفت درست او، ممکن نخواهد شد.
این کنگره باید گوشههای ناشناختهی شخصیت سعدی و درخشندگی هنر او را بشناساند و راه بهرهجویی نسل انقلابی امروز از این گنجینهی قیمتی را هموار سازد. شایستهترین تجلیل سعدی همین است و جمهوری اسلامی این را برای همهی چهرههای جاودانهی هنر و ادبیات سالم مردمی، کاری لازم و وظیفهای حتمی میشناسد.
ادبیات انقلاب بر آن نیست که بنای فرهنگ و ادب تاریخی این کشور را از جای برکنده، به جای آن چیزی از نو تدارک بیند.
گذشتهی ادب و هنر ما، میراث ارزشمندی است که باید ادبیات انقلاب را مایه توان ببخشد. مشعل هدایتگر شعر و هنر انقلابی، بر بام این قلعهی شکوهندهی استوار خواهد توانست تا همهجای آفاق هنرپذیر و سخنشناس را بپوشاند و نور افشانی کند. اگرچه در این میان سعدی شیراز از آن رو که غالباً زبان و دل را پر بار از ارزشهایی میداشته که امروزه به برکت انقلاب، فضای زندگی مردم را فرا گرفته است، از امتیازی ویژه برخوردار است، لیکن حمایت از آفرینشهای شعری و هنری در نظام جمهوری اسلامی، چیزی الهام گرفته از قرآن و روش پیامبر خدا و پیشوایان معصوم علیهم السّلام است. و انقلاب اسلامی در محتوای خود جانب دار و حق گزار هنر و ادبیات است.
👌ادبیات و هنر به عنوان زبانی برای تعبیر بالاترین اندیشههای اسلامی در سراسر تاریخ اسلام جایگاهی ممتاز داشته و امروز نیز باید داشته باشد.
شکی نیست که انقلاب؛ سمت ادبیات و هنر را تغییر میدهد و آن را در جهتی که پسندیده و مقبول است میافکند این به نوبه خود شاعران و هنرمندان و ادیبان را به آنان که این دگرگونی بنیادین را برمیتابند، یا لااقل با آن به خصومت بر نمیخیزند، و آنان که از سر دشمنی و عناد با چرخش انقلابی شعر و ادب میستیزند، تقسیم میکند.
نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیهالسلام
✅ به بهانه اول اردیبهشت روز نثر فارسی و بزرگداشت حکیم سعدی شیرازی پیام مقام معظم رهبری به کنگرهی
این ماجرای همیشگی تحولات اجتماعی در همه جای جهان بوده و اکنون نیز هست، ماجرایی که در این انقلاب شکوهمند اسلامی ما نیز تکرار شد، و کسانی را دربارهی سرنوشت هماوایی هنر و ادب با این انقلاب دچار تردید و نگرانی ساخت. حقیقت آن است که انقلاب مخصوصاً آنجا که متکی بر ذهن و دل و تلاش تودههای انسانی است خود زایندهی شعر و ادب و هنر است زیرا که اینها همه مقولاتی انسانی و مردمیاند.
هرجا مردم هستند ادبیات هست و شعر و هنر است و آن چنان هست که مردم میاندیشند و میخواهند و هر چه جز آن است نه دل نشین است و نه ماندگار. انقلاب اسلامی ما علاوه بر این، فرآوردههای ذهن و دل انسان را حرمتی عظیم مینهد، زیرا به انسان اعتقادی عظیم دارد، از این روی حرکت ادبیات و هنر در جامعهی انقلابی ما علیرغم قدرناشناسی و ناسازگاری برخی از سرایندگان و سازندگان بریده از مردم به توقف و رکود نینجامید، و رو گردانی آنها که نخواستند جوشش انقلابی مردم را بشناسند و ارج نهند، به خمود و سکون این جوشش نرسید.
جوانههای ادب و هنر انقلابی در همان جهت که سرانگشت انقلاب اشارت میکرد، روییدن گرفت و بسیاری از آفرینندگان سخن به ندای انقلاب پاسخ گفتند و ما برای هنر و ادبیات فارسی آیندهای با شکوهتر و شیواتر از همیشه را انتظار میبریم.
✅نکتهای که ذکرآن را مفید میشمرم آن است که انقلاب برای حرکت سازندهی خود در انتظار این و آن نمیماند. این رهروانند که برای جدا نماندن از قافلهی حیات و کمال باید گرودنهی انقلاب را در یابند و بدان چنگ زنند، صلای انقلاب به همهی سرایندگان و نویسندگان و هنرمندان در حقیقت، دعوت به رستگاری و جاودانگی است، و این محصول تجربههای همیشگی تاریخ است.
در پایان سخن بار دیگر از فراهم آوردگان این کنگره بزرگ سپاسگزاری کرده، به همهی میهمانان ایرانی و خارجی، حضور در این مجمع را خوش آمد میگویم و توفیق همه را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سید علی خامنهای
رئیس جمهوری اسلامی ایران
1363/9/4
#مقام_معظم_رهبری
#سعدی_شیرازی
#نثر_فارسی
#معارف_قرآن_و_حدیث
#نسل_مجاهد
#نسل_آزاده
#تربیت_دینی
#گلستان_سعدی
نهضت تربیتی حضرت سیدالشهداعلیهالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️🌹شهید بهشتی:🌹❤️
زندگی عاشقانه داشته باشید.
زندگی به عشق است.
دنیا با همه زیبایی هایش، میدان ساخته شدن است و رفتن به سوی ملکوت و خداوند سبحان.
❤️🌹شهید سلیمانی:🌹❤️
شهید باکری (عاشق و ) عارف و عابد به معنای حقیقی بود.
شهدا عاشقانه زیستند و عارفانه رفتند.
#شهید_بهشتی
#شهید_سلیمانی
#شهید_باکری
#باکری_مظلوم
#باکری_گمنام
#باکری_عاشق
#باکری_محبوب
#نسل_مجاهد
نهضت تربیتی حضرت سیدالشهداعلیهالسلام
گزارش تصویری
اردوی امامزاده عبد الله
👌اردو با همهی تلخیها و شیرینیهایَش فرصت مناسبی است برای افزایشِ #مهارتهای_زندگی و #تبادل_تجربیات.
اردوی حلقه های اول، دوم، سوم و چهارمِ مکتبِ حضرت قاسم علیه السلامِ نهضت تربیتی حضرت سیدالشهداعلیهالسلام.
#نسل_مجاهد
#اردو
#خودسازی
#تربیت_دینی
#تربیت_نسل
🆔 @nehzat128_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 متن کامل سرودهی حضرت آیتالله خامنهای که یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در جلسهای خواندند
✍ دِلا! ز معرکهی محنت و بلا مگریز
چو گِردباد به هم پیچ و چون صبا مگریز
تو را است معجزه در کف، ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز
تو موج غیرت و عزمی، ز بحر بیم مدار
حذر ز غرش طوفان مکن ز جا مگریز
ز سست عهدی ایام دلشکسته مشو
نشانه باش چو پرچم، ز بادها مگریز
چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه
به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز
تو از تبار دلیران خیبر و بدری
چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز
به نوشخند منافق ز ره کناره مگیر
به زهرخند معاند به انزوا مگریز
چو ره به قبلهی امن است پایمردی کن
خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز
چو تیر راه هدف گیر و بر هدف بنشین
ز کجروی به حذر باش و از خدا مگریز
«امین» خلق و امانتگزار یزدان باش
به صدق کوش و خطر کن ز مدعا مگریز
🖼 #یا_رسول_الله | نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
✍ یادداشت تحلیلی
👈 معجزه عصای حضرت موسی(ع) در آیات قرآن
🔹️حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک بیت از سرودهی گذشته خود را در جلسهای مرتبط در آستانه عملیات وعده صادق قرائت کردند که در آن به داستان معجزه عصای حضرت موسی (علیهالسّلام) اشاره شده بود.
به همین مناسبت رسانه KHAMENEI.IR ماجرای معجزه عصای حضرت موسی (علیهالسّلام) را براساس آیات قرآن به همراه تفسیر حضرت آیتالله خامنهای، در این یادداشت بررسی کرده است.
🔹️«تو را است معجزه در کف ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز»
در این بیت از صنعت شعری «تلمیح» استفاده شده است. «تلمیح» این است که شاعر یا نویسنده در ضمنِ کلام به آیه، حدیث، داستان، شعر یا مَثَل رایجى اشاره کند بدونِ اینکه اصل آیه، حدیث، داستان، شعر یا مَثَلْ را بیاورد.
🔹️این بیت نیز تلمیح به آیات ۶۸ و ۶۹ سوره مبارکه طه و آیه ۳۱ سوره مبارکه قصص و آیات مشابه آن است. این آیات به دو دورهی آغازین رسالت حضرت موسی (ع) و دوره مبارزه او با فرعونیان اشاره دارد. اینکه چگونه معجزه الهی توانست مؤمنان را بر ابرقدرت فرعون غلبه دهد. به همین دلیل این معجزه، دارای پیامهای مهم سیاسی، اجتماعی و تربیتی است.
🔍 مطالعه متن کامل یادداشت:
khl.ink/f/56111