1.66M
🔹سلسله جلسات تبیین اندیشه تشکیلاتی امام خامنهای بر اساس کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی در قرآن
🚨 #جلسه_نهم
💠شبکه تربیتی صالحین استان اصفهان
📱https://eitaa.com/neshast
📱@Neshast
May 11
پایگاه امام حسین ع نایین.pdf
1.42M
نظامنامه تربیتی پایگاه امام حسین علیه السلام نایین
یکی از پایگاههای اسوه و برتر کشور
پایگاه مطهره س برخوار.pdf
530.3K
نظامنامه تربیتی پایگاه مطهره س برخوار
پایگاه مطهره حوزه فاطمیون لنجان.pdf
2M
نظامنامه تربیتی پایگاه مطهره
حوزه خواهران لنجان
❌❌❌جنگی که نمی بینیم❌❌❌
مقام معظم رهبری حفظه الله:
🔰 جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید
دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و تربیت انسانهایی که مثل او فکر کند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. ۹۹/۶/۱۱
*جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی می شود:*
اول: ویژگی های جنگ نرم:*
۱- پیچیده بودن
۲- آرام و بی صدا
۳- غافلگیر کننده
۴- پیشرفته
۵- هنرمندانه
۶- سازماندهی شده
۷- سریع و پرشتاب
۸- دقیق نبودن مرز های خودی و غیر خودی.
دوم- روش های اعمال جنگ:*
۱- فریب مردم
۲- شایعه پراکنی
۳- شبهه افکنی در جامعه
۴- کارشکنی در برنامه ها
۵- نفوذ ( نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان - نفوذ در برنامه ها و تصمیمات).
۶- برخی اغتشاشات صنفی
سوم- ابزار های جنگ نرم:*
۱- رسانه ؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره، اینترنت، فضای مجازی
۲- سلبریتی ها از هر قشری( هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و ....)
چهارم: اهداف جنگ نرم:*
۱- تغییر باورها و اعتقادات
۲- تغییر افکار و اندیشه ها
۳- تغییر رفتار
۴- تغییر ساختار ( هدف غایی)
پنجم- پیامدهای جنگ نرم:*
۱- سست کردن مقاومت ملی
۲- از بین بردن وحدت و انسجام
۳- به هم ریختن آرامش روانی جامعه
۴- ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود
۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها
۶- تغییر سبک زندگی از شیوه بومی ، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی
۷- تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی( سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است! ).
۸- ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر.
و.......
ششم- راههای مقابله با جنگ نرم
۱- تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد
۲- بصیرت افزایی
۳- نیکوکاری
۴- تقویت همبستگی
۵- خدمت به مردم
۶- شایسته گزینی
۷- مبارزه با فساد
۸- صداقت با مردم
۹- حضور در مراسمات ملی و مذهبی
۱۰- تقویت روحیه ایثار
۱۱- تقویت امید در جامعه
۱۲- باور به نقش جوانان
۱۳- توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان
۱۴- تسهیل ازدواج
۱۵- توجه به معیشت مردم
۱۶- اعتقاد به اصل " ما می توانیم "
۱۷- ساده زیستی و پرهیز از اسراف
۱۸ - مصرف کالای داخلی
۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت
۲۰- کاهش فاصله های غیر ضروری و غیر لازم میان مردم و مسئولین.
جنگ ما امروز با غرب امتداد جنگ هشت ساله دیروز در مرزهای خاکی ایران است، اما به مراتب سخت تر و پیچیده تر!!!
اما چرا پیچیده تر؟؟
جواب:
در جنگ با دشمن در مرزهای خاکی، متجاوز دیده میشد، اشغال خاک و به شهادت رساندن مدافعان وطن معلوم بود و میشد، دشمن را شناسایی کرد، اما در جنگ نرم این گونه نیست.
#تجربه_تربیتی
#تجربه_ای_در_ایام_کرونا
✅ با توجه به وضعیت قرمز کرونا در اکثر شهرستانها ، سرگروه های یکی از پایگاه ها برای عدم قطع ارتباط با متربیان ، شماره تلفن متربیان یا والدین را جمع آوری کرده و هر هفته دقیقا در روز و ساعت برگزاری حلقه ، سوالاتی را برای متربیان پیامک کرده و متربیان جواب سوالات را با ذکر نام و نام خانوادگی برای سرگروه ها ارسال میکنند . که نیاز به داشتن گوشی هوشمند هم نیست .
بدینوسیله هم ارتباط با متربیان را حفظ کرده اند و هم خوده متربی و خانواده ها را درگیر یک سری معارف و مسائل و احکام مبتلا به می کنند .
هر ماه هم به نفرات برتر که بیشترین پاسخ صحیح را داشته اند یا مستقیم یا به صورت قرعه کشی جوایزی اهدا می شود.
May 11
May 11
پاورپونت بیانیه گام دوم انقلاب.pptx
3.18M
فایل پاورپونت بیانیه گام دوم انقلاب
که توسط حاج آقا مظاهری و رنجبر تدریس می شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگر قرآن نمی گوید: «لا اِکراهَ فِی الدّینِ» (هیچ اجباری در دین نیست).. پس چرا #حجاب اجبار است؟
⬛️ نمونه کار تشکیلاتی:
🔻رسولخدا(ص) مردم شهر مدینه را به گروههای ۱۰نفره، سازماندهی کرد و بالای سرِ هرکدام از آنها، یک رئیس یا سرگروه قرار داد که نامش «عریف» بود. خودِ این سرگروهها با یک شورای مرکزی ۱۲نفره به نام «نقبا» در ارتباط بودند؛ یعنی بهواسطه نقبا، به پیامبر متصل میشدند.
🔻در جامعۀ ما، اگر ائمه محترم جمعه و جماعات،مربیان و سرگروههای صالحین، مانند رسولخدا(ص) به سازماندهی و شبکهسازی مخاطبان خود اقدام کنند، کارها بهتر پیش خواهد رفت. نمیشود صرفاً با سخنرانیهای عمومی به اصلاح جامعه پرداخت. آیا مسجدیها و پایگاههای ما به گروههای ۱۰نفره سازماندهی شدهاند؟!
🔻سازماندهی و تشکیلات، هم عامل رشد معنوی و اخلاقی است و هم لازمۀ قویشدنِ مردم در معیشت است. مسجد محل ارتباطگرفتنِ مردم با یکدیگر است؛ نه اینکه صرفاً در کنارِ هم بنشینند، نماز بخوانند و بروند و باهم کاری نداشته باشند!
🔻کنارِهمنشستن در صف نماز جماعت، باید مقدمۀ تعاون و تشکیلاتیزیستن باشد و امام جماعت، رئیس گروه است؛ نه اینکه صرفاً پیش نماز باشد.
❗️❗️ به نظر شما ویژگی یک مسجد پایگاه و امام جماعت و مربی و سرگروه انقلابی چیست و چه کار باید انجام بدهبم ؟!
✅ تقوا سه گونه است:
۱-تقوای گریز
۲-تقوای پرهیز
۳-تقوای ستیز
✅گریز،آن است که از محیط گناه آلود دوری کنی.🏃
✅پرهیز،آن است که بتوانی در محیط گناه آلود،خودت را پاک نگهداری.☝️
✅ستیز،آن است که در صحنه بمانی و با مظاهر گناه مبارزه کنی و محیط سالمی ایجاد کنی.📌
👈گاهی باید مانند موسی در کاخ فرعون بمانی و سکوت کنی و فقط خودت را حفظ کنی.
👈و گاهی یوسف وار باید از صحنه گناه فرار کنی و راه گریز را برگزینی.
👈و گاهی هم ابراهیم وار با گناه و شرک و بت پرستی مقابله و ستیز کنی و بت شکن شوی
🌺🌺مقام معظم رهبری فرمودند:
«دنیای مجازی تقوای دوچندان می خواهد»
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج
🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
📚فروش فوق العاده کتب آیت الله حائری📚
🔹همراه با #تخفیف_ویژه در کانال اورژانس کتاب
❌ اگربه #دنبال_حکمت_هستید، به کتاب های آیت الله حائری شیرازی مراجعه کنید👇
✅ استاد پناهیان: معرفی کتب ایشان به جوانان و اهل علم را وظیفهی خود میدانم.
👈 گرمای کتاب های آیت الله #حائری_شیرازی، نسبت به به کتاب های مشهورترین علمای ما غیر قابل مقایسه است
🆔 جهت #سفارش_کتاب به کانال اورژانس کتاب بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2240348186C41e4b5a8bc
طرح نظام تربیتی پایگاه شهید صدوقی.pdf
932.5K
#نظامنامه تربیتی یکی از پایگاههای برخوار
هر مسئولیتی در دست تک تک شما عزیزان تنگه ی احدی است که می بایست از آن پاسداری کنید ، از کمبود ها ناله نکنید ، سرخورده نشوید ، اول ماموریت آخر هم ماموریت ، نه اول امکانات بعد ماموریت
( امام خامنه ای حفظه الله )
🍃 #برگی_از_یک_کتاب
📘 نام کتاب : " حکمتهای گمشده در تربیت "
✍️ نویسنده : " عبدالعظیم کریمی "
📑 انتشارات : " عابد "
📖 توضیحات :
در كتاب "حكمتهای گم شده در تربيت" سعي شده است حكمتهای تربيتی (با برداشتی آزاد) از متن حكايتها و گفتههای عارفانه و حكيمانه استخراج و با توجه به واقعيتها و معضلات امروز نظام تعليم و تربيت به نمايش گذاشته شود.
آثار دلانگيز و جان افزای عارفان و سالكان راه كمال از شيخ عطار نيشابوری و مولوی گرفته تا حكمتهای سعدی و خواجه نصير طوسی و امام محمد غزالی و از معارف بهاءالدين ولد گرفته تا تمهيدات و نامههای عينالقضاة همدانی و از مقالات شمس تبريزی و عزيزالدين نسفی گرفته تا شطحيات خواجه عبدالله انصاری به قدر توش و توان گردآوری شده است.
هرچند اين حكايتها و حكمتها را ميتوان از زوايای ديگری مورد بازگويی و بازكاوی قرار داد؛ اما از آنجا كه قصد اصلي نگارنده در مراجعه به اين متون ديرينه معطوف به نكتههای تعليمی و حكمتهای تربيتی بوده است، از تحليل ديگر ابعاد پنهان و آشكار اين متون خودداری شده است .
📚 #معرفی_کتاب
🕊 بسم رب الشهدا و الصدیقین 🕊
🔻به اطلاع کلیه بسیجیان استان اصفهان می رساند 👇
🔸️ جانشین محترم فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان #جناب_سرهنگ_مقواساز در روزهای #چهارشنبه هرهفته از ساعت ۱۵ الی ۱۷ از طریق شماره تلفن 👈 36120452 آماده دریافت #ایدهها ، #پیشنهادها ، #نظرها و #انتقادهای کلیه بسیجیان عزیز در خصوص #برنامه_های_بسیج می باشد.
#به_امید_خدا
#همه_باهم_علیه_کرونا
May 11
تکیه زدن ممنوع.pdf
4.44M
برای آشنا شدن با کار تشکیلاتی توصیه میشود این جزوه را با صبر و حوصله بخوانید
90 . شبهه.pdf
2.55M