eitaa logo
نهضتِ روایت
382 دنبال‌کننده
760 عکس
152 ویدیو
49 فایل
«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.شما اگر روایت نکنید،دشمن روایت میکند...جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ https://khl.ink/f/49192 ارتباط با ما: @nehzaterevayat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نهضتِ روایت
روحانی؛فداکار؛روشنفکر/ مروری بر بیانات رهبرانقلاب درباره شهید مفتح: https://farsi.khamenei.ir/speec
✍ پیام به ملت ایران به مناسبت شهادت آقای مفتح (محکومیت ترور)،۲۷ آذر ۱۳۵۸/ ۲۸ محرّم ۱۴۰۰ بسم الله الرحمن الرحیم‌ إنا للَّه و إنا إلیه راجعون «۱» آن گاه که منطق قرآن، آن است که ما از خداییم و به سوی او می‌رویم و مسیر اسلام، بر شهادت در راه هدف است، و اولیای خدا- علیهم السلام- شهادت را یکی از دیگری به ارث می‌بردند، و جوانان متعهد ما برای نیل شهادت در راه خدا درخواست دعا می‌کرده و می‌کنند، بدخواهان ما که از همه جا وامانده دست به ترور وحشیانه می‌زنند، ما را از چه می‌ترسانند؟ امریکا خود را دلخوش می‌کند که با ایجاد رعب در دل ملت- که سربازان قرآنند- می‌تواند وقفه‌ای در مسیر حق و عقبگردی از جهاد مقدس در راه خدا ایجاد کند؛ غافل از اینکه ترس از مرگ برای کسانی است که دنیا را مقرّ خود قرار داده و از قرارگاه ابدی و جوار رحمت ایزدی بی‌خبرند. اینان از کوردلی، صحنه‌های شورانگیز ملت عزیز و شجاع ما را در هر شهادتی، پس از شهادتی که در پیش چشمان خیره آنان منعکس است نمی‌بینند. صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ‌ «۲» اینان می‌بینند که هزار و سیصد سال بیشتر از صحنه حماسه‌آفرین کربلا می‌گذرد و هنوز خون شهیدان ما در جوش و ملت‌ عزیز ما در حماسه و خروش است. جناب حجت الاسلام دانشمند محترم آقای مفتح و دو نفر پاسداران عزیز اسلام- رحمة الله علیهم- به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند، و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلامی را افروخته‌تر و جنبش قیام ملت را متحرک تر کردند. خدایشان در جوار رحمت واسعه خود بپذیرد و از نور عظمت خود بهره دهد. امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و علم او بهره‌ها برای اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود؛ و امید است از شهادت امثال ایشان بهره‌ها برداریم. من شهادت را بر این مردان برومند اسلام، تبریک و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسلیت می‌دهم. سلام بر شهیدان راه حق. روح الله الموسوی الخمینی‌ 📚جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، از صفحه ۳۲۰ تا صفحه ۳۲۱ (۱) - بخشی از آیه ۱۵۶ سوره بقره:« همه از خداییم و به سوی او بازمی‏گردیم» (۲) - سوره بقره، آیه ۱۷۱:« وَ مَثَلُ الَّذینَ کَفَرُوا کَمَثَلِ الَّذی یَنْعِقُ بِما لا یَسْمَعُ إلّا دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ» و مثل کافران در شنیدن سخن انبیا و درک نکردن معنای آن، چون حیوانی است که آوازش کنند، از آن آواز معنایی درک نکرده، جز صدایی نشنود، و کفار هم از شنیدن و گفتن و دیدن حق، کر و لال و کورند، زیرا عقل خود را در کار نمی‏بندند. بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/09/27/1
نهضتِ روایت
✍ پیام به ملت ایران به مناسبت شهادت آقای مفتح (محکومیت ترور)،۲۷ آذر ۱۳۵۸/ ۲۸ محرّم ۱۴۰۰ بسم الله ال
📋 مفتح؛ درخشش استدلال بر دامن اجتماع ✍ زهرا نجاتی، طلبه و مبلغه حوزه علمیه اتحاد و انسجام بین حوزه و دانشگاه ازجمله رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی ‏است.‏ دو پایگاه و مرجعِ علمی جامعه که به‌مثابه محل پرورش استعدادها و تولید ‏راهبردهای مختلف جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود. پدیده وحدتِ این دو نهاد ‏در مقابل بخشی از خیانت نظام طاغوت، یعنی جهت‌دهی عجیبِ ضد دینی در ‏دانشگاه‌ها شکل گرفت. به‌نحوی‌که خروجی تحصیل در دانشگاه عضویت رسمی ‏در گروهک‌های مارکسیستی و کمونیستی یا لااقل ایجاد تشکیک در ذهنیت جوانان ‏بود.‏ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فضای دانشگاه الهیات آن روز را این‌گونه به تصویر ‏می‌کشند: «بیانات ایشان (شهید مفتح) در خطبه‌های نماز جمعه‌ بسیار بابرکت بود. ‏هم ازنظر رشد و اشاعهٔ تفکرات اسلامی عمیق و جدید، هم ازلحاظ مقابلهٔ با ‏امواج خنثی‌سازی حرکت دانشکده الهیات، در خود این دانشکده یک امواج ضد ‏اسلامی وجود داشت. شاید به‌عمد مراکز فکری ضد اسلامی در اینجا کاشته شده ‏بود، برای این‌که از داخل خود دانشکده الهیات که دانشکده‌ای برای ساختن عالم ‏ضد الهی یا لااقل کم‌اعتقاد به الهیات بیرون بیاید، این کارشده بود. بنده همان وقت ‏هم باور نمی‌کردم که حضور بعضی از اساتیدی که جزو پایگاه‌های الحاد، ازلحاظ ‏فکری شمرده می‌شدند در دانشکده الهیات یک‌چیز تصادفی باشد. به نظر من ‏یک‌چیز تعمدی می‌آمد؛ و این‌یک واقعیتی بود که آن روز وجود داشت.» ۲۶/۸/۶۸‏ شهید بزرگوار آیت‌الله دکتر مفتح در کنار یارانش شهید مطهری، شهید باهنر و شهید ‏بهشتی، جزو معدود روحانیونی بود که اوایل انقلاب، از طریق ارتباط با دانشجویان ‏و جوانان، توانستند حلقه وصلی بین حوزه و دانشگاه بسازد. او با گفتار جذاب ‏علمی و سبک خودش در مناظره و گفتگوهای مستدل، پنجه بر موهومات علمی، ‏دانشجویان می‌کشید و حقیقت را از میان خرقه‌های پوسیده باطل، بیرون می‌آورد و ‏به جوانان عرضه می‌کرد.‏ آیت الله سید علی خامنه ای ایشان را این‌گونه توصیف می‌کنند: «مرحوم شهید مفتّح ‏علاوه بر این‌که یک روحانی برجسته و فداکار و روشنفکر و آشنای به نیاز زمان ‏بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان دیده می‌شد. و آن، ‏قدرت ارتباط‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی بود که مایل بودند پیام دین ‏را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند»‏ رهبری عزیز، در تجلیل از این شخصیت، و نام‌گذاری این هفته‌ از تصادفی نبودن ‏این هم‌زمانی میان شهادت ایشان و روز وحدت حوزه و دانشگاه یاد می‌کنند و ‏شهادت را اجر این بزرگ‌مرد می‌دانند.‏ گویا در آن زمان، بیش از اکنون، حضور طلاب مسلط به علوم، در میان دانشجویان ‏ضرورت داشت. وحدتِ حوزه و دانشگاه روزنه‌ای بود که هرچند مبارک، اما به ‏نتیجه‌ای که باید نرسید. به‌گونه‌ای که رهبری در همان سال‌های آغاز این حرکت، از ‏درخشان نبودن ثمرات آن، گله می‌کردند.‏ هم چنان‌که هنوز هم باوجود ورود دانشجویان به حوزه و بالعکس، نتایج چندان ‏چشمگیری حاصل نشده است.‏ به نظر می‌رسد با توجه به تأکیدات رهبری، بر اصل این حرکت، باید ریشه‌های این ‏مشکلات را در ساختارهای حوزه دانشگاه که هردو، به جِد موردنقد رهبری ‏بوده‌اند، جستجو کرد.‏ اتفاقی که اگر به‌درستی رخ دهد، روزبه‌روز شاهد گره‌گشایی‌های بزرگ‌تر علمی و ‏اجتماعی توسط این دو نهاد ارزشمند، خواهیم بود.‏ 🆔@manaar_ir
نهضتِ روایت
📋 مفتح؛ درخشش استدلال بر دامن اجتماع ✍ زهرا نجاتی، طلبه و مبلغه حوزه علمیه اتحاد و انسجام بین حوزه
امید بود از زبان و علم او بهره‌ها برده شود امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و علم او بهره‌ها برای اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود؛ و امید است از شهادت امثال ایشان بهره‌ها برداریم. من شهادت را بر این مردان برومند اسلام، تبریک و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسلیت می‌دهم. ۲۷ آذر ۱۳۵۸ کنا نامل ان تتم الاستفاده من معرفه الاستاذ المحترم ومن لسانه وعلمه فی طریق الإسلام ودفع عجله الثوره؛ ونامل ان نستفید من شهاده امثال هولاء. ابارک لرجال الإسلام الابطال هولاء استشهادهم، واقدم فی الوقت نفسه تعازیَّ لذویهم وشعب الإسلام. ۲۸ محرّم ۱۴۰۰ It was our greatest desire to make use of his knowledge for the enhancement of Islam and of our Islamic movement. We hope, as well, to benefit from the martyrdom of others. I congratulate these brave men for their martyrdom and send my condolences to those who survive them and their relatives and the Muslim nations of the world. December 18, 1979 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/09/27/1#quote22858
نهضتِ روایت
📋 عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره 2 ✍️ طیبه قائمی بافقی،طل
📋 عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ‏‏۳‏ ✍ طیبه قائمی بافقی، طلبه سطح ۳ تعلیم و تربیت اسلامی و دانشجوی دکتری مدرسی ‏معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی پنج‌شنبه است و رایحه سرمست کننده شهادت و سؤالی که بارها و بارها در ذهنمان ‏مرور می‌شود: بعد از شهدا چه کردیم؟«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ‏بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقونَ»﴿ سوره مبارکه آل‌عمران آیه ۱۶۹﴾ شهدا زنده‌اند و ‏خداوند در مقابل اخلاص، ایثار و ازخودگذشتگی شهدا، حیات ویژه و مقام عِندیت ‏را روزی‌شان نموده است. توجه به این مهم در نظام اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه ‏الله تعالی) قابل‌تأمل است: «شهادت، یعنی وارد شدن در حریم خلوت الهی و ‏میهمان شدن بر سر سفرهٔ ضیافت الهی؛ این خیلی باعظمت است.» ۱۳۷۰/۱۰/۱۱ با ‏بررسی زندگی و وصایای شهدا درمی‌یابیم؛ دستیابی به این جایگاه و منزلت ویژه ‏درگرو پیروی از ولایت‌فقیه و اطاعت از ولی امر است. شهدا بصیرانه زیستند، ‏خوش درخشیدند، به وظایف خود به نحو احسن عمل کردند و دلیرانه پر گشودند. ‏شهید با شهادت به حیات برتر دست‌یافته و ما ماندیم و رسالت سنگین پاسداشت ‏خون شهدا. در نظام اندیشه رهبر انقلاب اسلامی، بهترین پاسداشت، تداوم مسیر ‏شهادت و گام نهادن در مسیر شهید و پایبندی به اهداف شهدا است؛ زیرا «شهادت ‏بدین معنا است که یک انسان برترین و محبوب‌ترین سرمایهٔ دنیوی خویش را نثار ‏آرمانی سازد که معتقد است زنده ماندن و بارور شدن آن، به سود بشریت است.» ‏‏۱۳۸۱/۰۹/۱۵‏ ولایتمداری توصیه همه شهدا است؛ زیرا ولایت شاخص و معیار صحت مسیر است. ‏شهید صدر معتقد بود ولایت شاخص اسلام است لذا باید ذوب در آن شد: «در ‏امام خمینی ذوب شوید؛ همچنان که او در اسلام ذوب‌شده است» و شهید همت ‏ولایت‌فقیه را تنها راه چاره زمان غیبت می‌دانست: «در زمان غیبت اطاعت محض از ‏ولایت‌فقیه داشته باشید». شهدا ولایتمداری را تنها راه رساندن انقلاب به ظهور ‏دانسته و تبعیت از ولایت و حمایت را از موجبات تقویت انقلاب و قوت نظام و ‏تضعیف و عقب‌نشینی دشمن قلمداد می‌کردند. شهید زین‌الدین می‌گوید: «در زمان ‏غیبت امام زمان (ارواحنا فداه) چشم و گوشتان به ولی‌فقیه باشد تا ببینید از آن ‏کانون فرماندهی چه دستوری صادر می‌شود.» این توصیه‌ها، زنگ خطری است برای ‏ما تا اگر غفلت کرده‌ایم به خود آییم و اگر خواب هستیم، بدانیم که وقت بیداری ‏است. تضعیف ولایت و دل نسپردن به فرامین ولایت و کوتاهی و سرپیچی از اوامر ‏ولایت رخنه‌ای است که دشمن به آن چشم دوخته تا ما را از آرمان‌های امام و شهدا ‏منحرف کند. ولایت‌پذیری زره شکست‌ناپذیر امت اسلام است. همچنان که شهید ‏کاوه می‌گوید: «دشمن باید بداند و این تجربه را کسب کرده باشد که هر توطئه‌ای ‏را که علیه انقلاب طرح‌ریزی کند، امت بیدار و آگاه با پیروی از رهبر، آن را خنثی ‏خواهد کرد.»‏ ادامه دارد...‏ ‏ پنجشنبه ها را دنبال کنید. مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir‌
13900609_3428_64k.mp3
182.3K
#دعای_پایانی
13890611_2635_128k.mp3
1.03M
🔊 «لقد خلقنا الأنسان فی احسن تقویم» چهارمین نقطه‌ی اصلی این جهان‌بینی [بینش اسلامی]، عبارت است از استعداد بی‌پایان انسان در دارا بودن تمام چیزهایی که برای تعالی کامل انسان لازم است. انسان استعداد دارد که تا آخرین نقطه‌ی تعالی حیاتِ ممکنات بالا برود؛ اما بقیه‌ی موجودات این امکان را ندارند. در آیه‌ی شریفه‌ی «لقد خلقنا الأنسان فی احسن تقویم»، «احسن تقویم» معنایش این نیست که ما جسم انسان را طوری آفریده‌ایم که مثلاً سرش با دستش با چشمش با تنش تناسب دارد؛ این‌که مخصوص انسان نیست؛ هر حیوانی نیز همین‌طور است. در بهترین تقویم، یعنی در بهترین اندازه‌گیری انسان را آفریده‌ایم؛ یعنی آن اندازه‌گیری‌ای است که رشد او دیگر نهایت و اندازه‌ای ندارد؛ تا آن‌جایی می‌رود که در عالم وجود، سقفی بالاتر از آن نیست؛ یعنی می‌تواند از فرشتگان و از موجودات عالی و از همه‌ی اینها بالاتر برود. اگر بشر بخواهد این سیر را داشته باشد، جز با استفاده از امکانات عالم ماده ممکن نیست. این هم جزو مسلّمات است؛ لذا می‌گوید «خلق لکم ما فی‌الأرض جمیعا» بنابراین سیر تعالی و تکاملی انسان در خلأ نیست؛ با استفاده‌ی از استعدادهای ماده است؛ بنابراین با هم سیر می‌کنند؛ یعنی شکوفایی انسان، همراه با شکوفایی عالمِ ماده و عالمِ طبیعت است؛ این در شکوفایی او اثر می‌گذارد، او در شکوفایی این اثر می‌گذارد و پیشرفتهای شگفت‌آور را به وجود می‌آورد. بیانات در دیدار کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران 1379/09/12 هر روز ۷ صبح هشتگ #ما_و_قرآن را دنبال کنید.
نمازِ خاشعانه و سرشار از حال و حضور، بهشتی واقعی، نخست در دل و جان نمازگزار و بتدریج در محیط زندگی می‌آفریند و صلاح و فلاح را به انسان هدیه می‌کند. از این رو در همه‌ی ادیان الهی، نمازگزاردن، اصلی‌ترین ادبِ دینداری و آشکارترین و عمومیترین نشانه‌ی ایمان است، و نماز اسلام، کاملترین و زیباترین نمازها است. پیام به هشتمین اجلاس سراسری نماز،۱۳۷۷/۰۶/۱۸ هر روز ساعت یازده هشتگ #ما_و_نماز را دنبال کنید.
نهضتِ روایت
🔉 بعضیها انتظار فرج را به این می‌دانند که در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام
کارمندان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تمام قشرهایی که می‌خواهند خدمت کنند به این کشور، توجه داشته باشند که همه خدمتگزار اسلامند. الآن جمهوری اسلامی است. و شماها لشکر اسلام هستید. شما کارمند اسلام و کارمند امام زمان(عج) هستید. توجه کنید که نبادا یک وقتی یک خطایی بکنید بر خلاف مسیر اسلام. بر خلاف مسیر جمهوری اسلامی قدمی بردارید. این یک وظیفه خطیری است برای همه. ۲۵ آذر ۱۳۵۸ إنه یجب ان تتنبهوا کل الشرائح التی ترید خدمه هذا الوطن، لیتنبهوا انّ هولاء کلهم خدمه الإسلام. إنها الآن جمهوریه إسلامیه، وانتم جیش الإسلام. انتم موظفو الإسلام وموظفو صاحب الزمان(عج). حاذروا ان ترتکبوا خطاً وتسیروا بخلاف طریق الإسلام، وتضعوا خطوه خلافَ مسیر الجمهوریه الإسلامیه. هذا واجب خطیر علی الجمیع. ۲۶ محرّم ۱۴۰۰ Let it be known that all other groups are to serve Islam. Now we are Islamic republic. You are serving Islam and the twelfth Imam(`a). Be careful not to get engaged in any act which is in violation of the Islamic principles or the Islamic Republic. This is a profound duty for all. December ۱۶, ۱۹۷۹ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/index/quote#quote23585 جمعه ها را پیگیری کنید.
13990926_40518_64k.mp3
514.2K
🔊 «انّا اعطیناک الکوثر» این خیر کثیری که خداوند متعال در سوره‌ی مبارکه‌ی کوثر مژده‌ی آن را به پیامبر اکرم داد و فرمود: «انّا اعطیناک الکوثر» - که تأویل آن، فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها)است - درحقیقت مجمع همه‌ی خیراتی است که روزبه‌روز از سرچشمه‌ی دین نبوی، بر همه‌ی بشریت و بر همه‌ی خلایق فرو می‌ریزد. خیلی‌ها سعی کردند آن را پوشیده بدارند و انکار کنند، اما نتوانستند؛ «واللَّه متمّ نوره و لو کره الکافرون». ما باید خودمان را به این مرکز نور نزدیک کنیم؛ و نزدیک شدن به مرکز نور، لازمه و خاصیتش، نورانی شدن است. باید با عمل، و نه با محبت خالی، نورانی بشویم؛ عملی که همان محبت و همان ولایت و همان ایمان، آن را به ما املاء می‌کند و از ما می‌خواهد. با این عمل، باید جزو این خاندان و وابسته‌ی به این خاندان بشویم. این‌طور نیست که قنبرِ درِ خانه‌ی علی (علیه‌السّلام)شدن، کار آسانی باشد. این‌گونه نیست که «سلمان منّا اهل‌البیت» شدن، کار آسانی باشد. ما جامعه‌ی موالیان و شیعیان اهل‌بیت(علیهم‌السّلام)، از آن بزرگواران توقع داریم که ما را جزو خودشان و از حاشیه‌نشینان خودشان بدانند؛ «فلان ز گوشه‌نشینان خاک درگه ماست». دلمان می‌خواهد که اهل‌بیت درباره‌ی ما این‌طور قضاوت کنند؛ اما این آسان نیست؛ این فقط با ادعا به دست نمی‌آید؛ این، عمل و گذشت و ایثار و تشبه و تخلق به اخلاق آنان را لازم دارد. بیانات در سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها 1370/5/10 هر روز صبح #ما_و_قرآن را دنبال کنید.
باید گفت که نماز معبر اصلی برای سلوک انسان در راهی است که ادیان الهی در برابر آدمی نهاده‌اند تا بتواند از آن به هدف و غایت اصلی حیات یعنی رستگاری و خوشبختی دنیا و آخرت دست یابد. نماز اولین قدم سلوک الی الله است؛ ولی ظرفیت این عامل الهی به اندازه ایست که در اوج کمال بشری نیز می‌تواند بال پرواز انسان عرشی شود، تا آنجا که برترین انسان تاریخ یعنی پیامبر گرامی اسلامی می‌فرماید: "نماز نور چشم من است"و در هنگام فرارسیدن وقت نماز از مؤذن خود می‌خواهد که با سردادن بانگ اذان، جان او را کامیاب و سرشار از راحت و امنیت سازد. شاید بتوان گفت که هیچ عامل عبادی دیگری اینگونه در همه‌ی مراحل تکامل معنوی انسان برای او کارگشا و نیرو بخش و پیشبرنده نیست. پیام به اجلاس نماز،۱۳۷۸/۰۶/۱۸ هر روز ساعت یازده هشتگ #ما_و_نماز را دنبال کنید.