نماز لیلةالدفن برای علامه اگر نفعی داشته باشد برای خود ماست.
باشد که این هدیه ناقابل ما دعا و عنایت ایشان را شامل حالمان کند.
@sm_naghibpour
دل بچه هایم هم برای مهربانی های #تئوریسین_خشونت تنگ شده است.
هدیه هایی که از علامه گرفته اند را بین خودشان یاد میکنند و وسایل شان را با عکس حاج آقا زینت داده اند.
مصباح یزدی مصداقی بارز از #اشداء_علی_الکفار بود و در این مسیر از هیچ ملامتی نترسید و عقب ننشست.
شدت و تندخویی او با کفر و نفاق هیچگاه رأفت و مهربانی او با دوستان را کمرنگ نکرد و شوخی ها و خنده هایشان از خاطر ما پاک نمی شود.
مصباح هدایت بود.
@sm_naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقت کردید اکثر ماها طلبکار خداییم و فکر میکنیم در برابر چهارتا نماز و حجاب و هیات و زیارت انگار مستحق آغوش امیرالمومنین و حضرت زهرا شده ایم؟
.
قریب یک قرن مجاهدت، تلاش بی وقفه در تبلیغ و تبیین معارف دین و نوکری اهلبیت را اصلا نمیبینند و بهانه ای در خود برای بخشش الهی هم قائل نیستند.
#علامه_مصباح
@sm_naghibpour
اوقات خوش آن بود که با دوست بسر شد
باقی همه بی حاصلی و بوالهوسی بود
@sm_naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبداللهالحسین علیهالسلام 🏴
🔸 من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم..
🔸تو میروی به سلامت، سلام ما برسانی..
🎥 تصاویری زیبا و ناب از تشرف حضرت آیتالله مصباح یزدی داخل ضریح مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیهالسلام
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#انتشار_برای_اولین_بار
@sm_naghibpour
https://www.instagram.com/tv/CJwQnqrJuq7/?igshid=q76uieqo1mfw
#لایو یکساعته در مورد آیت الله مصباح یزدی
@sm_naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر آیت الله مصباح یزدی در مورد احمدی نژاد
یکی از گناهان علامه مصباح این بود که تشخیصش غیر تشخیص دیگران بود و او مبایست نظر غلط دیگران را می پذیرفت در حالیکه به فرموده حضرت آقا #بصیر به معنای حقیقی کلمه بود.
@sm_naghibpour
چراغ راه.pdf
2.93M
وصیتنامه حضرت آیتاللهمصباحیزدی
@sm_naghibpour
40.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا آیت الله مصباح علیرغم دستور امام خمینی جهت عزای عمومی، موسسه خود را چراغانی کرد؟
چرا آیت الله مصباح بعد از رحلت امام خمینی، تازه احساس وظیفه کردند برای حضور در مبارزه؟
پاسخ به سوالات فوق در لایو بالا☝️
@sm_naghibpour
پروردگارا! خود میدانی که این بنده ات اگرچه گناهکار و روسیاه است ولی همیشه آرزو داشته از بندگان شایسته تو باشد و طبق خواسته و رضایت تو زندگی کند و همیشه سعی داشت در قنوت نمازش بخواند: «الهم وققنا لما تحب و ترضی» تا این توفیق را به او عنایت کنی.
خدایا! از آن زمانی که معنی شهادت را یافتم آرزویم این بود که مرگم شهادت در راه تو باشد، چرا که «اکرم الموت القتل» و دعایم در نماز این بود «اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک»
حال از تو می خواهم ای عزیز مهربان، من را به این آرزویم برسانی و لیاقتی به من بدهی تا انتخاب شوم و تو را در حالتی چون حسین ابن علی (ع) یعنی با بدنی خون آلود و جسم تکه تکه شده در راه احیای دین تو ملاقات کنم تا فردای قیامت مشمول شفاعت ائمه اطهار باشم انشا الله.
اللهم انی اسالک التوبة قبل الموت و الراحة عند الموت و المغفرة بعد الموت و العفو عند الحساب
قسمتی از وصیتنامه پدر شهیدم.
@sm_naghibpour
sadiqi.mp3
852.4K
توضیحات آیتالله صدیقی پیرامون مطالب مرتبط با #علامه_مصباح
🔻کتابهای آیتالله مصباح بالاترین کرامت ایشان است.
🔻از روح بلند آیتالله مصباح و علاقمندان ایشان عذرخواهی میکنم که کرامت ایشان را به آن مطالب تنزل دادم
🔶حاشیه
از ویژگی های عالمان انقلابی آن است که در جبران مافات و بازگشت از مسیری که احیانا به مصلحت دین و انقلاب نیست، لکنت و ترس ندارند. حتی اگر عمل و کلام شان قابل دفاع هم باشد، وقتی کشف میشود که به صلاح دین و انقلاب نیست یا موجب تالی فاسدهایی میشود، در صدد جبران و عذرخواهی برمی آیند. این سیره، نشانگر قوت روحی والا و تهذیب نفس است.
عذرخواهی #سردار_حاجی_زاده پیرامون هواپیمای اوکراینی نمونه دیگر از این موضوع است.
این روحیه را مقایسه کنید با لجاجت های برخی آخوندهای مخالف امام که هرگز حاضر به پذیرش اشتباه خود نشدند و بر مسیر غلط خود پای فشردند. کارنامه آقایان #شریعتمداری و #منتظری در این زمینه عبرت آموز است.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کنم که از دیدن این کلیپ سیر نمیشم؟!
@sm_naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
او یک تنه، یک لشکر بود...
#مرحوم_علامه_مصباح
@sm_naghibpour
💠 چرا آیت الله مصباح #خشونت در اسلام را مطرح کرد❓
#مصاحبه با علامه
🔆 کیهان: انگیزه حضرتعالی از اینکه بحث خشونت را در سخنان پیش از خطبههای نماز جمعه طرح کردید، چه بوده؟ آیا موضوع خاصی در جامعه مطرح بوده که شما را واداشته این بحث را مطرح کنید؟ و آیا نظر شما و بحث شما ناظر است به اعمال هر نوع خشونت یا نه؟
🎙 علامه مصباح: اینکه چرا بنده چنین مباحثی را مطرح کردم، به خاطر همین احساس و تشخیصی است که دارم؛ البته تشخیص هر کس برای خودش حجت است. اصراری ندارم که تشخیص دیگران با تشخیص بنده منطبق باشد. بنده تشخیصم این است که یکی از سیاستهای راهبردی استعمار در دوران بعد از انقلاب، عوض کردن فرهنگ ارزشی ماست
🚨 اینها بخصوص در مسائل اجتماعی بر روی #دو مفهوم کار میکنند؛ از یک طرف «آزادی» را به طور مطلق به عنوان ارزش مطرح میکنند که هر نوع جلوگیری که بخواهد دولت اسلامی و مسلمانها از فساد بکنند، بگویند این خلاف آزادی و محکوم است تا راه باز بشود برای نفوذ دیگران؛ و در مقابل آن، جنبه سلبیاش «خشونت» که جلوگیری میکند از نفوذ دیگران و اجرای برنامههای سلطهجویانه آنها.
🔻 برای اینکه این مانع را از سر راهشان بردارند، خشونت را به عنوان ضد ارزش معرفی میکنند. این دو تا دو روی یک سکه هستند؛ مطرح کردن آزادی به عنوان ارزش مطلق و مطرح کردن خشونت به عنوان ضد ارزش مطلق. هر دوی اینها در جهت تحقق هدفهای مستکبرین و سلطهجویان است.
🔵 تصور بنده این است و میبینم که آنها در اجرای این برنامه شیطانی خود متاسفانه توفیقاتی به دست آوردهاند و کسانی در داخل کشور ما به یکی از این دو دلیلی که گفتم (یا به خاطر اینکه باور کردهاند تبلیغات آنها را، یا عامل و مزدور آنها هستند) همان مشی را دارند. بنده به عنوان یک کسی که آشنایی با دین دارم وظیفه خودم میدانم که اگر اینها را نگویم مشمول لعن الهی خواهم بود. این بزرگترین گناهش است که یک عالم ممکن است مرتکب شود. حالا دیگران این تشخیص را دارند یا ندارند، هر کسی مسئول تشخیص خودش است.
🔻 انگیزه بنده این بود و به همین دلیل هم روی کلمه «آزادی» و روی کلمه «خشونت» تکیه میکنم. خیلی دوستان گفتهاند که تو چه اصراری داری که لفظ خشونت را به کار ببری، به جای آن از واژه «قاطعیت» استفاده کن، چیزهای دیگری بگو. در پاسخ گفتم من تاکید به خاطر همان دو مفهومی است که دشمنان رویش کار میکنند.
🔵 اینطور مطرح میکنند که شما دارید خشونت را در جامعه تئوریزه میکنید و این مساله به نوعی در جامعه مطرح میشود که دیگران از آن استفاده کنند❓
🎙 علامه مصباح: بله اگر تئوریزه کردن خشونت به معنای آن است که موارد مجاز خشونت در اسلام بیان شود ما به این کار افتخار میکنیم. تئوریسین آن هم خداست و پیغمبر و ائمه معصومین هستند و ما مبین آن تئوری هستیم. اگر میگویند نه ما خشونتی را تئوریزه میکنیم که در اسلام مجاز نیست، این کذب محض است و نبرأ إلی الله از اینکه به خدا و پیغمبر چیزی را نیست بدهیم که آنها نگفته باشند.
📜کیهان، ۱۴ شهریور ۱۳۷۸
@sm_naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله
بانو سه ماه منتظر این دقیقه ام
مشغول کار خانه شدی! خوش سلیقه ام
زهرا مرا چه قدر بدهکار می کنی
داری برای دل خوشی ام کار می کنی؟
آیینه ی پراز ترکم، احتیاط کن
فکری به حال و روز بد کائنات کن
باغ بدون غنچه و گل دلنواز نیست
ویرانه را به خانه تکانی نیاز نیست
گیرم که گردگیری امروز هم گذشت...
فصل بهارآمد و این سوز هم گذشت....
آشفته خانه ی جگرم را چه می کنی
خاکی که ریخته به سرم را چه می کنی
زهرا به جای نان، غم ما را درست کن
حلوای ختم شیرخدا را درست کن ... .
@sheykhAmin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزش چادر حضرت زهرا سلام الله علیها در کلام مرحوم آیت الله مصباح یزدی اعلی الله مقامه
@sm_naghibpour
جنگ نابرابر
امشب در مسیر سفر استانی مان مهمان بیرجندی ها بودیم. برای نماز به مسجدالحسین رفتم.
بدو ورود جوانی جلو آمد و گفت: حاج آقا میتونم یه زحمت بهتون بدم؟
گفتم: بفرمایید؛ در خدمتم.
اشاره کرد به کودکی ۴_۵ ساله و جعبه مدادرنگی ۶تایی را در دستم گذاشت و گفت: این پسربچه اولین بار است که به مسجد ما آمده، میخواستیم هدیه ای به او بدهیم، جسارتا شمای روحانی اگر بدهید بهتر است.
همان لحظه عبارت #جنگ_نابرابر در ذهنم نقش بست.
جنگی که بر سر #دیدگاه_نسبت_به_دین برپاست.
چقدر مسئولینی _عمامه بسر و مکلا_ در این چهل سال آمدند و رفتند برای تخریب این دیدگاه؛ و این جوانانی که دارند برای اصلاح آن به این و آن رو می اندازند.
قدرت و ثروت و اشرافیت و ریا و تزویر و خباثت و ... آنطرف و اینطرفِ میدان، اخلاص و درد دین و دغدغه فرهنگ.
کفه ی کدام طرف سنگین تر است؟
@sm_naghibpour
شریعتی و مسئله ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام)
روایت #آیتالله_مصباح از چرایی و چگونگی انتقاد از #دکتر_شریعتی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔴من شخصا از مقطعی حساسیتم نسبت به ایشان [دکتر شریعتی] زیاد شد که جزوههای سخنرانیاش به نام دروس اسلامشناسی مـنتشرمیشدند و در هر جزوهای یکی دو تا از سخنرانیهای ایشان در این موضوع درج میشد. آنوقتها چاپ هم آسان نبود و این جزوات پلیکپی و از طریق خود حسینیه ارشاد به طور نیمه رسمی منتشر میشدند. انتشار آنها هم چندان علنی نبود، چون حرفهای ایشان در بعضی موارد ضد دستگاه بود.
🔵بنده بعضی از این جزوات را مطالعه کردم و دیدم در اینها اشکالات اساسی هست که اگر بماند و به رسمیت شناخته شود، خطرات بسیار بزرگی را ایجاد خواهد کرد. ایشان بر نکات سؤالبرانگیزی تأکید میکرد، از جمله این که اساساً نظر اسلام در باب حکومت، نظر دموکراسی است و لذا بعضی از وقایع تاریخی صدر اسلام، مخصوصاً بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) را به این صورت تفسیر میکند که اینها روشهای دموکراتیک بودهاند! وقتی هم مواجه میشود با اعتقاد شیعه راجع به نصب امیر المؤمنین(ع) و #وصایت و #ولایت، دست به توجیه میزند تا به نوعی با نظریه دموکراسی سازگار شود و میگوید در مورد امیر المؤمنین(ع) مسئله نصب نبود، بلکه کاندیداتوری بود! و در هر روش حکومتی دموکراتیک، هر شخصی میتواند یک نفر را کاندیدا کند، منتها اعتبارش به این کاندیداتوری نیست، بلکه اعتبارش به این است که مردم رأی بدهند! پیغمبر(ص) هم به عنوان یک شخص، علی(ع) را کاندیدا کرده، ولی مردم رأی ندادند و نشد! و صحبتهائی از این قبیل.
⚫️سبک ایشان هم به گونهای بود که حرفهایش را با طنزها و کنایههای نیشدار و در مواردی تعابیری زننده که به خطر بیان جذابش، مورد توجه شنونده قرار میگرفت، توام میکرد. مثلاً ایشان در کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی از خـرافات رایـج در دورۀ صفویه نام میبرد، از جمله آن که مثلاً جبرئیل برای سیدالشهدا(ع) لالائی میخواند و میگفت: «ان فی الجنه نهر من لبن لعلی و حسین و حسن»، این را مسخره میکند و میگوید بسیار چندشآور است که در بهشت نهری از شیر باشد، در حالی که این نص صریح قرآن است که « أَنْهَارٌ مِن لَّبَنٍ...»(محمد، 15) یعنی نه تنها یک نـهر نـیست که نهرهاست. ایشان این را مسخره میکرد که در واقـع برمیگشت به مسخره کردن قرآن. اسمش بود که دارد تشیع صفوی را مسخره میکند، در حالی که نص صریح قرآن را مسخره میکرد! و نمونههای بسیار دیگری.
⚪️ ایشان اصل مسئله وحی، امامت و خاتمیت را تخریب میکرد.
🔻 #امروز اگر ملاحظه میکنید این مقولهها را تکذیب و تخریب میکنند، #ریشهاش را باید در آن دوران جستجو کرد. ایشان بود که این باب را فتح کرد و افتخاراتش برای ایشان، ثبت است. کسی که علناً در این عصر، مسخره کردن اسلام و نصوص اسلامی و انکار قطعیات اسلام و تشیع را فتح باب کرد، ایشان بود. کس دیگری در کسوت یک اندیشمند اسلامی، جرئت نمیکرد این حرفها را بزند. ایشان به خاطر موقعیت و محبوبیتی که در میان جوانها داشت، این کار را کرد و ما هم دربرابرش مسامحه کردیم و این مسامحه تا آن جائی ادامه پیدا کرد که حتی کسانی هم که استاد اسلامشناسی حساب میشدند و او حتی لیاقت شاگردی آنها را هم نداشت، در مقابل این جو نتوانستند حرفی بزنند و سکوت کردند و یا نهایتا گفتند اشتباهی رخ داده، اما نباید شخصیت او مخدوش شود. ریشه انحرافات امثال گروه فرقان، از همین افراد سرچشمه میگیرد که پروندههای اعترافات آنها موجود است.
🔹من به عنوان مثال، یکی از مواردی را که خودم از نزدیک مشاهده کردم، عرض میکنم. ما با یکی از شخصیتهای حوزه ارتباط نزدیک و تقریبا هر روز رفتوآمد داشـتیم. ایشان دو سه تا پسرداشت که بسیار بچههای دوستداشتنی و مؤدبی بودند. آنها دبیرستانی و سنشان نزدیک به هم بود. یادم میآید که ایشان از بچههایش بسیار تعریف میکرد و میگفت در نمازشان گریه میکنند و اهل عبادتند و چنین و چنان، و حتی من که پدرشان هستم، اینطور نیستم. چنین بچههائی در اثر خواندن کتابهای اسلامشناسی وامثالهم، مارکسیست و بالأخره در جریانی، دو تن از آنها اعدام شدند. حقیقتا بچههای بسیار مؤدب و مؤمن و نمونهای بودند که من به تقوای آنها حسرت میخوردم و اینها شدند #ضد_انقلاب! و رفتند در خانههای تیمی #مجاهدین و بالأخره هم در نوجوانی و جوانی از بین رفتند. کم نبودند کسانی که تحت تاثیر سخنان این شخص و به خاطر گیرائی بیان او، به این راه کشیده شدند و همه چیزشان را از دست دادند. اینها خطراتی بود که ما احساس میکردیم و دوستان میگفتند: «مهم نیست، حالا یک اشتباهی کرده! طوری نیست!».
(یادآور: شماره4و5، صص30 –40)
🔶حاشیه
خرده جریان #نوشریعتی_های_حوزوی را بشناسیم!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفر به سه استان مرزی خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و پیمودن بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر با مینی بوس، سختی های خودش را داشت اما کفه شیرینی هایش بسیاااار سنگین تر از کفه تلخی هایش بود.
دوستان همسفر، دیدن انگیزه ها و استعدادها در شهرهای مقصد، روضه هایی که برای مادر خواندیم، مشاهده نیروهای انقلابی و پای کار در اقصا نقاط کشور و ... نمیگذاشت طعم خستگی به سفره سفرمان راه یابد.
داشتیم تخمه می شکستیم که یهو آقای رئیس محبوبمان، مجبورمان کرد وسط بیابان سرد طبس جلوی دوربین بیاییم.
اسباب تفریحی فراهم شد...
@sm_naghibpour
1608570492128.pdf
17.85M
بسم الله
متن کتابی که چاپش، رهبری را به آرزوی دیرینه شان رساند.
📖کتاب #صعود_چهل_ساله
❗️۱۹ هزار آمار بین المللی در این کتاب بررسی شده است.
@sm_naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرودی که در رسانه ملی صوتی و تصویری جایگاهی ندارد
لااقل به اندازه ثلث زمانی که برای موسیقیهای مبتذل راک و پاپ بیمحتوا بلکه علیه هویت اسلامی انقلابی تعلق میدهند به این سرود کوتاه تعلق میگرفت
هرچند وظیفه رسانه ملی تولید و حمایت از این تولیدات اندک میباشد
گفته میشود این سرود پس از خبر سرورآفرین شکست داعش توسط سردار حاج قاسم سروده شده و ظاهراً یکبار در صدا و سیما پخش شد و بعد دیگر پخش نشد؟!
@sm_naghibpour
هفته پیش، در حاشیه سفر استانی صدرایی ها به خراسان رضوی، چندتن از دوستان در معیت برادر عزیزم آقارضا جوان سری زدیم به مجموعه کتابرسان.
مجموعه ای از جوانان دغدغه مند انقلابی که هدفشان رساندن آب زلال به انسانهای تشنه است.
در این دیدار، آشنایی با جناب آقای شاملو مسئول این مجموعه از اتفاقات خوب زندگی ام شد.
در پایان این دیدار، آقای جوان بشرط اینکه بخوانیم، کتابی به انتخاب خود رفقا برایمان خریدند و قسمت من شد کتاب #از_چیزی_نمی_ترسیدم.
امشب بعد نماز مغرب کتاب را برداشتم تا تورقی کنم و این شد که نماز عشاء را بعد از اتمام کتاب، خواندم.
اشک هایم حین مطالعه، خانواده ام را نسبت به محتوای کتاب کنجکاو و کنجکاوتر می کرد.
@sm_naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا روایاتی که حاوی بشارت به #شیعیان است، همه ما را دوستداران اهلبیت را در بر میگیرد؟
👨🏻💼 کانال اختصاصی پدران 👇👇👇
eitaa.com/pedaronline
🧕🏻 کانال اختصاصی مادران 👇👇👇
eitaa.com/madaronline
@sm_naghibpour