🌻••✨♧۰۰﷽۰۰♧✨••🌻
🔳#درسهای_قرآنیِ_قیام_کربلا
🔸🔹#تحمیل_نظر_نکردن و #آزادی_اراده در #تصمیمگیری ؛ یکی دیگر از دروس قرآنی عاشورا است ۰
امام حسین(ع) شب عاشورا با سپاه خودشان اتمام حجت کردند و اعلام کردند که آنها #آزاد هستند و میتوانند امام(ع) را تنها بگذارند.
🔹🔸#شهادتطلبی درس دیگری است که #قیام_عاشورا به همه ما میدهد، در سوره مبارکه بقره و در آیه ۱۶۵ شهادت در #مذاق_عشاق خدا #شیرینتر_از_عسل توصیف شده است، مصداق بزرگ این موضوع حضرت قاسمبن الحسن(ع) است.
🔸🔹 آیه ۱۴ سوره مبارکه طه ، #دعا و #راز_و_نیاز_با_خدا و #اقامه_نماز و به یاد خدا بودن از مصادیق این آیه است که همه اینها در شب عاشورا و در این واقعه به عینه به چشم دیده شده است.
🔹🔸درس دیگر نیز این است که #رستگاری_بزرگ به معنای #معامله با خدا از #طریق_جهاد_مسلحانه در راه خدا با جان و مال به #قیمت_بهشت_جاودان است، این درس مهمی از سوره مبارکه توبه و آیه ۱۱۱ و ۱۱۲ و سوره صف آیات ۱۰ تا ۱۲ است.
@nesfejahan
#آرامش_از_دیدگاه_قرآن
خداوند به حضرت داود
( علیه السلام )
👇 وحی فرستاد :
پنج چیز را در پنج چیز قرار دادم
و مردم در پنج چیز دیگر دنبال آن می گردند و آن را نمی یابند :
🔻🍃#علم را در گرسنگی و تلاش قرار دادم و مردم آن را در سیری و #راحتی می یابند و آن را به دست نمی آورند.
🔻🍃 #عزت را در #اطاعت خودم قرار دادم و مردم آن را در خدمت پادشاه می جویند و بدان نمی رسند.
🔻🍃من بی نیازی را در #قناعت قرار دادم و مردم آن را در #کثرت_مال دنبال می کنند و آن را نمی یابند.
🔻🍃#رضایتم را در ناراحتی و نافرمانی نفس قرار دادم و مردم آن را در #خشنودی_نفس می جویند و به آن نمی رسند.
🔻🍃#راحتی و #آرامش را در بهشت قرار دادم و مردم آن را در #دنیا_پی_جویی می کنند و آن را نمی یابند.
🏴 @nesfejahan
🌹۲شهریور سالروزشهادت چریک۱۰۰۰چهره حجةالاسلام سيدعلی اندرزگو
♦️امام خمینی:ما نیمی از انقلاب را ازین شهید داریم، اگر۱۰تن مثل اوداشتیم، دنیا تحت سلطه اسلام بود
🕊شادی روحش صلوات
@nesfejahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلمنوشت| پرواز مستقیم تهران-تلآویو!
@nesfejahan
بعد سیاسی عاشوراقسمت ۴
«عدالتخواهی»؛ سالار شهیدان تلاش می کرد تا تبعیض و بی عدالتی را از جامعه مسلمانان ریشه کن کند و عدالت و مساوات را در میان مردم برقرار سازد. از دیدگاه بلند آن حضرت، زمامدار مسلمانان باید در رفتار گفتار و انتخاب کارگزارانش شیوه ای عادلانه پیش گیرد و در جهت گسترش عدل و داد قدم بردارد.
سیدالشهداء(ع) بر این باور تأکید می کرد و می فرمود: «فلعمری ما الامام الّا الحاکم بالکتاب و القائم بالقسط الدائن بدین الحقّ الحابس نفسه علی ذات اللّه؛( چالغیبة، نعمانی، ص۲۰۶). به جان خودم سوگند! امام نیست مگر کسی که بر اساس کتاب خدا حکم کند؛ برای عدالت قیام کند؛ متدیّن به دین حق باشد و جان خود را در راه خدا گرو بگذارد.»
مرام عدالت گستری آن حضرت و یاران باوفایش در همه جا اعلان و مشخص شده بود.
مسلم بن عقیل ـ سفیر آن امام(ع) ـ وقتی در دار الاماره کوفه با حاکم ستمگر یزید (عبیدالله بن زیاد) روبرو شد، به این هدف والای قیام اشاره کرد و از ایجاد عدالت سخن گفت.
ابن زیاد وقتی از مسلم پرسید: برای چه به کوفه آمدی و مردم را به انقلاب دعوت می کنی؟ پاسخ داد: «فاتیناهم لنأمر بالعدل و ندعو الی حکم الکتاب؛(طبری، ج ۴، ص ۲۸۲). آمده ایم تا امر به عدالت کرده و به قانون کتاب خدا دعوت کنیم.»